Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu skal dit kørekort kun gælde i 15 år
  • ole a
    ole a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 19
    #1   7. dec 2012 Det er da heller ikke mere end rimeligt...

• #2   7. dec 2012 Pengemaskine +1

• #3   7. dec 2012 mmm ja det gælder vel kun nye kørerkort så

• #5   7. dec 2012 Hvis man kigger på ulykkesstatistikkerne, - og deler årsagerne op i tekniske fejl på køretøjer og fejl begået af den der kører, så giver det ingen mening at biler skal synes hvert andet år, mens folks kørefærdigheder aldrig skal tjekkes.

Det burde nærmest være omvendt.

• #6   7. dec 2012 15 år er alt for lang tid i min optik..... Det var mere passende om alle skulle have en teoriprøve og køreprøve hvert andet år..... Der må være bred enighed om at hvis ikke man evner at bestå sådanne prøver, bør man ikke være indehaver af et kørekort.

Iøvrigt læser jeg blot at kørekortet skal fornyes efter 15 år.... Der nævnes ikke noget om lægetjek eller andre tests....

• #7   7. dec 2012 Det kan da godt være det er mig der har misforstået de nye regler.
    Men som jeg har forstået det så er det selve kortet der skal fornyes hver 15år.
    Det vil sige man skal indforbi borgerservice og have et nyt kort.
    Så det er ikke noget med at man skal til prøve eller læge for at få fornyet kortet.

• #8   7. dec 2012 Nej, der står intet om tjek, derfor handler det ikke om sikkerhed....!

Ren pengemaskine

• #9   7. dec 2012 Nå jeg var ikke den eneste der havde forstået det sådan smiley
    Op til ny teori/køreprøve hver anden år, har du drukket af natpotten eller ? det koster jo ikke gratis at komme op til de prøver smiley

• #10   7. dec 2012 ja pengemaskine bliver det jo, men også muligheden for forfalskning bliver reduseret.

• #11   7. dec 2012 hvis det har noget at gøre med stastikker så er det fis i en hornlygte, det har næppe noget gøre med kørekort regler at der er historiske lave tal for dræbte og tilskadekomne i trafikken...

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2012/NR359_1.pdf

• #12   7. dec 2012 efterhånden er det blevet umuligt af finde et sted hvor de kan lægge afgifter og gebyrer på, alt er udtømt, så opfinder de ting som sådan noget pis istedet for, det er bare en anden måde at krasse penge ind på...

• #13   7. dec 2012 At det bare skal fornyes lyder som en håbløs idé.
    At der så er mange trafikanter derude der godt kunne bruge at komme forbi noget undervisning igen er en helt anden sag. Der er godt nok nogle elendige billister mm. derude.

• #14   7. dec 2012 Jeg er diabetiker og har i mange år fået fornyet mit kørekort hver andet år. Dette foregår ved en lægeattest der skal sikre at min sukkersyge stadig er godt reguleret. Mon ikke at det er et sceneri lignende dette der er tænkt på. Iøvrigt aå har det ikke kostet mig noget for kørekortet men kun for lægeerklæringen, ca. 400 kr, så hvis denne praksis bliver enden på miseren, så er det ikke det offentlige der tjener på det.
    En anden ting er så at jeg i mange år har undret mig over at jeg skulle tjekkes, når det er alle dem der ikke er diabetikere der laver ulykkerne. Der blev i 80´erne lavet et omfattende stykke statistisk arbejde, omkring trafikulykker, hvor det viste sig at diabetikere ikke var overrepræsenteret, tværtimod. Grunden til at dette materiale blev udarbejdet, var at EU fremkom med nogle forslag der gjorde det mere end svært at være indehaver af et kørekort, hvis man var diabetiker. Forslagene fra EU blev taget af bordet.
    Jeg har ikke et link til det statistiske materiale der blev udarbejdet, men jeg tror at Diabetesforeningen i Danmark er indehaver af det, det var ihvertfald der jeg fik mine oplysninger fra dengang.

• #16   7. dec 2012 Jeg mener det er helt fair hvis man skal holde sig opdateret. Plus lægetjek

• #17   7. dec 2012 Sjovt nok så er det de helt unge som lige har erhvervet sig kortet der kører med hovedet under armen.
    De gider hverken at blinke når de skal dreje, eller vise hensyn i trafikken.
    Men hammeren falder jo også hårdere i de første år, og det er nu helt fair.

• #18   7. dec 2012 der er ikke mange der bliver bedre bilister af at bestå en teoriprøve ......
    en køreprøve var måske en ide ,men ikke efter kun 15 år ...

• #20   7. dec 2012 Lol jeg er en af de gamle mange herinde normal mener skulle forbydes at færdes i trafikken uden orienterende køreprøver. I burde sgu tage mod dette her med kyshånd, men hvad gør I?

Det er sgu pinligt det her - altså ikke for mig - jeg synes det er helt ok.

• #21   7. dec 2012 Gradbøjning af ordet Løgn: Løgn, forbandet løgn ,statistik smiley
    Hvis det ikke næsten aldrig er køretøjerne der er skyld i ullykkerne, så virker de periodiske syn jo fint, statistik kan du vende og bruge som det passer dig bedst smiley

• #22   7. dec 2012 Hvis man ikke tør tage en køreprøve hvert 10. år som minimum, bør man ikke føre et køretøj. Kald det bureaukrati hvis man vil, men faktum er at man til enhver tid burde kunne tage et nyt kort. At der så burde være et stort tilskud fra staten/kommunen for generhvervelse, som man kunne tage fra alle de penge der bliver sparet når man undgår en masse ulykker forårsaget af personer der ikke burde have førebeviset, er en anden snak.

• #23   8. dec 2012 Det er sku da ikke om man tør tage en køre/teoriprøve, men mere at det jo koster kassen at tage det.
    Jeg vil vædde på at næsten alle der kører direkte til de prøver uden at have haft teori/kørsel de består ikke en køre/teoriprøve.
    Nu er det jo sådan at der er nogen af os der har kørekortet til en del kategorier og så bliver det dæleme da først sjovt hvis man skal op til prøver i alt hvad der står på kortet.
    Brug nu lige fornuften en lille smule smiley

• #24   8. dec 2012 Brian H.... Sjovt du nævner fornuft..... Hvis ikke man kan gå direkte til en teoriprøve og en køreprøve uden at bestå, så bør man selvfølgelig ikke bevæge sig ud i trafikken med et motorkøretøj........ Såfremt det blev obligatorisk med teori og køreprøve f.eks. hvert andet år ville det jo nok ikke koste andet end de ca 1000.- det koster nu...Og selvfølgelig skal du ikke til prøve i alle kategorier..... Det handler jo om at man kender teorien i færdselsloven og er i stand til at bevæge sig sikkert i traffikken...... Brug nu lige fornuften en lille smule....

• #25   8. dec 2012 Det er på tide. Jeg syntes der er for få regler i det her land, så det er altid godt når de indskærper vores frihed lidt mere.....

• #26   8. dec 2012 keyser : mener du seriøst man kan begå sig i traffikken ,hvis man kan bestå en teoriprøve ????

• #28   8. dec 2012 Man bør kunne tage en teoriprøve. Kan man teorien, kan man med sin hverdagserfaring også tage en køreprøve. Jeg synes der burde være en rabat på dette, men det er vel lun rimeligt at man holder sig opdateret og på mærkerne. Vi bander jo alle over folk der ikke kan køre... Kører for langsomt, ikke trækker ind til højre osv ... Kan vi få dem af vejene, lidt groft sagt, det ved jeg, men så burde der opstå færre farlige situationer.

• #29   8. dec 2012 Michael l:

Uden at skulle hyppe Keysers kartofler, så vil jeg anbefale DIG et læsekursus. Keyser har jo ret. Kan man ikke til enhver tid gennemføre de relevante prøve, så er man sgu ikke kvalificeret i praksis. Det omvendte er jo ikke nødvendigvis tilfældet.

• #30   8. dec 2012 Knud : at alle skulle kunne bestå en køreprøve er vi enige i, men en teori prøve har sku ikke meget med virkeligheden at gøre ....Vil du være opmærksom på vejens forløb ??? nå ikke , et stk fejl ????

• #31   8. dec 2012 hyp du bare ,knud, så finder jeg ud af om jeg har brug for et læsekursus !

• #32   8. dec 2012 Hvis ikke man skulle kunne bestå en prøve, hvorfor så overhovedet tage kortet?? Jeg køber mig da et fly så ..

• #34   8. dec 2012 Og en ubåd...

• #35   8. dec 2012 Hold da kæft en flok klaphatte, i er da lige til folketinget Haha.

• #36   8. dec 2012 Sjovt nok så kræver det ikke noget at føre en ubåd af mindre størelse smiley

• #37   8. dec 2012 Folk hyler op og de nye regler til mc kort, afgifter og hvad ved jeg, og så mener i seriøst at man skulle op til en ny prøve hver andet år.
    Jesus kriest siger jeg bare.

• #39   9. dec 2012 Er vi nu klaphatte, til folketinget, og skal bruge fornuften fordi vi ikke har den samme holdning som dig?? Demokrati. Det er tilladt at have forskellige holdninger, og tilladt at argumentere uden at blive personlig.

• #40   10. dec 2012 Der er folk der kæmper med at bestå en teori/køreprøve og måske dumper op til flere gange inden de har kortet.
    Den slags personer er der mange af, så det vil jo være en katastrofe for de personer hvis de skulle igennem de prøver hver andet år.
    Jeg har ikke selv problemer med at tage et kørekort, men tænker bare på mine medmennesker smiley så det gik lige i blodet på mig at der kommer sådanne indlæg. Sorry

• #41   10. dec 2012 Det er ok. Jeg har skrevet hvert 10. år som et forslag. Det er jo en debat, der er værd at tage. For jeg mener stadig at man bør kende teorien for at føre køretøjer. Foruden køreprøven. Måske kan teoridelen laves om, så den har en anden udformning end den har i dag. Jeg ved ikke om den har ændret sig så meget de sidste 15 år.?? Jeg tog mit seneste kort i 98 tror jeg.

Kommentér på:
Nu skal dit kørekort kun gælde i 15 år

Annonce