{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er pt i gang med et mekaniker grundforløb og havde oprindeligt planlagt at ville i militæret for at aftjene min værnepligt her til februar 2015, og så tage hovedforløb sommeren derefter. Men det har jeg så fået af vide fra vejlederen på Herningsholm ville blive meget besværligt(for at omformulere hans ord). Skolepraktik ville ikke være muligt, og det er åbenbart også meningen at jeg skal overflyttes de sidste 10 uger af grundforløbet til dem. Så nu kommer fremtiden lige pludselig tæt på!

Er der nogen der ved hvordan og hvorledes med elev/lærlingeløn osv i forhold til betaling af skolehjem? Det er sådan at jeg bor i Allingåbro, cirka en halv times kørsel fra Randers, så en tur til Herning hver morgen ville være dybt godnat! Eller om man kan søge udeboende SU når man "bare" bor på et skolehjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp!
  • #2   29. jan 2014 det er også det indtryk jeg har af det, men skolepraktikken er jo også med henblik på at få folk i alm praktik smiley

    Og ja jeg har overvejet at gå vejen inden for forsvaret, men de gør jo naturligvis ikke i motorcykelmekanikere, og det er nu engang det der trækker mest! smiley


  • #4   29. jan 2014 Det er så også det jeg skal til at have fundet ud af smiley
    Søgte selv om at komme ind i mili, før jeg fandt ud af det var mekaniker-vejen jeg ville! smiley


  • #6   29. jan 2014 det troor jeg ikke man kan, så ja, skal pludselig igang med at ha søgt en masse nu! Det troede jeg jo for blot et par timer siden, var noget jeg først skulle tage stilling til om et år fra nu! Puha, det kommer tæt på nu! smiley