1.536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

DHL - hvor elendigt kan det blive? DHL - hvor elendigt kan det blive?

Aaaaaargh - jeg skal lige af med noget galde!

Gennem arbejde har jeg været så heldig, at få rabat på noget Sonos-udstyr, så det bestiller jeg mandag morgen. Mandag eftermiddag tikker en mail ind, at købet nu er gennemført og samtidig får jeg et T&T-nummer til DHL, som det åbenbart skal sendes fra Holland med.

Da jeg stadig ikke finder noget søgeresultat onsdag middag ringer jeg til DHL. De kan heller ikke finde noget. Hverken på T&T-nummer, navn, adresse, postnummer. Intet. De beder mig kontakte afsender og fremskaffe et såkaldt AWL-nummer. Jeg ringer straks til Sonos, som stiller sig lidt undrende: både overfor dette AWL-nummer, som de ifølge DHL skulle være i besiddelse af og fordi de kan se, at pakken er sendt fra Holland tirsdag morgen. Det undrer også mig, da DHL netop mener, at de ikke har fået pakken. Men jeg må ringe til DHL igen torsdag eftermiddag. Igen samme sang: ingenting på T&T-nummer, navn, adresse, postnummer.

Jeg bliver IGEN henvist til at kontakte afsender og fremskaffe dette AWL-nummer. Jeg prøver efter bedste evne at forklare, at jeg HAR kontaktet afsender, og de aldrig har hørt om sådan et nummer. Det er ligesom at tale til en dør. Som afsluttende bemærkning - efter jeg igen bliver henvist til Sonos: "Ja, for du kan jo heller ikke gå i supermarkedet og købe en pakke rugbrød uden en stregkode, vel?". Dér afsluttes samtalen, inden jeg kommer med et ligeså nedladende svar til knægten.

Jeg ringer til Sonos. De undrer sig igen. De kan stadig se, at pakken er afsendt. Medarbejderen ved Sonos fortæller så: "Jamen, DHLs trackingssystem virker ikke, har ikke gjort det siden mandag og dit T&T-nummer er derfor ugyldigt". Se, dén information gør jo ikke ligefrem mit forhold til DHL mere rosenrødt. Nu har jeg TO gange talt med DHL og ingen har nævnt dette - nej, jeg kunne bare fremskaffe det AWL-nummer og ellers kunne de ikke hjælpe. Jeg er fuldstændig målløs over hvor ligeglad et firma kan være.

Så der er vi nu. Pakken er sendt. Den er ikke kommet frem. DHL ved faktisk ikke rigtig hvor den er og jeg kan bare sejle min egen sø. Jeg skal ALDRIG - og jeg gentager ALDRIG mere have sendt noget med DHL.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHL - hvor elendigt kan det blive?
  • KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #1   4. jul 2013 Jeg har kun gode erfaringer med DHL - omkring 50 pakker i alt. Både som modtager og afsender.

• #2   4. jul 2013 Surt show smiley Jeg køber jævnligt varer i Korea og får det sendt med DHL. Det tager som regel ikke mere end tre dage før de banker på min dør, og der har aldrig været problemer.

• #4   4. jul 2013 Har også fået en del med DLH.
    Kun en gang gik det galt fik leveret til min arbejdsplads.
    DLH hævdede der ingen var hjemme trods et fyldt værksted.

• #6   4. jul 2013 har heller ikke noget negativt og sige om dhl. desuden er de ikke ligeså gode til og åbne pakker fra kina som post dk, hvis jeg har sparet mange penge på

• #7   4. jul 2013 Jeg har ikke noget imod, at der sker fejl. Jeg har ikke noget imod at vente på min pakke. Jeg har forståelse for, at der kan ske ting, som kan påvirke disse ting.

Men jeg har på det anstrengt med at få fortalt fantasi-historier - jamen, det kan være pakken er sendt med vores søsterselskab. Jamen, du skal lige fremskaffe det nummer, så kan vi hjælpe. Og jeg har det ligesom anstrengt med at blive talt ned til. Det er ikke MIG, der har lavet en fejl. Men alligevel sendes jeg rundt fra A til B som en anden idiot. Og DHL er pisseligeglade.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #8   4. jul 2013 DPD eksistere heldigvis ikke mere i Danmark, og tusind tak for det.

• #10   4. jul 2013 Har prøvet det samme med dem, fik sendt noget fra louis, kunne se på t&t at de havde modtaget pakken, men den kom aldrig, så ringede til dem "vi har givet pakken til postdanmark, så det er deres problem nu, kontakt postdanmark eller louis", man får rigtig lyst til at råbe af dem, det var jo dem der havde pakken :P.

Men der gik da 30 dage så havde jeg mit forgaffel og motorolie, louis sendt en ny sending smiley

• #11   4. jul 2013 Aahh.. Sonos får et AWL nummer så snart afhentningen er bestilt, så det passer ikke..

AWL nummeret står på den slip de selv sætter på pakken.. Det er tallet under stregkoden.

men prøv evt at spore den på deres hollandske eller tyske side.. Jeg havde samme problem for 14 dage siden, der kunne jeg kun finde den på den hollandske..

• #12   5. jul 2013 Er vel lige meget, ringer man til DHL så burde de hjælpe med at finde den, og ikke bare give lorten vider til de andre firmaer, det er jo dem der "står" med pakken.

• #13   5. jul 2013 Morten P> Bingo! Sådan skulle man mene, at det burde være. Men sjældent har jeg da mødt sådan en ligegyldighed.

Jeg har fået et T&T-nummer til DHL. At det så kan være ugyldigt, deres T&T-system kan være i stykker, eller der kan kræves andre numre er for mig uendeligt ligegyldigt. DHL har ikke styr på, hvor MIN pakke er henne - ergo forventer jeg hjælp ved DHL.

• #14   5. jul 2013 Hvordan egentligt ellers med DHL.
    Får nogen gange små stumper fra Tyskland - her leveres pakkerne med post dk.

Hvordan skelnes der?

Fik for nyligt en anden pakke med DHL - den kom der en fin DHL bil med.

• #15   5. jul 2013 Standardlevering vs. ekspreslevering? Jeg ved det faktisk ikke.

• #16   5. jul 2013 DPD kører i øvrigt stadig i dk smiley

• #18   5. jul 2013 det er post danmark der køre med DPD´s pakker i DK

• #19   5. jul 2013 DHL har så i middags afleveret pakken hos min nabo. Deres T&T-system siger stadig intet søgeresultat.

Selvfølgelig har den været i deres hænder igår, hvis de kan aflevere den i dag. Det kan man så selv tolke på.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #20   5. jul 2013 DPD, eksisterer næsten ikke. Alt de havde i Høje Tåstrup er lukket. Og vognmændene (world class drivers), er opsagt. Ser kun en DPD bil engang imellem i Kbh.

• #21   5. jul 2013 Well vi køre stadig med DPD pakker i posten... såååh lidt sker der da endnu.

• #23   5. jul 2013 nå nå bevares jacob...

• #25   5. jul 2013 PostDanmark er lysår foran DHL. End of story.

• #27   6. jul 2013 Sikke da en gang brok over ganske lidt.

• #29   6. jul 2013 Så I har det fint med, at blive talt ned til som en mindreårig, hvis I henvender jer til et firma med et simpelt spørgsmål? Få fortalt fantasi-historier? Undlade at fortælle der er systemproblemer? Aben der kastes videre?

I vælger bare DHL så.

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #30   6. jul 2013 Selvfølgelig vælger vi DHL - det er hurtigt. Folk der kun har haft gode erfaringer med DHL, vælger jo ikke at skifte, fordi du har haft én dårlig oplevelse?

Skal man så også lade være med at gå i Bilka, fordi der en enkelt gang har stået mere end 2 mennesker i kø foran en, selvom de skilter med max 2 i kø?

Jeg tror dine sko er lidt for små.

• #31   6. jul 2013 Hvad andre gør vedrører ikke mig. Jeg fortæller hvordan mine henvendelser til DHL er blevet tacklet. Og dét gør, at jeg ikke skal have mere med dem at gøre.

• #32   6. jul 2013 Bestilte tidligere på året en laser fra København på tilbud. De havde den ikke på lager og dhl mistede så derefter deres leverance fra bosch i Tyskland. Efter lang tids venten, beslutter de så at fragte varen direkte fra bosch i Tyskland med dhl til min adresse på Djursland, og så leverer de fanme til en helt anden adresse på Djursland langt fra mig. Syntes fanme de er nogle amatører hos dhl.

• #34   7. jul 2013 michael (Køge)> Du virker ikke umiddelbart gammel nok til at få tilsendt noget.

• #39   7. jul 2013 Haha, et dybt og ærligt UNDSKYLD! I min naive tro antog jeg, at du tog tykt pis på mig - jeg fik det læst helt forkert og det beklager jeg.

Jeg pudser lige briller næste gang inden jeg sætter mig bag tasterne smiley

Se bort fra mit svar. Sorry!

Kommentér på:
DHL - hvor elendigt kan det blive?

Annonce