Der er sq noget galt med Danmark!! Der er sq noget galt med Danmark!!
Hvorfor er det lige at man ikke kan få synet sin evt Dragstar, Intruder eller anden "billigere" chopper med sidehængt nr. plade, når denne "fine" Lauge Jensen kan??
Spurgte så sent som for 2 uger siden i en synshal. Svaret var at man ikke kunne se nummeret fra modsatte vinkel på mc'en. Altså kunne det for evt politiet være svært at aflæse nummeret.
Men det er sq da ikke anderledes på eks denne:
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/42840-lauge_jensen_great_dane
Er det rent snobberi eller hvad sker der??
Ps. synes sq den Lauge Jensen er fed, men reglerne skal sq da være ens uanset mærke og prestige.
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Hvis én MC kan typegodkendes , så burde alle kunne , hvis den er monteret på samme måde.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 11
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
(link fjernet)
Som jeg ser den nummerpladeholder, så sidder den temmelig tæt på enden af motorcyklen, modsat mange andre jeg har set, og kan derfor ses fra "modsatte" side.
mar 2008
Har tænkt det samme. Men er det tilfældet, så må man da kunne flytte dem længere bagud. Sq surt at smide penge i en ordentligt bred roulade og så gemme det hele væk bag en grim nr. Plade
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 144
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
aug 2006
Hvilken model fra Harley Davidson ligner den egentlig? For jeg mindes ikke den ligner noget, de er kommet ud med.
Men den minder meget om mange andre costum maskiner, der er på markedet.
mar 2005
mar 2005
mar 2008
aug 2006
Selvfølgelig er det en smagssag, men så var det måske bedst holde dine holdninger for dig selv i stedet for udstille din uvidenhed på området.
Du kommer med den samme påstand om LJ to gange uden belæg og drejer tråden fuldstændig væk fra topic.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
aug 2006
Jeg har ikke snakket om dele. Hvilken model fra Harley Davidson mener du LJ ligner?
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
jul 2008
aug 2006
Jeg kan bare ikke mindes at Harley Davidson har bygget en model som LJ - hvilken tænker du på? Umiddelbart kan jeg kun komme på Honda Fury, der ligner den lidt.
Jeg har dog set flere custom/ombyggede maskiner (bygget på både HD og japanere), der minder om den.
jul 2008
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Nr pladen må være sidemonteret på en LJ fordi manden har været igennem hele godkendelsesproceduren. Det mangler på de andre
aug 2006
Så nu ligner LJ en Virago og ikke en unavngiven Harley??? Jeg har nu svært ved at se lighedspunkterne.
Hvorfor man vil betale så meget undrer også mig. Men Demosedici er da vist også blevet solgt selvom den ligner Ninja 250...
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Er det ikke underligt at LJ kan få en side monteret nummerplade godkendt som ifølge lover er forbudt (siger nogen) og det er uanset om man har været hele møllen igennem. Loven er vel lige for alle.
Som jeg ser det er nummerpladen ikke side monteret. Den sider bag på motorcyklen i et vinkelret plan på mcèns midterakse og kan ses i 30 Graders vinkel fra begge sider. At Nummerpladeholderen er monteret på siden er en anden sag, det er jo ret beset bare et beslag som nummerpladen er monteret på.
Jeg er næsten sikker på at det må være den vej LJ er gået, men er selvfølgelig kun rent gætteri fra min side. Men tvivler på at selv LJ kan få noget godkendt som skulle være ulovligt ifølge lovens regler.
Lov tekst.
§ 68. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to
nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke
monteres på siden af køretøjet.
Stk. 3. En godkendt traktor skal kun føre én nummerplade. Nummerpladen
monteres foran på traktoren.
Stk. 4. Hvis den bagerste nummerplade er helt eller delvis dækket af gods eller
lignende, skal køretøjet føre en ekstra nummerplade. Den skal monteres bag på
godset eller på en særlig anordning, så nummerpladen umiddelbart kan læses. En
bestilt ekstra nummerplade skal afhentes senest 3 måneder efter, at bestillingen er
afgivet. Er nummerpladen ikke afhentet inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.
Rb. § 69. Nummerpladen monteres uden på køretøjet og således, at den er synlig og let
læselig foran eller bag køretøjet.
Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et
plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.
Stk. 3. Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en
sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være
dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Aaaaa ok, så er vi enige. Bare mig som misforstod dig.
Politiet bruger denne passus i lovteksten:
"Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én
nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke
monteres på siden af køretøjet."
til at ( ved ikke hvad jeg skal kalde det) chikanerer visse motor cykelister. Hade det været hensigten med loven, at undgå en sådan side montering, kunne man jo bare have skrevet at nummerpladen skal side i midteraksen af motorcyklen.
Ser man på selve grunden til at en nummerplade ikke må side på siden, kan jeg ikke se nogen rimelig grund, så længe at man overholder de andre regler, dvs. trækker den så langt til bage at den også kan aflæses fra den anden side af mcèn.
Jeg troer ikke på at det ikke kunne lade sig gøre også at få godkendt en anden nummerplade holder til sin mc, hvis man gik hele vejen.
I øvrigt er der en lovtekst fra EU som på byder alle medlems lande at de skal rette ind efter fælles regler, Meeeeeeen det vil dk vist ikke. Men du kan se den her.
http://register.consilium.europa.eu/pdf/dk/08/st03/st03682-re01.da08.pdf
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
Men nu må det være nok med de her OFF-TOPIC !!! !!! !!!
Hvad jeg kan læse ud fra det EU dokument ^^
http://register.consilium.europa.eu/pdf/dk/08/st03/st03682-re01.da08.pdf
Så er de i synshallen tvunget til at syne en MC med nrpladen på siden, så længe den overholder de antal graders vinkler der er angivet. Hvis ikke de vil syne den som den er, skal de lave papirarbejdet med at typegodkende den nrplade holder man har, som man selvfølgelig har lavet efter det link jeg har kopieret længere oppe^^^
Hvis der er nogen der mener jeg har misfortolket det, skal i være hjertens velkommen til at svare på dette indlæg
- Keep Cruising !!! !!!
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Der er sq noget galt med Danmark!!