{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

kamera {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. Jeg står og kunne godt tænke mig et nyt kamera.. Jeg har så købt et Nikon s3400 cool pix på 20 megapixel men syntes det var meget megetskuffende både i billiede kvali og generalt bøvlet at bruge. Jeg går så og overvejer at købe et Canon eos 1100d som er et spejl refleks kamera i stedet.. Så ville lige høre om der er nogle der har noget godt eller skidt at sige om lige netop det kamera.. Det er jo kun på 12 megapixel men kan det passe at et spejl refleks kamera altid tager bedre billeder end et kompakt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kamera
  • #2   30. dec 2013 Bare for at sammenligne... Så er der lige lavet en test i so win ding...

Det vandt kamaret i en iphone 5 med 8 mp over Nokia med 41 mp...

Jeg kender ikke nogle af de nævnte kamera'er. Men et spejlreflekskamera vil i min verden altid være at foretrække..:-)

Jeg syntes du skal tage i en seriøs fotoforretning og få noget vejledning, så det kamera du køber også passer til netop dit behov..:-)

• #3   30. dec 2013 Tak for indput...men er det ikke lidt religion Hvad mærke man foretrækker? Lidt ligesom mc og biler... Tænker mere om et spejl reflex virkelig er så meget bedere end et alm kompakt kamera.. Tænker også lidt de køre tilbud på det Canon til 1800kr i Elgiganten, billiger bliver det vel ikke? Men igen vil jo heller ikke give 1800kr for noget lort. ..

• #4   30. dec 2013 Ja tak Nicky syntes også min HTC one tog meget bedere billeder end et Nikon cool pix med 20megapixel..

• #5   30. dec 2013 Et spejlreflekskamera fanger farver og lys bedre end et kompakt kamera, og har bedre zoom.. Antallet af mp er ikke rigtig til andet end redigering smiley

• #6   30. dec 2013 Men det spejlreflekskamera du har kig på er lidt i den kedelige ende..

Som udgangspunkt vil jeg anbefale du kigger efter et noget bedre hus og en bedre linse.. Helst en 18-200..

Kort sagt, vil du ikke smide 5000+ til et ordentlig spejlrefleks, er et kompakt kamera nok det du får de bedste billeder ud af..:-)

• #7   30. dec 2013 Okay tak for hjælpen smiley

• #8   30. dec 2013 Overvej rigtigt meget om ikke et spejlrefleks kamera er for stort! Jeg kender rigtigt mange der har køb dSLR og så ellers bare har dem liggende og samle støb da de ikke er handy nok til at komme med!

Det er ikke helt rigtigt at spejlrefleks "bare er bedre". Hvis du kigger på nogle af de nye systemkameraer og mikro 4/3 kameraer, så bruger de samme type sensor som dSLR kameraerne og tager fuldt ud lige så gode billeder, men i en meget mindre formfaktor.

Kig f.eks efter Olympus Pen E-pl5, fuji x100, Sony nex-6 eller lignende.

Disse leverer alle billedkvalitet fuldt på højre med dSLR kameraer, men i en meget mere kompakt klasse.

/ask

• #9   30. dec 2013 Okay det vil jeg da lige kigge nærmere på tak smiley

• #10   30. dec 2013 Helt enig med Jacob. Det bedste kamera er det man har MED! Jeg skulle have nyt kamera for et halvt år siden og måtte indrømme at jeg aldrig ville få slæbt et DSLR med rundt - slet ikke på MC. Valgte et Panasonic DMC-TZ40 som selvfølgelig ikke tager billedere i DSLR klassen men langt langt bedre end enhver mobiltlf. og så koster det ikke en krig.

• #11   30. dec 2013 Jeg har et Nikon D3000 spejlreflekskamera, og er meget godt tilfreds. Jeg gav 2100 for det på tilbud i bilka. Det tar rigtig gode billeder, og det er nemt at betjene.

• #12   30. dec 2013 mit første DSLR (300D) tager stadig langt bedre billeder end de nye kompakt kamera, og det er altså et kamera fra 2003.

Det det handler om er tætheden på pixlene, en sensor i et slr er typisk på 23x15mm, hvor sensoren i de fleste kompakt kamera kun er på 7x5mm, så sensoren er 3x så stor, også er de typisk heller ikke så høj opløsning, så det giver endnu mere plads til pixlene kan arbejde.

Også kan du også styrre baggrunds sløringen, det ser bare 10x bedre ud med det, men det har selvfølgelig ikke noget med "kvaliteten" at gøre smiley

• #13   30. dec 2013 Det er jo det der er en af pointene. De nye mikro 4/3 kompakt system kameraer bruger samme sensor som man kender fra spejlreflekskamera.

/ask

Kommentér på:
kamera

Annonce