{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.171 visninger | Oprettet:

Bøde - forkert dato! {{forumTopicSubject}}

Fik en bøde i dag for og køre uden sele!
Den kære politimand har så skreven 2013 istedet for 2014!
Er der nogle der har prøvede og få annulleret en bøde på det grundlag??

Vil da lige sige at jeg havde ikke sele på og gider heller ikke gøre det store nummer ud af det!!
Men kunne jo godt bruge de 1500 til noget andet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde - forkert dato!
  • #1   6. jan 2014 Lol......prøv at tage den videre eller tag en snak med en advokat om det.

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 56
    #2   6. jan 2014 Det tror jeg ikke du skal regne med, men det var selvfølgelig forsøget værd smiley

• #5   6. jan 2014 Koster det virkelig 1.500,-.
    Det er da helt vildt.

Mon ikke bare de lægger renter på, fordi den er et år gammel - statskassen er slunken, og alle midler er gyldige.

• #6   6. jan 2014 Tag det som en mand og betal ved kasse 1. Ingen grund til at belaste systemet unødvendig.

• #7   6. jan 2014 Systemet har ellers ingen problemer med at genere befolkningen unødigt.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #8   6. jan 2014 smiley

• #9   6. jan 2014 Steffen, at køre uden sele er da bestemt ikke unødigt

• #10   6. jan 2014 har fået annulleret en p bøde på sammen grund lag, det to ca 5 min ved et besøg på den lokale politi station, så ville helt klart kikke forbi den lokale station, og se hvad de siger til det.

• #11   6. jan 2014 Jabbekot - det siger jeg heller ikke.
    Men de skruer prisen op konstant, - og af de forkerte grunde.

• #14   6. jan 2014 Nu er det jo ikke selve bøden du har fået med det samme. Den kommer med posten og den har sikker den rigtige dato !

• #15   6. jan 2014 Er osse over i "do the crime do the time" helt sikkert!!
    Har bare hørt at man kunne gøre det med P-bøder, så det fik mig da til og tænke!!
    Samtidig har jeg det osse sådan, at jeg jo ikke har kørt sindsyg, slået nogle ihjel eller noget i den stil!
    Det er jo kun fordi jeg har glemt og tage den på!
    Så jeg vil prøve og snakke med dem på bødekontoret, høre hvad de har og sige og så må jeg tage den derfra smiley

• #17   6. jan 2014 Steen P:

Det er nemlig osse lige det jeg tænker!
    Så ender da nok med jeg bare betaler den og så er det det!
    For gider da ikke og skulle i retten for sådan en lille ting!
    Men har osse haft fat i en politimand jeg kender og han vidste det heller ikke såå jeg venter i spænding smiley

• #18   6. jan 2014 Ser frem til at høre udfaldet, bør annulleres

• #20   6. jan 2014 Hel klart annulleres, og det samme hvis der en komma eller stavefejl
    Sådan bør det også være i almindelige Job , 1 fejl hen over mdr , så er der ingen løn

• nicki r
    nicki r Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #21   6. jan 2014 hvis du mener du har råd til at køre uden sele så må du op med muldvappen og betale.
    drop alt det andet pis og støt fællesskabet

• #22   6. jan 2014 Ja, for det er nemlig det hele bøderacet handler om - at støtte fællesskabet.

Hvis de bare sagde det som det er, så ville det være nemmere at acceptere.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#23   6. jan 2014 Hvordan hænger det sammen? Normalt tænkende personer vil da betragte en bøde som adfærdsregulerende. Jeg har f.eks. ikke lyst til at betale dkr. 1.500,- i bøde for at køre uden sele - så derfor husker jeg altid at bruge selen. Forøvrigt er det også - relativ - klogt at bruge sele - just in case! Selv samme argument kunne bruges om kørelys, hjelm, barnestol, spritkørsel, inderhaling, overlydsfart og og og....

Men fair nok - uagtet at manden oven for klart angiver, at han har kørt uden sele - har talt med Jens Betjent og fået overdraget en "kvittering" herfor - dog med forkert angivet dato... så er det både sejt, cool og typisk MCG-style, at man lige skal sprede budskabet og finde anti-bøde-lidelsesfæller + søge muligheden for undgåelse!

smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#26   6. jan 2014 @John S: Du må virkelig have en meget krøllet hjerne....kreativt indslag med gode argumenter! Det styrer for vildt... smiley

• #28   6. jan 2014 Hurtig spørgsmål!!

Hvis jeg havde skreven det var en P-bøde, ville alle så svare det samme??

• #29   6. jan 2014 Ja GTR - bøder er adfærdsregulerende, men der skal være mening med galskaben..

Når det er finansministeriet der bestemmer hvor mange fotovogne der skal være, der ligger forslag om at fartbøder kan opkræves hos folk man med sikkerhed ved ikke har kørt for hurtigt, men kun er registreret som ejer, - bøder er budgetteret på finansloven og politichefer er på resultatløn, alt efter hvor mange bøder der skrives ud - så er man ikke ærlig, når man påstår at det kun handler om sikkerhed.
    Som en nævnte tidligere i tråden - bidrag til fællesskabet - men nogen må jo være flove over deres egen måde at gøre det på, siden de ikke vil give den rigtige begrundelse, selvom den er helt åbenlys.

• #31   6. jan 2014 Det er snotdumt at køre uden sele.

Vi lever i et retssamfund.

Retfærdighed og jura er ikke nødvendigvis to sider af samme sag

Hvis staten begår en dum fodfejl, skal borgeren ikke betale.

Jeg ville prøve at få bøden annulleret!

• #33   6. jan 2014 Hold da kæft hvor er folk flinke. Hvad hvis beløbet var skrevet forkert så støttede i self fællesskabet og betalte.

Fejlen skal da påpeges om det så ender med en ny bøde eller annullering, må tiden vise.

Politiet laver så mange fejl og der er jo ingen konsekvens for dem., hvis i bare betaler ved kasse 1.

• #34   6. jan 2014 Den bliver ikke annulleret på det grundlag, det du har fået er bare et foreløbigt bødeforlæg. Det er det som står det endelige som tæller

• #35   6. jan 2014 Er det ikke blot en tilkendegivelse om at du og politiet har snakket sammen, du har fået stukket i hånden?

Bøden plejer at komme senere...

• #36   6. jan 2014 Som keg også skrev til dig på bilgalleri. Hvad hvis du stemplede forkert ind på arbejde eller lign skal du så undvære lønnen den måned ?

• #37   6. jan 2014 #36. Jeg kan faktisk følge dem alle samen! Og som jeg har skreven før så ender det da nok osse med at jeg bare betaler den og så er den ikke længer! Gider da ikke i retten med den osv!

Men for og svar på dit spørgsmål, så ja!! Hvis jeg ikke skrive mine timer ind, eller forkert ind, får jeg ikke løn eller rigtig løn !! smiley smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#38   6. jan 2014 Mon ikke at en korrektur ift. din indberetning vil betyde, at du får din korrekte løn udbetalt - trods alt! Alternativt vil størstedelen af MCG's befolkning og den aktuelle faglige organisation starte en fælles klagesang!

@Steffen: Jeg forholder mig til tråden og det aktuelle. Hvis der er hold i din påstand, så kan du jo slå hul i budgettet og den vej rundt vise din foragt - ingen penge ind i kassen! Så husk selen, ikke? smiley

• #39   6. jan 2014 Jeg kører da altid med sele, - der er ingen grund til at tage større risiko med sit helbred end nødvendigt.
    Det er så indgroet, at jeg nogen gange har tagen den på, bare jeg skal have bilen i garage, og det er en tur på 4 meter.
    Det ligger i den bevægelse der er, når jeg stiger ind i bilen..

• #40   6. jan 2014 Lur mig om der ikke er en eller flere af alle de der mener bøden skal annulleres der kommer til at skrive 2013 i stedet for 2014.
    Det er jo helt til grin at man erkender at have overtrådt en lov, og så forsøge at undgå straffen på grund af en "stavefejl" der ingen betydning han i denne sammenhæng. Og her tænker jeg ikke så meget på trådstarter som alle det der er fortaler for en annullering.

• #41   6. jan 2014 Jeg vil osse bare lige gøre det klart, at jeg aldrig har sagt jeg IKKE ville betale den!
    Igen, betaler med gælde!!
    For mig er den her bøde mere eller mindre det samme som og få en P-bøde, bare en lidt dyre en, og dem hader vi alle! smiley jeg har ikke kørte 3000km/t igennem en skolegård fuld med børn, jeg har glemt og tage min sele på!! Og jo den er vigtig, helt sikkert, men jeg GLEMTE den!
    Det er jo op til mig om jeg har samvittighed til og tage den hele vej til rette og få den annulleret og det har jeg ikke for det gider jeg ikke! Men hvis jeg kan får den annulleret følger jeg da jeg er "heldig" og husker da helt sikkert selen næste gang!
    Jeg ville bare hør om der var nogle der havde prøvet det samme og hvad de havde gjort i den sammenhæng!! Mere var der ikke i det smiley

God aften til jeg alle smiley

• #42   7. jan 2014 Jeg syntes også folk skal smide 1500 i puljen for at køre uden cykelhjelm.

2000 for at køre mc uden rygskjold.

1000 for at gå i sko med nedslidte såle (meget meget farligt når det har regnet!)

Og 14 dages husarrest hvis man lukker øjnene mens man går, eller går baglæns uden en ledsager...

Ironi off.
    Fuck da en bøde for at køre uden sele. Hvad fanden har det med fællesskabet at gøre. Jeg ville da ikke betale hvis jeg kunne slippe. Jeg ville også ændre loven hvis jeg kunne komme til det.

Færdselssikkerhed og økonomi bør holdes helt adskilt. Ikke nogen kompromisser på færdselssikkerheden ELLER økonomien her tak!!!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#43   7. jan 2014 @Mc A: Ironisk nok, så kan du netop ikke adskille færdselssikkerhed og økonomi - og da specielt ikke, når man også skal tænke på "fællesskabet". Hvis du f.eks. ikke bruger sele, så vil en evt. ulykke blive en dyr fornøjelse for "fællesskabet". Ligeså hvis du f.eks. ikke bruger hjelm. Ligeså hvis du vælger at smide dit barn i en voksensele og ikke bruge barnestol osv. osv. Hvorfor skal "fællesskabet" belastes over manglende evne til at indse, at en given "sikkerhed" faktisk gavner både en selv såvel fællesskabet? Ét redskab i den retning er motivation og adfærdsregulering - f.eks. en bøde. Fællesskabet hjælper jo uagtet om du f.eks.s bruger din sele eller ej, men du får ligeledes et vink med en vognstang..... med andre ord.... det er langt billigere og mere sikkert at huske din sele.

Tvunget brug af cykelhjelm... tja, skader på cykelister kan reduceres og ligeledes til gavn for fællesskabet - så det burde da være lovpligtig. Husarrest pga. baglæns gang eller dkr. 1.000,- i bøde for nedslidt sål på skoen... er udemærket klar over hvad din ironi og "provokation" skal betyde...men det tjener jo intet formål - hverken for dig eller fællesskabet.

• #44   7. jan 2014 Det gavner også fællesskabet, at folk ikke skal samle din krøllede krop op efter den har været gennem en forrude, fordi du ikke gider køre med sele... den oplevelse er der sikkert mange som gerne ville betale 1500kr for at slippe for/glemme.

• #45   7. jan 2014 Lasse - hvad har det med bødens størrelse at gøre?

• #46   7. jan 2014 Er ikke sikker på hvad du er ude efter af svar.
    Højere bøde = større chance for de personer der mener det at køre uden sele kun går ud over dem selv, tager den på, kun fordi de ikke vil have en bøde.

• #47   7. jan 2014 Ja, sådan vil det nok være i mange tilfælde, og jeg argumenterer da heller ikke for at det skal være gratis.

Men jeg ville f.eks. godt betale 15.000,- for at slippe for en oplevelse jeg havde en gang, hvor jeg stod og holdte en mand hjerne på plads efter et trafikuheld, hvor han var drønet op bag i en bus - men skulle det være et argument for at det skulle kost 15.000,- kr. at undlade selen?
    Det er den sammenhæng jeg ikke rigtigt kan få øje på.

(han var stendød, men det kunne jeg jo ikke afgøre - jeg kan stadig se det for mig her 25 år efter)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#48   7. jan 2014 @Steffen: Regulering af adfærd og dermed "husk nu selen" styres bl.a. via "bøden" som hverken du, jeg eller andre "gider" at betale. Ikke dermed ment, at bøden i sig selv kan eller vil forhindre, at vi kommer til skade - uagtet om du har husket selen eller ej. Der er bare større sandsynlighed for, at vores skade bliver mindre hvis selen huskes. Er ikke helt sikker på hvad dit udlæg/argument går ud på? Det skal ikke være gratis at glemme selen - så langt så godt... men hvad er din pointe?

• #49   7. jan 2014 Min pointe er at det skal have konsekvenser, men at de konsekvenser skal afvejes i forhold til det adfærdsregulerende, og ikke af hensyn til statskassen.
    Hvis man vil opkræve højere skatter så gør det, - men skil tingene ad.

500,- er også adfærdsregulerende og møgirriterende.
    Så kunne man evt. regulere i gentagelsestilfælde, men uanset hvordan man vender og drejer det, så er det altså en mindre forseelse at glemme selen, og det er jo det det er i de fleste tilfælde - en forglemmelse.
    Vel at mærke en forglemmelse der ikke fremprovokerer ulykker, eller er farlige for andre end 'synderen' selv.

• #50   7. jan 2014 <i>uanset hvordan man vender og drejer det, så er det altså en mindre forseelse at glemme selen, og det er jo det det er i de fleste tilfælde - en forglemmelse</i>

- Lige indtil den dag vedkommende ligger krøllet sammen og ligner en klump hakket kød foran bilen. Tilsyneladende er der så mange, der "glemmer" selen, at det <b>er</b> nødvendigt at sætte bøden derefter. Selve forglemmelsen er sikkert i dine øjne en bagatel. Men det er den mulige konsekvens ved at glemme den, på ingen måde.

• #51   7. jan 2014 Ok, hvad bøden så være for at ryge?

Har du nogensinde set nogen dø af KOL? Eller kræft?

• #52   7. jan 2014 Steffen

Så længe rygning er tilladt, så er dén debat jo ikke relevant.

• #53   7. jan 2014 Ok, så forskellen på om en person ligger som en klump kød foran en bil, eller langsomt og pinefuldt kvæles ligger altså i om det er tilladt at tage den risiko, eller ej?
    Spørgsmål om principper - eller hva'?
    Rationelt er det i hvert fald ikke.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#54   7. jan 2014 Argumentet kan jo også være, at det burde koste mindst dkr. 25.000,- for at køre uden sele, idet omkostningen for "fællesskabet" jo er langt højere såfremt ulykken indtræffer. Dette er i den grad adfærdsregulerende- og vil uden tvivl gøre op med den omtalte "mindre forseelse" holdning du omtaler!

Og så bringer du selv rygning på banen.... jovist, hvis du træffer et aktivt valg, så må du også bære konsekvensen. Men som Jesper H korrekt angiver, så er dette (endnu ikke) på tegnebordet - men lur' mig... det dukker nok op!

• #55   7. jan 2014 Steffen

Du bringer rygning og KOL ind i en debat om overtrædelse af færdelsloven.

Der er ingen relevans mellem de to emner. Det er kun forplumring, af en ellers ret simpel ting, som jeg tror de fleste ellers forstår.

Måske er der nogen, der selv skal prøve turen ud gennem forruden, for det går op for dem, hvilken betydning selen kunne have haft og hvilken konsekvens det har, ikke at anvende den. Så kan det være, at man måske forstår, hvorfor der slås lidt halvhårdt ned over manglende brug af selen.

Det er ikke gratis for sundhedsvæsnet og dermed skatteyderne, at lappe fars sammen igen, med dertil hørende indlæggelse og efterfølgende behandlinger og eventuelle genoptræning. Hvis man altså overlever - i modsat fald er samfundets udgifter lidt mindre i den forbindelse.

Og nej, jeg kan ikke se, hvad det har med rygning at gøre.....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#56   7. jan 2014 PS: Jeg tror faktisk ikke at dkr. 500,- er adfærdsregulerende! Og her drager jeg egen erfaring ift. brug af mobilos.... har ellers håndfrit monteret - men mødte den nye "elev" i reklamebilen, som skulle have lov til at afprøve blink, håndjern og mandat. Jovist - de 500,- spir var da en træls oplevelse... men ikke nok til, at jeg ikke betragtede det som en mindre forseelse. Nu er taksten sat i vejret... og min adfærd reguleret! smiley

• #57   7. jan 2014 Både rygning og manglende sele, er udtryk for at nogen løber en risiko.
    Det er sammenhængen - ikke stor forskel på det.

Du skriver:"Måske er der nogen, der selv skal prøve turen ud gennem forruden, for det går op for dem, hvilken betydning selen kunne have haft og hvilken konsekvens det har, ikke at anvende den. Så kan det være, at man måske forstår, hvorfor der slås lidt halvhårdt ned over manglende brug af selen.

Det er ikke gratis for sundhedsvæsnet og dermed skatteyderne, at lappe fars sammen igen, med dertil hørende indlæggelse og efterfølgende behandlinger og eventuelle genoptræning. Hvis man altså overlever - i modsat fald er samfundets udgifter lidt mindre i den forbindelse."

Er der noget af det du skriver der, som ikke også gælder for folk med kræft eller KOL, som de selv har pådraget sig ved at ryge?

• #58   7. jan 2014 Steffen

Lav en tråd om KOL og rygning.

Så kan denne tråd jo kredse om emnet vedrørende fædselsloven og nødvendigheden af at sanktionere hårdt mod den del af trafikanterne i Danmark, der har svært ved at overholde den.

Når man sammenligner med andre lande, så ligger DK i den højere ende af bødetaksterne for netop denne forseelse, men vi ligger på ingen måde højest. Grækenland og England ligger væsentligt højere. Norge, Finland, Estland og Spanien ligger på samme niveau som Danmark.

http://www.fdm.dk/filer/Boeder_i_Europa_2013.pdf

Man kan så spekulere om grunden til at bøderne er så høje? Måske fordi danskerne på trods af kampagner, gentagne bøder og utallige TV programmer stadig ikke fatter budskabet om vigtigheden ved brug af seler, samt hvor farlig brugen af håndholdt mobilos er, osv osv. Men givetvis også fordi vores indtægtsniveau ligger væsentligt højere, end de øvrige lande vi sammenlignes med.

Tegnedrengen er en af de steder, det gør ondt at blive ramt på. Stod det til mig, skulle bøderne regnes i % af indkomsten på samme måde som bøderne for sprutkørsel gør.

Så er forholdsregningerne i forhold til betalingsevne mere korrekte

• #59   7. jan 2014 Hvor svært er det lige det er, det er ulovligt at køre uden sele, hvis man gør det alligevel og bliver nappet, ja så må man betale bøden. Også selvom der står 2013 og ikke 2014 på tilkendegivelsen, for lur mig om det ikke står rigtig årstal på når du modtager selve bødeforlægget.

• #60   7. jan 2014 Leo

Skåret ind til sagen kerne: Præcis smiley

• #61   7. jan 2014 Jovist, det er dyrt at holde en grøntsag blødende.

Men jeg kan bare ikke acceptere pisk. Hvis man vil køre uden sele mener jeg ikke man skal piskes til man stopper.

Det mener jeg heller ikke folk der cykler uden hjelm skal. Pak den pisk væk!

Det næste bliver at skateboardbaner fodboldklubber landet over bliver ransaget og alle bliver påduttet sikkerhedsprotokoller i populationens gesundheit og økonomiens væksts navn.

Jeg kan sagtens se det generelt gavnligt i at køre med sele.
    Og at have en lov med mulighed for at straffe folk der ikke kører med sele.

Men pisken får mig op i det røde felt!
    Informerer valg, JA TAK.
    Terrorisme, HELL NO.

Jeg stemmer for når det bliver muligt at fjerne selepåbuddet.
    Og imod når det bliver forbudt at køre cykel uden hjelm, mc uden rygskjold, skateboard, løbe med lukkede øjne osv.

Lad os blive enige om ikke at blive enige.
    Nogen af os er jo vokset op med pisken som vores fars bedste ven..
    Mvh

• #62   7. jan 2014 Nu kan vi jo ikke rende rundt om informere folk i det uendelige hvis det ikke virker. Der er nogle som tror de ved bedre, eller bare er ligeglade, og så må pisken frem.

Der bliver trukket nogle parraller her i tråden som slet ikke er relevante.

• #63   7. jan 2014
    Sjovt som nogen synes det er ok, at straffe folk der tager små risici, men at folk tager store risici er man ret ligeglad med - ikke fordi man tænker selv, men fordi andre har beslutte at det er ulovligt.
    Det er aldrig kønt at se på, når nogle vokse tror de skal være barnepige for andre voksne.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#64   7. jan 2014 @Steffen: Det kaldes demokrati.... smiley

• #65   7. jan 2014 Nå, - jamen så er alt jo godt smiley

Er en del af demokratiet ikke også, at man kan sige sin mening, og argumentere for den.
    Eller skal man bare acceptere alting uden diskussion, blot fordi det én gang er demokratisk vedtaget?

• #66   7. jan 2014 Ja hurra for pisken. Og demokratiet..

Lige indtil 35% af Danmark er radikale islamister.

Elsker du også loven, landet og pisken når flertallet bestemmer at du skal have 100 piskeslag for hver gang du opsøger et sæt afklædte patter på internettet??

Kan din logik holde til dén tænkte virkelighed?

Eller det er måske der man er barnefornærmet utilfreds og "bare må tage hen til et land hvor man vil være"?

Med smældende hilsen

• #67   7. jan 2014 Nå, der er også en der har læst sura 24,2 - i den voldspsykopatiske bog, som vores demokrati omfavner så yndigt. smiley

• #68   7. jan 2014 Mc A

Du aner ikke hvor godt du i virkeligheden har det i DK.

Bødestørrelsen i forhold til de indtægter vi har, er i underkanten, når man sammenligner med lande, hvor indtægterne er langt lavere.

De har større grund til at hyle over hvor uretfærdigt det er, at Peter Betjent har sin gang på vejene.

• #69   7. jan 2014 Det er fint at Peter betjent har sin gang på vejene, - han skal bare opføre sig ordentligt.

• #70   7. jan 2014 Nej faktisk ikke smiley

Men "I get the idea".
    En masse voldsramte mennesker med voldelige tendenser tolker et helligt skrift så voldeligt som muligt, og de "for status quo glade" pseudodemokrater kan intet stille op når de indser hvad det er de har Medvirket til. Hvis de indser det.

Man skal ikke bruge hele sit liv på at missionere i håbet om at få folk til at bruge sele.
    Men man kunne for eksempel nægte folk behandling for skader de har pådraget sig ved at undlade at bruge sikkerhedssele.

Man siger det til folk der tager kørekort, og så er det sagt.
    Meget enkelt.
    Og så slipper man for at blive kaldt terrorist med rette.

• #71   7. jan 2014 Min realindkomst (korrigeret for skat, prisen på mælk, afgiften på benzin osv osv) er ikke ekstremt høj sammenlignet med ret mange lande.

Når man så tager i betragtning at jeg er blevet rippet siden jeg var 14 og vovede at køre 28cc Velo solex, så er jeg lige pludselig slet ikke så heldig ift min spanske/svenske/engelske/tyske/franske/finske osv osv osv tvilling.

• #72   7. jan 2014 <i>Det er fint at Peter betjent har sin gang på vejene, - han skal bare opføre sig ordentligt</i>

- Og det skal vi andre også - der er rent faktisk et regelsæt der angiver nogle ret præcise retningslinier. Vælger man at tage disse regler i egen hånd, så må man jo også tage det der kommer efterfølgende.

Ret simpelt,

• #73   7. jan 2014 <i>Min realindkomst (korrigeret for skat, prisen på mælk, afgiften på benzin osv osv) er ikke ekstremt høj sammenlignet med ret mange lande.</i>

- Så meget desto mere grund til at rette ind efter lovens foreskrift. Det er et valg man selv træffer.

Jeg kører heller ikke stærkere end størrelsen af overskuddet på min bankkonto rækker. Men piver heller ikke, når Pot-Jens står med blok og kuglepen kørt i stilling.

smiley

• #74   7. jan 2014 Hvem piver?

Jeg kører altid med sele, - har aldrig fået en bøde for at køre uden, og får det heller ikke. Selen er et klogt og fornuftigt stykke sikkerhedsudstyr, og derfor bruger jeg den.

Men jeg synes stadig at bøden er helt åndssvag.

• #75   7. jan 2014 <i>Men jeg synes stadig at bøden er helt åndssvag</i>

- Størrelsen af bøden, er givetvis gjort op efter folks generelle evne (eller mangel på samme) for at forstå budskabet om at anvende sele. Hvis de ikke vil høre, må de "føle".

• #76   7. jan 2014
    YESSSS!!!

Ingen skal komme her og trodse myndighederne, for de er nemlig meget klogere end alle andre, så hvis man ikke retter ind, så må man føle.

Sieg Heil!!!

• #77   7. jan 2014 Ok, Sielg Heil var måske lige i overkanten - emnet taget i betragtning. smiley
    Vi kan kalde det overdrivelsen der fremmer forståelsen.

Men jeg undrer mig dybt over at folk er ved at slå knuder på sig selv, i deres iver for at have en statsmagt der skal tænke for dem.

• #78   7. jan 2014 <i>Ingen skal komme her og trodse myndighederne, for de er nemlig meget klogere end alle andre, så hvis man ikke retter ind, så må man føle.</i>

- Du kan sagtens trodse myndighederne i DK. Det koster lidt slanter, men sådan er det. Der findes lande, hvor du bliver skudt for mindre.

Flyt du derud, hvis du er så ked af danske tilstande.

• #79   7. jan 2014 Ja, det åndssvage er bare at man kan gøre noget der er præcist lige så farligt, uden at trodse myndighederne, for det har de ikke bestemt sig for at forbyde.

Forestil dig en historie, der lyder noget i denne retning:

"Han tog en kalkuleret risiko, men det gik galt.
    Nu er hans liv ændret for altid, og han dør formentlig inden så længe.
    Samfundet har brugt 3 millioner kroner på at dæmpe konsekvensen af hans skader"

Kan du ud fra ovenstående - uden at skæve til hvad tråden i øvrigt hander om - afgøre om han:
    1. Har kørt knallert uden styrthjelm.
    2. Har røget en frygtelig masse smøger
    3.Har kørt uden sikkerhedssele
    4. Har kørt uden cykelhjelm

Jeg kan ikke, - men det er kun halvdelen at mulighederne der er ulovlige.
    Og det er ikke de farligste.
    Handlingerne er ens i princippet, nogle er lovlige, andre er ikke.

Er jeg den eneste der undrer mig?

• #80   7. jan 2014 Tja jeg vil (for at snakke om et helt andet scenarie) foreslå at man får en straks-straf på 1,5 år i spjældet for at sætte sig ind i sin bil med en promille på 1 eller derover, udover at miste kørekort osv..
    Kan slet ikke tolerere alkohol og bilkørsel..
    Men en bøde på omkring 1000 kr (og intet klip) for at køre uden sele, ville være mere rimeligt i min bog..
    Til gengæld burde det hedde 3000 kr og et klip for at snakke i mobil..

• #81   7. jan 2014 Ja, når man udsætter andre for fare, så er det en helt anden snak.

(den med mobilen kan vi så tage en anden gang,) smiley

• #83   7. jan 2014 Ja da, vil du være med? smiley

• #85   7. jan 2014 Jeg er sikker på at vi kan få NSA til at blokere hans musik, hvor end den måtte findes.
    Af hensyn til vores sikkerhed, forstås.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#86   7. jan 2014 Click'

........(sådan lyder det når en out-of-control tråd forlades)

• #87   7. jan 2014 Jeg medgiver at vi er kommet ud i randområdet i forhold til trådstart.

Man kan vælge at betragte det som at tråden har udviklet sig , - hvis man vil smiley

• #89   7. jan 2014 Hvis det blev forbudt at spille thomas helmig eller hvad han hedder, så ville jeg sætte en ghettoblaster til at brage hans musik for fuld knald et sted og så lægge nu på lur med en masse slugs og et jagtgevær og vente på den første ost der kommer for at bringe det strafbart forhold til ophør.

Der er regler for hvad man må bestemme.

Giver man sig til at bestemme hvad jeg må lytte til af musik er straffen likvideing.
    Uanset om musikken falder i min smag eller ej.
    Naturligvis
    smiley

• #91   7. jan 2014 DET HEDDER PMS

• #93   8. jan 2014 Steffen, man skal vist have de meget positive og fremadrettede briller på for at betegne forløbet i denne tråd som udviklende, specielt set i lyset af dine kommentarer !!!

• #95   8. jan 2014 Leo - der er vist ingen der har betegnet denne tråd som udviklende.

Og som Piet Hein sagde:"Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt, han har faktisk fattet begge dele lige dårligt!“ "

• #96   9. jan 2014 Wow ..jeg løb tør for popcorn og cola.....

• #97   9. jan 2014 Viborg rules....

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

#98   9. jan 2014 Hvor rulles den hen?

• #99   9. jan 2014 Sydpå....

• #100   9. jan 2014 du har gjort noget forkert, betal. ville sku ikke stå som uærlig for sølle 1500.

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

#101   9. jan 2014 FÅÅÅRK. Var det DET tråden handlede om? Det havde jeg lige glemt.

• #102   9. jan 2014 Jeg kan LOVE dig for jeg havde lavet en sag...! Og jeg havde trukket den helt til fucking eu domstolen, om nødvendigt. Træder "vi" en smule ved siden af regelsættet herhjemme, er der kontant afregning fra systemet ved kasse 1..! Så skal de satan eddeme osse bare rives rundt, hvis "de" fejler... Lige for lige, hvis venskab skal holdes smiley

Jeg fik en bøde en mørk aften i Ingerslevsgade i KBH, for at køre uden sele, af en patrulje der kørte bag mig. Klart jeg nægtede, og de sigtede mig... En måned efter fik jeg et brev fra politiet - de frafaldt sigtelsen, p.gra manglende bevis... Hvorfor bare rulle om på ryggen og tage imod.? Jeg har masser af andre ting, og bruge min penge på.

• #104   9. jan 2014 Helt enig med UMC og Steffen.

Politiet laver en fejl og kan man slippe for 1500 kr så skal man da slippe!

Jeg synes det er fint med at politiet håndhæver loven, og evt. også at man skal betale engang i mellem for mindre forseelser. Men 1500 kr hører ingen steder hjemme. Hvis du har uheld uden seeler (som nogen gange kan være fordelagtig!) bærer du selv konsekvenserne. Hvis du synes det er forkert at samfundet skal betale for den fejl kan man jo sagtens ændre lovgivningen til at folk selv skal betale den ekstra skade der er sket fordi man ikke kørte med seele.

Jeg ville skrive et pænt tilbage og sige at det må være en fejltagelse og at du har vidner der kan bevidne hvad du foretog dig den dag i 2013. Så kan de godt se at de ikke kommer videre med den (vent dog indtil de skriver / rykker dig for bøden!)

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

#105   10. jan 2014 Så det i siger er at hvis hr. betjent siger "klokken er 19.23 og du er anholdt for mord på din svigermor", og klokken så i virkeligheden er 19.22, så kan man ikke blive dømt for mordet? Spændende smiley

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #106   10. jan 2014 Ja, jeg har fået annulleret en bøde for en tilsvarende fejl. Jeg fik en bøde for at parkere på fortovet ved Bakken på Dyrehavevej, men da det var på et hjørne 5 m fra fra kanten, var jeg i virkeligheden parkeret på Skovporten. Og derfor blev bøden annulleret.

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

#108   10. jan 2014 Og Hvordan gør man: Jeg tog hen til politimesteren og kunne ikke forstår at det var fortov og lavede en tegning, han fandt fejlen på bøden, forklarede mig at det var fortov og annullerede bøden.

Du kan gøre det samme. Gå hen til politimesteren, og forklare at det nok ikke var dig politimanden kunne genkende efter et helt år, og vente et helt år på at få bøden. Politimesteren vil nok kunne se den pinlige fejl, huske dig på at bruge sele, annullere bøde, og sparer en masse tid i retten.

Hvis den ikke bliver annulleret, skal du huske at møde i retten, ellers erkender du jo bøden.

• #109   10. jan 2014 Uanset datoen, har du stadig brudt loven.

• #110   10. jan 2014 Trådstarter jeg syntes du køre en sag på den, og så efterfølgende lægge afgørelsen herind, så kan vi alle blive klogere. jeg er overbevist om, og jeg håber på du taber sagen,advokat med eller ej, for selvfølgelig skal der være plads til at en betjent laver en fejl af denne karekter uden det medfører man kan slippe uden om en lovovertrædele, som du har erkendt at have lavet.Det vigytige i denne sag er hvad der står på bødeforlæget når du modtager det, og der står med stor sikkerhed 2014.
    Der er flere herinde der harcelerer over bødestørrelse og rimelighed i det overhovet skal, koste en bøde, men men men. der er også mange der syntes det er totalt tåbeligt der ikke er fri hastighed på motoevejen. Men i danmark har vi nogle love, og de skal overholdes, og hvis vi ikke gør det så får vi en bøde, og så må vi betale uden at pive, eller alternativt flytte til land hvor lovene passer en bedre.

• #112   10. jan 2014 @ # 109

Ja, - fy da.
    Han har udsat dig selv for en af de risici, som samfundet tilfældigvis har bestemt er et lovbrud.

Tag hellere ned og bestig Mont Blanc, eller sejl over Atlanten i en papyrusbåd - det må man nemlig godt.

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

#114   10. jan 2014 Det er da 100 gange vigtigere at man bruger selen, end det at betale en bøde med fejl i.

• #115   10. jan 2014 Selfølgelig skal bøden ikke betales den er udstedt på en dag hvor manden temmelig sikkert var på arbejde for at forsørge panseren og hans familie + muligvis flere familier som ikke selv gider tage vare på deres liv.

Bøder hører fortiden til og har intet at komme efter i et udviklet samfund og selv politikerne har indset det og bruger istedet et næse tildelings system,men igen politikerne er fanget af deres eget overforbrug af andres penge(læs stein bagger metoden) og det overforbrug skal dækkes for ellers er det slut med perker import og guccitasker samt fine ministerbiler for de kan da ikke køre i de samme små økobiler som mennesker kører i.

Tag på stationen og forklar dem at bøden er ugyldig pågrund af bent landbetjent ikke nåede at lære kalenderen inden han blev smidt ud af børnehave klassen.

Til dem der hyler op i fællesskabets navn,fuck fællesskabet fællesskabet er dødt ,dræbt af de politikere som har så evindeligt travlt med at importere en masse alternative racer til vores land som bagefter ødelægger det og kræver så mange ekstra goder at de kære landsforrædere i regeringen opfinder besparelser på alle danskere undtagen dem selv om politiet.
    Samfundet idag er ikke til for borgernes skyld men kun for systemets egen skyld og bør derfor financeres af systemet selv og ikke bare de slaver som de udpeger til at financere deres galskab.

Sry for at gå lidt ot men svagpisseri og hykleri med at det er for samfundet og fællesskabet skyld for sku mit pis i kog når de 2 ting sluttede for mindst 3-4 årtier siden her i landet.

• #116   10. jan 2014 @ # 105
    Nej, det er ikke det jeg/vi siger.

Men det er da en meget interessant parallel og drage - bryde færdselsloven ved og køre uden sele, kontra, og være sigtet for at begå mord/bryde straffeloven - ganske intelligent

• #117   10. jan 2014 Sådan er det tit i internetdebatter.

Nogen løber tør for argumenter, og pådutter derfor andre en tåbelig holdning som de ikke har, så man igen har noget at snakke/vrøvle om.

Lidt primitivt, - men til tider underholdende.

• #118   10. jan 2014 #105 mord på svigermor skal da ikke straffes med bøde eller hæfte ligegyldigt hvad klokker er

• #119   10. jan 2014 hvis der er fejl på bøden skal den helt klart ikke betales. har selv fået en annulleret på næsten samme grundlag. og syntes det er ok at politiet laver fejl det sparet mig 2500kr og et klip i kortet

• #120   10. jan 2014 #115 - Glemte du en sarkasme-smiley eller noget?
    Tror du lever lidt i din egen lille boble, hvis du mener der ikke er noget fællesskab i Danmark...

• #121   10. jan 2014 Lasse - jeg kopierer lige fra #95

Og som Piet Hein sagde:"Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt, han har faktisk fattet begge dele lige dårligt!“ "

Jeg tror den skal læses med den i baghovedet.

• #122   11. jan 2014 # 120
    Troede min holdning fremgik af teksten men ja den maa gerne laeses med lidt ironi og nej jeg mener ikke han skal betale under nogen omstaendigheder,betjenten lavede en fejl og fejl har en konsekvens og i denne sag boer det vaere nul regning til traadstarter,laver almindelige mennesker en fejl faar vi en boede og saa er det da utopi at tro at det offentlige ikke skal have en over fingrene naar de laver en fejl og i dette tilfaelde kunne det saa vaere ikke at betale
    boeden da det adminestrativt er langt lettere og billigere en at spaerre den omtalte bent betjent inde for sin forseelse.
    Konsekvens for handling gaar begge veje selvom politkerne her i landet tror de er fritaget for den slags,og det tror de kun fordi en stor del af befolkningen tillader det.

• #123   12. jan 2014 Henrik, du er jo helt væk, mand smiley
    Du formulerer dig fint, men din retorik bærer for meget præg af Ekstra Bladets Jantelovs-mission og du har jo tydeligvis ikke begreb om, hvordan samfundet og dets lønsystemer er skruet sammen.
    Mht dit højreorienterede "Nationen"-agiteren, så stop det tilbage, hvor det kom fra, for det underbygger blot dit manglende intellekt og ditto oplysning.
    Morten Korch er død.
    Accepter, at du bor i et demokratisk multikulturelt samfund og kom videre i livet og ud af den ensomme, naive og negative spiral, som du, så åbenlyst, sidder fast i.

• #124   12. jan 2014 "Accepter, at du bor i et demokratisk multikulturelt samfund "

Demokratisk ja, men multikulturelt? Aldrig.
    I gamle dage betød multikulturelt, af der var flere kulturer der kunne leve side om side, - i samarbejde og gensidig berigelse.

I dag betyder multikulturelt bare at man skal tage hensyn til islam.
    Hvis den gamle betydning stadig var valid, så fint med mig, men det punkt er vi vist forbi.

Multietnisk er helt fint, jeg er ligeglad hvor folk kommer fra, og hvilken farve de har - min kone er nærmest kulsort - men vi bor i dansk kulturområde, og det er dansk kultur der gælder i Danmark.

Hehe... nu kom vi da for alvor væk fra emnet, men det har vi vist været et stykke tid. smiley

• #125   13. jan 2014 Jeg ville helt klart tage den op i retten.
    Hvis man som borger automatisk skulle betale alt, der blev sendt til een, uden hensyntagen til, om om det er udført korrekt eller ej, kunne vi hurtigt få nok at betale til!
    Betjenten har lavet en fejl i årstallet, hvem siger at han ikke også har lavet andre fejl i udredningen af din bøde?

• #126   14. jan 2014 hej
    hvis bødeforlægget er forkert udfyldt..hvadenten det er adresse ..dato eller andet vil bøden blive afvist hvis du klager over den ..enten til udstedende politimyndighed eller den angivne klageadresse på bødeforlægget BASTA
    MVH Kim J

• #127   14. jan 2014 Kim J
    Nu er der jo stor forskel på bødeforlæget og tilkendegivelsen. Som jeg forstår trådsterter er det ikke bødeforlægget der er fokert årstal på for det er endnu ikke kommet til trådstarter, det er tilkengivelsen trådstarter har fået på stedet der er foirkert årstal på, og den bekræfter bare de har talt sammen.

Kommentér på:
Bøde - forkert dato!

Annonce