2.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Der er sq noget galt med Danmark!! Der er sq noget galt med Danmark!!

Hvorfor er det lige at man ikke kan få synet sin evt Dragstar, Intruder eller anden "billigere" chopper med sidehængt nr. plade, når denne "fine" Lauge Jensen kan??

Spurgte så sent som for 2 uger siden i en synshal. Svaret var at man ikke kunne se nummeret fra modsatte vinkel på mc'en. Altså kunne det for evt politiet være svært at aflæse nummeret.

Men det er sq da ikke anderledes på eks denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/42840-lauge_jensen_great_dane


Er det rent snobberi eller hvad sker der??

Ps. synes sq den Lauge Jensen er fed, men reglerne skal sq da være ens uanset mærke og prestige.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der er sq noget galt med Danmark!!
  • #1   25. jun 2012 Du har ret.
    Hvis én MC kan typegodkendes , så burde alle kunne , hvis den er monteret på samme måde.


  • #2   25. jun 2012 Enig med panelet. Der kører masser af MCér rundt med sidehængt nr.plade og lys. Mon ikke syns-manden har haft en dårlig dag :-).


  • #3   25. jun 2012 gad vide om det er fordi nr.pladen har siddet for langt fremme på de mc'er? fordi på den Lauge, sidder den jo lige så langt tilbage som baghjulet gør... ? smiley

  • #4   25. jun 2012 Tror ikke det var synsmanden der var noget galt med. Har set og hørt flere fortælle om at de har fået bøde og ny synsindkaldelse pga ovennævnte placering. En her på galleriet har også et billede af sit bødeforlæg hvor det er påtalt.

  • #5   25. jun 2012 Hvis Lauge Jensens nummerpladeholder er godkendt, så er det vel bare købe den.
    (link fjernet)

    Som jeg ser den nummerpladeholder, så sidder den temmelig tæt på enden af motorcyklen, modsat mange andre jeg har set, og kan derfor ses fra "modsatte" side.


  • #6   25. jun 2012 Daniel K:

    Har tænkt det samme. Men er det tilfældet, så må man da kunne flytte dem længere bagud. Sq surt at smide penge i en ordentligt bred roulade og så gemme det hele væk bag en grim nr. Plade smiley


  • #7   25. jun 2012 Så må du jo ud og købe en Lauge Jensen så er problemet jo løst GG

  • #8   25. jun 2012 Det må have noget og gøre med, at den sidder så langt tilbage..

  • #10   25. jun 2012 Rc51 ja så skide være med de dele de har produceret selv smiley sen udtalelse er da helt blæst

  • #12   25. jun 2012 RC51 for prisen på en laugejensen kan du næsten få en panigale til gaden og en til banen smiley

  • #14   25. jun 2012 -Randers Rc51
    Hvilken model fra Harley Davidson ligner den egentlig? For jeg mindes ikke den ligner noget, de er kommet ud med.
    Men den minder meget om mange andre costum maskiner, der er på markedet.


  • #15   25. jun 2012 Det gør stort set alle kåbemaskiner da også, der er jo bare generelt langt mellem de helt originale ting

  • #17   25. jun 2012 Det vil jo altid være en smagssag, og interessere man sig ikke for typen ser man ikke detaljerne.. Det er fair nok smiley jeg er selv så meget nørd at jeg går op i alle typer mc

  • #18   25. jun 2012 Haha jeg vidste bare at denne tråd ville ende i denne grøftekant , om hvorvidt en LJ er en ombygget Harley eller ej.


  • #20   25. jun 2012 -Randers Rc51
    Selvfølgelig er det en smagssag, men så var det måske bedst holde dine holdninger for dig selv i stedet for udstille din uvidenhed på området.
    Du kommer med den samme påstand om LJ to gange uden belæg og drejer tråden fuldstændig væk fra topic.


  • #22   25. jun 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ijefYfS1Hls

  • #23   25. jun 2012 -Randers Rc51
    Jeg har ikke snakket om dele. Hvilken model fra Harley Davidson mener du LJ ligner?


  • #24   25. jun 2012 Der er ingen orig HD dele på en LJ

  • #26   25. jun 2012 enig Rc51

  • #28   25. jun 2012 -Randers Rc51
    Jeg kan bare ikke mindes at Harley Davidson har bygget en model som LJ - hvilken tænker du på? Umiddelbart kan jeg kun komme på Honda Fury, der ligner den lidt.
    Jeg har dog set flere custom/ombyggede maskiner (bygget på både HD og japanere), der minder om den.


  • #30   25. jun 2012 Grin smile LOL ........ Så er der gang i den " evige " diskussion . Nej det er vist lige som med religion !! Er det ikk ? Jeg mener bare det handler om at være glad for det man har.... Så har vi jo alle det samme :-))

  • #32   25. jun 2012 Ah ja. Og fordi der findes motorcykler der er godkendt med turbo, bred det også være lovligt for alle at eftermontere en sådan.
    Nr pladen må være sidemonteret på en LJ fordi manden har været igennem hele godkendelsesproceduren. Det mangler på de andre


  • #33   25. jun 2012 -Randers Rc51
    Så nu ligner LJ en Virago og ikke en unavngiven Harley??? Jeg har nu svært ved at se lighedspunkterne.
    Hvorfor man vil betale så meget undrer også mig. Men Demosedici er da vist også blevet solgt selvom den ligner Ninja 250...


  • #35   29. jun 2012 Jesper[Virum]P

    Er det ikke underligt at LJ kan få en side monteret nummerplade godkendt som ifølge lover er forbudt (siger nogen) og det er uanset om man har været hele møllen igennem. Loven er vel lige for alle.

    Som jeg ser det er nummerpladen ikke side monteret. Den sider bag på motorcyklen i et vinkelret plan på mcèns midterakse og kan ses i 30 Graders vinkel fra begge sider. At Nummerpladeholderen er monteret på siden er en anden sag, det er jo ret beset bare et beslag som nummerpladen er monteret på.

    Jeg er næsten sikker på at det må være den vej LJ er gået, men er selvfølgelig kun rent gætteri fra min side. Men tvivler på at selv LJ kan få noget godkendt som skulle være ulovligt ifølge lovens regler.

    Lov tekst.

    § 68. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to
    nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
    Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
    nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke
    monteres på siden af køretøjet.
    Stk. 3. En godkendt traktor skal kun føre én nummerplade. Nummerpladen
    monteres foran på traktoren.
    Stk. 4. Hvis den bagerste nummerplade er helt eller delvis dækket af gods eller
    lignende, skal køretøjet føre en ekstra nummerplade. Den skal monteres bag på
    godset eller på en særlig anordning, så nummerpladen umiddelbart kan læses. En
    bestilt ekstra nummerplade skal afhentes senest 3 måneder efter, at bestillingen er
    afgivet. Er nummerpladen ikke afhentet inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.
    Rb. § 69. Nummerpladen monteres uden på køretøjet og således, at den er synlig og let
    læselig foran eller bag køretøjet.
    Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et
    plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.
    Stk. 3. Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en
    sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være
    dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer




  • #36   29. jun 2012 Thomas P: Nej det synes jeg ikke er underligt, da det også kunne ske ved de andre mærker, hvis bare importøren gad at prøve at få dem med godkendt.

  • #37   30. jun 2012 Jesper.

    Aaaaa ok, så er vi enige. Bare mig som misforstod dig. smiley

    Politiet bruger denne passus i lovteksten:

    "Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
    nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke
    monteres på siden af køretøjet."

    til at ( ved ikke hvad jeg skal kalde det) chikanerer visse motor cykelister. Hade det været hensigten med loven, at undgå en sådan side montering, kunne man jo bare have skrevet at nummerpladen skal side i midteraksen af motorcyklen.

    Ser man på selve grunden til at en nummerplade ikke må side på siden, kan jeg ikke se nogen rimelig grund, så længe at man overholder de andre regler, dvs. trækker den så langt til bage at den også kan aflæses fra den anden side af mcèn.

    Jeg troer ikke på at det ikke kunne lade sig gøre også at få godkendt en anden nummerplade holder til sin mc, hvis man gik hele vejen.

    I øvrigt er der en lovtekst fra EU som på byder alle medlems lande at de skal rette ind efter fælles regler, Meeeeeeen det vil dk vist ikke. Men du kan se den her.

    http://register.consilium.europa.eu/pdf/dk/08/st03/st03682-re01.da08.pdf


  • #39   1. jul 2012 Øhh ja fordi at Honda har nemlig altid unikt design. Du er sgu da døjerens at høre på.

  • #41   2. jul 2012 Det er et dumt spørgsmål om hvad man er til, hvis jeg havde 500.000+ så havde jeg hellere købt mig en LJ end en racer maskine... smiley Jeg er vild med de unikke detaljer osv. der er på LJ.
    Men nu må det være nok med de her OFF-TOPIC !!! !!! !!!

    Hvad jeg kan læse ud fra det EU dokument ^^
    http://register.consilium.europa.eu/pdf/dk/08/st03/st03682-re01.da08.pdf
    Så er de i synshallen tvunget til at syne en MC med nrpladen på siden, så længe den overholder de antal graders vinkler der er angivet. Hvis ikke de vil syne den som den er, skal de lave papirarbejdet med at typegodkende den nrplade holder man har, som man selvfølgelig har lavet efter det link jeg har kopieret længere oppe^^^
    Hvis der er nogen der mener jeg har misfortolket det, skal i være hjertens velkommen til at svare på dette indlæg smiley

    - Keep Cruising !!! !!! smiley


  • #42   2. jul 2012 Rc51; ingen her har snakket om at lauge jensen er unik . Det er dig som kom ind fra højre side for at svine cyklen til.

Kommentér på:
Der er sq noget galt med Danmark!!

Annonce