3.665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 84 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

Min Nevø har fået stjålet bilen.. Min Nevø har fået stjålet bilen..

Det er sket sådan her
Bilen er til salg, Der er en som ringer og høre til den og er interesseret i den.
Han beder om at få en billede/scannet kopi af reg attesten for at tjekke for pant, det får han og få dage senere får min nevø penge tilbage for vægtafgiften??? .

Politiet er også inde i sagen men der sker ikke meget

Manden har via billedet om registeret bilen ! Men han ved ikke hvor bilen er da den ikke står på den adresse som er på reg attesten.

Men nu kommer det vigtigste, Hvis bilen nu får fartbøder og chaufføren ikke er genkendelig (Eks. at bære en abe maske), p afgifter .
Kommer den registrerede ejer ikke til at hæfte for alt hvad der sker i den sag.

For så er det jo nemt at komme til at køre forstærk forbi en fotovogn smiley

Forventer KUN SERIØSE INDLÆG

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Nevø har fået stjålet bilen..
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   8. jul 2013 Hvornår forsvinder bilen?

• #2   8. jul 2013 Han har ikke nøgle eller nogen ide om hvor bilen er En en tingene er i Jylland og den anden er på Sjælland

• #3   8. jul 2013 hvad får manden ud af at gøre det ?????

• Sajmon ™

#4   8. jul 2013 Jamen... Hvornår forsvandt bilen?????

Hvis din nevø sætter den til salg, må han sgu da have den stående?

• #5   8. jul 2013 Meget forvirrende indlæg. Bilen er vel ikke stjålet, eller her jeg misforstået ?

• #6   8. jul 2013 Nej biler er ikke FYSISK stjålet, men den er omregisteret, det tager 5 min på skat,dk i dag,
    Men da men nevø ikke er ejere mere så kommer alle bøder vel til ejeren, for så har ejeren (svindleren) mistet sit kørekort uden han ved det, for sådan en svine streg skal man ikke slippe ustraffet fra

• #7   8. jul 2013 Jeg forstår intet. Skal man ikke møde op på en synshal med køretøjet og original reg.attest for at ejerskifte. Det skulle jeg alle de gange jeg har køb mc eller bil.

• #8   8. jul 2013 hvorfor gør man det og han skal vel betale for den omreg

• Sajmon ™

#9   8. jul 2013 Hvis den ikke fysisk er stjålet, hvad er så problemet?

Det er vel bare at ringe til CRM og få det annulleret?

• #11   8. jul 2013 hmm nu ved jeg hvorfor det er at hash er forbudt i danmark..............

• #12   8. jul 2013 Hmmmm...........den som har omregistreret, og uden fysisk at have nøgle eller bil, må jo være 10% dummere end bølgepap.
    Ud over at smide penge ud til en omregistrering, så får han får jo intet ud af sådan en handling.
    Tag fysisk ned til motorkontor og få det bragt i orden igen. Og UB.
    At drøne rund og få fartbøder, P-bøder osv. osv. er jo heller ikke smart. De kan havne i din postkasse. Og du har heller ikke nogen ide` om, der er betalt forsikring.

• #13   8. jul 2013 Jo hvis du har den nye attest så kan den registeres igen, men svindleren er jo ikke intra i det, og politiet gør ikke en skid

Sajmon send lige din reg til mig så napper jeg den og så er du stadig ikke forstående over for problemet ?
    Tror du bliver knotten hvis jeg lige har overtaget dit køretøj

Men for lige at vende til bage til spørgsmålet ... Er det ikke ejeren der får bøderne ???

• Sajmon ™

#14   8. jul 2013 kim c - Ja det tænker jeg også.

"Haha! Nu registrerer jeg lige den her bil til mit navn, så alt hvad der kommer af bøder og regninger, ender hos mig!"

Næste skridt er verdensherredømme, så pas lige på derude. smiley

• #15   8. jul 2013 Kim Hvis du kan få det il at lykkedes så ved jeg en som bliver glad

Han vil jo nok også snart hente bilen men da den ikke er på den adresse som str på reg attesten så er den jo ikke så nem at finde

• Sajmon ™

#16   8. jul 2013 Steffen - Jeg er mere mistroisk end at sende andet end reg nummer til folk, så den situation ender jeg ikke i.

Som sagt - ned på motorkontoret og få det bragt iorden.

• #17   8. jul 2013 Bo T Hvordan vil du gøre det ???

• #18   8. jul 2013 hvordna jeg vil reg den tilbage ??

gå ned i en syns hal

• #19   8. jul 2013 Det kan du ikke Sajmon det er også prøvet, HURRA for det dejlige system

• #20   8. jul 2013 Så find manden, tror i da for henlevede det er hans nabo som bare lige laver en spøg ??? ALT ER PRØVET og intet at gøre.......

Derfor KOMMER BØDER IKKE TIL DEN REGISTREREDE EJER

• Sajmon ™

#21   8. jul 2013 Det bør de gøre - forudsat det er et spørgsmål...

Er det en konstatering, så må jeg erklære mig uenig.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #22   8. jul 2013 Hvordan kan man omregistrere en bil kun med en kopi af registreringsattesten.

Skal man ikke logge på, begge to, for at gøre det online eller noget.

• #23   8. jul 2013 Nej, det eneste man skal bruge er kontrolcifrene på attesten.

Hvad siger vedkommende der har gjort det?
    Måske er han bare så sikker på at han skal have den, så han bare har omregistreret den med det samme. Der findes mange mærkelige mennesker.

• #24   8. jul 2013 Ja det bør de men sådan er det desværre ikke smiley Syntes det er vildt som nogle finder på nye metoder på at stjæle fra andre, Politiet var også inde på der ikke var ulovligt da han havde sendt et billede at attesten, men hvem F.... tænker lige på at der er en svindler som er intra i den for at lave sådan et nummer

• #25   8. jul 2013 Ja han er jo så også sunket i jorden, telefonen er en taletids kort og den har ikke været tændt i 9 dage nu ? så Bilen står et sikkert sted

Men det kunne være fedt at lade manden miste sit kørekort hvis det er den som ejer biles som også får bøden

• #26   8. jul 2013 Det er satme alligevel, det dummeste jeg længe har hørt...

• #27   8. jul 2013 nu kan jeg ikk nå at læse hele indlægget, men skal sælger og køber ikke bruge nem-id for at omregistere online hos skat !!!!

• #29   8. jul 2013 Skal man grine eller græde?

• #31   8. jul 2013 Så vidt jeg har forstået indlægget har han omregistreret den vha. en kopi af reg.attesten?..så må din nevø stadig have den originale?. Det burde vel kunne hjælpe i forhold til politi osv.?

• #34   8. jul 2013 Det er sgu da bare for meget.!

• #35   8. jul 2013 kunne din nevø ikke køre ud til skat eller en som har med nummerplader at gøre, reg-attesten må da kunne laves om på en måde?

• #36   8. jul 2013 find ejeren og giv ham nogle tæsk

• #37   8. jul 2013 rystet..jeg er ikke mindre end rystet..

lorte tyve svin..

• #38   8. jul 2013 Uroligt så hellig du er Jacob R A.K.A "ham den sure"
    at sætte en masse andres liv og lemmer på spil Køre du aldrig for stærk ???

Men jeg skriver igen ALT ER PRØVET, så der er ikke noget at gøre, og ja man kan jo nemt side nu og sige jeg ville ikke sende noget, Pis med jer ALLE har sku lavet noget ikke heldigt... Men ja det er jo noget øv men sket er sket, Jeg kan godt forså man prøver andre metoder på at få manden frem, så IGEN IGEN IGEN kommer bøder og afgifter ikke til ejeren ????

• #39   8. jul 2013 sender dig lige pb med alternativ metode smiley

• #41   8. jul 2013 Steffen..
    hvis det er en automatisk foto fælde, så jo...

en parkerings bøde , jo

for
    der kan de jo kun gå efter nummerpladen og søge ejer via den....

bliver du stoppet af en betjent er der jo kontakt,med føreren, på stedet..

mvh

• Sajmon ™

#42   8. jul 2013 Det har jeg svaret på flere gange.

Sørg for en masse p-bøder og foto bøder til idioten.

• #43   8. jul 2013 Han har vel bil? Plader? Original registreringsattest? En form for original salgskontrakt? Både køber og sælger skal vel 'godkende' omregistrering via Skats hjemmeside? Og dér må også fremgå hvem idioten er?

Med dem under armen - ikke nødvendigvis det hele - må en medarbejder på et af Skats kontorer da kunne redde trådene ud.

• Sajmon ™

#44   8. jul 2013 Det er kun den nye ejer som skal foretage sig noget mht omregistrering.

Det står nævnt flere gange i tråden allerede...

• #45   8. jul 2013 Men hvis man så logger derind selv - bør den nye 'ejers' navn så ikke netop fremgå?

• #46   8. jul 2013 jeg har lige snakket med naboen som er advokat, og han siger at ham der har gjort skal have en kvitt på at han har købt bilen. så uden en kvitt på handelen kan han ikke forlange bilen, og politiet skal gå ind i sagen, men han har ikke gjort noget ulovligt endnu først hvis han kommer efter bilen. men pas på han ikke komme med politiet og en falsk kvitt for ser alt jo ud som det er hans bil.

• #48   8. jul 2013 pas på de har måske lavet det for at optage lån i bilen også kommer der gæld i bilen og den hænger bilen på uanset hvad, det er min pige hun arbejder i danske bank og de hører mere og mere af det, så aflev pladerne i fart for der kan ikke optages lån i en bil uden plader

• #49   8. jul 2013 Syntes det er imponerende at man bare kan stjæle andres køretøjer på den måde, Bare et billede af en reg attest så er man ejer af et køretøj, Satme groft nok

Men nu må de jo formodentligt finde manden og så lige fortælle ham det må man ikke ...
    Kan kun håbe at loven er retfærdig

• #50   8. jul 2013 Kun en tanke. Hvis vedkommende bruger bilen til pant for et lån, så kan kreditore vel komme og hente bilen, og vedkommende har scoret nemme penge. Vedkommende er jo ikke det mest ærlige menneske. Kan ikke lade vær med at tænke på Holmeren og den sag han har kørende med en cykel som er fusket.

• #51   8. jul 2013 hvis først lånet er lavet så kan loven ikke hjælpe dig en skid....

• #53   8. jul 2013 David R
    Jeg har nu sendt lidt info til men nevø for evt at være på forkant i sagen, Jeg kunne vel også tage pant i den men hvad vil det evt hjælpe ?

• #54   8. jul 2013 Jo bøder kommer till ejeren. ! smiley

Vis du kender en syns mand og lige snakker et par gode ord med ham så kan du måske være heldig at han vil oplyse dig hvem den er omreg til ??:)

• #55   8. jul 2013 han ham der svindler jer optager lån i den så hænger bilen på det lån, hvis han går i banken og får 80,000 kr og de tager bilen som pant så hænger bilen på det og din nevø får bilen tilbage med lån i også så snart omreg i hans navn igen så ejer han den gæld. og hvis det er sket er banken ligeglad med den historie der ligger bag.

men prøv da og tjek bilen for pant på bilbasen så ved i om der er sket noget der

• #56   8. jul 2013 Når han kun er interesseret i ejerskabet på papiret, så kan jeg heller ikke se andet end at det må være for at stifte gæld på køretøjet. Husk på han har både skulle betale omreg.gebyr, vægtafg. og forsikring på den i forbindelse med, at den er omreg. Når så han har får malket penge ud af den så melder han bare begge nummerplader stjålet og får den afmeldt.

• #57   8. jul 2013 lyder sku skummelt,, hvis nogen bare kunne tage lån i ens køretøj...
    tænkte om det evt kunne have med noget eksport fusk, , så det så ud som om man solgte biler ud af landet, noget skatte / afgift fusk.. .. men en underlig histiorie .
    mvh hc..

• #58   8. jul 2013 Kan ikke blokere bilen i Bilbogen således at der ikke kan optages lån i den?

• #59   8. jul 2013 Det er pilrådden det nye DMR system!
    Hvis et køretøj sidste udstedte reg.attest er fra før 06-06-12 så er den kun forsynet med et kontroltal oppe i hjørnet. Dette tal er et ciffer fra 0 til 9 og er det eneste sammen med reg.nummeret som skal bruges for at udføre et privat ejerskifte via Skat tast selv. Det mest groteske er at man bare kan forsøge sig frem 3 gæt vente 1 time, 3 gæt mere vente 1 time osv. indtil man rammer det rigtige tal.
    Endnu mere grotesk er at DMR systemet selv viser om køretøjet er med et enkelt kontroltal eller den nye type med 2 lange RAK koder som man ikke bare kan gætte sig til.
    I princippet kan alle risikerer at "miste" deres køretøj på denne måde på papiret med den risiko det vil medføre !
    Hvis man vil sikre sig mod dette lemfældige hul i systemet, er det nødvendig at bestille en ny reg.att. via Skat tast selv, som de desværre vil være bekendt at forlange 100 kr. for.

• #60   8. jul 2013 Få nu lige monteret en GPS fætter i den bil, nogen har jo set sig varm på den åbenbart.
    Hvis den er omreg må ham der har gjortdet jo ha brugt sin ID til det, Skat må så vide hvem han er?

• #61   8. jul 2013 Nu har jeg så læst hele tråden, og jeg troede virkelig at hvis man skulle omregistrer, så skulle! !!! Både køber og sælge bruge nem-id hos skat online, det skulle vi, da jeg købte mc i februar, men ok, når i siger det, så må det jo passe, men så har jeg et spørgsmål. Man ser mange billeder af køretøjer hvor nr-plade er dækket, hvorfor det? ??? Kan man lave det samme nr der, jeg mener, hvis man slår nr plade op på nummerplade.net kommer stelnr og alt jo frem og kan man så bare omregistrer og optage lån og alt mulig, så skal jeg sku da ha fjernet mine billeder herinde hvor nr-plade er synlig? ???? Eller Hva? ??

• #63   8. jul 2013 keld, tja jeg forstår ej heller hvorfor folk skjuler deres plade,?
    Man skjuler den jo ikke på gaden. smiley

• #64   8. jul 2013 Allan(Kolding) R
    Skat kan sagtens se hvem svindleren er, men nu er det bare sådan her landet at han skal ikke bevise sin uskyld, med den skadeslidte skal bevise at svindleren er skyldig.
    Mit råd din nevø skal tage ned til skat med den org. reg attest fra før den blev omreg.og berette om sagens forløb og indrømme sin lemfældighed mht. at sende et billede af reg.attesten. Hvis der stadig ingen forståelse er fra Skat's side bliver det satme op ad bakke.
    Jeg går ud fra at der er indgivet en politianmeldelse på svindel med omregistrering på ugyldig grundlag.

• #65   8. jul 2013 @keld
    På attesterne fra før 06-06-12 er der kun et 1 cifret kontroltal !

• #66   8. jul 2013 Hmm, så er jeg mere rolig tror jeg, da jeg købte, tjekkede jeg på nummerplade.net for gæld o.s.v om det var den mc nr-plade tilhørte, så gik vi online hos skat skrev nr plade ind, og så skulle begge bruge nem-id, den var sidst omregistret efter den 06-06-12, og jeg kan så ikke huske at vi skrev nogle tal ind fra hans attest, mener aldså bare vi brugte nr-plade, som sad på, anyway, man må bare ta ved lære af den historie, og trådejer skriv endelig når der kommer en afklaring, og hvis der er nogen der ved hvorfor folk skjuler deres nr-plade på billeder hører jeg også gerne om det, evt pb, på forhånd tak

• #67   8. jul 2013 Den gamle

profilbillede
  • #68   8. jul 2013 Den gamle blå

profilbillede
  • #69   8. jul 2013 Den nye blå
    Som man ikke kan gætte sig til

profilbillede
  • #70   8. jul 2013 Bliver spændende at høre udfaldet af denne sag..

Var der tjekket for pant i bilen?

Den tanke havde jeg ikke lidt tænkt på, må håbe det gælder svindleren også og at han ikke ser denne tråd...

• #71   9. jul 2013 Det tror jeg ikke men alle mulige forslag er sendt videre

• brian I
    brian I Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 9
    #72   9. jul 2013 Måske bare en som skulle bruge en reg. attest kopi for at gøre hans slæde af samme slags som din "lovlig" der står jo reg.nr på, og pladerne bestiller man f.eks på Showplate.se og Wupti så køre han i dit navn.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#73   9. jul 2013 Hvad hvis "køber" melder den stjålet ?
    Og din nevø kører i bilen, og bliver stoppet. Så tager politiet bilen, og giver den til svindleren UB.

Er det egentlig del 1 eller del 2 man skal have med i bilen, og hvilke af numrene skal man bruge for omeg.

• #74   9. jul 2013 I princippet er det vel kun i udlandet man overhovedet skal have nogen del af reg attesten med, eller er der kommet nye regler i DK om det, nej vel?

• #75   9. jul 2013 Begge dele skal med.
    Har lige haft 3 handler inden for 4 mdr. hvor begge dele skulle bruges.

• #76   9. jul 2013 Det er kun del 1 som skal medbringes i bilen i udlandet. Problemet er bare at hvis du kører rundt med del 1 i bilen hele tiden og det er en af de gamle attester hvor kontroltallet sidder oppe i hjørnet på del 1, så vil en biltyv selv kunne omreg. bilen hvis den bliver stjålet med attesten i.
    Hvis det er den nye type skal koderne på både del 1 og 2 bruges ved omreg.
    Man skal altid være i besiddelse af både del 1 og 2 når man skal omreg. Der er bare ligesom ikke nogen der kontrollerer det, når folk sidder der hjemme og laver privat ejerskifte på SKAT tast selv

• #77   9. jul 2013 Jo jo, men sgu da ikke ligge i bilen hele tiden som i 70erne...?

• #78   9. jul 2013 Kun medbringes ved kørsel i udlandet

• N E
    N E Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #79   11. jul 2013 noget nyt i sagen?

• #80   11. jul 2013 Synes ikke at der på noget tidspunkt i tråden, står skrevet hvor meget bilen er vær.
    Tænkte hvis det var min bil og evt. den første, så var værdien af bilen ikke over 25000 kr. Men i dagens danmark, kan man jo købe en splinterny bil på fornuftig afbetaling og endda med forsikring på fordelartige vilkår.

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 7
    #81   12. jul 2013 Hvis makkeren skal låne penge i banken så er det jo meget rart med en Reg.attest som bevis på at man ejer noget..

• #82   12. jul 2013 Jeg tror at han har været på skattekontor og få afgift tilbage til hans egen lomme .. smiley

• #83   12. jul 2013 Måske han har en bil magen til uden afgift, slår din nevø's
    stelnr i, melder nr pladerne stjålet, får nye plader på,
    nu har han så en bil han kan sælge vidre.

• #84   12. jul 2013 Det er utroligt, så opfindsomme svindlere er. Jeg håber på en god løsning på sagen, men under alle omstændigheder er det en øjenåbner til næste gang, man skal ud i en handel. Der ser også ud til at være grundlag for at kigge på reglerne og få indbygget noget mere sikkerhed mod svindel.

• #85   12. jul 2013 Min pc er brudt sammen, så det er fra min Tlf
    Men der er Pt ikke lavet nogen lån i den, og bilen er puttet væk
    Hvad bilen er vær er ligegyldigt det har intet med sagen at gøre,

Men ja det er utroligt hvad folk kan komme i tanke om

• #86   12. jul 2013 forsikrer man ikke bilen i samme omgang man betaler 380 via skats hjemmeside for en omregistrering?

Det som jeg TROR han ville have gjort, er og omregistrerer bilen, tage ud og stjæle den (eventuelt snadre et vindue) og så måske allerede have ny tændingslås liggende derhjemme, og så udskifte den så han kan sælge den videre, og samtidige fremvise en registreringsattest hvor hans navn fremstår på.

Meget snedigt må jeg sige smiley

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 7
    #87   13. jul 2013 Jeg ville da bare registrere den tilbage igen også bede SKAT om at kontrollere at det er den ægte Reg.attest der i fremtiden bliver brugt til omregistrering. Herregud det er jo ikke noget der koster en herregård.

• #88   13. jul 2013 Mike du har hvis ikke fanget pointen !
    Der er ikke nogen som kontrollerer om der er en kopi som folk bruger ved privat ejerskifte på SKAT tast selv, eller om de gætter sig frem for den sags skyld.
    Han kan ikke bare omreg. den tilbage igen, da han ikke længere har den sidst udstedte reg.att. på bilen med de nye RAK koder. Den har svindleren får tilsendt af SKAt efter han omreg. den.

• #90   13. jul 2013 Netop svindleren har tilegnet sig noget på et falsk grundlag.
    Men det løser ikke problemet med at det nye system, med privat ejerskifte via SKAT tast selv er pilrådden !

• #91   24. jul 2013 Til jer der spørger hvorfor nummerplader bliver dækket til på billeder!

Hvis nu for eksempel Børge har smidt sin bil/MC ind på det her site (eller et hvilket som helst andet), med billeder og hele svineriet, og Børge's bil/MC ikke er heeelt som den bør være, jf. med lovgivningen, og måske ikke lever op til forsikringens krav, og dette kan ses på billeder/i beskrivelse af køretøjet, så vil forsikringen for eksempel kunne bevise at skader påført (af) Børge's køretøj ikke retmæssigt skal dækkes af forsikringen i forbindelse med en ulykke - såfremt forsikringsselskabet får fingre i billederne, og Børge ikke har dækket sine nummerplader til på billederne.

Sådan har jeg i hvert fald fået det forklaret flere steder. Håber at det var fyldestgørende. smiley

• #92   4. aug 2013 Ja den nye ejer melder den stjålet..

Så kan det blive svært at bevise hvem der er ejer.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#93   4. aug 2013 Noget nyt i sagen ?
    Håber sgu han får den tilbage, i hans navn.

• #94   4. aug 2013 Da jeg ikke hat hørt meget mere går jeg ud fra at der formodentlig er styr på det, Jeg har ikke snakket med ham en stykke tid

Kommentér på:
Min Nevø har fået stjålet bilen..

Annonce