1.835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skift af tandrem på PRIMO frontklipper Skift af tandrem på PRIMO frontklipper

Hej MCG

Off Topic... dog med motor...:-)

Remmen mellem knivene knækkede forleden, og jeg har jo i den forbindelse investeret i én ny rem samt nye knive...

Den gamle rem var jo utroligt nem at demontere iogmed den var knækket...

Bøvler jo så lidt med den nye rem og skift af denne...???
Har forgæves forsøgt at køre den på ved håndkraft, men det virker helt umuligt, og jeg kan ikke finde noget på nettet vedr. min model... Kan se at de fleste andre modeller har en arm til at frigøre det ene remhjul så remmen kan monteres og efterfølgende strammes op igen...

Håber på en venlig samt tålmodig sjæl her på MCG der lige kan guide mig til skift af nævnte rem...:-)

Overvejer jo at demontere begge remhjul, men er lidt bange for at komme til at ødelægge sikkerhedsmomentet der er indbygget i remhjulet ved at skille for meget ad...:-/

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af tandrem på PRIMO frontklipper
  • #1   22. maj 2013 Har du stadig den gamle rem?? så prøv at tjekke længden..

• #2   22. maj 2013 Lillebenno- Jep har den gamle og både længden og nr, passer overens..:-) har købt en original rem... Remmen skal jo også monteres så den sidder stramt og derfor skal et eller begge remhjul løsnes for montage... meeennnn hvordan og hvor meget skal løsnes....???

• #3   22. maj 2013 Tag de 4 bolte på venstre remhjul og pil det af.. synes ikke jeg kan se nogen anordning til at stramme remmen?

• #4   22. maj 2013 De fire bolte er dem der holder remhjulet sammen... der sidder en centerbolt i akslen der holder på remhjulet, men er det fremgangsmåden? skal der aftrækker på remhjulet?? har haft centerbolten af, men remhjulet sidder godt fast og vil helst ikke ødelægge noget, så er det jo billigere at sende den på værksted til 450 kr i timen...

• #5   22. maj 2013 Jeg synes bare det er mærkeligt der ikke er en strammer..

• #6   22. maj 2013 Hej
    Der skal være en anordning til at stramme den rem, for den skal være stram og må ikke kunne rykke sig i tænderne. Inden du færdigmonterer skal du sikre dig at knivene står rigtigt, så de ikke slår sammen.

Der er en tegning over den her, men skal da være ærlig og indrømme jeg ikke, lige kan se, hvad der strammer remmen. Egentlig tror jeg bare du skal køre remmen på, så passer tilspændingen sikkert når den sidder rigtigt.
    http://www.texas.dk/sparepart/tegninger/traktor/fk/X1-Primo-90063014.pdf

Det hjælper dig ikke at demontere remhjul, såvidt jeg kan se.

• #7   22. maj 2013 Hej Ole.
    Det link er jo bedre end jeg turde håbe på...:-)
    Som jeg ser det skal begge svinghjul af, dernæst skal remmen på og så monteres de 2 hjul samtidigt... Det kræver jo "kun" at løsne centerbolte og bøjlen og så trække hjulene af... Mangler så bare en aftrækker... Må prøve lidt forsigtigt med kobenet..:-)

Perfekte tegninger af hele maskinen...

Takker mange gange

MVH Kenneth

• #8   23. maj 2013 hej
    Jeg tror bestemt ikke du skal afmontere noget, bare drej remmen på stille og roligt. Den rem er altså ret stram, tror ikke på du kan montere remhjul, med remmen på. men jeg gætter bare.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #9   23. maj 2013 Det ser ud til at der er aflange huller i klippebordet, ved det ene lejehus, så Du på den måde kan justere remmen. smiley

• #10   23. maj 2013 Kender ikke helt til din klipper, men som jeg ser det er remskiven til venstre til at skille ad, og der ligger garanteret sims i mellem dem som kan justere remmen ved enten at fjerne eller tilføje sims skiver.

• #11   23. maj 2013 Hej
    At flytte remskive op og ned, ændrer da ikke på om den bliver stram. At flytte lejehus, hmm så flytter du også kniven og dermed ændrer klippebredde??

• #12   23. maj 2013 Af med begge svinghjul, på med remmen, og fange det ene hjul først og så lirke det andet hjul på plads med en stor skruetrækker i centerhullet på akslen..:-) Det gik så stærkt at jeg selvfølgelig ikke fik justeret klingerne ordentligt i forhold til hinanden..c",) sååå af med kun det ventre svinghjul, justere remmen ind og så skulle jeg denne gang have ordentligt fat i skruetrækkeren for at få hjulet på plads igen... SUCCES..:-)

Hvis vejret ellers tillader det så skal græsset pines i morgen...

1000 tak for hjælpen
    MVH.

Kommentér på:
Skift af tandrem på PRIMO frontklipper

Annonce