1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Noget galt med prisudviklingen? Noget galt med prisudviklingen?

Kigger efter et digital klaver, i ved den slags der føles og lyder nogenlunde som et rigtigt klaver, men jo ikke fylder så meget. Vil helst købe brugt, da jeg jo mener at pengene så rækker længere. DET har vist sig at være forkert hvad angår digitale instrumenter! Priserne på den slags er faldet (sikkert pga. kineserne) og teknikken har selvfølgelig rykket. Så det man gav 7-10.000 kr for for ti år siden, kan nu fås til ca. det halve. Ca. samme specs, feel og ihvertfald sampling på lyden. Alligevel prissætter folk efter deres ny-pris i feks. 2003. Et eksempel.

Et yamaha DGX-640, en slags mellemting af synth og klaver, koster 4799 kr nyt, til salg på nettet finder man et DGX-630 (den gamle model) til 5000 kr, hvor nyprisen angives til 8999 kr. Altså fuldstændig urealistisk.. det svarer til kun at vil sælge en fem år gammel fladskærm til lidt mere end man gav for det. Langt de fleste ligger da også under noget tilsvarende nyt, men vi taler om småting.

Noget helt andet med akustiske instrumenter og feks. dyrere el-guitarer, som holder prisen bedre og måske endda bliver mere værd med årene.. men come-on, hvem fanden vil give 3000 kr for noget brugt, når tilsvarende nyt og bedre koster 3500 kr.

Bare en omgang brok ja.. men jeg er sgu tilhænger af at købe brugt og holde gode ting fra skraldepladsen, men som det er pt. svarer det sig suverænt bedst at vente på noget rente/gebyr -frit finansiering og købe nyt.. Am I wrong.. ?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget galt med prisudviklingen?
  • #1   12. sep 2013 Tager altid overpriser for mit lort , da det har tilhørt mig er det mere værd end nyt .... Basta

• #2   12. sep 2013 Jeg skulle have en motorsav, og oplevede nøjagtig det samme. En sav der er over 2 år gammel, og dermed ude af garanti/reklamationsret er annonceres til ca. 1000 kr under nypris -oven i købet nypris på ny model. Kan godt forstå folk har svært ved at sælge deres ting....... Jeg købte en fin ny en af de gode til 4k, den må jo så også holde sin værdi godt smiley

• #3   12. sep 2013 Alt på det frie marked i den frie verden regulerer sig / tilpasser sig før eller siden. Markedskræfterne ( udbud-efterspørgsel) styrer som regel.. Uvidenhed blandt folk bevirker nogle gange for høj eller lav salgs eller købs pris.. Det gælder vel alt der kan handles..

• #4   12. sep 2013 Ja, det går stærkt med de instrumenter, og en del produktion er flyttet til lande med billigere arbejdskraft, og deraf er kvaliten også dalet. Så derfor kan man opleve sådan noget som du skriver, men det kan rent faktisk være at den gamle er af bedre kvalitet, men det er også klart at mange tror at lige netop deres er guld. jeg har solgt mange elguitare i den blå, og kun ved at være den absolut billigste kunne jeg sælge indenfor et års tid, man skal virkelig vide hvad man køber inden man betaler. Et eks, en gammel boss heavy pedal produceret i japan koster mere end en ny fra taiwan

• #5   12. sep 2013 Købte Hitachi akkumaskine, bemærkede at de da var faldet meget i pris, hvor til repræsentanten sagde, at man jo måtte følge med ned når de andre nu var så billige.

• #6   13. sep 2013 Folk har generelt svært ved at prissætte deres ting realistisk. Efterfølgende er der brok over realistiske "skambud". F.eks kigger folk tit efter forhandler priser i forbindelse med mc/bil salg.

• #7   13. sep 2013 Brok brok brok
    Hvis tinger koster mere end køber syntes det er værd så kig til anden side, sværere er det faktisk ikke. Hold kæft hvor er der efterhånden mange tråde hvor folk hidser sig op over sælgere forlanger for meget for ders MC, klaver eller hund

• #8   13. sep 2013 Mange sætter deres priser højt fordi de ved at der alligevel kommer skambud.
    Havde en GPZ 550 til salg for 11000 for nogen tid siden, da valgte jeg at sætte
    den ned til 8000 for at få den afsted - det resaulterede så bare i at folk begyndte at byde 3-4000 for den.

• #9   13. sep 2013 En ting er ikke mere værd, end det køber vil give ! Jeg solgte min r1'er i juni den blev sat til 48.000 (realistisk i mine øjne, selvom jeg tre år tidligere havde betalt 80k).Jeg fik ikke et skambud, og den røg efter 14. dage med 2000kr afslag, da køber var og se den.Enten vil man sælge og sætter sin pris efter det, ellers drømmer man om der findes en klaphat, der er dum nok til at betale overprisen,for eens store kærlighed,nan selv synes er det dobbelte værd. Så la da vær !!!

• #10   13. sep 2013 Det kan også tænkes en klaphat forærer sin MC eller andet væk fordi han ikke har tid at vente på den rigtige køber

• #11   14. sep 2013 Kigger skam også til anden side, når jeg mener prisen ikke passer. Men som i ovennævnte eksempel grænser det vel til snyd. Mener jo egentlig bare at priser på brugt skal sættes efter nuværende nypris og ikke hvad man gav for fem eller ti år siden. Folk med mc'er som oplevede dumpning af nypriser efter krisen, måtte vel også æde tab. Faktum er vel, at særligt digitale produkter må æde de største af værditab. Det ærger mig folk ikke prissætter efter det faktum, da meget grej derfor ender med at samle støv og blive til skrot.

• #12   14. sep 2013 Der er desværre bare nogle mennesker, der helre brænder inde med deres ting,istedet for at lade andre få glæde af dem Sven ! Men det er selvfølgelig deres eget valg, jeg forstår det bare ikke...

• #13   14. sep 2013 Hvis man er sulten, så sælger man, man jeg lader også hellere ting rådne op, istedet at forærer dem væk, jeg mener, hvis pris er fornuftig skal det nok blive solgt, ellers bliver det aldså stående, problemet er så bare hvilken pris der er fornuftig, det er der humlen ligger, nogle tror de har guld, andre tror at fordi den samme vare nu bliver lavet spotpris i p.r.c., så kan de brugte i langt bedre kvalitet da ikke være så dyre, igen hvis man ved hvad man køber, så kan jeg ikke se noget galt i at betale en forholdsvis høj brugtpris, nu ved jeg intet om digitalklaver, men jeg ved det er en jungle med elguitarer og udstyr, hvis du synes at prisen er for høj brugt på det klaver, så køb det nye, men det kan jo være at det brugte er i bedre kvalitet, selvom det er lillebror'en

• #14   14. sep 2013 Svært at vide med kvaliteten umiddelbart. Men specs er bedre på nye modeller og mekanikken den samme eller bedre. Mere computerkraft osv. osv.Om det så er bygget ligesågodt er jo ikke til at vide

Kommentér på:
Noget galt med prisudviklingen?

Annonce