{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Regler og love! {{forumTopicSubject}}

Hej nogen som kender en del til regler og love?
Jeg vil holde et stort marked i en sportshal som jeg lejer og så sælger stande ud af, vi ved godt der er et max for gæster inde i hallen af gangen og den skal vi nok overholde, men andet man burde være opmærksom? Vi forventer at det økonomisk set løber lige op. Vi tjener penge på at få besøgende ind, og at sælge boder!
Men bruger dem på hal/bord/stol leje samt rengøring. Hallens kantine er åben men jeg har intet med den at gøre! Hvis det skulle gå over alt forventning kan der komme overskud på 7000kr ca men tvivler på det kommer i nærheden men her tænker jeg så om der er noget med told/skat? Og er der andet man evt skal søge om eller noget?
Håber der er en masse kloge hoveder der evt har noget erfaring med det som kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler og love!
  • #1   18. nov 2012 jeg vil absolut råde dig til at kontakte told og skat.... så du får de rette svar på dine spørgsmål...så du ikke får problemer af nogen art...

pøj med det..

mvh

• #2   18. nov 2012 hvis du ikke regner med at tjene penge på det, så overvej at alliere dig med en af de foreninmger der bruger hallen , håndbold , fodbold etc , de har billigere halleje , og fordele ift momsfritagelse etc.

• #3   18. nov 2012 Ender du med at tjene penge på det, så er det skattepligtig indkomst.

• #4   18. nov 2012 Jeg spørger netop fordi nogen siger det tæller som indtægt hvor andre siger man må tjene så og så meget ( 50.000kr om året) andre siger det kun er overskudet der tæller
    Vi regner med hallen bliver fyldt halv og så er vores udgifter dækket ind, men vi er forberedt på der kan blive fyldt og kan det lade sig gøre så blir det sådan,
    Men vil bare ikke ryge i klemme nogen steder smiley

• #5   18. nov 2012 Det er meget enkelt.
    Alt hvad man tjener af penge, er som udgangspunkt skattepligtig indkomst. Og ja, det er overskuddet der regnes som indkomst, ikke omsætningen.
    Der findes ikke noget med, at man kan tjene op til 50.000kr (eller et andet beløb) som skattefri. Grænsen med de 50.000kr går på hvornår man bliver momspligtig, men her vil du ryge ind under reglen for hobbyvirksomhed, og bliver derfor ikke momspligtig.
    Kig evt lidt her
    http://hobbyvirksomhed.dk/økonomi/

• #6   18. nov 2012 Har du Indtægt, så skal den beskattes. De 50000 er den omsætning du må have i en enkeltmandsvirksomhed, inden den skal moms-registreres, og det er noget andet:-)

• #7   18. nov 2012 satans - jesper kom først

• #8   18. nov 2012 så knud, så må du sgu være der noget før smiley

• #9   18. nov 2012 Okay super tak så der styr på den med skat! (Næsten). Hvis man nu siger leje af hallen med alt plus rengøring koster 10.000kr og vi sælger biletter og boder for 15.000kr. Så er der 5000kr i overskud og ud af det skal der betales skat?
    Hva så hvis jeg vælger at bruge de 5000kr på reklame i ugeavisen så ender regnestykket på 0kr så er der ingen overskud og dermed ingen penge til skat?
    Så skal man vel bare have kvittering fra alt?

Men en anden ting er om man skal have tilladelse af kommunen? Selvom det ikke bliver holdt på en offenlig vej/park areal men derimod en sportshal

• #10   18. nov 2012 Jeg er hvid så må heller følge reglerne og søger derfor lidt viden da det er svært at læse sig fremtil det 100% korrekte så blir lidt forvirret men som jeg læser det er det kun overskudet der skal betales skat af? Så kan jeg reelt bare bruge de penge på reklame, rengøring osv så det går lige op og så være fri for at skal indbetale ekstra skat! Men hvis man nu vælger at lave en fortjenelse på det, er det så under forskud opgørelse man indberetter fx 5000 mere i indtægt og så tager de selv det skat de skal have?

• #11   18. nov 2012 Det skal på din selvangivelse. Læs det link jeg gav dig før

• #12   18. nov 2012 Rene J > Siger du dermed man kan beskattes af tab!?? For så kan det da vist bedst tolkes som dummebøder..? smiley

• #13   18. nov 2012 jens F

Det er kun noget der sker for ReneJ:-)

...men....underskuddet skal selvfølhelig være dokumenterbart, og så skal man jo regne med at kreditorerne vi forsøge at f¨deres penge:-)

• #14   18. nov 2012 Er der tale om hobbyvirksomhed, som det lyder til, så giver underskud ikke noget fradrag, mens overskud skal beskattes.

• #15   19. nov 2012 Jeg ved ikk hvad man skal kalde det når vi højst snakker om overskud på allermaks 10.000 hvis det skulle gå helt amok og vi spare pengene på reklame i ugeavisen og det er kun 1 gang om året

• #16   19. nov 2012 Hvis dem der skal leje stand pladserne, er erhvervs drivende (CVR nr.) så skal de jo også have en ordentlig faktura på lejen. Så den kan indgå i deres regnskab.

Du er nød til at snakke med skat om hvordan man gør.

Jeg har været med til det nogle gange, men kun i forenings regi. Og her går det ind over foreningens regnskab, Overskud tilfalder også 100% foreningen ( spejder)

• #17   19. nov 2012 Så fik jeg styr på det!
    Alt overskud over 1000kr skal indberettes i rubrik 20
    Og du kan ikke trække alt muligt fra som et firma kan, dvs du kun kan trække selve indkøbet fra, altså det jeg betaler for at leje hallen osv

• #18   19. nov 2012 Ups!!!
    Hele beløbet skal indberettes, men kun hvis det overstiger 1000kr

• #19   19. nov 2012 Præcis. Indtægter fratrukket udgifter giver dig resultatet. Er det over 1000kr overskud skal det på selvangivelsen. Er det under eller underskud skal du intet gøre.

• #20   19. nov 2012 Ja lige præcis smiley og udgifterne skal være 100% relevant til indtægterne
    På den måde at man ikke kan trække noget fra man selv kan bruge senere som firmaer kan, fx ku jeg købe en ipad til at holde styr på betalinger, mails og bord numre..

Kommentér på:
Regler og love!

Annonce