1.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp til gummi liste Hjælp til gummi liste

Hej MCG

Jeg har en låge ind til et hundehus, som lukker automatisk, grundet hældningen på lågen, efter hunden. Lågen er tætnet med en gummiliste hele vejen rundt - for vind og vejr samt lyd når lågen lukker (klappelyd).

Problemet opstår i, at hunden hygger sig med at rive gummilisten af, og så rive den i stykker. Jeg har forsøgt at lime den fast, sætte listen fast bag på lågen, men hunden får alligevel bugt med skidtet. Jeg har også ventet og skældt hunde MEGET ud når den har rørt listen, men hunden får alligevel revet skidtet af, da den sover ude i hundegården om natten, og jeg ikke kan være over ham hele tiden.

Listen er vigtig, da den hjælper med at holde hundehuset tæt, og at lågen ikke blæser op samt bevirker, at ”klappelyden” fra lågen mindskes væsentlig.

Nogle forslag til en tætningsliste, som måske kan skrues fast eller på anden måde fastsættes, så hunden ikke kan fjerne den fra lågen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til gummi liste
  • #1   29. okt 2013 (med fare for du nu skælder mig ud..! smiley )

Man kan smøre tingene med noget (vist fra Matas - duér også til møbler og så'rn) der er uskadeligt MEN smager ad H..til, - så din hund ikke skulle gnave i det..??!

og den har selvfølgelig andre ting den gerne må gnave i så den kan komme af med sin frustration..??
    smiley

• #2   29. okt 2013 Så gi du hunden noget mad ... smiley :D
    Er det en tætningsliste som på vinduer . Kom evt. med et billede , så er det nogen gange lidt lettere og komme med en go ide...

• #3   29. okt 2013 prøv med hjortetaks olie,så burde den holde op med at spise listen.. ellers må du jo give den noget underholdning der er mere spændende end listen, det er sikkert fordi den keder sig..

• #4   29. okt 2013 En hund er et flok dyr og bør tilbringe sin tid med sin flokleder. Dette gælder også om natten.
    Anskaf derfor et bur og sæt det i soveværelset. Så kan den bruge udendørsburet, når du ikke er hjemme. Jeg har 2 hunde i soveværelset om natten og 1 i stuen, da den ikke kan klare trappen. smiley

• #5   29. okt 2013 yes- Hjortetaksolie..! smiley
    Det var DET..!
    tak Kim..

• #6   29. okt 2013 Har min hund i bryggerset om natten, da den snorker smiley Det var kun da hun var hvalp at hun lavede lidt ballade, nu ved hun at kurven i bryggerset er hendes helle og går tit derud selv når hun bliver træt og mener det er sengetid smiley

• #7   29. okt 2013 Jeg er sammen med min hund cirka 12 timer om dagen, så den får RIGELIG af flokken og opmærksomhed.

Det var ideer som hjortetaks olie jeg var ude efter - tak for det smiley

Man kunne i sin tid få noget ala "hund gå væk", men aner ikke om det virker.

• #8   29. okt 2013 Skru noget gummi slange på istedet for det let fortærlige tætningsliste.

Men ærligt så synes jeg også det er synd at hunden skal være ude, når den aller helst vil ligge ved siden af sin bedste vens seng...... smiley

• #9   29. okt 2013 Slanger (som vandslange) er umiddelbart for stor, og han vil nemt kunne rygge dem af.

Vi har gulvvarme i hele huser, så han vil helst være ude.

• #10   29. okt 2013 Da møjhunden var hvalp, kløede tænderne.
    og det skulle så gå ud over en fyrtræ´s trappe.
    Det stoppet brat da far her smurte trappen ind i chili.
    Ps. den røde gav misfarvning smiley

• #11   30. okt 2013 Ha ha ahhh, det er alligevel nok lige grov nok smiley

• #12   1. nov 2013 Andre bud?

Kommentér på:
Hjælp til gummi liste

Annonce