2.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Lys foran på campingvogn Lys foran på campingvogn

Hej alle.
Jeg skal have synet en ældre campingvogn fra 77. Men kan ikke få de hvide lys foran på campingvognen til at lyse. Ved I evt. Om den kan gå igennem uden lyset virker, ellers skal jeg til at trække nye ledninger og det har jeg ikke tid til. Bremser og alt lys bagpå virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys foran på campingvogn
  • #1   15. jul 2013 Hvis den er over mener 2,55m, skal den have hvide lys der virker. (mener jeg bestemt synsmanden sagde, da jeg skulle have min synet)

• #2   15. jul 2013 Hvis campingvognen er over 255, så må den slet ikke køre på vejen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   15. jul 2013 Sidder de der, så skal de virke.

• #4   15. jul 2013 2 stk cykellygter forsvarligt sat fast. Sådan blev min combicamp synet.

• #5   15. jul 2013 Hov, vist rigtigt som sajmon.... Så skal de virke, medmindre du piller dem af/ afblænder dem..

• #6   15. jul 2013 De skal kunne lyse , slut prut

Og det er altid stel det er galt med på CV

• #7   15. jul 2013 Pil pærerne ud af em, og sæt cykellygter på. Jeg er 99 sikker på at kravet om at den skal kunne lyse kun gælder hvis den er forsynet med en lyskilde. Så fjerner man lyskilden fjernet man også kravet, og så skal der bare påsættes nogle lygter som overholder minimumskravne

• #8   15. jul 2013 Hej alle. Lygterne er rustet op kan jeg se. Får købt nogle nye efter den er synet. Ringede og fik at vide, at det kun gav en anmærkning og den ikke ville dumpe alene på grund af den fejl.

• #9   15. jul 2013 Dette gælder også for campingvogn. Læs evt mere på www.retsinformation.dk

Stk. 4. Blokvogn, hvis bredde overstiger det trækkende køretøjs bredde med mere end 10 cm på hver side, skal i lygtetændingstiden være forsynet med 2 lygter, der viser hvidtlys tydeligt synligt mindst 300 m fremad uden at blænde. Lygterne skal være ens og anbragt symmetrisk foran i hver side så tæt ved køretøjets yderste kant som muligt og mellem 40 og 150 cm over vejbanen. De kan dog anbringes indtil 190 cm over denne, såfremt en lavere anbringelse under hensyn til køretøjets konstruktion vil medføre betydelige vanskeligheder.

• #10   15. jul 2013 De skal være der og de skal lyse.
    Man kan ikke bare sætte cykellygter på:

6.01.100 Påhængskøretøj
    (1)Lygterne på påhængskøretøj skal være elektrisk forbundet til de tilsvarende lygter henholdsvis stoplygtekontakten på det trækkende køretøj.
    El-stik til forbindelse mellem køretøjerne skal være af solid konstruktion og således
    indrettet, at stikpropper ikke kan anbringes forkert, ligesom der skal forefindes
    anordninger, der hindrer, at forbindelsen løsriver sig under kørslen. Kablet
    mellem køretøjerne skal være udført som en solid, bøjelig ledning med passende
    beskyttelseskappe, og ledningen skal have en passende længde og være
    hensigtsmæssigt oplagt, således at den ikke udsættes for klemning eller gennemslidning.
    Stelforbindelsen skal etableres som en særlig leder i kablet. Stelforbindelse alene
    gennem tilkoblingsanordningen er ikke tilstrækkelig.
    Side 168 i nedenstående link

6.03.141 Campingvogn
    (1)Campingvogn følger reglerne for påhængs-/sættevogn O1.

6.03.111 Påhængs-/sættevogn O1
    (1)Påhængs-/sættevogn O1 skal være forsynet med
    a) to positionslygter, såfremt køretøjets bredde overstiger 1,60 m,
    Før 01.04.90: Registreringspligtigt påhængskøretøj, hvis bredde overstiger
    det trækkende køretøjs bredde med mere end 0,10 m i
    hver side, samt påhængskøretøj til synsfri sammenkobling
    med personbil M1 og varebil N1 og med en bredde på mere
    end 1,60 m skal være forsynet med to fremadrettede markeringslygter.
    b) to baglygter,
    c) en eller flere nummerpladelygter,
    d) to fremadrettede og to bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets
    bredde overstiger 2,10 m, og
    Før 01.04.90: Om fremadrettede markeringslygter, se under pkt. a).
    Kravet om bagudrettede markeringslygter gælder ikke.
    e) sidemarkeringslygter, såfremt køretøjets længde overstiger 6,00 m.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_g%C3%A6ldende.ashx

Side 195

• #11   15. jul 2013 Hvis lygterne sidder men bare ikke virker vil det altid bare være betinget godkendt.

• #12   15. jul 2013 bare få lavet det lort, så du kan ses med det hus på krogen..

mvh

• #13   15. jul 2013 Inden Busa laver den om til en drive in vogn

• #14   15. jul 2013 lol..lol..
    ja det går sgu ikke...

mvh

• #15   15. jul 2013 SKAL de være der, læser i lovteksten sådan ??

Jeg er nemli sikker på at de ikke sidder på ret mange campingvogne mere.. De var der altid førhen, men mine forældres Wilk fra 1997, der er jeg næsten overbevist om at de ikke er der...

• #16   15. jul 2013 Jeg husker forkert, der sidder lygter på siden af campingvognen, rødt glas bagud, hvid fremad, det er rigtigt smiley

My bad, sorry smiley

• #17   15. jul 2013 Vogne nyere end 01.04.90 skal have 2 pos.lys foran på vognen (foran 1. aksel på køretøjet) når bredden er over 1,6 m og 2 markeringslygter hvis bredden er over 2,1 m. Markeringslygterne må gerne sidde henne på siden og være en kombineret rød/hvid lygte.
    Vogne før 01.04.90 som er til synsfri sammenkobling kan nøjes med 2 markeringslygter fremad hvis bredden er over 1,6 m

• #18   16. jul 2013 Du er en stresset mand, med for meget om ørene hvis du ikke har tid til at trække et par ledninger så lortet virker.

• #19   16. jul 2013 Så blev den synet med anmærkning om at lygterne skulle laves. Kæber nye lygter i morgen og så er det fjong.
    Uffe ikke så meget stress, havde blot en fridag, hvor jeg kunne få den synet. Synshallerne holder ikke åbent når jeg har fri fra arbejde.

• #20   16. jul 2013 God campingtur så !

Kommentér på:
Lys foran på campingvogn

Annonce