{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.483 visninger | Oprettet:

Ubian
Ubian
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Købe motorcykel - RKI {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg står i RKI som dårlig betaler, men har fundet en rigtig billig motorcykel.

Spørgsmålet er, hvis jeg køber den og omregistere den i mit navn, kommer RKI så og tar min motorcykel? Eller hvordan foregår det.?

Nogen der har erfaring eller viden om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe motorcykel - RKI
  • #1   16. nov 2013 det er kun hvis foderetten er efter dig hvis du bare er i rki som dårlig betaler for 1 enkelt sag så kommer de ikke men har heldigvis aldrig prøvet det

• Ubian
    Ubian Tilmeldt:
    jan 2012

#2   16. nov 2013 okay...

• #3   16. nov 2013 Nu kan RKI jo aldrig komme efter dig med gammel gæld - det er kun et informationsbureau

• #4   16. nov 2013 Hvis du ikke betaler eller afdrager på det du er i rki for, kommer du i foderetten en dag, jeg har prøvet det med licens som jeg ikke fik afmeldt, (havde ikke tv længere) og gælden nåede op på 5000,- kr cirka. Så en dag skulle jeg i foderetten og der skulle de vide hvilke værdier jeg havde, efter det bed jeg i det sure æble og betalte for noget jeg aldrig fik, og blev slettet fra rki, og der skal jeg aldrig stå igen, betal eller afdrag, eller kommer du i foderetten en dag. Der kan godt gå lang tid, men det bliver gælden kun større af (rykkergebyr/renter o.s.v)

• #5   16. nov 2013 Hvis du har penge, så betal din gæld istedet for at købe noget nyt.
    Så kan du starte på en frisk, uden at skulle bekymre dig om diverse kreditorer.

• #6   16. nov 2013 Jeg er meget enig med Ole og Keld.

Man skal helst ikke stå i RKI. Det lægger voldsomme grænser for din handlefrihed. Har du en eller anden form for rådighedsbeløb, så brug det til at rydde op med, og glem dine MC-drømme til der er plads til dem.

• #7   16. nov 2013 hmm....... har selv været igennem alt der der med Rki efter at jeg har været syg og lukket mit firma....

Hvis det er en gammel cykel, som kan have en værdi under ca 5000,- + salær = små 8000,- så er det meget lille sandsynlighed for at Fogedretten vil røre den.
    Desuden er der lige den ting at hvis du er i RKI, så har du sikkert allerede været i fogedretten og kommer der ikke igen for samme sag. Nu ved jeg ikke hvor stort beløb du skylder, men i dag kan man logge ind på RKI og se om amn er registreret - det gør du med NemId......... smiley

• #8   16. nov 2013 Det burde jo sige sig selv hvad du skal gøre... Betal din gæld! Har man ikke råd til at betale sine regninger har man heller ikke råd til at have motorcykel..

• #10   16. nov 2013 Tja det er meget muligt

• #11   16. nov 2013 Jacob, de her situationer eksisterer jo, men man skal i så fald overbivese nogen om at det faktisk er tilfældet.

• #13   16. nov 2013 Hvis nogen skylder mig penge, bliver jeg rasende hvis de bruger deres penge på en gammel mc!!

Gæld før fornøjelser....

• #15   16. nov 2013 Afdrags ordninger er helt ok.... Men de sender først folk i RKI når man ikke er dygtig nok til at prioriterer smiley

• #17   16. nov 2013 Du er en rar mand Jacob smiley jeg har aldrig før hørt om folk der sætter sig selv i RKI smiley

Min holdning til gæld er ubøjelig, man skal ikke bruge en bøjet femøre hvis man har uvedligeholdt gæld, det er at pisse på de mennesker der i sin tid gav kreditten..

• #19   16. nov 2013 Brian S - fair nok at du har din holdning - men så har du enten aldrig virkelig været på r*ven eller også har du en rigtig god løn og ualmindelig god styr på din økonomi og har aldrig haft en eneste skæv dag i dit liv...!!

Jeg har været hele turen igennem fra gæld til gældfri til gæld........ Og i dag kan jeg ikke betale.... Jeg pisser ikke på nogen, men føler mig f*ndme ofte pisset på af kreditorerne......... Uanset hvor meget jeg mener jeg kan undvære så mener de at jeg kan undvære mere........

• #20   16. nov 2013 Nu skrev jeg så ikke mit ovenstående indlæg, for at belære trådejer om hvad han skal gøre eller ikke gøre, jeg har faktisk heller ikke interesse i at høre om gældens størelse eller om hvorfor den er opstået, jeg skrev det udelukkende for at advare trådejer om at man kan komme i foderetten for selv små beløb, og bliver der ikke betalt (eller afdraget) så kan de ta evt værdier fra ham, og så ville det jo være ærgeligt hvis de tog mc'en, især hvis det er en trådejer har brugt en masse tid og penge på at gøre istand...... Når det så er sagt, er jeg fuldstændig enig med jer andre i at man skal betale sin udestående, håber du finder ud af det, Vh

• #21   16. nov 2013 Og iøvrigt kan der være mange årsager til at man kommer i rki, også uforvarende, i mit eget tilfælde, var det helt og holdent min egen skyld, jeg var ung og rebel, skulle ind som soldat og aflevere det lejede tv, men fik ikke afmeldt licensen, der bare blev større og større, så var jeg så naiv at jeg troede at den dag jeg ville blive stillet til regnskab, kunne jeg bare vise dem kvitteringen for at jeg ikke lejede tv længere, og de ville slette gælden, men sådan skulle det ikke gå, anyway, mens jeg stod i rki, havde jeg ikke brug for at låne penge, men oplevede bl.a. at jeg ikke fik et job, fordi de ikke kunne bruge en der ikke havde rod i økonomien, så der er mange ulemper ved at stå anført der, få en afdragsordning eller noget, så viser du vilje og kommer ikke i foderetten, over and out herfra

• #22   16. nov 2013 @thorkild.

Hvis det var mig der havde brugt timer på dig uden at du kunne/ville betale, synes jeg du burde undvære alt indtil mit tilgodehavende stod på min konto.....

Motorcykler er HELT unødvendige hvis man har uvedligeholdt gæld...... Jeg er helt klar over hvor hårdt det er at blive pillet ned økonomisk, men der er kun en selv at takke for situationen. Om man er blevet snydt af andre eller ramt af sygdom er uinteressant, da man i det øjeblik man tager et lån/kredit ikke har haft " hvad er det værste der kan ske" med i overvejelsen....

Det kan godt lade sig gøre at leve uden at skabe mere gæld end man kan afdrage på kontanthjælp, men det kræver nogle seriøse ofre undervejs..

Det der irritere mig er at mange ikke er indstillet på at leve "på en sten" mens man afdrager det som man skylder når eventyret ikke endte lykkeligt.... Ferie,fladskærm,smartphone,havetraktor,fibernet,jollen,jagtgeværet og den runde fødselsdag osv osv kan sagtens undværes.. Måske nok meget små penge, men penge som burde ligge i en anden mands lomme....

Jeg har haft mange skæve dage i mit liv, men har aldrig sat mig hårdere end en understøttelse kan opretholde min tilværelse.. Selv om banken har synes at min bolig sagtens kunne koste det dobbelte.... " renten er jo åhhhh så lav" smiley

Hvis den dag kommer, hvor et lån er nødvendig for at min virksomhed kan fortsætte.... Så bliver den lukket smiley

Mvh Brian

• #23   16. nov 2013 Jeg har selv været virksomhedsejer..... 5 ansatte - arbejde internationalt blabla....

Idag skylder jeg rundt regnet 1,5mill væk hvoraf 1,2 er fejl som SKAT ikke vil indrømme..... Jeg står med bevisbyrden og jeg har IKKE råd til at hyre en revisor....
    Banken er knap 400K og de vil IKKE acceptere mindre en 2500,-/md uanset at jeg i dag kun har 1700,-/md at leve for.....
    Alle de fine forsikringer man har som virksomhedsejer er nul værd, den dag det går galt. Og jeg fik kræft 2 gange og har i dag et fuldstændigt ødelagt skelet. Min nettoindtægt er knap 10K/md og den rå husleje er 5000,- når boligsikring er trukket fra........

Så uanset hvor meget jeg gerne vil være gældfri, så er det totalt umuligt da kreditorerne ikke vil samarbejde...... Så kan du være nok så teoretisk klog.......!!!

• #25   16. nov 2013 Skat kan være tunge at danse med....så den diskussion bliver på et andet tidspunkt smiley

Men man kan IKKE komme til at skylde banken 400 af de lange, medmindre man har sat sin signatur på et låne/kredit dokument. Og i det øjeblik man gør det skal man være bevidst om at alt kan ændre sig på 5 min, men gælden ejer man stadig,

• #26   16. nov 2013 1,5million....
    de 400K til banken var gæld der blev stiftet under sygdom......
    Da jeg blev indlagt med kræft fyrede jeg alle ansatte. Løn blev lavet af min revisor og hun satte alle timer til 0, da de kun skulle fyres midlertidigt.
    Men den der midlertidigt kom til at vare meget længe grundet komplikationer og så viste det sig at lønprogrammet ikke kunne angive et 0 (nul) i A-indkomst, så SKAT fik ingen tal at vide..... Så går SKAT ind og laver en foreløbig fastsættelse på ca 8000,- pr medarbejder + en afgift på 800,. ialt 8800 pr medarbejder..... der går 18 mdr før den fejl bliver opdaget og skyldes at skat rykker for pengene (A-skat) ialt 132.000,- + renter og div gebyrer. SKAT accepterer under et møde at slette en del af beløbet indtil dokumentation foreligger. men alt hvad der hedder gebyrer og div skal slettes manuelt og det har de ikke gjort. Imellemtiden stryger jeg igen på sygehus - konen var skredet - og det regnskab bliver så forsinket - ligesom momsangivelser bliver forsinket og fastsat til et beløb svarende til 2 år før - hvor der var mange ansat. uagtet at jeg havde været syg og ingen indtægt havde. på den måde vokser et tal og til sidst kollapser korthuset fordi jeg taber overblikket. Div forsikringer nægtede at betale, fordi at det skyldtes en menneskelig fejl. Gælden til banken var overtræk lavet under sygdom - bare til at de faste udgifter.........

• #27   16. nov 2013 Brian S

Jeg havde et overtræk på min konto på 400K UDEN underskrift.....

Det var intet problem......!!!

• #29   16. nov 2013 og en underlig detalje - alle kreditorer er ligeglad med hvor lidt du har - bare du kan betale......

Søger du gældsanering SKAL du have ca 5600,. (som enlig) om måneden, når faste udgifter er betalt.......... smiley

• #30   16. nov 2013 ja, men 1,5Millard vil da være en total Stein Bagger......... smiley

• #31   16. nov 2013 Ja det er ikke ofte at et mistet overblik er vejen til succes smiley

Jeg håber for dig at du får kørt noget sanering i stilling... Hvad siger retshjælpen til skattesagen ?

• #32   16. nov 2013 Retshjælpen kan ikke overskue det...... Der er for meget papirarbejde til at det kan være gratis.....
    Jeg arbejder pt (efter aftale med SKAT) på at kunne få en gældssanering og de vil pr automatik acceptere det. Banken ved jeg ikke, men pt får de intet. Jeg sendte dem et tilbud på mail, som de ikke ville acceptere og det kom til min fordel i fogedretten - så i dag får de ingenting..... men iflg min bankrådgiver, så er jeg ikke i bad standing, da der var et momsnr indblandet. Desuden er sagen overgivet til deres inkasso, og det er dem jeg slås med - ikke lokalafdelingen....

• #34   16. nov 2013 Nu er mine ønsker og mit ord jo desværre ikke lov smiley
    Hvis lån skulle godkendes af mig, så ville mange gå rundt med bæ-mund smiley

Gældssanering er en mulighed for at få lidt istedet for intet, og her er jeg ligesom de fleste, jeg vil hellere have 10000,- end ikke have 50000,-

Saneringen er super for nogen, andre ender igen dybt forgældet. Løsningen har jeg ikke, men ved at jeg pisser arrig blod når en narehat der skylder mig penge, pludselig har sig et nyt cvr nr, og har leaset sig en ny flot firmabil smiley

• #35   16. nov 2013 Fair nok, Brian - men jeg har ikke tænkt mig den slags narrestreger..... bare at få et liv for mig og min søn UDEN at skulle gå med dårlig samvittighed......!!

Firmaet blev startet UDEN lån eller kassekredit og kørte i 4 år uden gæld indtil jeg blev syg og alting gik galt.......

• #37   16. nov 2013 Brian S

Hvilken branche er du i??

• #38   16. nov 2013 Jeg har INGEN problem overhovedet med vedligeholdt gæld ( omend jeg ofte synes folk låner med hovedet under armen) folk der betaler de afdrag som de har aftalt med kreditor til tiden, kan bruge deres overskydende håndøre som det passer dem !!

Som jeg tror det efterhånden står de fleste krystal klart, har jeg det stik modsat med folk som undlader at betale for de ydelser de har modtaget, og bruger et utal af krumspring for at berige deres tilværelse uden at kreditorerne kan røre deres værdi....
    Er man røget i uføre, så reder man trådene ud, inden man igen leger "luxus" for andres midler..

Er jeg stadig ikke forstået, så smid en Frankfurter på grillen, jeg medbringer en sixpack. Så bruger vi natten på "my case/your case" smiley

• #39   16. nov 2013 @thorkild.

Har en lille maskinfabrik.

• #41   16. nov 2013 hmm..... hvorhenne?? altså bynavn....

Jeg servicerede EL og elektronik på alt hvad der kunne køre, flyve og sejle......

• #43   17. nov 2013 lykke har sku altid været en tyv... om du spørger mig, men han er jo som så mange andre uskyldig til det modsatte er bevist!
    Men ja der findes mange skæbner derude, hvor folk kommer i uføre af den ene eller anden årsag, det være sig sygdom, - eller at de f.eks. driver en sårbar virksomhed.

• #45   17. nov 2013 Jeg har selv stået i RKI og skylder stadig penge væk, men der er lavet aftale med samtlige kreditorer og det kører som det skal. Men når det så er sagt så valgte jeg IKKE at sætte mig selv for hårdt i forhold til at betale gæld etc tilbage. Jeg valgte at jeg stadig ville have mulighed for at kunne leve og have det sjovt bare en gang i mellem.

For jeg ved at skulle jeg spænde livremmen ind etc for at kreditorerne kunne få endnu flere penge så ville jeg smide håndklædet i ringen før eller senere af diverse årsager. Og heldigvis har mine kreditorer været med på den hele vejen og dags dato har næsten allesammen fået deres penge smiley

• Ubian
    Ubian Tilmeldt:
    jan 2012

#46   17. nov 2013 Hmm, det ser ud til mc'en må stå i et andet navn. Nægter at tillade min mc bliver taget fra mig af politiet/skat/fogeden. Min glæd, den er overskulig. Alle de pis renter gør jeg kommer ingen vegne, med hensyn afdragning, da jeg kun kan afdrage et lille beløb hver måned eller slet ingen.

• #47   17. nov 2013 @ubian.

Du kunne lave et ekstraordinært afdrag på det beløb du har til mc. Det vil prompte gøre gælden mindre, og hjælpe på rente byrden i fremtiden. Og så kan du afdrage yderligere med 1000,- pr md. Da du nu ikke har en mc der bruger pengene på forsikring,dæk,bensin osv.... Og drøm så om den mc du skal have når du får rigtig råd smiley

• #48   17. nov 2013 Vil så sige at det kan være lidt pest eller kolera hvis at man er nød til at pendle til arbejde og den vej rundt har brug for en bil/køretøj.

Og Ubian, langt hen af vejen tager Fogeden IKKE dit køretøj, men der bliver lavet et notat i bilbogen om at der er taget pant i din MC så du kan ikke sælge den videre uden af den pant bliver indløst.

• #50   17. nov 2013 Det korte af det lange er sørg for at have så lidt gæld som muligt smiley
    Så er der nemlig penge og leve for, - såfremt man arbejder og får en nogenlunde anstændig løn!
    Det kan være man bør lave en aften og mødes, mc-gallerister imellem... en pølse og en øl og noget mc-sjov på skærmen?

Har tidligere været med til det, vi er jo alle v. at få pms... og kan trænge til et par sandfærdige løgnhistorier en øl og en pølse og dele hinandens erfaringer.... smiley ? - nå ja lidt offtopic, men jeg tolker bare tråden.

• #51   17. nov 2013 Offslow

det er IKKE en skidt ide.

• #52   21. nov 2013 jeg syntes man burde betale sin gæld, især hvis det er private som skylder penge og som har anlagt en sag mon en som man har tabt, og så er dømt til at betale personen. den person det går udover og som ikke har modtaget sine penge, mangler jo pengene.

bare mit synspunkt

sorry for the off pic

henrik

• #53   22. nov 2013 Ja hver mand skal have sit, sådan er det! Jeg arbejder heller ikke gratis. Men kan godt være flink og behjælpelig. Det koster som regel ikke noget at give god service! har også selv været igennem møllen med at knække ned med flaget. Så må man bare skære altunødvendigt væk. Tæring efter næring... Og ja drømme koster gratis smiley

Kommentér på:
Købe motorcykel - RKI

Annonce