835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Der er ikke noget bedre end battlefield 3 på en nybagt Der er ikke noget bedre end battlefield 3 på en nybagt

Grafikkort.
Mit grafikkort var gået dødt, da computer ikke kunne se det, og der var blå streger over HELE skærmen, kunne ikke spille osv.
Øv bøv, penge ud af vinduet, men så så jeg at der var en der havde bagt sit grafikkort, med det resultat at det virkede igen, (year right, NOT) men jo sgu, det virker.
Så villle jeg give jer andre en opskrift.
Tog blæser af kortet, fjernede alt silikone smørelsen fra chipsene, foldede sølvpapir 4 gange rundt i små stykker hvor der ikke skulle blive for varmt(plastikdele osv)
Gav kortet 8 min i forvarmet ovn 250*, kølede det ned, og samlede det igen, brugte kobberfedt på de små processore, der skal lede varmen væk.
Virker sgu igen, og har spillet 2 timer Battlefield 3 på mit nybagte grafikkort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der er ikke noget bedre end battlefield 3 på en nybagt
  • #1   21. okt 2012 Nogle gange kan de små lodninger på elektronik godt ryge sig en tur ved de temperature moderne apparater kører med.

En tur i ovnen kan få dem til at smelte en smule igen og derved måske få forbindelse igen.

Har også hørt om kan kan "bage" sin xBox 360 hvis den er gået død smiley

• #2   21. okt 2012 hæ hæ.. nice....

havde du smidt lidt gær ved ,havde du måske fået opgraderet dit kort.. smiley smiley

mvh

• #3   21. okt 2012 Haha, har jeg aldrig hørt om.

• #4   21. okt 2012 Kobberfedt... det lyder ikke særlig optimalt som kølepasta... har du kigget hvad temperaturen ligger på ? smiley

• #5   21. okt 2012 Nej, men det silikone pasta der var i, kunne ikke genbruges, og havde ikke bedre da jeg ikke var sikker på at det virkede.
    Så vidt jeg ved videre giver kobber da varmen noget bedre end noget andet gør det ikke?

• #6   22. okt 2012 kobberet gør, men ikke fedtet som det er sammen med :).
    Det er fx fyfy at give klodserne kobberfedt bagpå, da det vil holde på varmen.

Men når det har virket i 2 timer, så virker det nok fint smiley

• #7   22. okt 2012 Har gjort det samme for 5-6 år siden, og ja, det virker smiley

Tip #2: Hvis din harddisk er stået af, så pil den ud af computeren og smid den i fryseren natten over (i en pose) - Smid den derefter i pc'en igen og overfør så meget data du kan nå inden den dør igen. Gentag processen til du har al vigtig data ude af disken smiley

ps: virker ikke på ssd diske smiley

• #8   22. okt 2012 heller ikke på diske der er tabt på gulvet :P, havde tilbudt at prøve at få hevet noget data ud af en extern harddisk, det duttede bare ikke, så sendte jeg den til sverig hvor der ligger et stort firma der fikser sådan noget... de kunne sq heller ikke få noget ud af den, den var åbenbart godt og grundigt smadret smiley
    Er lidt sjovt, de kan hente filer efter vandskader/brandskader, at man så ikke kan fordi den er blevet tabt, det er egentligt lidt mærkligt smiley

• #9   22. okt 2012 Ofte er det print pladen i bunden af disken der ryger først, og jeg har 2 gange købt en identisk HDD og skiftet pladen over (4 skruer) og fået den op at køre igen.

• #10   23. okt 2012 Morten. Hvis den har lavet en rids hele vejen over pladen, eller skrevet hele vejen over pladen, er det umuligt. SSD er vejen frem smiley

• #11   23. okt 2012 Yep ssd er lækkert, kører selv med 2x120gb i raid så den smider tæt på 1Gb/s ved læse og 700mb/s ved skrive :D, det er ik så værst.
    Men som extern disk er det stadig lige dyrt nok efter min mening smiley

Kommentér på:
Der er ikke noget bedre end battlefield 3 på en nybagt

Annonce