807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Ny computer - hvilken? Ny computer - hvilken?

Halløjs - og glædelig jul smiley

Jeg er på udkik efter en ny computer da mit gamle odsel er gået til de evige jagtmarker

Jeg har ikke det helt store behov for at sidde og spille, men det sker da nu og da. Jeg skal dog til at læse nu her, og forventet at komme til at køre nogle programmer som er et nummer tungere end word.
Det jeg leder efter er derfor nok en mellemklasse maskine, som kan tåle en tur i tasken hver dag i tre år.
Mit budget er ca. 5000, men kan strækkes lidt smiley

Hvad ville være et godt valg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny computer - hvilken?
  • #1   23. dec 2012 Jeg har en MSI FX600.. den er jeg ret glad for (:

• #2   23. dec 2012 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761825 et fornuftigt bud (:

• #3   23. dec 2012 Du kan få masser af gode studie pc'er til under 5000. Tjek dit behov. Holdbarhed, vægt, størrelse og batteritid over grafisk ydelse og stor skærm? Du behøver ikke nødvendigvis en maskine med dedikeret grafikkort, hvis studiet er det vigtigste.
    Batteritider svinger fra 1,5 til 7-9 timer. Hvad vil du helst?

Vh og god jul

• #4   23. dec 2012 Uanset hvad du vælger, så hold dig fra Windows 8 !!!!!!!!!!!!!!!!! (:

• #5   23. dec 2012 Må give Holmeren ret. Medmindre det er en pc med touchskærm du kigger efter. Ellers er 8'eren mere en besværlig gimmick hvis du spørger mig.

• #6   23. dec 2012 mm-vision har et par gode bud. Ellers skal du lige vente til de "gamle" intel cpu'er er solgt ud. Der er allerede en ny der forbruger 50% mindre strøm og yder mere. Omkring maj er den sikkert mainstream.

Mht. Win8 så er det altså vejen frem. Sidder med en Dell Latitude den starter på omkring 5 sekunder. Min stationære gamermaskine der er langt hurtigere bruger ca. 15 sek. med win7. Bevares jeg synes da bedst om win7 fordi der er "plejer" men win8 er fremtiden og det er udelukkende tilvænningsspørgsmål. Glæder mig til kunne køre mit metro-ui via både telefon, tablet, bærbar og stationær. Vi gøre SÅÅÅ mange ting nemmere ikke skulle have forskellige platforme til alt! Ligeledes vil du elske SkyDrive frem for fx google docs, dropbox etc.

Men lige gyldig hvad - sørg for du har en SSD-disk som harddisk - det er alfa og omega for sløve bærbare!

• #7   23. dec 2012 Windows 8 bliver vejen frem for PC eller andet med touchscreen.. det er altså ikke særlig godt til alm PC'ere.. og godt nok starter det hurtigere, men det er bestemt ikke det jeg kigger på, når jeg siger Win 7 er langt bedre (:
    Jeg tror 8 kun er designet til tablets osv, og der kommer et 9 eller hvad de nu kalder det, som ligner de andre mere, dog med lidt af win8 features (:

Og ja.. SSD er vejen frem.. de stiger dog en del i pris når det er med SSD, men det er helt sikkert det værd (:

• #8   23. dec 2012 Jeg ville helt klart kigge efter noget med en ~i5 3570k, 16+gb ram og en ssd.

Hvis du kan vente, kommer Intel med deres seneste skud på stammen omkring marts næste år (haswell).

Angående folk med had til windows 8, har jeg skiftet til det på både laptoppen og den stationære, og det kører langt hurtigere. Men jeg har så altid brugt startmenuen som et søgefelt, og det fungerer på præcist samme måde. smiley

Edit: Så lige det var en bærbar der var tale om. Så er det nok en lidt anden opsætning du skal have fat i.

• #9   23. dec 2012 Vi er enige om Metro-Ui'et ikke er 100% optimalt til almindelig pc. Det er en startmenu for newbies. Problemet er at stort set kun oldtimers og "nørder" oplever det som en hindring ... Vi kan ikke finde vores højrekliksmenuer og alle de ting vi plejer - men jeg bruger nu 99% af min tid på desktoppen på min win8 maskine og ikke i Metro-menuen. Så ser ikke problemstillingen. Hvor tit bruger du startmenuen i win XP/7? Er det der du færdes eller er de i programmer, spil etc som du alt-tabber imellem? Hvor man starter dem er pænt ligegyldigt ellers lav en shortcut på desktoppen smiley Jeg husker stadig ramaskriget i 1995 hvor værktøjslinien i win 3.11 forsvandt og vi fik en mærkelig toolbar i bunden med en start-knap.
    Folk har ingen problemer med nye styresystemer og layouts på tablets og mobiltelefoner - tror bare vi hader evolution på pc'en. Personligt hader jeg office-iterationer. Mit mindset er stadig officepakken 2003 ...

• #10   23. dec 2012 Ole A: Det er skam ikke et had. Bare en personlig konstatering at jeg bedre kan lide at bruge 7. Venter så hellere på 9... smiley

• #11   23. dec 2012 Mht. valg af maskine å ville jeg vælge denne:
    (link fjernet)

Putte win8 på og evt. en større SSD. De er samme kvalitet som alt andet bærbart grej. De yder god support og det er det vigtigste - mærke ligegyldigt.

• #12   23. dec 2012 Jeg er selv igang med at læse (har læst i 2½ år) da computere ikke er min stærke side og min holdning er at det skidt bare skal virke når jeg skal bruge det startede jeg først jagten på en pc da jeg var gået i gang med at læse. Det kræver selvfølgelig at man kan vente.
    Jeg fandt på den måde ud af hvad de andre på studiet havde brug for af maskinkraft samt holdte lidt øje med hvilke maskiner der var problemer med. Desuden lurrede jeg at hver gang vi var på virksomhedsbesøg og lignende var der altid en genganger, Lenovo.
    I klassen var det altid dem med Lenovo maskinerne som slap med færest problemer af alle slags. Dem som er ordblinde fik udleveret en Lenovo bærbar som har rigeligt med maskinkraft til mit studie og den fandt jeg så på nettet til 2500.
    Jeg har nu brugt den bærbare hver dag i skolen siden og den har været i tasken hver dag. Ud over en enkelt rids er der absolut intet at bemærke ved pcen og jeg har INGEN problemer haft.
    Det er ihvertfald en måde at finde den rette pc på smiley

• #13   23. dec 2012 Lenovo er også godt grej, men koster kassen som privat person hvis du ikke skal have 1½ år gammelt hardware. Ellers skal du købe deres consumer-serie Edge?? Men slet ikke samme kvalivare som en Thinkpad. Er jo en grund til de fleste danske virksomheder enten kører Leneovo Thinpads eller Dell Latitudes. Men skal du have samme ydelse som privatperson, betale moms og uden rabat så lander du snildt på 9 kilo.

• #14   23. dec 2012 Jeg synes da ikke at 2500 er en grum pris for en pc som jeg stadig den dag idag ikke har haft et eneste problem med. Desuden har jeg heller ikke oplevet at jeg har installeret programmer på den som den ikke kan håndtere... bevares jeg er sq heller ikke den store spillefugl smiley Men om det er 1½ år gammelt hardware er vel ligegyldigt hvis det bare virker?

skal lige siges at det er en Thinkpad

• #15   23. dec 2012 Find ud af hvad du er til. Jeg kan kraftigt anbefale Sony Vaio, som holder til det meste og kan fås i et meget fornuftigt prisleje. De er (lidt) dyrere end andre mærker, men du får hvad du betaler for.

http://www.sony.dk/hub/vaio-baerbar

Ultrabook: 13" skærm, I5 processor, SSD HD og batteri til 9 timer, men ingen mulighed for spil. Til gengæld helt perfekt til studiet...

• #16   24. dec 2012 GLoBuSDiaBLo: Det er jo også fair nok! smiley Siger bare at jeg synes win8 fungerer rigtig godt i hverdagen, selvom jeg er ægte nørd.

Til tråden:
    Personligt venter jeg til jan/feb og investerer i en Surface Pro - kombineret tablet og PC med windows 8. Kommer dog til at koste omkring 7 af de lange smiley

http://www.microsoft.com/Surface/en-us/surface-with-windows-8-pro/home

• #17   24. dec 2012 Pas nu på med skærmstørrelse.
    Jeg købte en Lenovo med 16GB ram, SSD og i7 Sidste år.
    Det var deres X serie med 12" skærm da jeg skulle rejse i forbindelse med arbejdet.
    Det viste sig at jeg kunne klare det fra kontoret fremfor at rejse og nu har jeg så en 12" skærm jeg ikke kan bruge til arbejdet, men sidder med 2 eksterne skærme til Excel etc.
    PCen er fantastisk, men et fejlkøb pga. skærmen.
    Fed til rejser, men crap til hverdag.

Jeg har 17" på den bærbare hjemme og skulle jeg købe en ny til arbejdsbrug blev det 15 eller 17".

• #18   24. dec 2012 henrik hvorfor kan du ikke bruge excel på 12"?

• #19   24. dec 2012 Jeg kan sagtens bruge det... men bliver meget træt i øjnene efter et par timer.
    Det er fanme småt smiley

Kommentér på:
Ny computer - hvilken?

Annonce