{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Kamera {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg går lidt med tanker om at købe et ordenligt kamera, som er til at have med rundt så der kan tages nogle billeder af fornuftig kvalitet.
Overvejelserne går på om det skal være et digitalt spejlrefleks f.eks Nikon D5100, eller et systemkamera/hybridkamera f.eks Sony nex 6 eller samsung NX300.

Hvis der er nogle der har erfaringer på området så byd endelig ind smiley

Budgettet ligger på max. 4000,- evt. brugt.

// Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera
  • #1   10. maj 2014 Ordentlige billeder af fornuftigt kvalitet siger du...
    Så siger jeg Nikon spejlrefleks.

• #2   10. maj 2014 Kommer jo an på hvad man vil ..

Nikon er betydeligt dyre som Canon og der er ellers ikke nogen stor forskel

• #4   10. maj 2014 http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejlrefleks-kompakt-systemkamera/NIKD3100DZ/nikon-d3100-spejlreflekskamera-18-55-mm-og-55-200-mm
    Dækker sådan set det meste med de 2 linser. Der er så bedre skærm på D5100 Så man lettere kan se hvordan billedet er blevet. Bruger det sjældent alligevel. det er fedt i starten, men man ser det først på computeren alligevel om det er godt eller ej.
    Jeg har det sæt. Hvis jeg synes billederne skulle være bedre ville jeg købe nogle bedre linser til at starte med.
    Det fåes også billigere brugt da folk har brugt dem som start kamera.

• #5   10. maj 2014 Jeg høre tit fra folk at deres spejlrefleks ligger hjemme i skuffen og samler støv da det er for klodset at have med rundt, derfor var et systemkamera en mulighed. Nogen der har erfaringer med dem?
    Mærket er ikke så vigtigt, alt det med religion kan folk praktisere i kirken om søndagen smiley

• #7   10. maj 2014 Kim [5492] Der er lidt mere at slæbe på og er ikke et en hånds betjent kamera

• #8   10. maj 2014 @ Paul Erik A #7

Er ikke helt med på hvad du referere til, er det spejlrefleks generelt du mener?

• #9   10. maj 2014 Jeg har et spejlrefleks, jeg bruger det ikke meget men hver gang jeg tager det frem og skyder billeder med det, så bliver jeg imponeret over kvaliteten..

Det er et Nikon D5100

• #10   10. maj 2014 Kim [5492] Spejlrefleks ... Har selv 2 x canon spejlrefleks samt et lidt ældre digi cam .. Det er den sidste der bliver brugt mest pga den kan betjenes med en hånd

Men klart mine 2 canon der har taget de bedste billeder

• #11   10. maj 2014 Ja, mobilen bliver også flittigt brugt herhjemme til billeder da den altid er med og tager lige så gode billeder som de gamle digital kameraer jeg har liggende i skuffen. Jeg kunne dog godt tænke mig en bedre kvalitet billeder, som måske kunne laves i hardcopy og hænges op uden det bliver gnidret og pixileret at se på.

Det lyder som om der er mange der har spejlrefleks, men ingen der har et system/hybrid kamera med udskifteligt objektiv?

• #12   10. maj 2014 Jeg har et full frame Nikon spejlrefleks og hver eneste gang jeg tager billeder med det bliver jeg overrasket over hvor meget bedre billeder det tager, sammenlignet med de mindre modeller med crop sensorer!
    Når det så er sagt, tager jeg hellere mit Sony Nex-3 med 16-50mm optik med til fødselsdage etc. da det simpelthen er meget mindre, kan filme og tager ganske udmærkede billeder som stadig er 10 gange bedre end telefon/kompakt kameraer. Autofokus er dog elendig på nex-3, og der er nex-6 klart overlegen ud fra mine erfaringer.
    Jeg har set nogen tests snakke om at deres menu system er lidt besværlige og der vil jeg bare sige, at stort set alt der kan ligeså meget som disse kameraer, er lidt besværlige første gang man får dem i hænderne. Sætter man sig ind i det og sørger for at lære de nødvendige ting er det ikke mere besværligt end menuen på mit nikon kamera (men den kunne sikkert også godt give fru Jensen hovedpine...).

Så hvis det var mig der havde ca. 4000kr ville jeg købe følgende uden at blikke:
    http://www.webhallen.com/dk-da/lyd_og_billede/170614-sony_nex-6__16-50-35-56&atcl=external:ref

Du får samme gode billedkvalitet som på spejlreflekskameraer, i samme prisklasse, og en størrelse der gør det langt mere attraktivt at have med.

• #13   10. maj 2014 @ Joachim T

Har kigget på dette,
    http://www.wupti.com/produkter/foto/digitalkameraer/systemkameraer/sony-nex-6b-hus-1

Det er vil magen til det du linker til?

Vil du mene man stadig kan få fine billeder med dette der kan printes?

• #14   10. maj 2014 Jeg har fået printet den er i 50x70cm (ca) i god kvalitet (ikke orginal str i linket)

Det er taget med et 600kr´s digi cam

(link fjernet)

• #15   10. maj 2014 @ Kim
    Ja det er da vidst det samme og endda lidt billigere end det jeg linker til. Bare husk at bestil pakken med 16-50mm objektiv til, det er på ingen måde verdens bedste objektiv, men gør det udmærket og kameraet korrigere automatisk for fejlene ved objektivet med billedbehandling (jeg mener man kan slå det til og fra på nex-6'eren, men bare lad den være på), så du ikke skal bruge tid på den slags.

Hvis du på et tidspunkt begynder at gå mere op i det med foto kan du jo evt. købe et bedre objektiv der passer til dit behov.

Medmindre du skal printe et væg til væg billede tror jeg fint Nex-6 lever op til dit behov smiley
    Hvis du ønsker det kan jeg da sende et billede eller to taget med mit nex-3 kamera, det er samme objektiv og billedsensor så billedkvaliteten skulle være den samme.

Kommentér på:
Kamera

Annonce