2.612 visninger
|
Oprettet:
forbandet svineri {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1910182.ece
Tænk at hunden som forsvarer sig selv og er i snor skal lade livet pga. af en lille piskøter der ikke er i snor angriber den
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Damemennesket har tydeligvis ikke kunnet kontrollere sin vovse, der åbenbart er for stor for hende. Jeg har faktisk oplevet helt det samme med min genbos schæfer der er kommet kanonerende ud gennem hækken et par gange.
Vi kan muligvis ikke lide det, men vi er nødt til at erkende, at vores samfund er indrettet af mennesker til mennesker - ikke til små eller større vuffedissebasser!
okt 2008
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 88
feb 2008
Følger: 22 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 107 Svar: 1.056
Jeg ender med at hidse mig op. - men jeg føler med ejeren og thor
Ufatteligt hvordan det kan ende sådan her.
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
okt 2009
En anden ting er at hunden (den der skal lade livet) IKKE angreb, den blev angrebet af den der blev bidt, og den der engreb var IKKE i snor.....det var den der skal lade livet til gengæld
jun 2007
så derfor : Jeg aner intet om den sag du skriver om , jeg lavede 1 fejl .
aug 2005
det er for mig åbenbart, at hun ikke kunne trække hårdt nok i snoren. Thor er en HUND! WAKE UP - det her handler slet ikke om hvad du eller jeg mener. Det handler om love og regler -vedtaget af mennesker flertallet af den danske befolkning har valgt!
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Her kan jeg heller ikke følge dig eller for den sags skyld den omtalte lov eller evt. fejlfortolkning af den.
I denne sag mener jeg klart at loven bliver fejlfortolket af Politiet og udnyttet til fulde af ejeren til "tæppetisseren" (man ofte at konsultere en Hundephykolog) som helt sikkert i dette tilfælde vil kaste dommen på "tæppetisseren") Små hunde har tit et større ego end størrelsen tillader og bør holdes i snor, hvor andre hunde også færdes med deres ejere.
Vi ser det desværre alt for tit til hundetræning at det er de små hunde som ofte er skyld i "ballade"
Gud nåde og trøste den Politimand/Person, der ville hente min hund til aflivning i en identisk situation.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 636
aug 2005
Jeg startede med at skrive at vi næppe bliver enige, men det her er off-topic, og så kan alt ske. Kig lige på denne sætning, der kommer fra dit eget indlæg:
"hvis der pludselig kommer en hund farende når man sku ikke at hive i snoren"
Den siger med alt ønskelig tydelighed, hvorfor vi har en hundelov, og hvorfor vore retsinstanser gør som de gør.
Som sagt - det her handler slet ikke om, hvad du og jeg tror. Det handler om lovgivning på baggrund af det der rent faktisk sker!
"
feb 2008
Knud. Lad os sige du er ude og gå en tur, hvor der pludselig hopper en mand frem og forskrækker dig, hvad er det fleste menneskers reaktion ? = de bliver bange, og slår måske endda ud efter manden. Hunden Thor blev bange og bed, sådan er hunde. Ganske almindelige familiehunde, hvis de bliver bange så er at bide en naturlig reaktion. det gælder ALLE hunde og det er ikke pga. at hunden er psygisk ustabil. Desuden er Thor i snor, hvorimod den anden hund render frit rundt.
Og Thor bider et lille hul, hvor der uheldigvis går betændelse i. det er jo ikke fordi at Thor bliver ved med at bide og holde fast i den lille hund.
apr 2007
aug 2005
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.747
feb 2008
Og den danske lovgivning er helt hen i hampen hvad det angår. Self. skal man have styr på sin hund, men der er stor forskel på om en hund direkte går til angreb på en anden hun, hvor den nærmest slår hunden ihjel, eller i sådan et tilfælde som her, hvor hunden reagerer pga. angst og kun markerer.
Men Knud hvad er din personlige holdning, hvis nu vi lægger den danske lovgivning fra os ?
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 186
aug 2005
Nu spurgte du selv, så det der kommer nu kan du ikke lide:-)
Personligt kan jeg slet ikke se, hvad man i et udviklet samfund skal med en hund eller en kat. De siger mig heller ikke noget som helst. Jeg accepterer, at folk har hunde, hvis de opfører sig ordentligt - betyder, at jeg ikke generes af dem. F.eks har min nabo en rotweiler, som ikke generer mig, og han vend i øvrigt at jeg ikke er specielt vild med den. Min genbo har en schæfer, ogf den ter sig således at kommer den nogensinde inden for min rækkevidde, mens jeg har en grensaks ved hånden, så bliver den til sengeforligger - det ved genboen også!
aug 2005
Efter min mening skulle hun slet ikke have den hund, og den anden skulle heller ikke være til stede.
feb 2008
Jeg respekterer din holdning. der skal være plads til os alle.
Men for at dreje den lidt, så den måde jeg opfatter dine holdninger på, er den samme måde som hvis der var en der sagde at man ikke skulle have motorcykel, og at det var meningsløst.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Det er bare typisk EB latterilig skrivemåde, forstrækket over hvad ? Over at den dukkede op ud af det blå, hvis ja, så skal Thor da aflives hvis den kan blive forskrækket over at der dukker et andet væsen op.. Og hvis den anden hun var truende og ville bide Thor, så er det den anden hund som skal aflives..
aug 2005
Den holdning er der faktisk en del der har. Det et då op til os at leve med dem eller evt forsøge at påvirke dem:-)
aug 2005
feb 2008
Ligeså må os hunde-elskere enten leve med det, eller forsøge at påvirke dem som ikke bryder sig om hunde.
Men må indrømme, de oplevelser jeg har haft med folk som ikke bryder sig om hunde, har ikke rigtig givet "pote" i den retning
okt 2009
http://ekstrabladet.dk/112/article1910919.ece#comments
feb 2006
Magen til vrøvl skal man lede længe efter
aug 2005
Det har du jo ret til at mene. Konstatere det som et faktum, kan du jo ikke:-)
feb 2006
Vrøvl du bare videre
okt 2009
er helt enig
apr 2007
aug 2005
Det er vel min ret at vrøvle - en gang går jeg nok også i seng:-)
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=132416
apr 2006
Har du børn?
aug 2005
Yes, to stk, nu er de voksne, men det har de jo ikke altid været. Til din information er den ældste sindsygt bange for hunde og har altid være det- den anden er ikke.
okt 2009
apr 2006
Så er du jo heldig, andre er ikke så heldige at kunne få børn og mange kaster derfor deres kærlig på de firbenede.
Jeg synes din udtalelse:
<i>"Personligt kan jeg slet ikke se, hvad man i et udviklet samfund skal med en hund eller en kat. De siger mig heller ikke noget som helst </i>
- er ret snævertsynet og yderst provokerende og tegner et ret uvident billede af dig som menneske.
I vores ret så udviklet samfund er vi faktisk ret afhængige af "menneskets bedste ven" - den udfører utrolig mange opgaver som mennesker slet ikke er i stand.
Den eller de hunde som generer dig er jo i sig selv uforskyldt - det er ejerne der bærer fejlen og det er dem du så bør "klippe" med din hækkesaks.
Der findes aggressive hunde ligesom der findes aggressive mennesker - disse skal vi naturligvis skåne samfundet for - men at skære alle over en kam er kun et udtryk for respektløsthed og uvidenhed.
At dit ene barn er bange for hunde er ene og alene forældrenes fejl - det er deres opgave at forsyne deres børn med viden og positive indtryk, således at barnet begå sig i samfundet. Hypotetisk set ville dit barn da få noget af et tillidsspørgsmål, såfremt - gud-forbyde-det - at dit barn eksempelvis blev blind og skulle klare tilværelsen med en førerhund.
Hunde kan lugte og mærke såfremt mennesker er nervøse og bange i deres nærvær og alle hunde vil reagere på det - det ligger i deres gener. Reaktionerne kan være forskellige, men hunden reagerer jo netop som den skal - at noget ikke er som det skal være. Og netop børn SKAL fra e tidlig alder lære hvordan man begår sig med dyr - det er simpelthen uforsvarligt af forældre ikke at tage den tørn.
Du burde kigge lidt indad og måske sende pegefingeren bagud mod dig selv og erkende at DU bærer en del af skylden for dit barns frygt. Frygten kan være opstået tidligt i barnets opvækst fx. i form at en slem forskrækkelse eller lign. men ikke at bearbejde frygten med det samme, hæmmer barnets yderligere mulighed for at bearbejde frygt og konflikter senere i livet. "Op på hesten igen" er der en klog mand der engang har sagt.....
Jeg som ikke har børn kunne jo bruge din snævertsynethed og fremsige at alle børn er rædselsfulde og burde have tæsk med et spanskrør - men realiteterne er ikke således - det er forældrene der burde have tæsk.....
Mvh
Thomas E
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 357
Det er en hund der er tale om, kan da ikke passe at hele DK, skal hidse sig sådan op over en hund!
okt 2009
apr 2006
Hvis du ikke selv har hund, har du svært ved at udtale dig om det.
Det her er lige så personligt som børn er for deres forældre.
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 521
aug 2005
Jeg læser og respekterer at du har dine synspunkter. Du kan bare ikke forlange at jeg skal være enig:-)
Jesper F, og hvem der end har givet dig en thumbs up: Læs lige inden ad - begge mine børn er ikke bange for hunde, kun den ene, så dit argument holder ikke så meget som en dråbe vand:-)
feb 2006
Så vrøvl du glad videre i din uvidenhed
aug 2005
Netop - selv om det nok også er uvidende vrøvl:-)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 67
Måske må vi nøjes med at skitsere svaret ved hjælp af en empirisk underbygget undersøgelse og ikke lov. Hvis det er korrekt, at de individuelle rettigheder ved overgangen til det moderne løsriver sig fra de konkrete rolleforventninger, fordi de fra nu af principielt må gælde for alle mennesker som frie væsner, så har vi allerede indirekte angivet den retlige anerkendelses nye karakter.
Vi kan så gå ud fra, at i de traditionsbundne retsforhold er anerkendelsen som retsperson stadigvæk smeltet sammen med den sociale anseelse, som det det enkelte samfundsmedlem nyder i kraft af sin sociale status.
Den retlige anerkendelse er således stadigvæk trindelt, i overensstemmelse med den sociale anseelse, individet nyder i kraft af sin rolle. Det betyder, at det offentlige liv ikke må opfattes som resultatet af en gensidig begrænsning af private frihedsmuligheder, men derimod som en chance for, at ethvert individs frihed kan opfyldes. Desuden kan det sociale fællesskabs kommunikativt praktiserede sæder og skikke som det sociale medium, som integrationen af almen og individuel frihed, skal fuldbyrdes i.
jan 2011
Hvilken parti stiller du op for ?
Så meget skrift, og siger ingen ting.
apr 2006
Jeg forlanger ikke at du er enig, men livet handler jo om at lære, hvilket i den grad også indebærer åbenthed og modtagelighed. Jeg synes du er et sørgeligt tilfælde.
Jeg priser mig lykkelig for at du ikke er min nabo, genbo eller bagbo og jeg håber samtidig at din mangel på empati og forståelse af andre mennesker ikke bider dig selv i bagen den dag du evt. skal på plejehjem eller lign. - for da kunne det ende med at du blot er en "Knud" eller en gammel mand som ingen føler noget for.
Tale er sølv - tavshed er guld.....
Man behøver ikke at træde andre folk over tæerne eller såre folk , blot fordi man kan eller har juridisk ret til det - det er et spørgsmål om dannethed og opdragelse.
Jeg accepterer at andre mennesker har en anden mening end jeg, blot de opfører sig ordentligt !! - blot lige for at bruge din egen vending...
Var loven indrettet således - ville din genbo sikkert også lave dig om til et sengeforligger, såfremt du kom i hans nærvær når han har en grensaks i hånden.
Knud og andre dyrehadere - jeg kan kun have ondt af jer - I aner ikke hvad i går glip af.
Mvh
Thomas E
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 279
Dem vil jeg sgu godt prøve!!!
Thomas E ..... jeg er helt enig.
Vi har både menneske hvalpe ;-), hunde, katte, og konen møg dyre heste.
Men fælles for dem alle er, at de på hver deres måde beriger vores liv!!
Stakkels den der ville forsøge at klippe så meget som spidsen af et øre på en af mine dyr!!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 67
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 165
Hvis en person overhaler mig for fulde drøn skal jeg da heller ikke betale hans bøde. Tror godt nok politiet har kommet lort i gryderetten i det her tilfælde
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 506
Du har fået min "thumps up"
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 279
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 71
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 3
Du tale om regler der skal overholdes fordi sådan er det bare. men så siger du at hvis din genbos chæfer kommer inden for din rækkevidde og du har en grensaks..... så meget for at følge regler, jeg kalder det dobbeltmoral ynkeligt.....
aug 2005
Det er jo rigtigt nok, men du skal lige bemærke, at naboen vovse har jeg ingen problemer med. Jeg siger blot min ærlige mening. Det kan jeg faktisk ikke se noget problem i. Jeg skriver jo også, at vi næppe bliver enige og alligevel stiller jeg op til en mega sviner. John J - du er velformuleret og velargumenteret, det er desværre ikke tilfældet med alle deltagere i denne streng, og det synes jeg faktisk er trist.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.059
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
jun 2007
jan 2011
Det er det, der gør et debat forum spændende og lidt sjovt.
Men fordi man ikke har samme mening, behøver man jo ikke svine de andre til.
Uha hvor kom det lige fra
aug 2005
Det er da helt rart at se, at nogen har forstået værdien af uenighed;-)
apr 2006
jeg accepterer at I har en anden mening end jeg og mange andre i dette forum, men min pointe i min kritik af specielt dig Knud er at mange gange er det klogt at vare sin mund og som altid tænke før man udtaler sig. Man kan nemt utilsigtet komme til at træde folk over tærerne. Jeg går da stærkt ud fra at du Knud, ikke betegner dig selv som et ondt menneske - kun onde mennesker og folk med mangel på empati, ville ved sine fulde fem, komme med sådan en udtalelse som du gjorde tidligere i dette indlæg.
Du ville også fare i flint, hvis nogen verbalt forulempede din familie eller dem som betyder noget for dig. Du skal tænke på at husdyr for mange mennesker, er højt elsket familiemedlemmer hos deres ejere.
Derfor tænk før I kommer med udtalelser som af mange kan opfattes som dybt krænkende.
En undskyldning ville klart være på sin plads.
Ja - Uenighed er både spændende og værdifuldt - men respekten for individets værdier må aldrig krænkes - således kan man sagligt diskutere.
Mvh
Thomas E
aug 2005
Tak for dit skriv.
Hvis jeg skal komme nærmere på at fastholde min mening, så skriver jeg IKKE yderligere undskyldninger. De STÅr at læse i mine indlæg. Jeg har ikke svinet nogen som helst, jeg har blot fasthold min mening, og jeg skylder ikke nogen nogen undskyldning
jun 2007
Hvad så med redningshunde, vagthunde, jagthunde, politihunde, narkohunde, selskabshunde (der kommer på besøg hos demente og ældre) listen er alenlang Katte har vi også brug for, til mus.
du skriver også : Min genbo har en schæfer, ogf den ter sig således at kommer den nogensinde inden for min rækkevidde, mens jeg har en grensaks ved hånden, så bliver den til sengeforligger - det ved genboen også!
hvis du var min nabo, og det tænkte scenarie skete, så havde du ikke et hus mere..og måske manglede du et par fingre som var klippet af med føromtalte grensaks. min have på 2700kvm er indhegnet med 1.80 meter hegn så det kommer ikke til at ske, at de kommer ud.
du skriver også : det er for mig åbenbart, at hun ikke kunne trække hårdt nok i snoren.
Så kan jeg informere dig om at, kommer der en hund løbende imod en anden hund, og man trækker hårdt i snoren/halsbåndet så bliver den hund der trækkes i endnu mere aggressiv og dermed større fare for at den bider. ergo lad være med at udtale dig om ting du ikke forstår.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Lige som det sker, løfter jeg schæferen op, så den ikke kan få fat i den lille hund. Problemet er så bare at den lille hund hopper lige højt nok til at schæferen kan få fat i den. Det ender med at den lille hun blir rusket godt og grundigt.. Og sikkert med dertil følgende skrammer. Jeg hører aldrig hvad de skete med den lille hund, hvis der altså skete noget alvorligt.
Så "kloge" Knud.. Hvad skulle jeg have gjort anderledes? Er jeg så også uegnet til at gå med sådan en hund, hvis jeg ikke kan løfte den op i trækt arm, så den ikke kan nå den hoppende hund uden snor? Er jeg lige så inkompetent hundelufter som du tydeligt mener thor's ejer er/var?
I så fald vil jeg gerne vide hvad du mener jeg skulle gøre anderledes? For du har jo allerede sagt at det ikke er den lille hund uden snor som er den "skyldige" i uheldet...
Ja jeg ved sku ikke hvorfor jeg spørger dig, for tror egentlig at du er uden for pædagogisk rækkevidde hvad hunde angår. Du hader jo tydeligvis de 4benet, så at tro der sku komme noget sagligt ud af spørge dig, er måske lidt naivt..
Jeg accepterer fuldt ud af folk har ret til egne meninger, men du dømmer damen med schæferen, på trods af at den er den eneste hund der holdes i snor.. Det er der min kæde falder af.
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239
syntes det er godt at der er en debat. ingen herinde ved jo egenligt hvad der er sket. ekstrabladet kommer jo med en historie.. jeg er hverken for eller imod, er det den lille hunds egen skyld (hvilket vi ikke ved) så kan den fandme lære det og den er helt gal at ville aflive en uskyldig hund.. hvis det er omvendt at den lille hund tilfældigt rundede et hjørne og blev hapset. ja så..
vil heller ikke stille mig op på siden af hverken den ene eller anden part herinde.
MEN jeg bliver som et normalt tænkende person santankraftederme harm når der sidder en person herinde der ikke har en argument, men kommer med korporlige trusler mod en person af anden mening. det høre satanfløjtme ikke ind i et forum.
ja. kan være ligeglad når jeg ikke rigtigt har en mening til dette emne hvor jeg ikke kender den korrekte begivenhed i detaljer, andet en hvad et sladderblad skriver.. og derfor heller ikke har nogle føelser i klemme.
men true en person for at have en anden mening, er i min verden et no go
(halv langt surt opstød hva)
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
Jeg vil så påstå at hvad skal vi dog med motorcykler i dette veludviklede samfund ? Vi har jo så mange biler der kan transportere flere mennesker på en gang og meget få af dem kan køre så stærkt som en mc hvilket kan skræmme andre trafikanter.
Så måske vi skulle have en mc-lov ligestillet med hundeloven, hvis du forsager en eller anden skade på andre eller deres ejendom må du ikke længere køre på mc, den blev frataget dig.
Nej lad der dog være plads til alle både med hund og mc på en ret og rimelig måde.
Jeg har begge dele og vil nødig undvære nogen af dem.
jun 2007
aug 2005
Det er noget akademisk fis. Vi HAR en lov om hunde.
feb 2009
Hvis der, hvad der forhåbentlig aldrig sker, kører et andet køretøj ud foran dig mens du kører den hastighed du må, skal du vel heller ikke have noget af skylden. Du har jo overholdt din del af loven. Det er jo ikke din skyld andre ikke overholder
loven, vel ? Det må da være en rimelig betragtning uanset om man kan lide
hunde/køretøjer eller ej.
aug 2005
Den er næsten lige så slem som den forrige. Når man bevæger sig ud i trafkkken specielt på mc, skal man gå ud fra at det begås fejl- af alle parter. Skyld er aldeles ligegyldig, hvis man bor i en etværelses med låg. Det er IKKE analoge situationer.
feb 2009
Den larmer så meget at hvis den nogen sinde kommer inden for min rækkevidde mens jeg har en svejser ved hånden, så svejser jeg kæde og tandhjul sammen så den ikke kan larme mere.
God aften i al fordragelighed - der skal være plads til alle holdninger
aug 2005
Du er ikke heldig i aften - begge mine cykler har kardan:-)
okt 2011
Det, bare et råd;)
jun 2007
men tak elsker råd
okt 2011
var nu en anden tråd på 4 linjer der ikke indeholdt noget sagligt, kun en trudsel. jeg blev sådan småharm over
forbandet svineri