{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sådan skal en f800gs køres
  • #1   7. okt 2013 ja den model kan åbenbart køre

http://www.youtube.com/watch?v=Gb-uomoYpqA

• #2   7. okt 2013 Det er fandme noget af et skrummel sådan en f800 gs.

Synes jeg generelt de store adventure bikes er. Forstår ikke helt meningen med dem!

• #3   7. okt 2013 Nikolaj, prøv en , hvis du er wannabe dakarracer smiley

• #4   7. okt 2013 Jeg blev positivt overrasket da jeg prøvede en, den ligge godt på vejen, og kan nemt vende den på en mark

• #5   7. okt 2013 Nikolaj heldigvis er vi alle forskellige, og med forskellige mc præferencer. Så er det jo godt at der noget meget forskelligt at vælge imellem. Personligt syntes jeg at adventure bikes er konge fede. De sq da mc'er mange behov.

• #6   7. okt 2013 @Rene

Den er da alt for tung til at køre Dakar! De der hard boxes bliver jo også smadret ved første styrt og muligvis du brækker dit ben når det bliver fanget under dem. smiley

Ville sku nødigt køre i sand med sådan et lokum på 235 kilo...med oppakning, boxes osv. vejer den nok nærmere 300 kilo! Tror sgu man skal være hardcore for at styre sådan en på løst underlag.

Men på en støvet landevej med huller i vejen osv. er den nok meget fin smiley

• #7   7. okt 2013 Nikolai.. Hvad tror du Paris-Darkar løbene bliver kørt på?? Det er sq på sådan noget som f800gs og større endnu. De små knoldhoppere vil rende sig selv ihjel på sådan en tur.

• #8   7. okt 2013 Der er kubik begrænsning på 450cc i Dakar nu om dage smiley

• #9   7. okt 2013 Ja så læser man lige lidt på lektien.. og finder ud af at max størrelsen i Dakar løbene nu er 450cc Det blev ændret i 2012.
    Førhen var det ellers cykler som Africa Twin, Super Tenere og den slags der blev brugt.

• #10   7. okt 2013 Dakar er ikke blevet vundet af en cykel med 800kubik eller mere siden 1998. Det var en Yamaha YZE850T med en vægt på omkring 200 kilo. Den stadig 35 kilo lettere end en FS800GS... uden oppakning.

http://www.motorsportsetc.com/champs/dakar_m.htm

Hvis du kigger på linket, så er cyklerne KUN blevet mindre i Dakar de sidste 15 år. I mellemtiden er såkaldte "adventure bikes" kun blevet større...jeg forstår ikke idéen i en adventure bike på 300 kilo med mindre man har tænkt sig at holde sig til asfalt...I min optik så foregår et "adventure" uden for asfalten, men det er måske der at jeg misforstår noget?

Men bevars, det var ikke meningen jeg ville starte en stor diskussion.

• #11   7. okt 2013 Har søgt lidt rundt på nettet og fandt lige et fint billede af en typisk "adventure bike" rytter smiley

Måske det er fordi jeg ikke har haft mit kørekort i særlig lang tid, men jeg ville da nødigt skulle køre noget som helst offroad adventure med sådan en færge!

profilbillede
  • #12   7. okt 2013 Idéen med en adventure bike er at den kan klare sig offroad såvel som onroad, og man kan køre langt på dem Altså ud i det blå på eventyr, De fleste mindre knoldhoppere er ulidelige at køre langt på. Man sidder skide godt på sådan en.

Der kan jeg derimod ikke rigtig se idéen med de små offroadere. Med mindre man bor på en gård og skal ud se til ageren. Eller man er fanget af den nye lorte lov, og ikke må køre noget større. Det er jo meget få steder i DK hvor man må fræse rundt i terrænet uden at få ballade.

Hvis ikke man kan diskutere med god tone i et forum... Hvad faen skal man så med det. smiley

• #13   7. okt 2013 Altså, hvis du hentyder til min knallert så er den købt som billig pendlercykel med mulighed for lidt ekstra, ikke som adventure bike eller langturs maskine (selv om jeg ikke har noget problem med at køre en lang tur på den). Men det er jo ikke emnet for tråden...

Mht. det du siger om idéen med en adventure bike, så er det jo netop det at den er brugbar i en offroad situation jeg anfægter. Når jeg tænker adventure, så tænker jeg en tur langt fra civilization og asfalterede veje. Måske til Afrika eller Central Asien. Jeg tænker IKKE asfalt ned igennem Europa ved siden af alle de andre tourister, med en lille 10 kilometers smuttur på en grusvej. Så kan man jo ligeså godt købe en touring cykel?

Hvis man bruger 90% af sin tid på asfalt er jeg sikker på at f800gs er en fin cykel. Problemet er jo bare at den er markedsført som den store offroader, hvilket jeg IKKE tror den er god til. Så snart man kommer bare lidt offroad så har vægt utrolig meget at sige og der vil jeg nødig skulle bakse med et 300 kilos skrummel med tung læs på.

Så heller en KTM 690 Adventure. Den vejer 150 kilo (uden baggage) Det er hele 80 kilo mindre end det skrummel af en f800gs. Desværre er modellen udgået. BMW burde lave en 600cc adventure bike på omkring de 150 kilo. Det ville være en ægte adventure bike som der havde kræfter til de lange lige stræk, men samtidig ikke ville være alt for tung til at kører i det bløde.

Hvis man læser ride reports på advrider kan man da også se at dem der kører de "ægte" adventures alle sammen har lette cykler og bløde sidetasker!

Det skal lige siges at jeg aldrig har kørt en f800gs, så min kritik af den fuldstændig teoretisk smiley

• #14   7. okt 2013 Det er ikke hvad du koere paa men hvordan du koere.

http://www.youtube.com/watch?v=Q5iU7twPOio

• #15   7. okt 2013 Jeg kan godt se din pointe.. Men som jeg sagde tidligere er det godt at der er lidt til alle. Jeg syntes du skal gøre dig den tjeneste at prøve en.. smiley

• #16   7. okt 2013 Jeg skulle da gerne eje en f800gs hvis jeg fik den smidt i nakken og ville også rigtig gerne prøve at køre en. Desværre kender jeg ikke nogen der har en smiley

• #17   7. okt 2013 Mon ikke den kan prøves næste gang xpedit holder åbent hus

• #18   7. okt 2013 Det håber jeg.. Jeg vil helt vildt gerne prøve en..

Kommentér på:
sådan skal en f800gs køres

Annonce