2.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nike free Nike free

Hej

Er der nogen, der kan forklare, hvad forskellen er på de mange forskellige Nike Free modeller?
Jeg har søgt en del rundt, og er kommet frem til, at der findes Nike free run, Nike free run 2, Nike free run 3, Nike free 2.0, 3.0, 5.0, 7.0 og der skal sikkert også være flere.
Enkelte steder står de forskellige modeller, uafhængigt af hinanden, beskrevet som værende gode til træning, løb og bare i hverdagen.

Men der må da være en eller anden forskel..?

Håber der er nogen, der kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nike free
  • #1   27. feb 2013 Det er samme bund/mønster på dem alle, såvidt jeg kan se. Så umiddelbart er det bare forskellige designs af dem, og sikkert sparet et par miligram rundt omkring.
    Men forvent ikke at få en god løbesko, der er ikke samme støtte i dem som rigtige løbesko, de er lette og sidder fast på foden, men de er ikke gode på lidt længere ture. De frarådes også som decideret løbesko rundt omkring i butikker og forskellige trænere.

• #2   27. feb 2013 Der er vist lidt forskel på tykkelse af sål og fleksibilitet.

• #3   27. feb 2013 det er noget med hvor tæt modellen kommer på at gå barfodet, altså komforten, vægt osv smiley

• #4   27. feb 2013 Svjv henviser tallene uden "decimaler" til designmæssige forskelle (eks. i mønstrene under skoene, hvor f.eks. nogle mønstre angiveligt har noget at sige for hvordan man "ruller" henover foden, når man går). Tallene MED "decimaler" henviser til graden af stødabsorbering i sålen, hvor 2.0 har mindst og 7.0 har mest (har noget at sige ift. bærerens vægt og ift. hvor hård skoen føles). I sin tid var Nike Free vist tænkt som genoptræningssko - altså en gå/løbesko uden støtte overhovedet (for at styrke eks. ankelleddet). Jeg vil dog betegne den som en "feel good sko", hvor den da også er sublim.

Alt dette dog uden det er noget, jeg VED noget om :o)

• #5   27. feb 2013 Den virker lusket den hjemmeside der:) før 1500 kr nu lige under 400, ingen kontaktoplysninger eller navne osv.

• #6   27. feb 2013 nemilg smiley var sq ikke helt galt på den !

http://barefootrunningshoes.org/2010/07/25/2010-nike-free-shoes-line-explained/

Tog ca 10 sek på google, søgte på "nike freerun barefoot scale"

Der er massere forklaringer

• #7   27. feb 2013 Bare for at slå det fast:
    Nike free Run er bestemt ikke en sko det kan anbefales at løbe i ! Der er ikke særlig god stødabsorbering, og der er 0 støtte i hælen...
    Og som de andre siger, så er forskellen i bunden, samt småting der er ændret i udseendet og lign fra forskellige årgange..

• #8   28. feb 2013 Jeg havde heller ikke tænkt mig at købe Nike free (uanset modellen) for at få en løbesko, men for at have en let komfortabel sko, der kan bruges som en sko til almindelig hverdagsbrug.
    Men jeg kan læse mig til, at forskellen ikke er større end, at det er udseendet, der kommer til at vægte mest i den endelige beslutning smiley Så det bliver med udgangspunkt i de nyere modeller, jeg finder den, jeg synes bedst om udseendemæssigt.

Jeg siger mange tak for de kvalificerede svar.

Kommentér på:
Nike free

Annonce