{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Valg af bank, rentesatser osv. {{forumTopicSubject}}

Jeg betragter mig selv som en god kunde i min bank. Betaler alt til tiden, har aldrig overtræk, penge på en opsparing til hus rep osv. Har kreditforeningslån, og et boliglån i banken.

Alligevel mener de at jeg konstant skal stige i rente, og betaler således ca 11% på mit boliglån (113000kr).
Dette slog så hovedet på sømmet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/18/0118122741.htm

Det kan jo heller ikke være rigtigt at man kan optage lån billiger i f.eks GE moneybank, end i ens egen bank.

Men hvad pokker skal man vælge???
Og er min rente helt hen i skoven eller er jeg bare hysterisk.

Jeg ved det er en privat sag, Men hvor stort boliglån har I, til hvilken rente, og i hvilken bank. Så kan jeg måske danne mig et indtryk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af bank, rentesatser osv.
  • #1   18. jan 2013 er du sikker på det er et bolig lån.... og ikke et kassekredit lån eller noget der ligner...

for 11% på et boliglån lyder totalt sindsygt..

giver selv 4 % på bolig lån . hvilket er ok.. . samt ca 10 % på en kassekredit hvilket jeg syntes er alt for meget . . men er pt ikke i brug . .
    mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   18. jan 2013 Andelsbolig lån på 430.000kr.

80% af beløbet til 5,5%
    De sidste 20% af beløbet til 6,81% - men om 2 år er jeg af med den del af det.

Du er IKKE en god kunde i bankernes øjne, når du ikke skylder mere væk... smiley

Start med at tage alle dine papirer og daf ned i en anden bank og se hvad de evt kan gøre for dig.
    Kan de gøre det bedre, så tag den viden med ned i din egen bank og forlang at de matcher det, eller også skifter du bare bank.

Det har jeg måtte gøre 2 gange indenfor de sidste 10 år, og begge gange sparede jeg MANGE penge og blev i den samme bank, da jeg egentlig var tilfreds nok udover prisen.

Det er ligesom forsikringsselskaber - de skal spilles ud mod hinanden, for at fatte at det er kunderne de lever af.

• #3   18. jan 2013 jeg har jyske bank og er "ligeså go kunde som dig"

et evt forbrugslån kan jeg få til 8%
    boliglån ligger omkring 6,5%

havde det været mig der havde fået den sats, så fik de kun en chance for at sætte den ned... ellers var jeg sq skredet..

• #4   18. jan 2013 Det er lavet som et boliglån, og startede os en del lavere for 6år siden.
    Der er ingen tvivl om at jeg skal ha mig et møde med en anden bank. Det er jo fulstændig sygt.

Jeg har kreditforeningslån 80% på ca 370000kr til obligationslån på 5%
    Og tog de sidste 20% i banken som boliglån.
    Sidst jeg var i banken ville jeg os presse renten, men det kunne kun lade sig gøre hvis jeg samlede flere ting i banken, f.eks forsikringer. Det ville så koste mig over 10000kr og så ville de ikke kasko forsikre min motorcykel.

• #5   18. jan 2013 De renter i kommer med, er det så afdragsfrit. Eller snakker vi reelt lån som der afvikles almindeligt på??

• #6   18. jan 2013 mit er normalt lån

mvh

• #7   18. jan 2013 mit er også normalt...

mig bekendt er det vist kun kreditforenings lån der er afdragsfrie..

• #8   18. jan 2013 Jeg havde LSB bank da jeg købte mit hus sidste år. I bankes godkendelse og papirer tilbød de et boliglån på 10,5%, fordi jeg valgte ikke at bruge TotalKredit. Prøvede at handle om renten, men de var ikke til at tale med.
    Valgte så at skifte bank, og både Danske Bank mfl tilbød en rente omkring de 6,5%. Ringede så til LSB for at høre med renten igen, og fortalte dem hvad jeg var blevet tilbudt. Og så kunne de sørme også godt gå ned på 6,5%.
    Valgte dog at skifte bank alligevel.

Så mit råd, ring til din bank, og spørg dem hvorfor du skal betale 11% i renten hos dem, når du fra en anden bank er blevet tilbudt en rente på ca. 6,5%

• #9   18. jan 2013 Jo men det kan ha lidt og gøre med løbetiden, den vil jo typisk være kortere fordi man afdrager mere. Og længden af lånet har indflydelse på renten.

• #10   18. jan 2013 Ja uanset om de går med til den lavere rente, skifter jeg os. Jeg synes ikke at jeg behøver at finde mig i sådan en dårlig rådgivning.

• #11   18. jan 2013 Jeg har et F3 kreditforeningslån med afdrag som jeg pt giver 0,5 % i rente,
    Det bliver ikke meget billigere end det.
    Thomas

• #12   18. jan 2013 I de fleste banker SKAL man handle om renten med det resultat at uanset hvad man får den "handlet" ned i er man stadig i tvivl om det er billigt nok.

Jeg samlede for en del år siden mit realkredit og mine bankforretninger i nykredit og har aldrig fortrudt.

På deres hjemmeside er der fuld åbenhed om renter og gebyrer som der ikke kan hanles om, men til gengæld ligger de nede i det niveau som man måske kan handle det ned i andre steder.

• #13   18. jan 2013 Bankernes udlåns-rentesatser, er som et stort ludder-marked, og slutprisen du skal betale, svarer til en eller anden prut-pris ude fra fjern-østen.
    Når jeg ser på de rentesatser som min bank kører de med, ja så kan de feks. svinge fra 6,35 til 14,25 % for det selv samme lån, med til forskellige kunder.
    Fru Hansen på anden sal betaler den dyre sats, og folk med god økonomi, slipper med de lavere satser. Jeg har skiftet bank tre gange de sidste 15 år. Og det har medført, at jeg nu er nede og kysse de lave satser.
    Hvis du har økonomien i orden, er god kunde og altid betalt det du skulle, ja så er det faktisk nem at skifte bank, og opnå bedre satser.

• #14   18. jan 2013 Ja jeg tror heller ikke at det er et problem at skifte bank. Alt er passet til punkt og prikke, og har aldrig misligholdt aftaler e.lign. Har en go indkomst, så alt skulle være i orden. Det eneste der er træls, et at det er en fredag man finder ud af den slags, man kan jo ikke gøre en skid nu, før mandag.

• #15   18. jan 2013 dvs. du har kreditforeningslån på 3,7mill. og et boliglån på 925000kr ca ??
    hvad er dit hus vurderet til idag ?? det kan have en hulens masse at sige på din rente .....

• #16   18. jan 2013 Du har sgu vidst for mange nuller på.

Kreditforeningslån på 370000kr
    Boliglån i banken på 113000kr

Det er ikke vurderet for nyligt, da der ikke er foretaget væsentlige ændringer. Men da jeg forsøgte at ligge lån om for lidt over et år siden, kunne det ikke lade sig gøre, da huset ville blive overbelånt, pga af omkostningerne osv osv til omlægningen. Hvis jeg har noget friværdi er det måske 25000kr.

• #17   18. jan 2013 dit "boliglån" som jo er udbetalingen til huset er altid med højere rente, derfor kan det være smart f.eks og få betalt boliglånet ned hurtigt ved og starte med et afdragsfrit lån i kreditforeningen indtil du har betalt boliglånet ned med de dyre renter,
    men syntes 11% lyder som meget på din udbetaling, 5 procent på kreditlånet er meget normalt hvis det er fast rente,
    men som der står længere oppe du må få sat bankerne op iomod hinanden, for til sidst og vælge det billigste, det kræver nogle gange et bankskift, fordi hvis banken ved du forbliver deres kunde vil de jo ikke give dig bedre procenter

• #18   18. jan 2013 tror din høje rente hænger lidt sammen med at din boligs værdi, ligger og vipper omkring den magiske grænse på 500.000,- hvor banker og kreditforeninger begynder at se rødt( Gælder ikke så meget lejligheder). Det er bare et gæt, men er det tilfældet, så blir det nok svært for dig at få bedre aftaler med andre banker. Synes dog 11% i rente stadig er overdrevet. For hvad er åop så?

• #19   18. jan 2013 , ind på mybanker og tjek hvad du kan spare ved at skifte

• #20   18. jan 2013 Jakob Århus: I dag er en fast rente på 2-3,5% normalt. 5% er højt

• #21   18. jan 2013 jakob
    Det var os min plan, men dette kunne så ikke lade sig gøre, da huset teknisk set ville blive overbelånt. Og ja kredit lånet er et obligationslån på 5%.

Benny
    Jeg kan ikke huske hvad den ligger på
    Det kan godt være ja. Der bør dog ske lidt med vurderingen i løbet af sommeren. Jeg har fået 135kvm mere grund. Det lyder ikke af meget, men idet at grunden kun var 335kvm er det jo en forøgelse på over 30% I dette bliver der lavet et stort indkørsel, og der bliver bygget et redskabskur på 12kvm (har intet overhovedet nu) Og så bliver hele grunden hegnet ind af en ny bøgehæk, dog med planter på 100-120cm så man hurtigere får lidt privatliv.
    Desuden kommer der nye vinduer i hele kælderen, 7stk.
    Der bliver repareret fuger i murværket, og hulmursisoleret.

Når alt dette er omme bør det da gøre en lille forskel.

• #22   18. jan 2013 jesper (virum) ja du har ret men når man ikke har været nede og ligge om inden for de sidste par år, som der jo er mange der ikke har er 5 % normalt

• #23   18. jan 2013 Hej
    Nicholai dit problem ligger jo nok lidt i at du vipper lige på grænsen til at have overbelånt huset. Hvis det er tilfældet, så kan du sikkert ikke skifte bank, og det benytter de sig af og skruer renten vanvittigt op.

Er det ikke en rådden bankverden vi lever i.

• #24   18. jan 2013 Så må jeg bare ha vurderet det så snart indkørslen er færdig. Grundværdien stiger med knap 40000kr pga de ekstra kvm. Jeg ved godt at det ikke automatisk gør huset 40000 mere værd, men noget gør det da, og alle de andre forbedringer gør da os underværker. Så kan jeg ikke skifte nu, så kan jeg i hvert fald til efteråret.

Har dog et vennepar i samme by, hvis økonomi var af røven til. De har skiftet fra danske til frøs, og nu køre det bare. De havde heller ingen friværdi.

• #25   18. jan 2013 Hej
    Men det skal da ikke afholde dig fra at presse banken her og nu, den rente du betaler er da IKKE i orden.

• #26   18. jan 2013 Jakob (Århus): Tvivler stærkt på, der er mange tilbage med 5% fast med mindre de har nogle små lån under 500.000kr

• #27   18. jan 2013 Prøv at snakke med Handelsbanken... det er en mega solid bank, de har nogen krav til ens økonomi men tilgændgæld så får du gode vilkår hvis du opfylder deres vilkår. F.eks kan de låne i andelsboliger til melle 3 og 3,5 % hvis man låner 80% af andelsværdien. Det samme gælder for ejerlejligheder og huse, men her er renten fra omkring 2 %... Den er iøvrigt udnænvt til "europas stærkeste bank" http://www.handelsbanken.dk/videbaek

• #28   18. jan 2013 fuck.. nu.. af.. 11%...?!? Det er voldsomt!!
    Det er da utroligt du ikke selv for længst har undersøgt andre muligheder smiley

Kommentér på:
Valg af bank, rentesatser osv.

Annonce