Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  el problem på komfur
  • #1   1. sep 2013 Har lige åbnet mit stik så du kan se rækkefølgen smiley

profilbillede
  • #2   1. sep 2013 Næ hvor skal den brune siddes sammen med. Der er 3sorte.

• #3   1. sep 2013 det kvikke svar, som nr 2 - men i hvilken ende er spørgsmålet :o)

• #5   1. sep 2013 Jeg kan ikke se løsningsmodelen smiley

• #7   1. sep 2013 Odense... ok men konen ved ikke en Hvordan man måler..

• #9   1. sep 2013 Den model sprænger også siger hun. Hvad med den brune sammen med de 2 sorte??

• #11   1. sep 2013 Det har hun ikke.. hun troede sku at det bare var plug and cook.

• #12   1. sep 2013 Gør som Lasse A skriver,alt andet er gætterier.Komfuret kan jo sagtens være forbundet til 2 Faser og Nul,eller alt muligt andet.

• #13   1. sep 2013 De må bestille pizza smiley tak for hjælpen drenge !! Det er rart at have en livslinje som mc galleriet

• #14   1. sep 2013 Hvor i Odense?
    Kan måske kigge forbi i morgen efter arbejde, hvis det er.

• #15   1. sep 2013 Ring til en elektriker, hvor mange gange har jeg ikke set folk brænde deres komfur eller lign af fordi de lige skal prøve om de kan selv.. det er noget farligt noget det strøm der, kan nemt koste et par fingre

Hilsen elektrikeren

• #16   1. sep 2013 og bestemt heller ikke lovlige det i har gang i der.... ring efter en fagmand..

• #17   1. sep 2013 Lad hippie hansen kigge forbi.. Et multimeter og et hurtigt kig på bagsiden af komfuret.. En kop løgnhistorier.. Så er den i skabet smiley

• #18   1. sep 2013 Man burde ikke engang forsøge, uden som det mindste at eje en polsøger.....det er ikke uden grund loven siger at man skal være fagmand...det er fordi nogle famler rundt som blinde mus, og tror at man skal afprøve alle muligheder. Og man har vundet når sikringerne ikke længere springer smiley

• #19   1. sep 2013 En polsøger er mindre værd ind en stør..

Men træls hvis man brænder komfuret af pga. A'ka sæl' smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
  • #22   3. sep 2013 Mine evner slutte desværre ved tilslutningsklemmerne.
    Nogle der kender svaret på hvad det er galt når komfuret har direkte gennemgang mellem L2 og nul?

• #23   3. sep 2013 Hvis du er 100% sikker på at alle lus kabler og lign er fjernet (som de har forsøgt sig med), og at der er direkte gennemgang mellem N og L2, så er der noget galt med komfuret. Det er defekt.

Kan vi få et billede af tilslutningsklemmerne og det diagram der fortæller hvordan komfuret skal tilsluttes det danske net?

• #24   3. sep 2013 Jeg fjernede ikke den lys det lå mellem nul klemmerne, men det er den almindelige klemmerække med L1, L2, L3, to nul lemmer med en kobberbøjle og jord klemme.
    Tænker om det kan være en kogeplade eller omskifteren uden foran til den ene kogeplade?

• #27   3. sep 2013 Tror ikke jeg helt er med på den med varmelegemet. Det plejer da at tage hpfi'et hvis et varmelegeme er defekt. Eller som minimum stopper det bare med at virke.
    Jeg har aldrig oplevet at det har sendt nulen direkte over på en fase klemme. Slet ikke med alle knapper slukket.

• #30   3. sep 2013 Jeg har trods alt været udlært længe nok til at vide en fase-nul kortslutning vil tage sikringen. smiley
    Men som sagt er det ikke det jeg har oplevet ved defekte varmelegemer. Der sker der til gengæld ofte det at når tråden inden i brændt over, ender den ene del med at falde ud og få forbindelse til stel = jord/hpfi fejl.

Der sidder en fase på hver af de tre faser klemmer og nul på den ene nul klemme og med en lus over på den anden nul klemme. Den ud over er den eneste forbindelse der er lagt med ledning eller andet ledende, det er jorden er sat på jord klemmen.
    Men L2 springer så snart den bliver sat i. Der er 400 volt mellem L1 og L3, men 230 volt mellem L1 eller L3, og L2 og nul og der er gennemgang mellem nul og L2 (målt med prøvepindene uden sikring i L2 - naturligvis).

Jeg har monteret et par hundrede komfuret i min tid som elektriker, men er stort set uden erfaring i at fejlfinde på det. Så er lidt på bar bund her.

• #31   3. sep 2013 Jamen... er det ikker bare at gå ud til din tavle og se på den gruppe der hedder Komfur, åbne (ikke pille ved andet) og se hvilke farver der sidder på L1,L2 osv
    Så kan du da se rækkefølgen.

• #33   3. sep 2013 Ja. Det var også min første tanke/håb.
    For det ville jeg have haft erfaring med. Haha...

• #35   4. sep 2013 Ligesom dig Hippie Hansen er jeg også selv elektriker, men ikke hvidevare montør, så det er desværre også begrænset hvad jeg kan hjælpe med af fejlfinding på selve komfuret.
    Ligesom dig tilslutter jeg dem også bare, og hvis lortet ikke virker tager jeg den med hjem på værkstedet, hvor vi har en svend der rodder i det hvidevare show. Hvidevare er jo et helt kapitel for sig selv.

Ligesom dig tror jeg heller ikke på at det er kogepladerne. En kogeplade/varmelegme er jo bare en ohmsk modstand, altså som regel en tråd hvor en fase løber igennem og varmer tråden op. Varmelegemer behøver altså ikke en null.

• #36   4. sep 2013 En mulighed er også at komfuret simpelthen er blevet defekt nu efter ejeren selv har forsøgt sig med diverse kombinationer i øst og vest af faserne og klemmerne. Og derfor har vi den kortslutning mellem L2 og N.

Kom til at tænke på.. Har du undersøgt hvad der virker i komfuret når det er tilsluttet uden L2? .. På den måde kunne du måske begrænse fejlmulighederne lidt.

Kommentér på:
el problem på komfur

Annonce