{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Ny bil, octavia ok? {{forumTopicSubject}}

Hey guys.

Jeg overvejer at skifte min passat ud med den nye octavia. Jeg kører ca. 30K om året og er noget i tvivl om jeg skal købe 1.8 tsi eller 2.0 diesel? Jeg vil have dsg gear, og diesel'en er 6 gearet hvor benzineren har den nye (?) 7 trins dsg. Her er det jeg tumler mest med....
Er den nye dsg ok? Kan tfsi holde i længden?

Gåde råd er kærkommende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil, octavia ok?
  • #1   26. maj 2013 Tfsi er en rigtig god motor. Den går du ikke forkert i byen med. Rigtig lækker.

Ang. DSG den nye dsg ved jeg ikke noget. Har kun kørt med den gamle 6 trins.

• #2   26. maj 2013 Jeg ved ikke om de har fixet fejlenen men 2.0 dieselmotoren plejer at være et dårligt valg. Jeg har en kammerat der har den nye tsi og den er rigtig god smiley

• #3   26. maj 2013 Jeg havde selv hoppet på diesel , til 30k om året hvis det er gode lange ture over 60km pr dag du kører. men ikke 2.0 versionen

• #4   26. maj 2013 Du tænker antal gear frem for total økonomi .. ?
    Med + 30000 km om året, behøver du ikke regne ret langt eller længe for at få svaret på dit spørgsmål - hvis det var fornuftsmæssige betragtninger... men hvis antal'et af gear er alfa og omega.. så mener jeg MB's nye speedshift har 8 af slagsen, eller hva med at kigge på førerhuset af en truck, der er vel 32 eller mer af slagsen..
    Skæmt til side, du kan roligt ta' den 2 liters TDI Common rail DSG Octavia, at Wagner her mener det er en dårlig motor pas... men rå tal vil fortælle at det pt. er en af de mest solgte dieselmotor pt., så helt idiotisk dårlig kan den vel ikke være.. 140 hk. med et solidt moment, og 6 gear er rigeligt fint + dsg kassen er den bedste automatisering der findes...
    Diesel...basta :o)

• #5   26. maj 2013 Den 2.0 du omtaler er vw´s nye common rail, fejler intet. Det var den gamle 2 liters der bøvlede.

Med dekm du kører ville jeg købe dieselen.

• #6   26. maj 2013 OY05 tror bare der menes 2,0PD som kunne give lidt problemer med dysser(lige meget hvad du vælger har den en svaghed), så vidt jeg husker. Ellers skulle 1,6TDi også være en god motor.Har hørt fra mange at DSG kan være veldligholdelsels omstændigt i forhold til manuel, ny olie hver 60k justering osv

• #7   26. maj 2013 Takker. Jeg vælger selvfølgelig ikke bil baseret på antallet af gear i dsg'en det jeg mente var, at den nye 7 gears vist har tørkobling og er vedligeholdelses fri og man har hørt lidt historier om den gamle. Det nytter jo ikke at spare en plov om måneden på brændstof, hvis man betaler en shit load i dyre reps. Jeg har vel i snit 2 ture pr uge med 2x90km og resten er 2x30km. Små ture går som hoved regel ud over vores lille fiesta benziner.
    Min passat har den gamle 2.0PD motor, men har nu aldrig lavet bøvl. Har pt kørt 140 K

• #9   26. maj 2013 X > Godt at høre, har bare hørt min mekaniker tale om 2.0´eren og at 1.9´eren (dengang) var et bedre valg. smiley

• #11   28. maj 2013 Sorry jeg lige bringer tråden op igen. Damn, jeg syntes der popper mange kedelige ting op om DSG smiley jeg er ved at få kolde fødder, om det er så smart at vælge det. Hvad siger du X, er det en DSG6 man skal holde sig til, eller skal man holde sig helt væk fra det?

• #12   2. jun 2013 Nå jeg fik sgu købt mig en Octavia i dag...jeg fik den med 5 år/150K km garanti med i købet, så nu må det prøves. Jeg endte med en 1,8 TSI med DSG7. Den går sindsygt godt syntes jeg, jeg var vildt overrasket. I øvrigt går 1,4 tsi også super godt, men man kan godt fornemme der er noget mere overskud i 1,8'eren.

• #13   3. jun 2013 Tillykke med købet smiley har selv været rigtig glad for min skoda (fabia 1.4tdi)

Kommentér på:
Ny bil, octavia ok?

Annonce