910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hus salg uden ejendomsmægler?? Hus salg uden ejendomsmægler??

Hey folkens.. Jeg står og skal til at sælge mit hus.. Har en køber, prisen er aftalt, nu mangler jeg så bare resten.:).. Jeg har fået lavet energi mærkning, og ville også bestille en tilstands rapport, men skal man det?? Nå nu jeg selv har solgt det, behøver jeg så blande en ejendomsmægler ind i det?? Eller går man bare til en advokat med det samme, og får lavet en købsaftale?? Evt andet jeg skal være obs på?? Mvh steffen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus salg uden ejendomsmægler??
  • #1   4. jun 2014 Du behøver ikke ejendomsmægler... Meget almindeligt i andre lande at gøre det selv. Men du skal helt sikkert have en advokat ind i sagen... Men det skulle du jo alligevel. Og advokaten styrer det hele for dig...

• #2   4. jun 2014 Og din bank selvf. smiley

Sæt din bank i kontakt med en advokat, så kører det. Måske din bank kan anbefale en advokat.

• #3   4. jun 2014 Du kan også bruge en af de utallige boligjurister - de tager omkring 10-12 tusind for at lave alt papirarbejdet. Samtidig er de også dækket af forsikring, hvis der opstår en papirfejl.

• #4   4. jun 2014 Glem banken og få pengene kontant uden momspis og kvittering :D( ironi kan forekomme ) smiley

• #5   4. jun 2014 Mange advokater har også en salgs pakke, med fast pris...

Men tag ikke en tilfældig knøs på nettet der siger han er jurist og sælger hus for 3000. smiley

Der er MANGE ting man skal igennem... Og advokater med erfaring har rimelige pakker og guider dig sikkert igennem...

• #6   4. jun 2014 Jeg har selv prøvet det samme.
    Det nemmeste vi fandt var at tage en ejendomsmægler kun til at ordne papirerne.
    incl afgift til skøde og indhentning af servitutter o.lign kostede det 12.000.- med alt.
    Så selve ejendomsmægleren har taget ca 6.000.- for arbejdet og så havde vi intet bøvl overhovdet

Det var Home vi brugte.

• #7   4. jun 2014 Jeg havde lidt det samme undersøgte det lidt ;
    en alm ejendomsmæler ville tage ca 20000 med det hele, og så er alt vel i skønneste orden.
    Mikael

• #8   4. jun 2014 Tjek evt. Selvsalg på boliga.dk

• #9   4. jun 2014 Super svar allesammen.. Mange tak.. Tænker jeg høre en advokat med erfaring af.. Og er spændt på om de evt har en "boligpakke" at tilbyde..

• #10   4. jun 2014 jeg mener vi gav omkring 12000 for en salgspakke hos en advokat. det var meget prof og de talte godt sammen med banken og vi lod dem klare det meste faktisk...

• #11   4. jun 2014 Som Thomas B #6, solgte jeg også direkte men valgte at få en ejendomsmægler til at at tage sig af papir arbejdet.
    Du kommer ikke uden om en tilstandsrapport.
    Ps. jeg betalte 10000 +moms for alt papirarbejdet.

• Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #12   4. jul 2014 Hej Steffen P og alle andre.

Jeg arbejder på at åbne en ejendomsmægler butik nu og faldt derfor over denne tråd.
    Kan se der er flere der har solgt selv og brugt en advokat til papirarbejdet.

Derfor vil jeg gerne høre jer om hvilken pris I ville syntes var fair, for at få lavet købsaftale hos en ejendomsmægler?
    Det samme som hos en advokat eller vil i gerne betale lidt mere for den ekstra sikkerhed, det giver at det er en ejendomsmægler som laver arbejdet?

Med venlig hilsen
    Mette Hansen
    (link fjernet)
    Åbner snart... smiley

• #13   4. jul 2014 Jamen vi har nu haft en advokat til alt skrive arbejdet.. De tog 1100 kr + moms i timen.. Det blev ca 10000 kr.. Dertil kom tilstands rapport til 4800 kr.. Så kom energimærkning til 5200 kr og sidst men ikke mindst en el-rapport til 2200 kr. Altså ialt ca 22200 kr.. Vi havde jo haft en ejendomsmægler på, men satte det tilsalg, da det stadig hed solgt eller gratis.. Den aftale kom vi ud af uden de store problemer heldigvis.. For efter aftale med ejendomsmægleren, så skulle han jo have 45000 for salget, og en 15 - 20000 for reklame og div.. Og det er jo en hvis procent del af handelsprisen på huset.. Vores hus kostede 1.1 million.. Havde det nu kostet 3 millioner, så havde prisen jo nok været dobbelt så
    Høj til ejendomsmægleren.. Vi har jo nu sparet ca 60000 plus det løse, men vi fandt jo også selv en måde at komme af med huset, i form af en betinget byttehandel med en bonde, der solgte jord fra, og solgte ejendommen til os, hvis han kunne købe vores hus i samme handel.. En lidt stor sag med ialt 4 købsaftaler.. Men alt er gået godt :).. Nogen advokater køre vist nok med tilbud på ejendomhandel til ca 8000 kr for papir arbejde..

• #14   4. jul 2014 Jeg ville ikke give en krone mere hos en ejendomsmægler.
    Boligjurister/advokater har en kæmpe rutine i bolighandler, så det giver ikke mere sikkerhed hos en ejendomsmægler. forsikringsmæssigt er du også dækket ind, hvis juristen/advokaten mod forventning laver en fodfejl.

Uddyb venligst hvad den ekstra sikkerhed består i?

• #15   4. jul 2014 Lige netop.. De er også forsikret hvis noget skulle gå galt.. Kan heller ikke lige se den ekstra sikkerhed?? Men i skal selvfølgelig havde for annoncering, og at i viser boligen frem for evt køber.. Men det kunde sælger jo også bare gøre selv. Ellers kan jeg heller ikke se, hvorfor i skulle have ca 30000 kr mere end en advokat for at skrive lidt, som alligevel senere bliver godkendt af en advokat.. Sorry smiley

• #16   4. jul 2014 Ikke en krone mere.

Når man i forvejen er oppe hvor der forlanges timelønninger på den forkerte side af 1000 kroner, så er det ene og alene prisen der afgør det (og så naturligvis, at man juridisk er dækket ind via det man køber sig til).

• Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #17   8. jul 2014 Tak for alle de gode svar.

Vil det sige at en fair pris ca vil være:

Købsaftale / Alt papir: 10.000 kr.
    Annoncering mellem 500.- til 1000 .- pr. måned.
    Fremvisning 10.000 kr.
    Bolig foto 2.000 kr.

Totalt på 3 måneder 23.500 kr. med fremvisninger.
    Totalt på 3 måneder 13.500 kr. uden fremvisninger.

Med den pris vil i så vælge en ejendomsmægler?

Med venlig hilsen
    Mette Hansen
    (link fjernet)

• #18   8. jul 2014 Ja det ville jeg da nok.. Det ville også gøre husene billigere, da de som regel er prissat efter, at ejendoms mægleren skal have en noget større sum penge for sit arbejde, og at man jo så som køber, ikke få det hus man betaler for, men blot betaler sælgers regning til ejendoms mægleren, som så bagefter kan flotte sig i en stor villa og køre en lyseblå Ferrari lige som jan Fogh smiley

• #19   8. jul 2014 Havde du kunnet lave alt vores papir arbejde for 10000 kr så havde vi sagtens kunne have valgt dig.:)

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #20   8. jul 2014 HAHAHAHAHA

Større sikkerhed hos en ejendomsmægler end hos en boligadvokat? Det kunne jeg også godt tænke mig at høre lidt mere om.

Hvilken sikkerhed giver det præcis, at mæglere har trukket deres uddannelse i en automat og i mange tilfælde ikke aner (og er ligeglad med) hvad de laver?

Og hvorfor skal du have kr. 10.000 for at skrive folks navn og adresse ind i et aftaleparadigme, hvor alt andet er udfyldt? Det kan folk lige så godt selv gøre.

De andre, der har skrevet i den her tråd, har fat i PRÆCIS det rigtige:

Man betaler for FORSIKRINGEN hos en mægler eller advokat. Hvis de så ovenikøbet kan hjælpe, er det kun et plus.

Kommentér på:
Hus salg uden ejendomsmægler??

Annonce