2.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Generator til ford hvilken..hjælp : ( Generator til ford hvilken..hjælp : (

Hej alle. Håber i kan hjælpe.
Jeg forsøger at købe en generator til min ford mondeo lll 2.0 fra 2006 Når jeg taster nummerplade ve eks. Thansen så får jeg muligheden for at købe 2 forskellige. Min mekaniker siger at det skyldes at den kan være med eller uden svingkobling??
Men hvilken er hvad. Umiddelbart ligner de begge 2 den der sidder i?

Kan i forklare eller se jer ud af det?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator til ford hvilken..hjælp : (
  • #1   12. jan 2015 Første bud

    profilbillede
  • #3   12. jan 2015 1000kr spørmål, hvad er din nr plade


  • #4   12. jan 2015 Anden mulighed
    Det er for øvrigt en titanium udgave.


    profilbillede
  • #5   12. jan 2015 Zz23555

  • #6   12. jan 2015 Din mekaniker har ret,,, du kan se det på den sorte plade ved hjulet på de billeder du har smidt op,,, ellers ved at pille remme af og så dreje på hjulet,, kan man mærke man tar det hele med er der ikke friløb, vis man kun drejer skrive/hjulet er den med,,, vis den er med friløb kan det være det kun er det der er færdig, det kan købes løs og følger ikke med en ny

  • #7   12. jan 2015 Hvis du smutter ud i Thansen, så kan de se lidt mere i deres eget system, men i nogle tilfælde kan de ikke se det, og ringer ind til eksperter, som så finder det rigtige svar smiley

    men jeg vil mene at det er den første af dem, som passer smiley


  • #8   12. jan 2015 men din motor er en CJBB med 146hk,,, så vil skyde på den køre unden,, altså den første

  • #9   12. jan 2015 Jeg har lige snakket med thansen som mente at jeg skulle bestille den uden den sorte plade. Bilen står ikke lige hjemme pt, så kigger lige i aften. Ellers bestiller jeg bare begge og levere den ene tilbage.
    Jeg tror ikke det er selve frihjulet der er gået. Den lader ikke og lugtede af lidt brændt i kabine. Jf konen ladelampen lyser og har målt på batteriet men motoren var i gang. Der gav det 11,5 volt.


  • #10   12. jan 2015 ^^

  • #11   12. jan 2015 Tak for hjælpen og hurtig svar. Jeg opdatere lige i aften.

  • #12   12. jan 2015 Kasper - friløbshjulet følger da netop med den generator han har postet et billede af. Det er jo også den eneste forskel der er på de to generatorer ud over måske mærket også?

    Begge generatorer passer på din bil, normalt plejer det tog kun er være diesel biler der kører med friløbshjul for at nedsætte støjen, men måske det kun var i gamle dage? Ergo din bil kan køre med både gen. 1 og gen. 2. Der er ikke forskel ud over remhjulet, og i værste tilfælde bruger du jo bare det der sidder på din gamle generator smiley


  • #13   12. jan 2015 Steffen

    kan godt se der står ``med`` men plajer det nu ikke og gøre,, og slet ikke til den pris


  • #14   12. jan 2015 Jo de følger tit med, grunden til prisen er jo fordi det sikkert er en billig kina generator.. Og så står der heller ikke nogen producent på generatoren. Efter min erfaring skal man holde sig langt væk fra de typer! Men man kan selvfølgelig altid kører en reklamations sag på varen hvis den ikke virker optimalt.

  • #15   12. jan 2015 Det er en bil der skal sælger om et år på grund af for mange børn : ) så den skal bare køre et år for mit vedkommende.

    Kan det evt være laderelæ der er fejle?


  • #16   12. jan 2015 har jeg så ikke så tit oplevet men lige meget,,, ja det kan man har jeg også prøve der ude med en denzo,, den ville de sende ind til test, så jeg stod unden bil selv om det var sole klare den ikke ladet,,, #14 vis man kan pille det ud, ville jeg prøve det først

  • #17   12. jan 2015 Det er nok fordi du er vant til at købe orginale dele? smiley
    Jeg har lige renoveret et par generatorer, den ene var det bare kullene der var slidt ned, de kostede 30kr. og så virkerede den igen, den anden var det en diode der var brændt af, der skulle så en ny bro til. Det kan også sagtens være din regulator der er stået af. Men det er da hurtigt lige at se om kullene stadig har forbindelse til selve rotoren.


  • #18   12. jan 2015 Her er billedet af den der sidder i. Det er den med det sorte dæksel på. Altså den til 2200kr.... Nitte.
    Takker for råd og vejledninger.
    Er det nemt at bytte hjulet ud og er det den eneste forskel?
    Køber begge hjem og så må mekanikeren vurdere om han kan/vil nitte hjulet rundt. Der er alligevel 600kr..


    profilbillede
  • #19   12. jan 2015 Jeg ville ikke montere et gammelt friløbshjul, men kan da godt være din mekaniker vil det, men det kan jo lige så godt gå til 200km efter du har fået sat generatoren på.

  • #20   12. jan 2015 Yep enig hvis den ikke lige skulle skippes af sted inden for et år. Men han bestemmer.

  • #21   12. jan 2015 Hvad funktion har friløbshjulet egenligt. Og kan man montere en generator uden?

  • #22   12. jan 2015 Den skåner remmen og diverse remhjul, når en motor kører så foregår det i en masse stød, så uden friløbet holder remmen og medløberhjulene ikke så længe, og den kan også larme hvis friløbet sidder fast.

  • #23   12. jan 2015 Ok tak. Det hele bliver skiftet så kan det da umuligt gå helt galt.

    Jeg oplevede at den ofte blinkede i lyset når den kørte tomgang. Håber at slippe for det nu.


  • #24   12. jan 2015 jeg vil nu nærmere sige den skåner generatoren, kan ikke lige se hvordan den kan skåne remhjul og rem???
    For når du slukker motoren så stopper det hele jo brat og når du har friløbskobling på så kører generatoren langsomt ned i hastighed, altså inde i remhjulet, så remmen står stille men generatoren løber stadig rundt.

    Så et fast remhjul ville umiddelbart holde længere da det ikke kan sætte sig fast inde i. Jeg har i hvert fald skiftet mange friløbshjul fordi de er gået fast i inderdelen. Og så larmer den nemlig og kører dårligt.


  • #25   12. jan 2015 En motor - specielt en dieselmotor ændrer hele tiden omdrejningstallet. Det svinger op og ned hele tiden. Hvis der ikke sidder friløbsremskive vil remstrammeren begynde at vibrere, og holder ikke ret længe.
    Der sidder næsten altid friløbsremskive hvis remstrammeren er fjederbelastet.


Kommentér på:
Generator til ford hvilken..hjælp : (

Annonce