Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Mondeo 2,2 TDCi 2005-2007
  • #1   11. feb 2014 Kæde

• #2   11. feb 2014 ok tak

noget specielt man skal være opmærksom på ved den motor/bil

• #3   11. feb 2014 Mondeo fra de årgange havde vist en tendens til dårlig håndbremse, da den automatiske opstramning ikke virker optimalt.
    Sædevarmen hører jeg er gået på rigtig mange MK3'ere,

Men læs meget mere her: http://www.ford-mondeo.dk/phpBB3/viewforum.php?f=1

Har selv en 2.0 TD MK3'er

• #4   11. feb 2014 Har hørt flere 2,0 udgaver af den motor (De er mig bekendt fuldstændig ens pånær slagvolumen), have problemer med støddæmperen i remstrammeren til multiremmen.. Med en forfærdelig larm fra kædesiden af motoren, som kan finde på at komme og gå, ved til og frakobling af klimakompressoren.

Problemet er der kun i tomgang

Det skyldes en defekt støddæmper i remstrammeren til multiremmen. Generatoren har ikke godt af at man kører med det, så det er med at få det lavet, hvis man hører det. Og man er ikke i tvivl om lyden er der eller ej, tro mig

• #5   11. feb 2014 Og så skal du jo være opmærksom på rust i alle døre og klapper. Husk at kigge/lytte efter bag bremser og lejestøj. Hjullejer og kalibre bag på dem der har det med at gå død, og de koster en krig.

• #6   11. feb 2014 Dørlåsene har det også med at gå i stykker, så kontroller at alle døre låser med op og i.

• #7   11. feb 2014 dørlåsene går nu aldrig i stykker på de modeller.
    og modeller efter 04 døjer ikke med rust i døre
    remstrammer er årlige på 2.0 diesel ved ikke med 2.2 da der stort set ikke køre nogle af dem.
    2.0 køre generelt godt men er ikke en skide solid motor, og de går sjældent snore lige, og larmer generelt meget fra motor, samme motor som transit.
    kan ikke huske om de er ens 2.0 og 2.2. og er de ville jeg ikke købe dem.
    i mit hovede er det en skraller kasse med den motor,
    Mondeo diesel er først gode i den model der kommer i 2007 og frem.

og ja problem med kalibere bag går til i ny og næ men det har nu intet at gøre med at håndbremsen er selvjusterende, mere at håndbremsen gror fast i kaliberen, den selvjusterende del sidder inden i bilen ved håndbremsen går aldrig til

baghjulslejer går også på dem mellem 100 og 200.000 km
    og de koster 2500 stk men er nemme og skifte hvis man har prøvet, det er et kompelt nav med abs und alles

• #8   11. feb 2014 Hold da kæft Johnson. Har du nogensinde arbejdet hos ford?? De selvjusterende håndbremsearme går sgu i stykker i et væk. I øvrigt skriver jeg jo ikke dørlåse for sjov da jeg har skiftet tonsvis af dem. Mest i bagdørene, men nogen gange går de også i stykker i førerdøren.
    Og selvom du siger de ikke ruster efter 04, så kører der da masser med rust i dørene efter, selvom Ford hævder de løste problemet. de begyndte jo bare ikke at ruste efter 2 år, men det er jo altså ved at være en gammel bil.
    2,2'eren er stadig baseret på den samme motor, men den kører bare SÅ meget bedre og meget mere blødt.

Kommentér på:
Ford Mondeo 2,2 TDCi 2005-2007

Annonce