2.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

SVINERI!!!! SVINERI!!!!

Var på tur til Tyskland med firmaets touringklub I weekenden, lørdag lagde vi vejen forbi en tysk BMW forhandler, prisen på en fabriksny S1000RR er sølle 18.500 eur. (138.000 kr.).I DK starter priserne ved ca. 300.000 kr. smiley

Kan I øvrigt på det varmeste anbefale B&B Dannevirke som vi boede på, ejeren Carsten er dansker, service og priser er absolut I orden, og værelser mv. mangler bestemt heller ikke noget, Alt bærer tydeligt præg af at Carsten er passioneret MC enthusiast, helt sikker ikke sidste gang jeg kommer her smiley

http://www.bb-dannevirke.eu/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SVINERI!!!!
  • #1   29. apr 2014 Du kan vel bare flytte, hvis prisen er sådan, et problem for dig.

• #2   29. apr 2014 Der er pt. En underskriftsindsamling igang, for at afskaffe eller formindske registreringsafgiften i Danmark. Om det hjælper skal jeg ikke kunne sige, men det er altid bedre at gøre noget fremfor slet ikke at gøre noget ved det.

http://registreringsafgiften.dk/
    - Rul lidt ned på siden og giv din underskrift.

• #3   29. apr 2014 Jeps.......de tyskere er bestemt ikke solidariske med de danske forhandlere. PRISDUMPERE !!!!!
    smiley

• #4   29. apr 2014 Det er derfor man skal køre racerbiler/motorcykler, så koster de det samme i dk som udlandet..

• #5   29. apr 2014 En tysker skal vel stadig arbejde 3.gange så meget for at få råd til en s1000rr

• #6   29. apr 2014 ikke for at det skal handle om politik, men det er jo netop et L.A's mål med deres parti, så kan man mene om resten som man vil......

sjovt EU ikke har været inde og rette i den, EU laver faktisk kun ting ringere synes jeg, lidt ligesom de har et motto der hedder "danskernes politikere kan godt fucke ting op selv, så dem behøver vi ikke hjælpe"

• #7   29. apr 2014 Præcis Racing4Fun. Det var også jeg gjorde;)

• #8   29. apr 2014 @Racing4fun.es
    Så du syntes det er super at vi i DK betaler 180% i afgift på biler og mc? Kunne aldrig drømme om at flytte alene for at få billigere bil, mc eller bolig, men undrer mig da over hvorfor vi skal betale SÅ meget i afgifter i forhold til de lande vi sammanligner os med, og det med at vi så har gratis dit og dat, og det bedste hospitalsvæsen I verden er da den fedeste løgn imo.

• #9   29. apr 2014 Tror i at den 180% afgift bliver hæld i kloakken efter vi har betalt dem? Nej de bliver rent faktisk brugt til noget. Fjernes afgiften, ja så får vi billigere motorcykler, men tilgængel kan vi måske så se frem til en masse huller i vejen, fordi der ikke er penge til at lappe hullerne? Det er det dét vi vil? Nej vel? smiley

I Danmark har vi gratis skolegang. Selv universiteterne koster ikke noget for de studerende. Vi har et fremragende sundhedssystem i forhold til mange andre lande. Vi har gode veje, vi har et økonomisk sikkerhedsnet, så ingen behøver bo på gaden osv osv osv.

Ja ved at fjerne afgiften kan vi få billigere motorcykler, men det er jo slet ikke det værd. Afgiften betaler selvfølgelig ikke alle vores goder i Danmark, men folk klager jo over alle afgifter. Folk vil have billigere elektronik, biligere cigaretter, laver skat osv osv. Hvorfor skrue ned for lige præcis afgiften på MC'er? Det er jo i den grad et luksusprodukt for 99,9% af alle MC'ister.

Så undskyld mit sprog, men drop da det der med at det er "svineri" at vi betaler så meget. Vi har det fremragende i Danmark og mange lande er misundelige på os - bare tænd for TV'et og se hvordan andre lande har det smiley

PS. Undskyld mit sure opstød smiley

• #10   29. apr 2014 Helt det offentlige system er ueffektivt og bundråddent (læs: for dyrt ). Derfor.. DERFOR er vi nødt til at betale en masse i afgift. Er Sverige måske ikke et såkaldt velfærdssamfund?

• #11   29. apr 2014 Arsukfjorden.

så prøv lige at vende den om lidt.

HVIS man fjernede reg.afgiften på biler/mc, så ville folk have råd til mere miljøvenlige og sikre biler, som så igen ville give besparelser på sygehusene.
    Hvis folk kører galt i en gammel kadet kontra en nyere feks. insignia så har de betydeligt længere hospitalsophold, da den nye insignia er meget mere sikker.
    Derudover vil man sænke antallet, af folk der bliver syge pga. luftforurening, da de nyere biler sviner mindre.

Jeg tror nu nok, at der skulle blive råd til alle de samme ting vi har idag, men politikerne tør ikke gå i gang med det regnestykke, da det vil tage alt for lang tid og er meget besværligt.
    Og hvis de går i gang med det, vil de ikke selv være politikere når regnestykket en gang er færdigt og så er de ligeglade.

• #12   29. apr 2014 Carsten, fair nok med at hospitalet skal lave mindre... Det der med luftforurening er du dog helt ikke helt korrekt, Nyere biler sviner mindre JA det er korrekt, men den energi det tager at lave en ny bil kontra den energi ekstra en gammel brugt bil bruger hvis man holder den kørende er langt højere.Selvfølgelig bliver der en udskiftning gennem tiden, Men ved at købe for eksempel en Prius, øger du Co2 udslippet da produktionen af den overstiger det en Gennemsnitlig stor bil (insignia/passat/avenses etc.) Bruger på en livstid over 10 år) Vel at mærke kun i produktionen. Top Gear har blandt andet haft emnet oppe hvis man vil se et klip med det, ellers er google din ven smiley

• #13   29. apr 2014 for ikke at tale om at de penge som vi sparer på afgift, de bliver jo puttet ud i samfundet via forbrug, så kommer der altså mere gang i møllen....

• #14   29. apr 2014 #8
    For min skyld kan i betale 500% i afgifter og 100% i skat. smiley

Det er ved at være, mange år siden jeg blev så træt, af det Danske system. Så jeg flytte til Spanien, og har bestem INGEN planer om at vende tilbage.

• #15   29. apr 2014 Dækmanden - Jeg er ikke enig.

Var afgiften = 0,- så ville du købe dig en dyrere motorcykel (F.eks. BMW S1000RR) og ikke bruge pengene på forbrug. Det vil så sige at betalingsbalancen i Danmark går i negativ, da pengene sendes ud af landet. Igen betyder det så at vi skal betale mere i skat, og så er der ikke flere penge til MC alligevel.

Derudover laver EU ikke kun lort. De har bl.a. været inde og lempe reglerne temmeligt meget for Kitcars. Tidligere var det umuligt at indregistrere en replica i Danmark, det er ret nemt nu.

• #16   29. apr 2014 #14 - Jeg tror Spanien er et ret dårligt eksempel.. Arbejdsløsheden er vist ret markant... smiley

• #17   29. apr 2014 Hvis afgiften var mindre, ikke nødvendigvis 0, ville danskerne sikkert købe flere nye biler og motorcykler, hvilket ville lukke for noget af privathandlen, som derfor stadig burde give staten penge!

• #18   29. apr 2014 #16
    Jeg er sådan set ret kold, i røven over for hvordan, de lokale har det. Det er ikke mit problem, de ikke fatter hvordan, man laver penge.

Da vi var i dk, havde vi ca et privat forbrug, husleje, bil, MC, heste mm på ca 400.000,- årlig.
    Her nede har vi ca det sammen antal køretøjer, heste, bolig mm men vores fast omkostninger er LANGT under 30% af hvad vi brugte i dk.
    Forskelden er bare istedet for en gammel lorte Golf II, har jeg en Volvo S60T5 idag. Som koster min mindre end Golf'en...

Jeg har S... RIGTIG svært ved, at se hvad det er, jeg gå glip af. Det skulle da lige være, jeg ikke får lov at betale noget, til alle de forbandette perkere. Men det må jeg så bare leve med.

• #19   29. apr 2014 Racing4fun
    Det sidste kan vi godt blive enig om...

• #20   29. apr 2014 Henning for fanden. Savner så meget din inspirerende måde at formulere dig på. Og dit forstående livssyn smiley

Kommer sku ned til snart. Skal bare lige finde et par fridage

• #21   29. apr 2014 #19
    Jeg glemte så lige at nævne vi "KUN" har 320 soldage om året

Jeg er i Dk fra Lørdag, du ved hvor du kan finde mig.

• #22   29. apr 2014 tror sku' de har glemt at lappe kraterne i vejene ude på bøhlandet hvor jeg bor. . .
    og har endda lige fodret systemet med 43 af de store for nummerplader til bussen!!

• #23   29. apr 2014 Hvis der var lavere afgift på biler og mc'er tro jeg at folk ville købe 2 i stedet for en bil, eller 2 mc'er i stedet for en. Der er mange, der aldrig kan få nok, eller være tilfredse

• #24   29. apr 2014 Racing4fun.eu
    syntes sgu du er ualmindelig uintelligent at høre på.
    Men det da vidst meget godt du er flyttet,
    Hav en god dag smiley

• #25   29. apr 2014 Hva da Christoffer, er sandheden ilde hørt?

• #26   29. apr 2014 Fjeder
    Ville gerne vide hvilken "sandhed" det er du refererer til smiley

• #27   29. apr 2014 #24
    Du kan jo have hvad mening du vil... Jeg er sku ikke uintelligent, nok til at betale 3 motorcykler og få en.

• #28   29. apr 2014 Da jeg skrev uintelligent, hentyder jeg til den sidste del af
    #18 smiley

• #29   29. apr 2014 I love It. For et par år siden, da forhandlerne begyndt at sænke nyprisen, skabte folk herinde sig sgu over at deres gamle knallerter faldt i værdi:-)

....jo lad os endelig sænke registreringsafgiften - eller fjerne den helt - så skal I bare høre:-)

• Thomas
    Thomas Online Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
    #30   29. apr 2014 Ja Henning, i Danmark får vi snart svenske tilstande, du må ikke sige din mening, for så kommer de politisk korrekte, og fortæller dig, hvordan det skal være.

Men her hvor jeg bor, bliver sku da ikke, lappet veje mere, det var en gang. det er kun rundt om rådhuset, der er orden, ude i de gamle små kommuner, der sker der ikke en skid mere, vi betaler kun.

• #31   29. apr 2014 Det er samfundsøkonomisk sundt med en mobil arbejdsstyrke.
    Det er muligt at en reducering af registreringsafgiften direkte kan give os flere penge i statskassen, grundet Laffers teori om beskatning. Hertil kommer der så de indirekte indtægter, som f.eks. bedre trafiksikkerhed, mindre emission, bedre brændstofsøkonomi, og igen, en mobil arbejdsstyrke og mere beskæftigelse iblandt motorcykel/bil-branchen.

Det er ikke for sjov skyld at det kun er Danmark er det eneste land i Europa som har en så absurd høj købsafgift på biler/motorcykler: det er super inefficient i et samfundsøkonomisk perspektiv.

profilbillede
  • #32   29. apr 2014 Mht at folk mister værdi i deres motorcykler/biler:
    Dette kunne løses ved gradvist at hæve grænsen for hvornår det er gratis at indregistrere (veteran-indregistrering) samt en gradvis reducering af afgiften, som svarer nogenlunde overens med den grad man typisk afskriver en bil/motorcykel med.

• #33   29. apr 2014 #30
    Nu er jeg opdraget til, at fortælle sandheden, hvilket måske ikke er politisk korrekte.

Det kan godt være Spanien er et uland, men for H... der er mange RIGTIG gode vejer UDEN huler her nede. Og bedst af alt, hvis lille perker ingen penge har. Så må han bare finde, noget arbejde eller pisse hjem. For spaniolerne giver dem, ikke ret meget. Her nede må udlændinge, bare indordne sig, ellers er det bare ud. smiley Det er jo et system HELT efter min smag....

• #35   29. apr 2014 Problemet er igen at vi sender store summer ud af landet hver gang vi køber en bil/MC, Spanien, tyskland osv kan producere deres egne biler, og i DK har vi nu engang en højere løn end de gennemsnitligt har i Spanien, sverige osv..

Hvis reg afgiften skal ned, skal pengene ind et andet sted.. Så simpelt er det..

Norge er sjovt nok ikke med i den tabel, men der koster bilerne ca det samme som i DK.

• #36   29. apr 2014 Henning: Det må vi lige se på, er i Rom fra Torsdag, men holder vi stramt kabel hjem, kunne jeg måske være hjemme igen lørdag...

Vi kan lige skrives ved smiley

• #37   29. apr 2014 Norge er heller ikke med i EU - derfor er de ikke med i tabellen som er fremstillet af tal fra Europakomissionen.
    Mon ikke de fleste lande som har så store olieindtægter har mulighed for at lave samfundsøkonomiske indefficiente beskatninger? - Det har vi altså bare ikke i Danmark smiley

• #38   29. apr 2014 #17, det ved jeg.. Men nu blev der skrevet at danmark er det eneste land i Europa med så høje afgifter, og det er ikke korrekt.

Jo, at Norge så har deres oliemilliarder er nok en anden sag, deres lønninger er vist også på højde med de danske (eller højere).

• #39   2. maj 2014 Det er jo lige om man kan finde noget ordenlig arbejde i et land som Spanien eller et andet varmt land

• #40   2. maj 2014 Hvis folk tror man skal arbejde 3. gange så meget i Tyskland for at få råd til bimmeren selvom prisen er så lav set med danske øjne - så tager de grueligt fejl og har tydeligvis ikke boet der.
    Hvordan kan jeg så bevise det? Hmm, jo flyt derned og bo 1 år eller læg mærke til når tyskerne er på ferie her i landet så køre de jo ikke i andet end BMW, AUDI, eller VW ligesom vi herhjemme køre i Peugeot, Toyota osv.

• #42   5. maj 2014 Det er sjovt at den gamle traver om "at så skal pengene bare findes et andet sted" stadig er gangbar. Nej pengene skal ikke findes et andet sted, den offentlige sektor skal beskæres og være mere effektiv, og så skal politikerne lade være med at kaste skatteydernes penge i grams. Udvklingsministeren har lige smidt en halv milliard i endnu en plumrådden klimaorganisation, vi kaster 16 milliarder ud i udviklingsbistand, der i bedste fald ryger i de forkerte lommer, og håbløs indvandring koster et tal, der er så stort at det søges skjult med alle midler.
    Når der så kommer kraftige nok røster om besparelser, hvor sparer man så? Man sparer på de syge, på skadestuerne, de gamle, de der af en eller anden grund ikke kan arbejde. Så bliver der råben og skrigen, og der tilføres "flere ressourcer",. Det er bare en anden betegnelse for flere af dine og mine penge.
    Danmark var i verdensklasse for 30 år siden. Nu er der mange steder, hvor du får samme service, men til en langt billigere pris. Holland har 16 millioner indbyggere og halvt så mange offentligt ansatte som Danmark med 5,5 millioner indbyggere. Ligger folk så og dør på gaden i Amsterdam, er de hollandske veje dårlige, og fungerer togene ikke? I Holland er afgiften så vidt jeg kan se på skemaet 55%.

Drop det vrøvl om at vi ikke har råd til at sætte afgiften ned.

• #43   5. maj 2014 Danmark er efterhånden blevet et land hvor man forsøger at undgå at betalt skal, nasse på samfundet, der er mange lande der har en korrupt regering. Men Danmark er bedre dem der tjener rigtig mange penge i danmark betaler ikke noget i skal alligevel, gang på gang er det jo bevis at regering ,ministrere , banker, embedsmænd, virksomhed, er bund rådne, og dem der snyder og nasser allermest på samfundet, og det er os som almindelige løn modtager der betaler for det.
    Programmer som "skattely" "sikke tømmer" www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-dokumentar-112

Jeg vil gerne betalte skat men ikke for at andre kan slippe

• #44   5. maj 2014 #42 Må bare give Peter ret. Politikerne er bare ikke dygtige nok, når skatten kun kan stige, på den ene eller anden måde. Som jeg ser det kunne de starte med, at bruge de penge der kommer ind i vægt afgift/grøn afgift på vejene, det ville det blive mere enkelt af. Det med at blande alt sammen, bliver noget rod, og den almindelige dansker forstår ikke hvordan det hænger sammen. Hvorfor skal der være forskellig afgift på bil, i forhold til mc?

• #45   6. maj 2014 Peter K - Uden at det her skal blive politisk, så er det en propagandatale du har gang i, lad mig citere:

Udvklingsministeren har lige smidt en halv milliard i endnu en plumrådden klimaorganisation

Det er ikke Udviklingsminiteren der har smidt penge - Det er et flertal i folketinget, og beløbet er 90mio fordelt over 3 år.. Om det er korrekt eller ej har jeg en holdning til, som ikke hører hjemme her.

Jeg har ikke checket resten af dine påstande, men pas på med at slynge om dig med info. Det er nemt at påpege ting der ikke fungerer, og sige at den offentlige sektor er for stor, men svært at gøre noget ved den.

Kommentér på:
SVINERI!!!!

Annonce