Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg nu!
  • #1   30. jan 2014 så hellere skrive under på mere lakrids i vingummiflagermus, det gir samme effekt men smager bedre

• #2   30. jan 2014 Du er optimist var smiley

• #5   30. jan 2014 Hva skal der til for af vælte huset?
    Er det noget C4 en psykopat fra Iran og en Ak47?

• #7   30. jan 2014 Jeg fatter ikke der ikke snart bliver gjort et eller andet. Det er helt afsindigt, at befolkningen går og finder sig i alt det her..

Synes det her billede passer godt her:

profilbillede
  • #8   30. jan 2014 Hallo !!
    Det er da top underholdning i TV. Længe siden, der har været noget så sjovt for licenspengene.
    smiley smiley

• #9   30. jan 2014 James: Licenspenge?? Hvem h.... gider at betale det?

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #10   30. jan 2014 @#5
    En C4?
    Aarrrh, Det ville næsten være for ondt at tvinge dem til at køre Citroen smiley

• #11   30. jan 2014 Graver...det gør de der har TV og ikke er nogen nasserøve.
    smiley

• #12   30. jan 2014 James: Er man en nasserøv fordi man ikke vil tvinges til at betale for millirdbyggeri i kbh, Xfactor, at journalistSTUDERENDE får 200kr i timen for at lave lokale nyheder på P4 osv. osv.? For ja okay. Så vil jeg med glæde kaldes nasserøv! smiley

• #13   30. jan 2014 Du kendte sikkert betingelserne, inden du købte TV.
    Der er heller ingen, der spurgte mig, om jeg ville være med til at betale din uddannelse ??
    Sådan er det at bo i et demokrati og velfærdssamfund.
    Take it or leave it.
    smiley

• #14   30. jan 2014 Jeg har da ikke noget tv. Og jeg får det heller aldrig(ikke når ham i vindjakken spørger i hvert fald).
    Og hvad i alverden har et demokratisk(?!) velfærdssamfund og det at man bliver tvunget til at betale flere tusinde kroner årligt til tv/radiokanaler man aldrig bruger med hinanden at gøre?

• #15   30. jan 2014 ......og hvorfor skal jeg betale vægtafgift og dermed betale for en Øresundsbro, således at bekvemmelighedskjøwenhavnere skal kunne komme lettere på job i København, når de er bosat i Malmø ??
    Jeg bor i en jordhule i Vendsyssel og er sur over, at jeg skal betale vægtafgift på tre køretøjer, når jeg kun kører på et af gangen. Selv naboen kan bevise, at den er go´ nok.
    smiley

• #16   31. jan 2014 De der har stemt til div. valg, har valgt nogle personer ind i noget der kaldes Folketinget, der igen har fået lov til at lave love og regler.
    Én af de regler de har lavet, omhandler en licensaftale, der pålægger folk, der ejer et TV at skulle betale licens, uanset om de synes om det eller ej.
    Sur røv......!!
    Hvis det kan glæde dig, så må du ha´ lov til at kalde mig for en nasserøv, når jeg alligevel kører en tur ned til fjorden uden nummerplade en mørk skummel aften.
    Pænt go´ nat.
    smiley

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #19   31. jan 2014 Lars N, TV2 får skam også en portion af licenspengene, det er ikke kun DR.

• #20   31. jan 2014 Lars N: TV2, TV3, lokalt TV og lokal radio får også del af licenspengene. Det samme gør dansk filminstitut. Er der nogen af deres medier du benytter dig af?

• #21   31. jan 2014 Lars, jeg er sikker på, at du GIDER trykke på DR-knappen, når dit barn skal se Bamse og Kylling.
    smiley

• #23   31. jan 2014 jubi for John S.' kommentar smiley

• #24   31. jan 2014 Man skulle tro at Danmark var et land på månen. Halvdelen af verdenen er i gang med at protestere og vælte deres regerin. Danskerne opretter indlæg på div forumer, held og lykke med at gøre en forskel smiley

• #25   31. jan 2014 Fint nok at nogle ænsker et valg nu, men hven faen skal man snart stemme på? Lige så snart at en folkevalgt politiker sætter foden på Borgen, har de glemt alt om folket. Så handler det kun om at få en ministerpost for et par måneder( i bedste fald ), så de derefter kan modtage livslang ministerpension. Man behøver sq ikke engang være speciel klar i pæren for at blive politiker, det kræver ikke engang en uddannelse at gå ind i politik. Bare åbn munden , svar undvigende på samtlige spørgsmål og lyv stærkere end en hest kan rende. Måske er du "uheldig" at få en "næse", hvis du lyver for meget, eller kommer til at forære en god ven en mill eller 2, men straffet bliver du aldrig. Måske kommer du endda i tv i den bedste sendetid, så du også når at blive landskendt. Indimellem skal du sidde i en sal og trykke på enten rød eller grøn knap(hvis du altså gider) , kommer du helt til tops bliver du kørt rundt i en fed bil ned privatchauffør.
    Jeg vil påstå, at enhver idiot(Joakim B.Olsen er et godt eksempel), kan blive politiker. Det er måske det største problem med vores såkaldte folkestyre.
    179 pladser i en sal er besat af idioter!

• #26   31. jan 2014 #24
    Mirza A
    Du har så evigt ret.
    Slattent folkefærd der bare bøjer nakken. Jeg selv incl:/

• #28   31. jan 2014 Nemlig Mirza , her hjælper kun én ting.

En blodig revolte smiley

• #29   31. jan 2014 Det er faktsik lidt skræmmende. Danmark styres generelt af politikkere, som flertallet (sådan ca....) har valgt!

De politikkere, der sidder på borgen, er alt fra universitets uddandede til skolelærer!
    Personligt syntes jeg jo at der mangler økonomer smiley

De kvaliteter man vælges på, er et billede hængt op i en lygtepæl! eller om man er kendt for noget andet!

Der er sikkert mange (og iflg. eget udsagn, mig og andre du spørger....) som sætter sig ind i de faktiske ting!

smiley

• #30   31. jan 2014 Jamen Lars - når du nu ikke GIDER, så betaler naboen og undertegnede da gladeligt for dig.
    ........er det et udtryk for, at du er doven ??
    smiley

• #32   31. jan 2014 Nej, jeg er da ikke led, når jeg betaler for andre !! smiley ......men du forbeholder dig ret til at vælge og vrage mellem det DU finder retfærdigt at betale til.
    Jeg betaler til det jeg er tvunget til. Som jeg har beskrevet oven over, hvad jeg ikke GIDER at betale til, men bli´r nød til det alligevel.
    Du er i en alder, hvor børnehaver og vuggestuer sandsynligvis er en del af dit liv - eller snart bli´r det. Jeg er i en alder, hvor jeg har passeret disse ting. Når jeg så ikke har brug for disse "goder" længere, skal jeg så også bare læne mig tilbage og melde ud "at jeg ikke GIDER betale skat, når jeg alligevel ikke benytter mig af børnehaverne" ??
    Vi lever i et demokrati på godt og ondt.
    Så skal vi over i brugerbetaling af yderste konsekvens - og så ryger hele lortet til administration.
    smiley

• #33   31. jan 2014 Flyt ud af dk !!!! Så problemet løst

• #35   31. jan 2014 Hvad skulle et valg dog ændre, udover nye navne til ministrene... nååå nej det får vi jo også konstant uden valg smiley

Suppen er den samme, bare en anden kok at skælde ud.......

• #36   31. jan 2014 Jesper, i en perfekt verden burde....

finansministeren være økonomisk uddannet
    undervisningsministeren være skolelærer(uddannet)
    justitsministeren være jurist
    kirkeministeren (være væk - i et sekulariseret samfund har religion og politik INTET med hinanden at gøre)
    forsvarsministeren være major eller derover
    statsministeren være alt andet end en selfie-poptøs uden hjerne :o)

• #38   31. jan 2014 Ja, for fanden...lad os da skyde hinanden i stedet.
    smiley

Hvem har fundet på det pladder at man er født til at ha´ ret til et våben ??

• #39   31. jan 2014 Øh - jeg er slet ikke med???

Hvad skulle et valg i det hele taget give os af ændringer. Nogen nye navne måske, men den nuværende mindretalsregering skal stå på venstres stemmer. Løkke og compani kan til enhver tid vælte regeringen, men han har jo ingen alternativer!!!!!

Thorning og hendes tropper fører sig jo frem på venstres sager.....

• #40   31. jan 2014 Lars N

Det fremgår meget tydeligt, at du ikke betaler licens, du ser bare film.

Undskyld, en når jeg ser på din argumentation så burde du overveje at se andet end film!!!!!

• #41   31. jan 2014 Nix - et valg ændrer intet.
    Lige bortset fra, at underholdningsværdien forsvinder.
    smiley smiley

• #42   31. jan 2014 John P:

Du mener at samtlige 179 på borgen er idioter???

Hvad er så de vælgere, der har stemt dem ind????

• #44   31. jan 2014 Tja, det kan man synes - men der er jo andet at samle op fra end den store kagedyst - f.eks TV-aviser, Horisont, Bag Borgen og en række meget interessante forbrugerprogrammer.

Dine synspunkter længere oppe forekommer mig MEGET enøjede,

Jeg er helt klar over at dette indlæg er subjektivt.

• #46   31. jan 2014 Jeg kender skam indlægget - klippet har i øvrigt også(?) været bragt på DR1 - gad vist hvem der har betalt produktionen????

Jeg mener det er et udtryk for skidt moral, hvis man har adgang til et medie men ikke respekterer dets afregning - det her bliver vi nok ikke enige om.

• #49   31. jan 2014 #39 Knud
    Venstre kan ikke vælte den nuværende regering
    Da at S SF RV og Ø har over 90 mandater.

Og jeg er osse i nej til licensklubben, da jeg mener at DR ikke har nogle eksistensberettigelse udover som nyhedskanal og deres nyhedsdækning er PT mangelfuld og politisk farvet og til tider manipuleret.
    Det er desuden konkurrence forvridende at de aktivt konkurrere med de private tvkanaler med mainstream TV i bedste sendetid xfactor mm.

• #50   31. jan 2014 Tue N:

Ja, det siger de nu, men vent du bare en måned eller to:-)

• #51   31. jan 2014 Tror det ikke Knud det ville kræve at de enten ikke kunne få flertal til en finanslov (der går et lille år inden en ny skal være på plads) eller der bliver stillet et mistillidsvotum mod statsministeren som kan mønstre over 90 mandater (som ved tammilsagen)

• #52   31. jan 2014 Hvad interesse har venstre dog i at vælte den nuværende regering?
    Skattepolitik og finanslov er mere liberal end den var med VKR, og 19%af et statsejet selskab er godkendt til at blive solgt til en stor investeringsbank.

• #53   31. jan 2014 Tue, så mange mandater har de ikke nu hvor SF er smuttet smiley
    rigtigt at det ikke bliver bedre eller for den sags skyld, anderledes med V ved roret

men jeg er villig til at være lallende optimist, bare jeg slipper for Bjarne "Don Corydone".

• #54   31. jan 2014 http://www.nicerodds.dk/statsminister-efter-folketingsvalget

Vi må vente til 2015, men SÅ!!!
    hmm kan ikke lide de odds, der må gerne ske noget MEGET uventet

DF og Enhedslisten, i symbiose med midterpartierne - dét ku være sjaw!

• #55   31. jan 2014 Rene det er lige meget om SF er ude af regeringen så længe de stadig leverer det parlamentariske flertal for Helle Thorning

• #56   1. feb 2014 De kom til magten på løgne, de bliver på magten og skider på folket, for de tonser bare deres ide´r igennem. Hvis de ikke bliver smidt af H til ved det næste valg, ja så stemmer danmark på at de vil skides på.

• #57   1. feb 2014 Jeg gider ikke betale til sygehusene, for dem bruger jeg aldrig.

Jeg gider ikke betale til børnelæger, for mine børn er blevet gamle nok til almindelig læge

Gider i øvrigt ikke at betale til kommuneskoler, dem bruger jeg heller ikke.

Gider ikke betale til ældrepleje, der er en del år til,

Gider sgu heller ikke betale til biblioteker. dem bruger jeg ikke-

osv osv

Vågn nu op Lars N.

• #58   1. feb 2014 Ja, SF er parlementarisk grundlag for regeringen. MEN efterhånden som medlemmerne forsvinder til andre partier, KAN der teoretisk komme en situation, hvor et valg KAN blive nødvendigt?

eller har jeg misforstået noget?

• #60   1. feb 2014 Lars N

Du har lige sendt mig et link fra ekstrabladet, som jeg rent faktisk har set i DR!!!!

Nu er spørgsmålet så hvem der har betalt for produktionen af indslaget - det ved hverken du eller jeg!

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #61   1. feb 2014 Venstrefløjen er kun ude på at ødelægge samfundet,de kan ik få dem med anden etnisk nok ind,og især dem fra Mellemøsten der er totalt umulige at integrerer,det eksploderer en dag,men det er jo ligemeget,sker nok ik i vores levetid,sådan tænker de fleste,

• #63   1. feb 2014 Det kan jeg godt se, men jeg mener stadig at have set det i en TVAvis, og jeg mener stadig, at du er en nasserøv;-)

• #71   6. feb 2014 Lars N.
    Du er bare sur over at du skal betale lidt til fælles kassen.

Den dag du kommer ud for en ulykke og skal på hospitalet eller du har brug for hjælp fordi du har mistet dit job, så er det vel ok ?

Jeg kan få spat af folk som kun kan se 1 meter frem for deres egen næsetip og er ligeglade med andre.

Hvis ikke vi hade et fælles system i licens ville vi alle svømme rundt i Paradise og Robinson og diverse madlavningsprogrammer og ingen dybdegående dokumentar programmer eller andet kunst som et mindretal gerne vil se.

Men flyt dog til USA, så kan du være din egen lykkessmed og skide andre et stykke. Det vil sikkert gå fint så længe du er på den grønne gren, men den dag du er uheldig og måske kommer ud for en ulykke må man håbe at du var en af dem som hade råd til en forsikring

• #72   6. feb 2014 Som -nok så upopulært- tidligere sagt. Det var måske en god ide at betale noget licens og så se andet end FILM!

• #73   6. feb 2014 Det overrasker mig gang på gang, hvor mange der egentlig går ind for tvang. Hvordan kan man retfærdiggøre, at fordi man gerne selv vil se DR og betale for det, at så skal alle andre også? Det er både egoistisk og umoralsk. Kan man ikke lade være med at blande andre ind , hvad man gerne vil se af tv? smiley

• #74   6. feb 2014 jacob G:

Du kan ikke lide det her, og i bund og grund synes jeg også at man selv skal vælge, hvad man vil have, men i denne tråd ser man tydeligt, hvad der kan ske, hvis der ikke er nogen, der holder fast i at vi lever i et fællesskab - er du indstillet på at brække et ben, for derefter at skulle vise ambulancefolkene et kreditkort eller lignende for ikke at blive efterladt i rendestenen????

Det er i bund og grund det vi taler om!

• #75   6. feb 2014 Det er nemlig præcis det, vi taler om. Og ja, det er jeg langt mere indstillet på end at tvinge andre mennesker til at betale for det smiley
    Og hvilket fællesskab egentlig? Jeg mener ikke, at et tvunget fællesskab kan betegnes som et fællesskab. Går 100% ind for frivillige fællesskaber, men ikke tvungne smiley

• #76   6. feb 2014 Jacob, du bor i Danmark, med demokrati. vi har et system indført for længe siden, som sikre at alle har det minimum rimeligt (så godt et system nu kan lol)

Skik følge, eller land fly! der er mange lande, hvor man kan slippe for at betale til fælleskassen!!! (der betaler man som regel direkte til betjenten, der stoppede en i at køre for hurtigt, meget billigere end i dk! eller direkte i ambulancen, hvis der kommer en, imens man er i live og TV, er noget man henter fra andre lande, fordi ingen betaler til fællesskabet!)

Betaler selv min Licens, og ser stort set ingen TV. betaler også skat, ejendoms skat osv.
    HEY betaler en formue til systemet, så jeg har ikke råd til MC, samt nyere biler........ det er ok med mig!

• #77   6. feb 2014 Det er netop problemet. Det er ok med DIG. Men derfor skal alle andre jo ikke tvinges til det. Og mener ikke, det kan passe, at det er mig, der skal flytte, fordi jeg ikke vil tvinges til at afgive mine penge.

Desuden retfærdiggøre demokrati ikke noget som helst. Bare fordi 51% går ind for noget, er det ikke rimeligt, at de kan påtvinge de resterende 49% til at leve under dette også smiley

• #78   6. feb 2014 Jeg er vist enig med Jesper L her.
    Jacob G, det står dig frit for at vælge et andet land at bosætte dig i. Det er nemlig en ret som demokratiet også har sikret dig.
    Jeg kan godt forstå at du syntes det er surt nu, men du vil være glad for det når du bliver ældre. Fællesskabet er nemlig også med til at støtte op om børnefamilierne, som sikre danmarks fremtid. Fællesskabet betaler også helt eller delvist for din uddannelse, så du har de bedste vilkår for at bidrage tilbage til samfundet, og passe på dig selv og din familie, samt have råd til at rejse, eller have MC.
    Demokrati og fællesskabet handler i flere henseender om at give lidt, og tage imod lidt - og går man ikke ind for det, så har fællesskabet også sørget for at du kan hoppe ud på motorvejen og køre sydpå uden at komme tilbage igen.

• #80   6. feb 2014 Jacob, har du gået i skole? børnehave? vuggestue?
    Har dine forældre modtaget børnepenge? har du gået på teknisk skole?
    måske har dine forældre endda fået boligsikring undervejs?
    Har du nogensinde været indlagt? hos lægen eller lignende?

kunne stille mange lignende spørgsmål!!

Som med så meget andet, kan man kun pege fingre, hvis man selv er ren!!!!

SÅ har i aldrig brugt noget af ovenstående på dig og dine? så er dit brok sku ok!!!!

MEN har du derimod (som jeg gætter) brugt løs af statens midler, i dine første 18 år? så knyt sylten og begynd at betale tilbage til fællesskabet smiley

• #81   6. feb 2014 John S og Jacob G:

I stikker begge - lidt på hver sin måde - til det repræsentative demokrati vi har her-jo vist et hvert demokrati er både er flertalsstyre og et flertalsdiktatur. Jeg kan bare ikke se nogen virkelig gode alternativer - det skulle det lige være konsensusdemokrati (som på Christiania) men det er endnu mere langsommeligt, og lur mig om folk er enige ved konsensus - sandheden er nok: OK-de får ret, jeg får ro.

Specielt dig John S:-ikke bare i et system som vores, men i alle systemer har det enkelte individ selv hovedansvaret for at sætte sig ind i sagerne - altså, man er som borger forpligtet til ikke at lade sig pace!!!! - men det er jo altid lettest at lægge et ansvar fra sig - ikke???

• #83   6. feb 2014 John S: Jeg har naturligvis ret til at debattere på lige fod med dig eller en hvilken som helst anden herinde. Alder spiller ingen rolle. Det er efterhånden trættende, at ens holdninger bliver skrottet, fordi man ikke er "voksen" - du har et underligt syn på det at debattere...

Jesper L: Jeg kan godt se, hvad du mener, men eftersom mine forældre, og jeg selv inklusiv, har betalt Skat af alt, vi har tjent, så bør vi også kunne tage for os af disse ting - vi spiller jo indenfor systemets regler. Det er noget andet, hvis vi aldrig havde betalt Skat, men stadig tog imod - det er naturligvis forkert og umoralsk!
    Hvis jeg derimod kunne få det valg, at jeg ikke skulle betale én eneste krone i Skat fremover, så ville jeg naturligvis heller ikke tage for mig af de førnævnte goder. Og jeg ville selvfølgelig også gerne betale det beløb, som min uddannelse har kostet, tilbage, hvis jeg samtidig fik mine skattekroner tilbage smiley

Knud: Mit bedste alternativ til demokratiet er anarkokapitalisme, selvom det er en smule urealistisk at forestille sig, at det ville blive valgt i Danmark. Ellers er minarkisme også et bedre alternativ til vores nuværende system smiley

• #84   6. feb 2014 Jeg kender ikke de modeller du nævner her, så dem kan jeg ikke kommentere yderligere på

• #86   6. feb 2014 John S: Hvordan bliver din ret til at debattere mindre af at leve i et frit samfund?

• #88   6. feb 2014 Undertrykkelse ville jo heller ikke være lovligt i et frit samfund. Der er ingen, der har ret til at bruge tvang mod andre og især ikke i et frit samfund.

Sandheden er, at ingen af os kan forudsige, hvordan sådan et samfund ville udvikle sig, men jeg er stadig fortaler for det frie valg og modstander af tvang smiley

• #91   6. feb 2014 Danmark er et af de rigeste lande, ja, men det gør ikke tvang mindre umoralsk. Jeg mener ikke, at det er vigtigere at have et rigt land, end at have et moralsk rigtigt system smiley

• #93   6. feb 2014 Altså ikke sidste linie John, men afsnittet lige inden - det rummer nogle interessante aspekter vedr, begrebet "frihed" -mega klogt skrevet:-)

• #95   7. feb 2014 In spiritus veritas!!!!!!

....satan da, man slynger jo om sig med latrinske citater......

• #96   7. feb 2014 Det hedde egentlig: "In vino veritas", men du havde jo drukket noget stærkere!!

• #97   7. feb 2014 Jo jo

• #98   7. feb 2014 Latin? latin.... er det ikke noget med:
    når du siger latin, tænker jeg da straks på :

http://rapgenius.com/1267226/Joell-ortiz-latino/But-yo-on-a-better-note-latina-women-look-so-good-from-head-to-toe-get-em-and-never-let-em-go

• #100   7. feb 2014 Læg ti læs kul i to rum, dem i hvert rum:-)

Itis apis pot bigone!!!!

• #101   7. feb 2014 For at vende tilbage til det med licensen. Det der i bund og grund er forkert, er at du er helt afskåret fra at eje: Tv...Smartphone...computer..samt alt andet der kan skaffe dig adgang til internettet. Hvis ikke du betaler licens... Det er lidt mærkeligt, når netop sådan noget som Tv'et er noget af det eneste fogeden ikke må tage fra dig.
    Men betaler du ikke, kan licenskontoret indrive dine penge på lige fod med SKAT.
    De tager dem simpelt hen fra din A.indkomst, før du overhoved ser dine penge.
    Så er de sådan set ligeglade med om du får mad på bordet eller har tøj på kroppen.

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #102   8. feb 2014 I Dk er det blevet lidt en tradition at når vi har haft samme regering i 8-10 år vil mange gerne se noget nyt,det er eneste grund til at H.T blev statsminister,mange syntes nok osse at det er hipt med den første kvinde på posten,i dagene efter et valg hvor stemmerne skal fordeles har vi lidt demokrati,der bliver meget til taget beslutninger af de folkevalgte som det store flertal er imod,hvor mange har været int.iat Dk er blevet multietnisk,det går helt galt en dag

• #103   8. feb 2014 Nu hvor det er lykkedes landsforræderne at lyve sig til nogle pladser på den lukkede afdeling på christiansborg så tror i vel ikke de bare sådan lige forlader dem igen bare fordi befolkningen stemmer dem ud ,for så er i da lige så naive som dem der stemte på dem.
    I et demokrati udskifter befolkningen de folkevalgte politikere,i et diktatur udskifter politikerne befolkningen,og hvad er det der stille og roligt er ved at ske i dk ?
    De frihedskæmpere der engang kæmpede for danmark ville vende sig i deres grave hvis de fandt ud af rød blok intet har lært efter de inviterede nazisterne ind for mange år siden.

• #104   8. feb 2014 Henrik H

#102 er megafint efter min mening, men i henhold til samme er #103 helt afsporet - helt ved siden af:

Der er Ingen lukket afdeling på Christiansborg!

Indtil flere politikere og partier er foursvundet som følge af vore demokratiske spilleregler!

Indvandring i dag og besættelsen i 1940 kan slet ikke sidestilles!

Samarbejdspolitikken i krigens første år medførte faktisk at dette land i meget stor udstrækning undgik at blive molestreret af onkels Adolfs krigsmaskine.

Det betød også at besættelsesstyrker tøvede, da befolkningen fjernede jøder, og en del kommunister og politifolk!

Alt dette er rimeligt faktabaseret, og det har INTET med indvandring at gøre!

• #105   8. feb 2014 Jacob G:

Jeg kendte ikke de fine ord du brugte, havde du derimod sagt Friedmann liberalisme, så havde jeg straks været med. Ham kender jeg nemlig, og han har ganske rigtigt to retninger : Markedets/kaptalens frie kræfters frie spil, selve samfundet kan være underlaget en vis regulering(minarkisme) eller det kan være helt ureguleret!

Jeg må helt ærligt sige at jeg ikke tror på nogen af dem!

Begge forudsætter at f.eks. infrastrukturelementer som f.eks. sygehusvæsen, transport på vej og bane samt forsyningsselskaber drives af markedets fri spillere på markedets fri betingelser. Den går IKKE. Kig en gang på Vattenfall der forsyner dette land med strøm! Skulle de bare slukke for kontakten et antal dage hver uge - sådan helt uden skelnen til, hvem der skulle have strø, og hvem der ikke skulle???

Jeg kan ikke realistisk se noget samfund køre på den baggrund!

.....en afart heraf ...måske

• #106   8. feb 2014 Knud: Hverken minarkisme eller anarkokapitalisme er perfekte systemer, men det gode ved dem er, at de ikke er baseret på tvang og forbud. Jeg indrømmer gerne, at der kan og med en vis sandsynligvis vil opstå visse problemer i disse samfund, men jeg ser disse problemer som mindre end den ekstreme mangel på frihed, vi har i et samfund som vores. Man kan ikke forudsige, hvordan et minarkist- eller anarkokapitalistsamfund vil blive, men man er sikret frihed - 100 % frihed i det anarkokapitalistiske samfund, lidt mindre i det minarkistiske pga. tilstedeværelsen af en lille stat.

Ang. sygehuse og anden infrastruktur, så ville et frit marked (sandsynligvis) resultere i højere kvalitet og service grundet konkurrencen på området, ligesom man ser nu med butikker, forsikringer osv.

• #107   8. feb 2014 Rrøv lige at spørge chilenerne om de har 100 % Frihed. De har kørt en ren friedmanøkonomi siden midten af 80 erne, og fra starten gik det ad helvede til - det går ganske vist bedre nu, men det går ikke godt.....med mindre man da er rendyrket Darwinist....de fattige bliver nærmest født uden røvhuller i dag - det til trods for at man kunne forestille sig at lort .som det eneste -steg kurs. Med andre ord - det system skaber virkelige tabere.

Jeg siger ikke at det repræsentative demokrati er ideelt - det er det langt fra - men det er i mine øjne mindre fejlbehæftet end de andre systemer jeg kender.

Sygehuse er jo i ret vid udstrækning privatiseret herhjemme, og de private, der KAN overleve er dem der har kontrakter med kommuner om et kendt antal hofter og knæ - for nu at skære det lidt skarpt op. I sådan et system ville f.eks. min bror være død langt hurtigere, idet det var meget svært at stille en diagnose for ham.

Det havde måske også været bedre for ham og samfundet som helhed, hvis det var sket 6 måneder før - men det havde dæleme været noget mere uværdigt!

• #108   8. feb 2014 Fri konkurrence er IKKE en garanti for forbedring af konkurrenceevne eller højnelse af kvalitet - prøv at kigge på offentlige institutters rengøringsområder - jesus, det er slemt!

• #109   8. feb 2014 Vi brokker os over vejene i dk, er ujævne, til vores MC ture!!! LOL sammenlignet med hvis ingen vil betale til det!

Så er der kun offroad tilbage, samt Motard!

Et samfund som vores er ikke perfekt. MEN set med mine øgne, nok det bedste alternativ! og slår alle andre, med meget store længder!

• #110   9. feb 2014 Det største problem er nok, at vi lever I et kapitalistisk samfund af værste skuffe.
    Samtidig med at vores retssikkerhed er ad helved til.
    Langt de fleste tænker først penge og materielle goder, derefter mennesker, hvis overhoved !
    Hvis der er nogen der har prøvet at kører en sag, "Efter lovens anvisninger" mod en der har snydt eller bedraget dem. Ved de kun alt for godt hvor håbløst det er. De eneste sikre vindere i en sådan sag, er advokaterne og staten. Sjældent den forurettede.

Kommentér på:
Valg nu!

Annonce