{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Hvorfor er ansvar på mercedes dyr ? {{forumTopicSubject}}

Hej mcister

Ja spørgsmåle burde ligge på bilgalleri, men der er jeg ikke smiley

Hvordan kan det være at en mercedes der blot skal ansvars forsikres koster mere end andre mærker ?

Jeg tænker her mercedes vito altså en kassevogn, hvorfor den koster mere end f.eks transporter, HiAce og de modeller

Chancen for at kører galt er jo ikke større, den dækker jo kun mne skader og ikke erstatning til mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er ansvar på mercedes dyr ?
  • #1   2. dec 2012 det er sikkert fordi at den er dyre at reparere

• #2   2. dec 2012 Det er jo lige meget efter som det er ansvar.

Forsikringsselskaberne udregner bla. prisen for bilmærkerne efter hvor mange skader de laver. Og der er rigtig mange skader med Mercedes impliceret - pga de mange taxa'er.

• #3   2. dec 2012 jamen ved ansvar skal min bil jo ikke repereres, det er kun modpartnes, så der burde problemet ikke ligge smiley

jeg får jo ikke lavet noget ved en skade jeg er skyld i, det er kun ved modpartens bil

• #4   2. dec 2012 er grunden skaderne de laver ?

for mig er det fuldstændig ligemeget om der står mercedes eller toyota på rattet, så jeg vil nok ende med en hiace istedet, det er så gamle biler jeg kigger at der ikke er noget luksus over nogen af dem aligevel smiley

• #5   2. dec 2012 Du er nu også bedre tjent med en HiAce fremfor en Vito

• #6   2. dec 2012 Kassevogne har en højere uhelds statistik, så det er også uheldene de er involveret i de beregner ud fra. En Toyota Hi-Ace er også forholdsvis dyr i forsikring.

• #7   2. dec 2012 vil også tro at de 2 modeller til samme pris at hiAce giver mig mere for pengene

• #8   2. dec 2012 Vito er mere velkørende end Hiace, men Hiace er bare mekanisk langt overlegen.

• #9   2. dec 2012 så uheldstadi sikkerne er også højere for en audi end en toyota mener jeg fik af vide det er fordi det er et luksuriøst mærke da jeg skulle vælge mellem en 1.6 A4(1995) eller corolla(1999-2000) audien kostede 2000kr mere(i ansvar var 19) årligt selv om den er sløvere

• #10   2. dec 2012 går udfra du skal bruge alt pladsen ? jeg gik med tanker om både vito og hiace (har haft før ) men endte med en sportsvan, og det har jeg ikke et sekund fortrudt , kører som personbil og koster det halve i omkostninger .(og selvom min er til salg ,nu ,er det ikke salgsgas smiley men skal du bruge en stor kasse ,hjålper det jo intet

• #11   2. dec 2012 Jeg har haft en opel zafira jeg byttede væk til min nuværende opel astra st car på gul plader, men den er for lille..

Jeg har fået en ny service i mit firma der gør jeg skal udnytte hele længden og lukket kasse, varerummet skal være 2,40 og tæt imellem kabine og varerum, det middel jeg bruger stinker forfærdeligt smiley

Var også glad for min zafira, men den ville være for lille igen, og sportsvan er jo desværre samme størrelse

Iøvrigt får jeg altid fat i biler der smider toppakningen indenfor 2 mdr selvom der er rigeligt med vand/olie på bilerne smiley

• #12   2. dec 2012 det er jo en religion, om man er til mercedes eller audi, men for forsikringsselskaberne er det ren statestik,
    ang. det med toppakninger skal du huske når du køber ny eller brugt bil, motoren skal "vænne" sig til dig! hvis det er en morfor der har haft den før skal du gradvis køre mere og mere friskt i den, ellers kan det ende med pakninger ikke holder til det,

• #13   2. dec 2012 så jeg skal lære at kører pænt siger du ? smiley

• #14   2. dec 2012 Måske fordi at den der kører Mercedes kører ofte galt ifht andre bilmærker smiley ?

Men forsikringer er uransagelige... Jeg skulle give 64.000kr i ansvar for en 160hk civic som 19 årig

• #15   2. dec 2012 så må lada sku da være noget af det billigste at forsikre smiley

• #16   2. dec 2012 64.000 i ansvar!? Hooold nu kæft Mirza....? Gav du det?
    Knægten kører nu som 19 årig i en 325i til 8.500 med kasko.... Ordningen er desværre trukket tilbage fra Gjenside, men DET er en god deal. Tjener point op og alt....

• #17   2. dec 2012 per M, tror du skal gøre alt for og se om du ikke kan beholde den ordning, fordi med mindre du har en gård og forsikringer for 100000 om året det er en voldsom billig pris,
    for 2 år siden jeg skulle jeg giver 28.000/56.000 for at astra f gsi, alt efter ansvar eller kasko, og det var efter at have ringer til 5-6 forskellige forsikringsselskaber, så det blev droppet igen

• #18   3. dec 2012 kan nøjes med 7500 for min a4 1.sløv(6) godt nok står den til 26000km og ved jeg også ville stige vi jeg får ny bil med mindre jeg køber noget alla en smart fortwo 0.6 så kan det være man kan beholde prisen

• #19   3. dec 2012 iøvrigt for min astra giver jeg nu 2900,- om året

og hiAce skulle jeg ligge omkring 5000,- for

jeg er 29 og skal faktisk imorgen på glatbane "kursus" så jeg kan holde prisen og fortsat være elitebelist

• #20   3. dec 2012 Per M... nej jeg fik et tilbud fra GF på 10.000kr.. men tror jeg var heldig, det næstbilligste jeg kunne finde hed 18.000kr

nu giver jeg 5000kr ansvar, mens konens civic fra 2006 koster det samme med KASKO hehe

• #21   4. dec 2012 Så har jeg snakket med forsikringsselskabet igen

Jeg har idag været på glatbane i min opel astra og hvis jeg køber en mercedes vito eller toyota hiace kan de begge fåes billigere i forsikring end min gamle astra så det hele går igen op smiley

3000,- i årlig forsikring for stor varevogn er jo ganske fornuftigt..

Men så er vi igen ude i om det skal være mercedes eller toyota når prisen for forsikring er den samme og vægtafgift ligger nok også rimelig tæt

Kommentér på:
Hvorfor er ansvar på mercedes dyr ?

Annonce