{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Del 3 hjælp i Vejle. {{forumTopicSubject}}

Jeg valgte at slette de andre indlæg af personlige årsager men vil lige fotælle hvordan det nu er gået.
Har været i retten i dag og det blev til 2år og mdr 3 fængsel for grov vold og trusler samt afpressing.
Det er så sindsygt!!!!!!!
Så lad vær med at troppe op på folks adresser og bede dem pænt at betale p-bøder for den bil de har købt af dig men ikke har nået at omregistrere den.
Også lad være med at forsvar dig selv når du bliver overfaldet af 2 mænd.

2år og 3mdr. Det er siiiindsyyyyygt!! Når man tænker på spritbillisten der slår en ihjel kun får 2år.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Del 3 hjælp i Vejle.
  • #1   17. dec 2013 Så er det at man begynder at tvivle på det danske retssystem. smiley >:( smiley

• #2   17. dec 2013 2 år og 3 måneder? !!! Har slet ingen kommentarer til det der, det er helt hen i vejret!

• #3   17. dec 2013 Hold da kæft man man!!!
    Kan godt sige hvis jeg var dig.
    Er selv en mand der følger de fleste regler og love som enhver god dansker, men blev jeg dømt for det der ville det ødelægge mit liv (job, kæreste og barn samt hus)
    Så ville jeg virkelig ikke have dårlig samvigtighed til at udnytte systemet som så mange andre gør på det groveste, kan du ikke anke sagen?

• #4   17. dec 2013 Du har vel anket på stedet? Og skift advokat, gå efter at få en af de kendte forsvars advokater, det burde ikke være sådan men det betyder altså en hel del, og husk at det er DIT valg, også selvom sagen så må udsættes. Desværre er det op ad bakke når du er dømt i første omgang, men hvis du giver op nu, er det lidt det samme som at indrømme at du er skyldig. Kæmp!!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #5   17. dec 2013 Det var så én forklaring/side....og som du skriver Joel, så er det da træls! Men det kunne da være interessant at læse udskriften, så får alle "os" jo også den anden side/forklaring med. Du ligger op til noget der grænser til justitsmord og uretfærdighed, hvilket kan være tilfældet, men en voldsdom på 2. år og 3. mdr. kommer ikke flyvende af sig selv - trods alt!

• #7   17. dec 2013 Ja vi er lidt rystet her. For det betyder at huset skal sælges og står med 3 unger. Så sagen skal ankes det er der ingen tvivl om. Men syntes det vildt at sagen kun ses fra en side og der ikke er givet nogen form for formildne omstændigheder. Det er fuld takst for alle sigtelserne.
    Samt jeg slet ikke vil fortælle jer hvad de kræver i erstatning og de nu alle 3 er langtidssygemeldt med traumer.. WHAT?????

• #8   17. dec 2013 Hold da kæft du må have givet dem en ordenlig omgang :). Er du slet ikke straffet før?? For det lyder lidt vildt.. Har selv været en grim fyr en gang, og haft nogen rigtige grumme venner, men har da aldrig været i nærheden af sådan en straf.. Så det kunne være spændende at se den udskrift :).. Slap du i det mindste for de p-bøder da? smiley

• m.t.
    m.t. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #9   17. dec 2013 Ville nok være nemmere med forståelse hvis vi kendte resten af historien

• #10   17. dec 2013 Det lugter sgu lidt af fisk det her..............

• #11   17. dec 2013 Joel,

Jeg er dybt rørt over at høre at retten fandt dig skyldig. Man kan mange gange tænke sig hvor i verden vi bor og lever, og hvilken type retssystem vi har. jeg ved godt jeg også arbejder med regler og osv som skal følges, men fordi man banker på hos den som til signe skulle have købt ens tidligere bil, men ikke omregistreret denne bil, og derved sætter spørgsmålstegn ved nogen parkeringbøder som man har modtaget efter man solgt bilen. At man så uheldigvis bliver "overfaldet" af denne persons to kammerater som jeg læser det, og fordi at man forsvarer sig selv, det er takken. Ja, vist har vi nogen love som siger du kan dit og dat, men når det kommer ned til sidste ende går det mange gange udover uskyldige mennesker som bare prøver at gøre ret for sig.

Og hvad men benyttelsen af Nødværge? Den syntes dommeren ikke var god nok eller?

Uddrag fra socialestyrelsen omkring nødværg og nødret for dem som ikke kender dette.

NØDVÆRGE
    Nødværge er en afværgelse af et retsstridigt angreb mod en selv eller en anden gennem foretagelse af en ellers strafbar handling over for angriberen. Handlinger begået i nødværge er, jf. straffelovens § 13, stk. 1 og 2, straffrie.

Nødværge kan også finde anvendelse, når angriberen er mindreårig eller psykisk utilregnelig, selvom angriberen i sådanne tilfælde vil være straffritaget eller strafuegnet. I disse situationer er der dog en videre pligt end normalt til at vælge flugt eller opgive det angrebne gode, hvis dette i situationen er muligt.

Hvem beslutter:
    Enhver, herunder medarbejdere på opholdssteder og døgninstitutioner, kan afværge et retsstridigt angreb.

Det er tilsynet i den kommune eller den region, der er ansvarlig for driften, der i første omgang vurderer, om magtanvendelsen falder ind under reglerne om nødværge og nødret. Er der uenighed om tilsynets vurdering, eller klages der over indgrebet, er det domstolene, der tager stilling til, om anvendelsen af magt falder ind under nødværge og nødretsbestemmelserne.

Betingelse:
    Handlingen skal være nødvendig for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb. Det forudsætter endvidere, at afværgehandlingen ikke åbenbart går ud over, hvad der er forsvarligt under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning.

Afværgehandlingen skal være nødvendig, hvilket vil sige, at der ikke er tale om nødværge, hvis en mindre indgribende foranstaltning kunne have opfyldt formålet. Nødværge kan derfor ikke anvendes i rent præventivt øjemed.

Grænsen for, hvilke handlinger af forebyggende karakter der kan foretages med hjemmel i
    nødværgebestemmelsen, må findes ud fra en bedømmelse af, hvornår den truende handling er konkretiseret i en grad, der gør, at den kan betegnes som påbegyndt eller overhængende.

Hvis angrebet endnu ikke er påbegyndt, skal det være så umiddelbart truende, at der er grund til at afværge det. Er der tid til at vente eller trække sig tilbage, fx fordi der endnu kun er tale om en verbal trussel, vil dette som regel være ensbetydende med, at modhandlingen endnu ikke er nødvendig. Den truede må da gribe til de lovlige afværgemidler, som tiden tillader.

Hvordan:
    Der er indbygget et krav om forholdsmæssighed (proportionalitet) mellem angrebet og den handling, der
    imødegår angrebet, således at ikke ethvert angreb kan gøre enhver handling straffri. Afværgehandlingen må ikke gå åbenbart ud over, hvad der er forsvarligt.

Der kan med andre ord ikke angives nøjagtige grænser for, hvilke handlinger der er straffrie, men straffrihed forudsætter, at handlingen aktuelt sker for at afværge et angreb. Afværgehandlingen skal rettes mod angriberen selv, aldrig mod en tredje person.

NØDRET
    En ellers strafbar handling kan være straffri, når den er nødvendig for at afværge truende skade på person
    eller gods, og lovovertrædelsen må anses for at være af forholdsvis underordnet betydning. Nødret er i praksis kun aktuel, når nødværge ikke finder anvendelse.

Nødretshandlinger er, jf. straffelovens § 14, straffrie.

Bestemmelsen finder anvendelse ved legemsskade eller skade på fysiske genstande. Faren kan fx skyldes
    akut sygdom, tekniske svigt i installationer og maskiner eller naturbegivenheder såsom tordenvejr, oversvømmelse og selvantændelse, jf. straffeloven § 14.

Hvem beslutter:
    Enhver, herunder medarbejdere på opholdssteder og døgninstitutioner, kan udøve nødretshandlinger.

Det er tilsynet, som varetages af det enkelte anbringelsessteds driftsansvarlige, enten kommunen eller regionen, der i første omgang vurderer, om magtanvendelsen falder ind under reglerne om nødværge og nødret. Er der uenighed om tilsynets vurdering eller klages der over indgrebet, er det domstolene, der tager stilling til, om anvendelsen af magt falder ind under nødværge og nødretsbestemmelserne.

Betingelse:
    Der skal være tale om en nødsituation, dvs. at et gode skal være i fare for at blive ødelagt.

Afværgehandlingen skal være nødvendig – andre indgribende midler må ikke kunne anvendes.

Det er et krav, at det, der ofres (nødretshandlingen), skal være betydeligt mindre end det, der reddes.
    Fx vil forsætlig legemsbeskadigelse og andre i sig selv grove handlinger kun være straffri midler til at afværge en større truende skade.

Hvordan?
    I modsætning til nødværgesituationerne kan handlinger i nødretssituationer rettes mod andre end den, der
    angriber.

I nødretssituationer er der ikke straffrihed, hvis grænsen for lovlig afværgelse er overskredet på grund af skræk eller ophidselse fremkaldt af situationen.

Kilde: http://www.socialstyrelsen.dk/omsorgogmagt/lovgivning/leksikon/nodvaerge-og-nodret

Jeg sender de bedste tanker til dig og familien, og krydser på at den dom du nu vil anke bliver mer fornuftig og at dommeren ser anderledes på sagen.

Skal jo skyde mig at sige, jeg kender jo ikke til hele historien eller den anden siden af mønten, mer en det jeg har set Joel skrive her på MCG omkring bøderne og forespørgslerne...

• #12   17. dec 2013 Det lyder altså voldsomt. 2 år 3 mdr for vold? Også er ret hurtig behandlingstid på hvad?.... Under 2 uger. Har altså svært ved at tro på det. Håber ikke det er rigtigt.

• #13   17. dec 2013 Jeg er sku rystet Joel.

At sådan et par aber, der kommer farende ud og spiller brede, i håb om at du vil stikke halen mellem benene og skynde dig hjem og betale deres parkerings bøder selv. Du vender dig rundt for at gå - og de syntes så du skulle have en røvfuld med på vejen - At dette så ikke kom til at ske . . . . . øv bøv. At de så efterfølgende har så lidt ære (noget de tit taler om) at de kan finde på at gå så langt - Og at det danske retssystem spiller fallit på denne måde . . . . . . Jeg er rystet.
    Ank sagen !!!

• #14   17. dec 2013 Nu er der nogen der skriver, at man kun har hørt den ene side, der er nok mere i det og lignende. Jeg vil så sige, jeg tror 100% på det, nok fordi jeg selv har prøvet noget lignende, der gav mig 2 års fængsel. Jeg var også så naiv, at jeg troede på at så længe jeg holdt mig til sandheden, ville der være så mange omstændigheder at jeg ville måske nok ville få en dom, men dog en jeg kunne forholde mig til. Så igen, kæmp, det værste der kan ske, er at du bøjer nakken, sig fra over for systemet, for det vigtigste for dem (politi, anklager og senere kriminalforsorgen) er at DE bestemmer over dig og altid har ret. Så tro på dig selv, der er ikke andre der gør det, og lad dig ikke knække, grin af dem hvis du kan, det bliver hårdt men du kan komme ud på den anden side styrket og uden bitterhed bare du selv tror på det. Håber det bedste for dig.

• #15   17. dec 2013 Jacob og steffen. Jo jeg er tidligere straffet for vold.
    Behandlingstiden i voldssager må max være 4uger alt efter kommuner.

• #16   17. dec 2013 Joel.

Jeg er total chokeret .

krydser finger for dig og din familie i denne svære situation ,og at du klare frisag i din anke.

mvh

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #17   17. dec 2013 Blev det ikke nævnt at grunden til at overhovedet havde opsøgt dem ar pga p-bøderne ? Du havde joh ikke opsøgt køber bare for at banke dem.

• #18   17. dec 2013 Nå okay :(. Ja så faldet hammeren jo.. Men det er tragisk alligelvel.. Nej man skulle have sendt et par kammerater afsted med elefanhue på.. Det plejer at hjælpe :). Men held og lykke med din sag.. Håber du kan slippe for fængsel, og istedet nøjes med samfundstjeneste og bøde.. Så er det måske håb for dig og din familie..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#19   17. dec 2013 @Joel: Hvad er formålet med tråden? At advare om brug af nødværge og at andre skal holde sig fra at "møde op ved døren"? Eller handler det om "ynk" i forhold til den dom på 2.år og 3. mdr. du nu har fået tildelt?

Som sagt kommer en dom af den størrelse ikke flyvende automatisk. Du nævner selv at have en tidl. voldsdom, og vi har stadig at vente på- og se udskriften fra dommen. Der er altid mere end én side af en sag - ikke kun den version du har givet.

• #20   17. dec 2013 Jeg ved sgu ikke om jeg skal grine eller græde! Du får så lang tid for at forsvare dig selv! Jeg blev slået ned og fik stukket det ene øje ud samt to kraniebrud! Han fik 30 dage på fodlænke for det lille stunt.. Det danske rets system er så mangelfuldt og uforståeligt nogle gange!!

• #22   17. dec 2013 GTR

Jeg syntes du er usmagelig i dine udtalser i denne tråd.

det er så min mening .

mvh

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#23   17. dec 2013 @Busa: Ikke alt handler om afdækkede bryster, fis og ballade...det er denne tråd et klart bevis for. Jeg stiller nogle spørgsmål og forsøger at forstå "det" som Joel af egen vilje kaster åbent frem i tråden - hvordan kunne det gå SÅ galt for ham? Hvis det er usmageligt at forholde sig kritisk, så tager jeg gerne den titel....og at det er dig som fremsætter holdningen, tja, det tager jeg også gerne med.... men ved du hvad Busa. Nu handler det jo ikke om dig eller mig... det handler om Joel.

• #24   17. dec 2013 GTR
    Mon ikke formålet er at følge op på den oprindelige tråd, og kender du ikke den burde du nok spørge til den før du begynder at dømme. Og hvis du ikke tror man mere eller mindre uforskyldt kan få sådan en dom i dette hyggelige lille land, så har du enten levet en meget beskyttet tilværelse eller også har du en utrolig naiv tro på myndighedernes ufejlbarlighed. Der er selvfølgelig også den mulighed, at du er ansat i politiet eller anklagemyndigheden ( samme sag - selv om de burde være adskilt) hvilket så tyder på en helt misforstået korpsånd.

• #25   17. dec 2013 GTR

ja bland du bare patter og hornmusik ind i det, det fortæller jo mere om dig end mig, jeg kan godt skælden hvor det er passende og hvor det ikke er.

men det retfærdigører ikke din måde at være kritisk på, og din tavlige måde at søge efter svar på,for den er som sagt usmagelig.

det er min mening og den har jeg fortalt,og du har givet et flot svar, tak for det.

men et har du ret i det drejer sig ikke om dig og mig.
    mvh

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#26   17. dec 2013 @tom l: Jeg har fulgt div. indlæg, men meget tyder på, at du ikke læser hvad jeg skriver, men blot gør brug af den velkendte MCG-holdning - angrib!! Jeg dømmer ikke, men stiller nogle spørgsmål - forholder mig kritisk! Så stop de fis og forhold dig til Joel's indlæg. Hvis Joel vil svare både dig eller mig - og ikke mindst vise os udskriften, således vi alle kan se HVAD der gik galt for ham... tja, så kan du, jeg og andre jo langt bedre forholde os til hændelsen OG ytre vores holdninger efterfølgende. Indtil da vil der være tale om én forklaring - én side!

• #27   17. dec 2013 Angrib??????????? Det må vist stå for egen regning, og vil så ikke indlade mig på en diskussion her, men formålet med tråden må være ret klar, hvis du ikke forstår det selv efter at have fulgt de 2 andre, så har jeg ikke energi til at forklare dig det! Og der er nok ingen der lægger så personlige dokumenter ud her som en domsudskrift er. Ikke at jeg kan se hvad glæde man så skulle have af det, med mindre man påstår at tråd starter er fuld af løgn!

• #28   17. dec 2013 Det må vel være der gtr ville hen med det her siden han skriver som han gør..

• m.t.
    m.t. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #29   17. dec 2013 Der er spurgt til resten af tråden den komme er bare ikke

• #30   17. dec 2013 M.t - nu skriver han jo at del 1 og 2 er blevet slettet men de fleste af os her har læst de før nævnte! Men kort sagt så har han har solgt en bil der aldrig blev omreg og modtog en masse p bøder og rykkere m.m. Og det ender ud i at han prøver at få kontakt med køberen og tager ud og banker på og ender egentlig med at blive overfaldet af to mænd der befinder sig i lejligheden og får så denne straf fordi han forsvarede sig selv!

• #31   17. dec 2013 .. Er målløs.. smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#32   17. dec 2013 @piraten: Nej, det er faktisk ikke det jeg mener. Og jeg efterlyser ej heller del 1 eller 2 af tråden. Jeg efterspørger om ikke det ville være fair for alle "os" her i tråden, om vi fik indsigt i hele hændelsen og ikke kun Joel's version? Joel har jo valgt at stå frem åbent her i dette forum - og stor respekt for det - men der er tale om én version og én side og ingen mulighed for indsigt. Og desværre forholder det sig sådan, at domsudskrifter og afgørelser ikke er offentlige.

• #34   17. dec 2013 Men er det ynk eller en advarsel?? En hver det er dømt for vold eller andet, ved da at man skal passe på med at lave samme fejl igen.. Og vi høre jo kun en side. Men det er klart en pisse skidt situation, og jeg ved godt at hvad manden har skrevet i de 2 tidligere forum.. Advarslen har jeg forstået og den håber jeg at mange andre også forstår, men medynk kommer ikke herfra. Men ønsker da stadig held og lykke i næste retssag, da der efter min overbevisning er blevet taget lidt for meget hensyn til modparten.. Sygemeldt pga trauma, hvor herre bevares!!! Hvis de kan snyde bøder og bil, så kan de sku også tåle en omgang slag.. smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#35   17. dec 2013 Sagen har vel kun taget den her drejning, fordi det var dem der fik tæsk. Fuldt fortjent.

Håber som tidligere skrevet, at bilsalget er en del af sagen.

• #36   17. dec 2013 joel,
    uanset hvad der er sket har du jo ikke slået nogle ihjel, men den stakkels dreng der blev kørt ihjel af en sprit bilist uden kørekort i fr.værk fik kun 2 år , det sku bare ikke i fair..

• #37   17. dec 2013 Du skulle have taget bilen, pløjet dem ned i den og taget de 2 år det havde givet for at slå dem ihjel. Nej, det skal naturligvis ikke forstås bogstaveligt, men det sætter da tingene - og i særdeleshed det danske retssystem - i perspektiv, at man straffes hårdere for at handle i nødværge, end man gør for at køre et andet menneske ihjel.

Alt imens de flok idioter render rundt og pisser på lovgivningen og de bare kan fortsætte med deres svindel og bedrageri. Jeg brækker mig. Hvis der skal peges fingre af nogen, så kunne man passende starte med det vattede og nosseløse retssamfund.

• #38   17. dec 2013 Hvis man har en voldsdom, så tænker man sig vel om næste gang man kommer i en situation der kan falde dårligt ud for en selv, det er jo det der er meningen.
    Du skulle nok have meldt dem for overfald inden de meldte dig.
    Hvor lang tid efter du var der meldte de det?

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#39   17. dec 2013 Alla - Så må vi håbe den gøres betinget, Joel's dom. Tvivler dog, hvis han har haft en tidligere.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#40   17. dec 2013 Alla = Allan

• #41   17. dec 2013 Så han skulle ikke have forsvaret sig selv men bare ladet dem banke ham?? Hold nu.. Om jeg så havde 1 eller 10 voldsomme i forvejen så ville jeg sgu stadig forsvare mig selv hvis der var nogen der hoppede på mig på den måde! Specielt sådan som folk slås idag!!

• #42   18. dec 2013 Mangler ord.. Det lyder helt surrealistisk med fuld takst for den.. Når de såkaldte vidner/ofre/gerningsmænd i den grad er inhabile, samt der kan være tvivl om der er tale om nødværge.. Men desværre er det nok de ting du har med i rygsækken fra tidligere der får tingene til at tælle op..
    Efter min mening endnu et eksempel på at retsfølelsen i DK lider..

• #43   18. dec 2013 Jeg har desværre ikke læst de andre tråde, så jeg har overhoved ingen holdning eller tanke omkring dommen. Tidligere voldsdom er desværre en faktor som dommeren tager med i overvejelserne, og med rette syntes jeg.

Surt med en dom til og endnu en plet på attesten. Men endnu mere surt er det at det går ud over andre, og det er familien og børnene.
    Held og lykke med det hele.

Kommentér på:
Del 3 hjælp i Vejle.

Annonce