{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

De forbandede nye regler ?!#%! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG smiley
Beklager, men fatter ikk en skid af de nye regler, og har læst og læst .. Har endda spurgt en motorsagkyndig og 2 kørelærer, og jeg får 3 forskellige svar :s

Sagen er den at jeg fik mit motorcykelkørekort den 06-07-11 og jeg er 21 år nu og bliver 22 år den 20-09-2013 ..
Har så lige taget et trailerkørekort + taxa, så jeg har fået det nye kørekort og der står jeg kun må køre kategori A1 ?! Kan det passe ?

Håber nogen kan hjælpe mig med det rigtige svar, for jeg bliver mere og mere forvirret :s

Mvh Benjamin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De forbandede nye regler ?!#%!
  • #2   1. jun 2013 Syntes stadig det er en jungle, er nød til at have det skåret ud i pap, eller fatter jeg det ikke smiley hehe

  • #3   1. jun 2013 Er kørekortet under 2 år gammelt (19.01.13), kan man:
    1) fortsætte med at køre mc med 34 hk resten af livet
    2) aflægge kørepøve til kategori A (stor motorcykel), når man er fyldt 22 år. Bemærk, at der kun er tale om en køreprøve - ingen lovpligtig undervisning.


  • #4   1. jun 2013 umiddelbart er det rigtig nok dit kort. en anden ting er, din sv650s har du ikke føre ret til :b

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #5   1. jun 2013 Dvs at du er nedgraderet til 125ccm [smiley]
    Virker meget mærkeligt, men den kategori du havde, eksistere joh ikke mere. Men burde vel være en A2 (mellem)


  • #6   1. jun 2013 Som jeg har forstået det... Er du en af dem der bliver taget rigtig godt ved røven af den nye lov. Du må stadig kører 34 hk. idag. du må gå op til en køreprøve nu og erhverve føreret til 48 hk idag hvis du vil. d.20/9-13 må du gå til køreprøve og erhverve føreret til stor mc. kat A.

    Det er sur røv da du jo pr. automatik skulle været opgraderet til stor knallert d. 20/9. Det er sur røv men sådan er det.

    Hvis jeg var dig ville jeg gå på borger service og høre om ik der er en lille fejl på dit kørekort.


  • #7   1. jun 2013 Vi er så nået til det punkt i samfundet, hvor lovene er til belastning for borgerne, hvor de bude være til hjælp !!! ..

    EN ting kan man være sikker på ; Det NAR-menneske som har lavet lige den hér lov, kører helt sikkert ikke selv på MC, og ville nok helst ønske at de var væk fra gaden ....

    spader !!!


  • #8   1. jun 2013 Tusind tak for indlæg smiley
    Jeg vil prøve at tage ned til borgerservice og se om jeg kan få gjort noget ved det .. Ellers må jeg jo tage en ny køreprøve den 20/9 smiley


  • #9   1. jun 2013 De regler er til for at blive brudt..

  • #10   1. jun 2013 Rene
    Jeg kører nu også alligevel, men stadig rart at kunne køre med god samvittighed smiley


  • #11   1. jun 2013 Det er ikke en fejl på dit kort.... du må stadigvæk køre under de "gamle" regler dvs op 34hk når du så fylder 22 kan du opgradere til et kat A kørekort ved at gå op til en ny køreprøve.... og det er KUN en køreprøve.... Grunden til at du lander under kat A1 er fordi du ikke må føre et køretøj op til 48hk som man jo må i kat A2, derfor har du "kun" kat A1... hvis du så bliver stoppet af politiet er det op til dem at kigge på de datoerne og du evt selv lige forklarer dem det, det korte af det lange er at du kan køre videre som du har gjort indtil nu og så få det store kort(kat A) når du fylder 22.

  • #12   1. jun 2013 Når okay smiley
    Så må jeg hellere få taget den køreprøve om et par måneder .. Men stadig sur røv smiley


  • #13   1. jun 2013 Tja den køreprøve overlever du nok, om ik andet så finder du jo ud af om du kan huske hvad du har lært da du tog kørekortet smiley

  • ! Olsen !
    ! Olsen ! Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 64
    #14   1. jun 2013 Jeg tog mit MC kørekort på dagen jeg blev 21, som var et halvt år før de nye regler kom. Vil det så sige, at jeg faktisk bliver nedgraderet til en 48hk?

    Synes ikke helt jeg kan finde en forklaring i de links.


  • #15   1. jun 2013 Nu er jeg ikke sikker, men har du ikke allerede kat. A = Stor MC ??
    "Sagen er den at jeg fik mit motorcykelkørekort den 06-07-11 og jeg er 21 år nu og bliver 22 år den 20-09-2013 .."
    Som jeg husker de gamle regler var det to år på lille MC, eller fyldt 21 år, så måtte man køre stor MC.
    Dy fyldte så vidt kan se 21 d. 20-09-12.
    Det kan være at jeg blander noget sammen, men det var da værd at undersøge.


  • #16   1. jun 2013 Jeg tror sq Vestjyden har ret. Op på borger service og forhør dig.

  • #17   1. jun 2013 Du var 19 år da du fik kortet den 06-07-2011?
    Få måneder efter den 20-09-2011 blev du 20 år?
    Sidste år 20-09-2012 blev du 21 år og nu fylder du 22 år her den 20-09-2013?
    Så efter 2 år med kortet (2 år her i starten af næste måned) så bør du vel automatisk opgradere til det store kørekort? Du kan vel ikke falde under den nye lov når du tog kortet dengang?

    Ret mig hvis jeg har misforstået noget.


  • #18   1. jun 2013 Tror vi allesammen er godt grundforvirret på det her område..

  • #19   1. jun 2013 Ja, i sidder og forvirrer hinanden gør i smiley
    Benjamin. DU har kort til 34hk og når du fylder 22 går du til prøve og for det store kort. Da du blev 21 år i 2012 kunne da ha' gået til køreprøve og opgraderet til stort. Men det kunne du altså kun med de gamle regler.

    Olsen, du har det store, stadigvæk


  • #20   1. jun 2013 Benjamin S

    Samvittighed den kan da på ingen måde blive ramt af det..

    Den er væk, sådan som de laver love og regler hele tiden,,, vi lever jo i et kommunist land på det område.


  • #21   2. jun 2013 Haha . I bliver alle sammen lige så forvirret som mig smiley
    - Jeg starter lige med at tage en tur på borgerservice (det kunne jo være jeg var heldig), hvis det ikke virker så tager jeg en ny køreprøve når jeg bliver 22 år ..
    Jeg har det bedst med at det hele er iorden smiley

    Jeg lader lige emnet stå, og så vil jeg følge op på det med opdateringer smiley


  • #22   2. jun 2013 Ps. Men jeg venter lige med at tage ned på borgerservice indtil den 06/07-2013, for så har jeg jo de 2 års obligatoriske år .. Og de er sikkert lige så forvirret om de regler som os andre smiley

  • #23   2. jun 2013 Blev du 21 år før 19. Januar i år?

  • #24   2. jun 2013 Hvis nej, så er din førerret til 34hk mc ikke automatisk opgraderet til et A kort.

    Derfor er dit kørekort med korrekt påskrift smiley


  • #25   2. jun 2013 Jep, blev jo 21 år den 20/09-2012 det vil sige 4 mdr før den 19. Januar smiley

  • #26   2. jun 2013 Mig og nogle andre lærlinge ringede ind til politiet for og høre om reglerne, da nogle af mine venner blev 21 januar 2013, og havde købt store maskiner, men vi kunne ikke få noget svar!

    INGEN har styr på de latterlige regler og det der genere mig, er at de har taget kørekort før og med forudsætning at kunne få stor mc kort som 21 årige


  • #27   2. jun 2013 Oliver
    Præcis, det er totalt latterligt !
    - Jeg prøver lige at undersøge det nærmere, og så opdaterer jeg tråden smiley


  • #28   2. jun 2013 Jeg tog ingen chancer og tog en køreprøve d 19 december i snevejr, skulle bare have det store kort!

  • #29   2. jun 2013 Ja, politiet har i mange tilfælde givet forkert svar.. Det samme gælder borgerservice, der dog de fleste erkender at de ikke kender reglerne..
    Men hvad er du i tvivl om Benjamin?
    - Du kan gå på borgerservice og spille dum i håb om at de udsteder et forkert kort, men det kommer ikke til at ske, det garanterer jeg!


  • #30   2. jun 2013 Er lidt i tvivl om jeg automatisk skulle have haft stort kort .. Jeg tager derned og spiller dum, og ser så om det går smiley

  • #31   2. jun 2013 Du skulle ikke automatisk have haft stort.. Hvis de nye regler ikke var indført havde du automatisk fået stort efter 2 års erfaring..
    Du havde muligheden for at opgradere til stort da du rundede de 21 år, men det gjorde du ikke. Den mulighed mistede du den 19. januar 2013, og må derfor vente til du fylder 22.
    Held og lykke på borgerservice smiley


  • #32   3. jun 2013 Jeppe K siger, Det lige meget'

Kommentér på:
De forbandede nye regler ?!#%!

Annonce