1.497 visninger
|
Oprettet:
Del 3 hjælp i Vejle. {{forumTopicSubject}}
Jeg valgte at slette de andre indlæg af personlige årsager men vil lige fotælle hvordan det nu er gået.
Har været i retten i dag og det blev til 2år og mdr 3 fængsel for grov vold og trusler samt afpressing.
Det er så sindsygt!!!!!!!
Så lad vær med at troppe op på folks adresser og bede dem pænt at betale p-bøder for den bil de har købt af dig men ikke har nået at omregistrere den.
Også lad være med at forsvar dig selv når du bliver overfaldet af 2 mænd.
2år og 3mdr. Det er siiiindsyyyyygt!! Når man tænker på spritbillisten der slår en ihjel kun får 2år.
Mvh
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.553
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.582
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
Kan godt sige hvis jeg var dig.
Er selv en mand der følger de fleste regler og love som enhver god dansker, men blev jeg dømt for det der ville det ødelægge mit liv (job, kæreste og barn samt hus)
Så ville jeg virkelig ikke have dårlig samvigtighed til at udnytte systemet som så mange andre gør på det groveste, kan du ikke anke sagen?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.949
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
apr 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 305
Samt jeg slet ikke vil fortælle jer hvad de kræver i erstatning og de nu alle 3 er langtidssygemeldt med traumer.. WHAT?????
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 149 Svar: 845
aug 2011
Følger: 1 Svar: 24
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 965
Jeg er dybt rørt over at høre at retten fandt dig skyldig. Man kan mange gange tænke sig hvor i verden vi bor og lever, og hvilken type retssystem vi har. jeg ved godt jeg også arbejder med regler og osv som skal følges, men fordi man banker på hos den som til signe skulle have købt ens tidligere bil, men ikke omregistreret denne bil, og derved sætter spørgsmålstegn ved nogen parkeringbøder som man har modtaget efter man solgt bilen. At man så uheldigvis bliver "overfaldet" af denne persons to kammerater som jeg læser det, og fordi at man forsvarer sig selv, det er takken. Ja, vist har vi nogen love som siger du kan dit og dat, men når det kommer ned til sidste ende går det mange gange udover uskyldige mennesker som bare prøver at gøre ret for sig.
Og hvad men benyttelsen af Nødværge? Den syntes dommeren ikke var god nok eller?
Uddrag fra socialestyrelsen omkring nødværg og nødret for dem som ikke kender dette.
NØDVÆRGE
Nødværge er en afværgelse af et retsstridigt angreb mod en selv eller en anden gennem foretagelse af en ellers strafbar handling over for angriberen. Handlinger begået i nødværge er, jf. straffelovens § 13, stk. 1 og 2, straffrie.
Nødværge kan også finde anvendelse, når angriberen er mindreårig eller psykisk utilregnelig, selvom angriberen i sådanne tilfælde vil være straffritaget eller strafuegnet. I disse situationer er der dog en videre pligt end normalt til at vælge flugt eller opgive det angrebne gode, hvis dette i situationen er muligt.
Hvem beslutter:
Enhver, herunder medarbejdere på opholdssteder og døgninstitutioner, kan afværge et retsstridigt angreb.
Det er tilsynet i den kommune eller den region, der er ansvarlig for driften, der i første omgang vurderer, om magtanvendelsen falder ind under reglerne om nødværge og nødret. Er der uenighed om tilsynets vurdering, eller klages der over indgrebet, er det domstolene, der tager stilling til, om anvendelsen af magt falder ind under nødværge og nødretsbestemmelserne.
Betingelse:
Handlingen skal være nødvendig for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb. Det forudsætter endvidere, at afværgehandlingen ikke åbenbart går ud over, hvad der er forsvarligt under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning.
Afværgehandlingen skal være nødvendig, hvilket vil sige, at der ikke er tale om nødværge, hvis en mindre indgribende foranstaltning kunne have opfyldt formålet. Nødværge kan derfor ikke anvendes i rent præventivt øjemed.
Grænsen for, hvilke handlinger af forebyggende karakter der kan foretages med hjemmel i
nødværgebestemmelsen, må findes ud fra en bedømmelse af, hvornår den truende handling er konkretiseret i en grad, der gør, at den kan betegnes som påbegyndt eller overhængende.
Hvis angrebet endnu ikke er påbegyndt, skal det være så umiddelbart truende, at der er grund til at afværge det. Er der tid til at vente eller trække sig tilbage, fx fordi der endnu kun er tale om en verbal trussel, vil dette som regel være ensbetydende med, at modhandlingen endnu ikke er nødvendig. Den truede må da gribe til de lovlige afværgemidler, som tiden tillader.
Hvordan:
Der er indbygget et krav om forholdsmæssighed (proportionalitet) mellem angrebet og den handling, der
imødegår angrebet, således at ikke ethvert angreb kan gøre enhver handling straffri. Afværgehandlingen må ikke gå åbenbart ud over, hvad der er forsvarligt.
Der kan med andre ord ikke angives nøjagtige grænser for, hvilke handlinger der er straffrie, men straffrihed forudsætter, at handlingen aktuelt sker for at afværge et angreb. Afværgehandlingen skal rettes mod angriberen selv, aldrig mod en tredje person.
NØDRET
En ellers strafbar handling kan være straffri, når den er nødvendig for at afværge truende skade på person
eller gods, og lovovertrædelsen må anses for at være af forholdsvis underordnet betydning. Nødret er i praksis kun aktuel, når nødværge ikke finder anvendelse.
Nødretshandlinger er, jf. straffelovens § 14, straffrie.
Bestemmelsen finder anvendelse ved legemsskade eller skade på fysiske genstande. Faren kan fx skyldes
akut sygdom, tekniske svigt i installationer og maskiner eller naturbegivenheder såsom tordenvejr, oversvømmelse og selvantændelse, jf. straffeloven § 14.
Hvem beslutter:
Enhver, herunder medarbejdere på opholdssteder og døgninstitutioner, kan udøve nødretshandlinger.
Det er tilsynet, som varetages af det enkelte anbringelsessteds driftsansvarlige, enten kommunen eller regionen, der i første omgang vurderer, om magtanvendelsen falder ind under reglerne om nødværge og nødret. Er der uenighed om tilsynets vurdering eller klages der over indgrebet, er det domstolene, der tager stilling til, om anvendelsen af magt falder ind under nødværge og nødretsbestemmelserne.
Betingelse:
Der skal være tale om en nødsituation, dvs. at et gode skal være i fare for at blive ødelagt.
Afværgehandlingen skal være nødvendig – andre indgribende midler må ikke kunne anvendes.
Det er et krav, at det, der ofres (nødretshandlingen), skal være betydeligt mindre end det, der reddes.
Fx vil forsætlig legemsbeskadigelse og andre i sig selv grove handlinger kun være straffri midler til at afværge en større truende skade.
Hvordan?
I modsætning til nødværgesituationerne kan handlinger i nødretssituationer rettes mod andre end den, der
angriber.
I nødretssituationer er der ikke straffrihed, hvis grænsen for lovlig afværgelse er overskredet på grund af skræk eller ophidselse fremkaldt af situationen.
Kilde: http://www.socialstyrelsen.dk/omsorgogmagt/lovgivning/leksikon/nodvaerge-og-nodret
Jeg sender de bedste tanker til dig og familien, og krydser på at den dom du nu vil anke bliver mer fornuftig og at dommeren ser anderledes på sagen.
Skal jo skyde mig at sige, jeg kender jo ikke til hele historien eller den anden siden af mønten, mer en det jeg har set Joel skrive her på MCG omkring bøderne og forespørgslerne...
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 318
At sådan et par aber, der kommer farende ud og spiller brede, i håb om at du vil stikke halen mellem benene og skynde dig hjem og betale deres parkerings bøder selv. Du vender dig rundt for at gå - og de syntes så du skulle have en røvfuld med på vejen - At dette så ikke kom til at ske . . . . . øv bøv. At de så efterfølgende har så lidt ære (noget de tit taler om) at de kan finde på at gå så langt - Og at det danske retssystem spiller fallit på denne måde . . . . . . Jeg er rystet.
Ank sagen !!!
maj 2011
apr 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 305
Behandlingstiden i voldssager må max være 4uger alt efter kommuner.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.444
Jeg er total chokeret .
krydser finger for dig og din familie i denne svære situation ,og at du klare frisag i din anke.
mvh
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
okt 2006
apr 2006
Som sagt kommer en dom af den størrelse ikke flyvende automatisk. Du nævner selv at have en tidl. voldsdom, og vi har stadig at vente på- og se udskriften fra dommen. Der er altid mere end én side af en sag - ikke kun den version du har givet.
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
feb 2010
Jeg syntes du er usmagelig i dine udtalser i denne tråd.
det er så min mening .
mvh
apr 2006
maj 2011
Mon ikke formålet er at følge op på den oprindelige tråd, og kender du ikke den burde du nok spørge til den før du begynder at dømme. Og hvis du ikke tror man mere eller mindre uforskyldt kan få sådan en dom i dette hyggelige lille land, så har du enten levet en meget beskyttet tilværelse eller også har du en utrolig naiv tro på myndighedernes ufejlbarlighed. Der er selvfølgelig også den mulighed, at du er ansat i politiet eller anklagemyndigheden ( samme sag - selv om de burde være adskilt) hvilket så tyder på en helt misforstået korpsånd.
feb 2010
ja bland du bare patter og hornmusik ind i det, det fortæller jo mere om dig end mig, jeg kan godt skælden hvor det er passende og hvor det ikke er.
men det retfærdigører ikke din måde at være kritisk på, og din tavlige måde at søge efter svar på,for den er som sagt usmagelig.
det er min mening og den har jeg fortalt,og du har givet et flot svar, tak for det.
men et har du ret i det drejer sig ikke om dig og mig.
mvh
apr 2006
maj 2011
jun 2013
aug 2011
Følger: 1 Svar: 24
jun 2013
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.501
apr 2006
okt 2006
maj 2007
Håber som tidligere skrevet, at bilsalget er en del af sagen.
aug 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 83
uanset hvad der er sket har du jo ikke slået nogle ihjel, men den stakkels dreng der blev kørt ihjel af en sprit bilist uden kørekort i fr.værk fik kun 2 år , det sku bare ikke i fair..
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.115
Alt imens de flok idioter render rundt og pisser på lovgivningen og de bare kan fortsætte med deres svindel og bedrageri. Jeg brækker mig. Hvis der skal peges fingre af nogen, så kunne man passende starte med det vattede og nosseløse retssamfund.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Du skulle nok have meldt dem for overfald inden de meldte dig.
Hvor lang tid efter du var der meldte de det?
maj 2007
maj 2007
jun 2013
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 653
Efter min mening endnu et eksempel på at retsfølelsen i DK lider..
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 759
Surt med en dom til og endnu en plet på attesten. Men endnu mere surt er det at det går ud over andre, og det er familien og børnene.
Held og lykke med det hele.
Del 3 hjælp i Vejle.