{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er pt i gang med et mekaniker grundforløb og havde oprindeligt planlagt at ville i militæret for at aftjene min værnepligt her til februar 2015, og så tage hovedforløb sommeren derefter. Men det har jeg så fået af vide fra vejlederen på Herningsholm ville blive meget besværligt(for at omformulere hans ord). Skolepraktik ville ikke være muligt, og det er åbenbart også meningen at jeg skal overflyttes de sidste 10 uger af grundforløbet til dem. Så nu kommer fremtiden lige pludselig tæt på!

Er der nogen der ved hvordan og hvorledes med elev/lærlingeløn osv i forhold til betaling af skolehjem? Det er sådan at jeg bor i Allingåbro, cirka en halv times kørsel fra Randers, så en tur til Herning hver morgen ville være dybt godnat! Eller om man kan søge udeboende SU når man "bare" bor på et skolehjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp!
  • #2   29. jan 2014 det er også det indtryk jeg har af det, men skolepraktikken er jo også med henblik på at få folk i alm praktik smiley

    Og ja jeg har overvejet at gå vejen inden for forsvaret, men de gør jo naturligvis ikke i motorcykelmekanikere, og det er nu engang det der trækker mest! smiley


  • #4   29. jan 2014 Det er så også det jeg skal til at have fundet ud af smiley
    Søgte selv om at komme ind i mili, før jeg fandt ud af det var mekaniker-vejen jeg ville! smiley


  • #6   29. jan 2014 det troor jeg ikke man kan, så ja, skal pludselig igang med at ha søgt en masse nu! Det troede jeg jo for blot et par timer siden, var noget jeg først skulle tage stilling til om et år fra nu! Puha, det kommer tæt på nu! smiley

  • #8   29. jan 2014 det VAR jo det der var planen i første omgang, men nu jeg fik at vide at sådan og sådan mht hovedforløb og grundforløb at så skulle det være ud i en køre, så begyndte jeg bare at tænke de her baner! havde slet ikke overvejet at man selvfølgelig bare kunne starte helt forfra til den tid!!
    Tak John! smiley Godt med input udefra!


  • #10   29. jan 2014 Spørg
    Evejledning.dk


  • #11   29. jan 2014 tag du ind til mili! skolepraktik er meget dumt, snakker af erfarring sjovt så mistede firmaerne lynhurtigt interessen

    men sjovt med det samme jeg havde taget grundforløb som noget andet så var jeg i lære hos et firma

    brug de uger mens du er i mili til at få fundet et sted


  • #12   29. jan 2014 og der er ingen udfordring i det overhovedet, jeg var i lære som værktøjsmager, jeg lavede ikke et eneste værktøj mellem hovedforløbene, jeg blev mest overladt til mig selv ikke engang en cnc fræser fik jeg rørt ved

    karaktererne de lå på 4 højst i alt og 2 for projektet i værkstedet sjovt nu jeg er i lære som industritekniker er 10 tallerne intet problem at få


  • #15   30. jan 2014 jeg må holde med John s

    find en anden vej, det svært at komme igennem hvis man ikke kender nogle, som kender nogle. desuden er det en meget smal branche så det er svært, at blive beskæftiget efterfølgende.

    skole praktik er udnyttelse og rent spild af tid. de fleste der ejer en mc-forretning er nogle pikhoveder der i sidste ende vil udnytte dig til billig/ gratis arbejdskraft.

    du vil få en bedreuddannelse og sandsynligvis en bedre fremtid gennem mili.



  • #16   30. jan 2014 Skolerne fremstiller naturligvis skolepraktik som guds gave til mennesket, og det er endda et citat! Havde godt tænkt mig til det bare var i deres øjne, og at diverse mestre ikke gav en fis for det!
    Men efter jeg er kommet på bedre tanker bliver det mili først, det har jeg længe villet, så det bliver sådan! smiley har også over flere omgange overvejet en eller anden form for uddannelse inden for forsvaret, men det der lige var drømmen/planen er jeg ikke egnet til


  • #18   30. jan 2014 synet der ikke er som det skal være!

Kommentér på:
Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp!

Annonce