{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.137 visninger | Oprettet:

307 2.0 HDI, vil ikke starte efter tomt batteri! :-( {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Det her indlæg er som opfølgning på mit tidligere.

Min peugeot 307 SW 2.0 HDI har sprøjtet alt olien ud, da gummipakningen ved oliefilterhuset sad lidt skævt på.

Men det er nu skiftet, og der er fyldt olie på bilen. Den blev stoppet med det samme, og motoren slukket da det skete. Så håber på der ikke er nået at ske haveri endnu.


Jeg efterlod bilen med haveriblink på, da jeg kom tilbage var det slukket og intet el virkede. Derfor konkluderede jeg der måtte startkabler på, selvom det umiddelbart lød mærkeligt.

Men intet el virker, selv med start kabler på. Plus på plus og stel på stel.

Når nøglen ikke sidder i, siger den en lav konstant klikkelyd, der kommer fra sikringshuset venstre for rattet. Lyden forsvinder dog når jeg sætter nøglen i og drejer. Men intet lys virker, heller ikke haveriblinket.



Skal jeg have den på værksted og have nulstillet komputeren før jeg får liv i den igen? Eller er der en nemmere løsning? Jeg er bange for startspærren ikke bil lade mig komme videre


Nogle der har erfaringer med dette?


På forhånd tusind tak for jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  307 2.0 HDI, vil ikke starte efter tomt batteri! :-(
  • #1   30. mar 2013 lyder som om der ikke er ordelig forbindelse.... det er sikkert din minus til stell der gør det.......

    sæt plus på plus... og minus på minus... og se om der ikke kommer god forbindelse.

    og start..

    mvh


  • Lars  T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 2
    #2   30. mar 2013 Ja helt sikkert dårlig forbindelse

  • #3   30. mar 2013 Kan det blot være det der gør det? Det lyder umiddelbart meget mærkeligt.

    Jeg havde kablerne på i 10 min, og - gik over til stel på den anden. Efter 10 min virkede intet el, end ikke lyset smiley


  • #4   30. mar 2013 Lyder som om batteriet er kørt helt fladt. Tror den svage klikken du kan høre, er blink relæet der forsøger at "blinke" Når du så sætter tænding på bilen, tager du den sidste lille smule strøm, og relæet giver helt op.

    Måske du ikke har fået lavet ordentlig forbindelse med start kablerne - Eller disse er defekte. prøv evt - hvis du har mulighed for det, at tage låne et andet batteri - og monter det i bilen.


  • #5   30. mar 2013 De har desværre en træls evne til at låse i BSI boksen hvis den køres total tør for strøm.
    Min svogers gjorde det, og det kom til at koste en ny bsi boks. Ca 10000 kr incl kodning.

    Men den var der så strøm på, men ville intet.


  • #6   30. mar 2013 Det er jo en fransk bil og de er jo kun engangs biler så efter første gang den er startet kan de kun bruges til kystsikring:)

  • #7   30. mar 2013 Jamen hvad fanden er det da for nogle lorte biler !
    Hvis det kan komme til at koste 10 k at den bliver tappet for strøm !


    profilbillede
  • #8   30. mar 2013 Sæt den ud til storskrald og håb på de gider tage den med :o)

  • #10   30. mar 2013 Lyder som dårlige forbindelse.

    Fin GPX du har, noget bedre end bilen smiley


  • #12   31. mar 2013 Fransk... er det ikke noget man har i sengen?

  • #13   31. mar 2013 Så.. Så.. Guys.. Roolig nu.. smiley
    Hjælp nu den stakkels mand konstruktivt, - inden han går ned med strezz..!
    smiley
    Stelforbindelsen vil jeg skyde på, - ikke er gået, fordi du er gået efter hjælp..
    Og bilen er konstrueret til at kunne overleve at gå død for strøm pga. Brug af katastrofeblink..!
    Eller blot hvis man fjerner batteriet... Intet problem..!
    smiley
    Ikke at jeg har forstand på det.. (Udover konen har en magen til) men - så sidder der en røvfuld af relæer i sikringsboksen.. En beskrivelse af hvert enkelt findes i din instruktionsbog.. Hvis det er svært at høre præcis hvilket relæ der klikker, - Vil jeg tro du kan mærke det ved at sætte fingrene på.. De er nemme at skifte og ikke dyre.. Det optimale er selvfølgelig du kender en på et værksted der lige kan køre ud med den bærbare under armen, - så stiller den jo selv diagnosen.. smiley
    (Hvad siger den i Info skærmen forresten..? Måske du har overset den skriver noget til dig her..?)
    (Egentlig mærkeligt, det ikke er på bilerne som på mc'en.. Man holder diagoseknappen inde, sætter en lus og så vises problemet i displayet.. Hvor svært kan det lige være.. smiley )
    Nå håber du løser det.. Lad os høre hvor det ender..!
    smiley


  • #14   31. mar 2013 Du har ingen spænding på, der er en dårlig forbindelse i kabler. polklemmer er måske isoleret, det var de på min.
    Hvis ikke du kan høre donorbilen gå ned i omdrejninger/blive belastet når du forbinder, er der ikke forbindelse


  • #15   31. mar 2013 Jeg tror bare Peugeotens selvdestrueringsmodul er kortsluttet... R.I.P

  • #16   31. mar 2013 start lige med og sikre de kabler sidder ordenligt, som skrevet længere oppe begynder den bil du tapper fra at lade når der er ordenlig forbindelse og du kan høre den falder i omd et øjeblik. du skal ikke tage dig af alle mulige kliklyde osv. når batteri'et er fladt, før du har fået strøm på bilen fordi alle monduler, virker ikke korrekt før der er over 9v på batteriet, det kan osse være dit batteri er dødt men derfor burde du stadig kunne se lamper osv. lyse når der er tænding på! er ret sikker på de kabler ikke sidder ordenligt, du kan osse se det på det højst sandsynligt slår en gnist når du sætter det sidste krokkodilenæp på polen

  • #17   31. mar 2013 hmmm..

    hvornår er det blevet anbefalet at lade doner bil være startet imens kabler sættes på..

    vil nok sætte kabler på... og så starte doner bil op,

    mvh


  • #18   31. mar 2013 busa c, ja hvis doner bilen kaan starte bagefter. derfor den star og køre så den ikke osse ryger under de 9V spænding og bare klikker i relæet

Kommentér på:
307 2.0 HDI, vil ikke starte efter tomt batteri! :-(

Annonce