3.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Vaskemaskine DØD. Vaskemaskine DØD.

Der er til min store sorg, at jeg må erfare at min maskine årg. 88 er afgået ved døden, i løbet af natten til d. 11/12/2012

Maskinen af mærket vølund 422, har tjent mig trofast siden 1988, hvor jeg købte ( hende) sprit ny.... det er kun blevet til en ny rem og en pumpe. i alt den tid (hun ) har tjent mig..

Jeg søger hermed erfaringer med vaskemaskiner,- af særdeles trofast herkomst,- da jeg ikke vil skifte maskine igen, før jeg skifter hus igen (til ældre bolig)

Erfaringer, og steder at handle til en fornuftig pris, er velkomne på denne off tropic forum annonce.

Henrik.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaskemaskine DØD.
  • #1   11. dec 2012 Hvis du vil have en der holder, skal du kigge efter Miele. De er lidt dyre, men kvalitetsmæssigt og teknisk lysår foran de andre. Jeg kan anbefale Punkt 1, de er oftest til at handle med, og kan evt. smide en levering og tilslutning med i prisen, da de tit har samarbejde med lokale elektrikere.

• #2   11. dec 2012 Aeg har jeg haft en masse gode erfaringer med. samme har min tidligere svoger, som ikke laver andet end hvidevarer til dagligt

OG miele

• #3   11. dec 2012 Min mors gamle et eller andet døde også for nogle år siden. Og hun blev anbefalet Miele, og den kører, så sådan en fik jeg også installeret! Og jeg synes den er rigtig god, men mit sammenligningsgrundlag er selvfølgelig yderst begrænset. For ikke at sige ikke-eksisterende. Men tøjet er rent, og den siger næsten ikke noget:)

• #4   11. dec 2012 Tak til alle.
    jeg betalte over 6 K i 1988 for en vølund, jeg er villig for at betale et tilsvarende beløb igen. hvis det betyder at mine rep. omkostninger, og ærgelser forbliver på samme lave niveau.
    Henrik.

• m.t.
    m.t. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #5   11. dec 2012 Rip

• #6   11. dec 2012 har lige købt 2 nye Mile til jobbet.. vi havde også Mile før. de har kørt fint i mange år, med fler vask hver dag.. men var så nu ved at være noget slidte og trænte til udskift..de har gjort det godt

Jeg syntes de er pengene vær....

mvh

• #7   11. dec 2012 Hvis du har budget til det, vil jeg anbefale Miele eller AEG, det er virkelig kvalitets produkter. Har selv en Hoover, amerikanerne er vilde med dem, men hold da kæft noget bras. Den bliver 5 år mellem jul og nytår og der udløber min udvidede garanti som har været flittigt brugt. Allerede efter de første 14 dage havde den brændt program vælgeren af og der er siden hen blevet skiftet styrring 2 eller 3 gange. For 3 uger siden smed den pumpen, hurra for den garanti smiley Det er værd at nævne at det ikke er fordi den er slidt, har boet alene det halve af tiden jeg har haft den og vi har ingen små børn. Havde før en blomberg, den blev 3 år, så sprang der er "cementkrans" på tromlen som smadrede maskinen indvendigt som den anbefaler jeg heller ikke

• #8   11. dec 2012 R.I.P Hvornår og hvor skal bisættelsen finde sted
    Jeg købte en BAUKNECHT WAK/D 6416 EX først på året ved punkt1 det var nemt bestilte den på nettet leveret ved kantstenen 3 dage senere Sparede knap 3500 Kr frem for er hente den i forretningen

• #9   11. dec 2012 Hej
    Henrik jeg synes du skal holde det op imod dit forbrug. Har du få vaske ugentligt, synes jeg det er vildt og give omkring 6-8k for en Miele. Men kan også sige at køber man en maskine til 3-4k, og den måske holder i 4-6år så er det vel også ok. Det er jo et område, hvor der sker meget med teknologi og energibehov. Men er det en stor familie med flere vaske dagligt, skal det selvfølgelig være noget der virker 100%, og bruger et minimum af vand og strøm.

• #10   11. dec 2012 Jeg har også Hoover - og køber <b>aldrig det lort</b> igen.

Giv lidt mere for et ordentligt mærke, det kan svare sig.

• #11   11. dec 2012 r.i.p håber hun nåede at gøre sit sidste job færdigt smiley

• #12   11. dec 2012 vi har en miehle og den kører godt og meget og har gjort det i 6 år snart med 2 småbørn...

• #13   11. dec 2012 det kan hurtigt blive dyrt at købe billigt ;o)

• #15   11. dec 2012 ib

Fuldstændigt rigtigt - det kan jeg skrive under på smiley

• #16   11. dec 2012 Kondolere

Bosch er særdeles pålidelige.

• #17   11. dec 2012 AEG giver mest smæk for skillingerne. Kunne tydeligt se på min el-regning da jeg skiftede fra en 10 år gammel whirlpool.....kunne ikke centrifugere mere.

Men for prisen på en Miele kan du få 2 AEG, og hvis jeg skal vælge vil jeg hellere skifte 2 gange i løbet af 20 år frem for 1 gang. Udviklingen når at indhente Mielen indenom flere gange i løbet af de 20 år. (strømreduktion, centrifugerer ved højere omdrejning og masser af gadget-features)

Bosch-Siemens Hvidevare service i DK har en fantastisk service, de forærede mig et nyt køle-fryseskab på trods af at garantien var udløbet...hvor tit ser man lige det?

Fooork hvor er det bare en u-maskulin tråd smiley

• #18   11. dec 2012 LG køre hos mig på 7 år,helt problemfrit. Vasker hver dag. Og æder 7 kg.
    Bedre end den gamle miele smiley og koster kun det halve.

• #19   12. dec 2012 AEG er Zanussi maskiner idag, og har været det en del år faktisk... Miele er toppen, men 20 år bliver de ikke længere med mindre man ofre reperationer på dem. Iøvrigt er reservedele til miele vildt dyre.... Kender 3 der kører miele service og de har rigeligt at lave....

Vaskemaskiner i dag levere et dårligere vaskeresultat, hårdere ved tøjet, dårligere bygget og er langt mere følsomme mht korrekt brug.... Så den udvikling Kedde (Sønderborg) taler om, skal man nok prøve at undgå...... Har selv Miele vask og tumbler fra 86. Så jeg er dækket ind de næste mange år.

• #20   12. dec 2012 Jeg tror jeg ville gå efter noget asko vølund eller Siemens! På trods af at jeg har gode erfaringer fra kunder med Bosh, som vitterligt siger INTET når de kører! Og med store trumler og lys i trumlen osv. men om de holder aner jeg ikke?!
    Og så er det vel med vaskemaskiner som med alt andet! Jo mere det vejer jo bedre!!
    De billige spare gerne på beton! :b, og så hopper og danser den fandme rundt!

• #21   12. dec 2012 Har den gl model af denne.: http://www.lavpriskoekken.dk/shop/lg-f1448qdp1-frontbetjent-30363p.html

Jeg anbefaler den til alle, og de 3 der er sprunget med på vognen er yderst tilfredsse.

Koster jo kun 1/3 del af en Miele, har alle de feature man behøver, er støjsvag. smiley

• #22   12. dec 2012 Jeg har mærket kone, og det kan ikke anbefales, det har sku været en dyr fornøjelse:)

• #23   12. dec 2012 Tak til alle....
    Jeg er ned kommet med en Blomberg,- så må den holde så længe den vil,- men alle jeres kommentarer vil blive glemt, til næste udskiftning..
    @Martin(Ringsted) S har også en kone model,- min er lige ledes en dyr fornøjelse... (-;

• #24   12. dec 2012 Dooh, ikke mit første valg, held og lykke med den smiley

• #25   12. dec 2012 LOL LOL
    er der overhoved nogle der har anbefalet det mærke her i tråden... smiley :)

mvh

ps det må have været en hård fødsel . .

• #26   13. dec 2012 @Jesper i - blomberg var heller ikke med i starten, men den kom meget stærkt i opløbet med en alder på 6 mdr. og en pris på 1000,- kr.
    (så er der flere penge til MCén inden næste sæsson)
    Henrik H.
    @Busa C. Model kone og bonus søn, mente begge det var en hård fødsel, da de forestod afhentning og levering i bryggers, alt i mens jeg fjernede sne fra indkørsel.

• #27   13. dec 2012 hmmm

hvad er det der gør, at den ene også havde klaret det, at fjerne sne... bagefter

smiley smiley

mvh

• #28   18. dec 2012 LG eller tilsvarende med børsteløs motor

Kommentér på:
Vaskemaskine DØD.

Annonce