807 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Ny computer - hvilken? Ny computer - hvilken?
Halløjs - og glædelig jul
Jeg er på udkik efter en ny computer da mit gamle odsel er gået til de evige jagtmarker
Jeg har ikke det helt store behov for at sidde og spille, men det sker da nu og da. Jeg skal dog til at læse nu her, og forventet at komme til at køre nogle programmer som er et nummer tungere end word.
Det jeg leder efter er derfor nok en mellemklasse maskine, som kan tåle en tur i tasken hver dag i tre år.
Mit budget er ca. 5000, men kan strækkes lidt
Hvad ville være et godt valg?
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 63
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Batteritider svinger fra 1,5 til 7-9 timer. Hvad vil du helst?
Vh og god jul
sep 2006
aug 2012
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Mht. Win8 så er det altså vejen frem. Sidder med en Dell Latitude den starter på omkring 5 sekunder. Min stationære gamermaskine der er langt hurtigere bruger ca. 15 sek. med win7. Bevares jeg synes da bedst om win7 fordi der er "plejer" men win8 er fremtiden og det er udelukkende tilvænningsspørgsmål. Glæder mig til kunne køre mit metro-ui via både telefon, tablet, bærbar og stationær. Vi gøre SÅÅÅ mange ting nemmere ikke skulle have forskellige platforme til alt! Ligeledes vil du elske SkyDrive frem for fx google docs, dropbox etc.
Men lige gyldig hvad - sørg for du har en SSD-disk som harddisk - det er alfa og omega for sløve bærbare!
sep 2006
Jeg tror 8 kun er designet til tablets osv, og der kommer et 9 eller hvad de nu kalder det, som ligner de andre mere, dog med lidt af win8 features (:
Og ja.. SSD er vejen frem.. de stiger dog en del i pris når det er med SSD, men det er helt sikkert det værd (:
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Hvis du kan vente, kommer Intel med deres seneste skud på stammen omkring marts næste år (haswell).
Angående folk med had til windows 8, har jeg skiftet til det på både laptoppen og den stationære, og det kører langt hurtigere. Men jeg har så altid brugt startmenuen som et søgefelt, og det fungerer på præcist samme måde.
Edit: Så lige det var en bærbar der var tale om. Så er det nok en lidt anden opsætning du skal have fat i.
jul 2007
Folk har ingen problemer med nye styresystemer og layouts på tablets og mobiltelefoner - tror bare vi hader evolution på pc'en. Personligt hader jeg office-iterationer. Mit mindset er stadig officepakken 2003 ...
aug 2012
jul 2007
(link fjernet)
Putte win8 på og evt. en større SSD. De er samme kvalitet som alt andet bærbart grej. De yder god support og det er det vigtigste - mærke ligegyldigt.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 144
Jeg fandt på den måde ud af hvad de andre på studiet havde brug for af maskinkraft samt holdte lidt øje med hvilke maskiner der var problemer med. Desuden lurrede jeg at hver gang vi var på virksomhedsbesøg og lignende var der altid en genganger, Lenovo.
I klassen var det altid dem med Lenovo maskinerne som slap med færest problemer af alle slags. Dem som er ordblinde fik udleveret en Lenovo bærbar som har rigeligt med maskinkraft til mit studie og den fandt jeg så på nettet til 2500.
Jeg har nu brugt den bærbare hver dag i skolen siden og den har været i tasken hver dag. Ud over en enkelt rids er der absolut intet at bemærke ved pcen og jeg har INGEN problemer haft.
Det er ihvertfald en måde at finde den rette pc på
jul 2007
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 144
skal lige siges at det er en Thinkpad
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 234
http://www.sony.dk/hub/vaio-baerbar
Ultrabook: 13" skærm, I5 processor, SSD HD og batteri til 9 timer, men ingen mulighed for spil. Til gengæld helt perfekt til studiet...
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Til tråden:
Personligt venter jeg til jan/feb og investerer i en Surface Pro - kombineret tablet og PC med windows 8. Kommer dog til at koste omkring 7 af de lange
http://www.microsoft.com/Surface/en-us/surface-with-windows-8-pro/home
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Jeg købte en Lenovo med 16GB ram, SSD og i7 Sidste år.
Det var deres X serie med 12" skærm da jeg skulle rejse i forbindelse med arbejdet.
Det viste sig at jeg kunne klare det fra kontoret fremfor at rejse og nu har jeg så en 12" skærm jeg ikke kan bruge til arbejdet, men sidder med 2 eksterne skærme til Excel etc.
PCen er fantastisk, men et fejlkøb pga. skærmen.
Fed til rejser, men crap til hverdag.
Jeg har 17" på den bærbare hjemme og skulle jeg købe en ny til arbejdsbrug blev det 15 eller 17".
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Det er fanme småt
Ny computer - hvilken?