{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Enduro / Motorcykel Ferie-Ø - hvor ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,., jeg var i sommers på zakynthos, hvor jeg lejede en yamaha xt660 og kørte øen rundt på alle de kreative stiger oppe i "bjergene". Det var en succes,.

Nu har jeg lige fri søndag-søndag, og vil gerne afsted til noget lignende igen,. Så mit spørgsmål er,. Hvorfor nogle ø'er kan man lige tage ned til nu med ~30grader+ og gerne et sted med gode "enduro spor"(i bjerge gerne+smuk natur), og et sted man kan lege en enduro motorcykel ?
- gider ikke zakynthos igen, da jeg har oplevet den ø nu.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enduro / Motorcykel Ferie-Ø - hvor ???
  • #1   21. okt 2014 Et enkelt bud:
    http://www.biketravelspain.com


  • #2   21. okt 2014 Leder mest efter en lille bette ferieø, hvorpå afbudsrejser.dk man lige kan finde en billig 2000kr billet til,, og så leje en "yamaha xt660, eller hvad de nu har det sted", og så drøne rundt og opleve lidt,. Og der må da være mange som mig der har prøvet det smiley

  • #3   21. okt 2014 Men til andre der lige er forbi dette forum, så er zakynthos suverænt at rejse billigt til, og leje en yamaha xt660, og så ellers bare drøne rundt (man behøves ikke engang kort eller planlægning, det er en let overskuelig bette ø). Men 1 gang er nok smiley

  • #4   21. okt 2014 Fuerteventura er fed til offroad. Store øde områder med kuperet stenørken. Ved ikke hvordan det ser ud med leje af MC for tiden, prøv Google. Men medbring alt dit gear hjemmefra, udlejerne har i bedste fald blot en æggeskal der kan lånes.
    God tur.

    Mvh Mathias


  • #5   21. okt 2014 Jeg har kørt over 3000km rundt på Kreta, ad 3 omgange, på lejede 650 Enduro/offroadere! DET er KANON, vi gør det som familietur hvor vi lejer 3-4 vidt forskellige typer cykler og så bytter rundt efter behov! Du kan få fine cykler i 5 køredage for 200eur

  • #6   21. okt 2014 Prøv en af de andre græske øer .......

    Jeg havde 14 fede dage på ryggen af en DTer på Lesvos


  • #7   21. okt 2014 dejligt med nogle delte oplevelser,. Nogle der har lidt billeder, og info på hvor de boede, / lejede deres maskine?

    På zakynthos boede jeg ved Laganas (ungdoms fest-helvede :P), men der var en del motorcykler at leje, og for 1200kr havde jeg i 4 dage en yamaha xt660, og ferien kostede 2500kr inkl 7 dages hotel + fly. Og her et enkelt billede, hvor jeg på en laaang svær grusvej, fik kæmpet mig til toppen (det var rigtig sjovt, og udfordrene, og absolut kun for traktore/crossere ja)


    profilbillede
  • #8   21. okt 2014 mht. rejsen så er jeg altid fløjet til Chiros også med båd vidre til Lesvos .. Umiddelbart billigste måde at komme dertil

  • #9   21. okt 2014 Men der er ikke så varmt i lesvos lige nu smiley


  • #10   22. okt 2014 Selv om ikke er en ø så Alanya har faktisk en del bjerge og køre i der er okay..

  • #11   22. okt 2014 Har osse haft offroadere lejet hos Martin Turkay i Alanya, synes dog SLET ikke man kan sammenligne turene dernede med Kreta!

  • #12   22. okt 2014 Nemlig.. De var satmer ved at Være trætte de gamle offroader. . Jeg må en tur til Kreta. . Nogle specielle steder der godt at tage hen hvis man vil køre

  • #13   22. okt 2014 Kommer jo lidt an på hvor du vil bo? Kreta er næsten lige så stor som Jylland, der er MASSER af fine ture og øen er jo den der er tættest på Afrika i hele middelhavet, så mon ikke det går med vejret! Kournas Lake v. Georgiopuoli, Gramvoussa i nordvest enden,Elafonissi i sydvestenden Lassithi sletten på midten Spørg bare, såsnart du ved hvor du vil bo!

  • #14   22. okt 2014 Nu er vi i oktober, gælder de samme forhold de forskellige steder i julen ? her tænker jeg på Vejret .

  • #15   22. okt 2014 C-4, nej, så må du nok til Tenerife, eller omkring Cape Town, som jeg osse prøvede på MC for nogle år siden, SUPERFLOT, frodigt og bjergrigt med gode veje!

  • #16   24. okt 2014 Cape town er udelukket prismæssigt, da det bare skal være en druk-slip-for-jul-på-mc-ferie, men jeg vil da kigge på Tenerife smiley

  • #17   25. okt 2014 Lige landet efter en uges mc hygge på santorini.. Hyggeligt nok - men til den kedelige side.. smiley
    Kreta som der nævnes - er anbefalesesværdig.. Helst uden for turist sæsonen.. ( hvis man kan ramme den.. smiley )

    Mallorca op langs vestkysten's "bjerg kæde" er en forrygende Tour, resten af øen er også hyggelig ude for alfarvej.. Men et par hyggelige kløft agtige dyk med mod havet - hygge.. smiley

    Kroatiens kyst vej er rasende lækker og ø hop prøvede vi en enkelt gang men der er jo en hel stribe øer.. Super flot natur.. Og hurtigt er man ude af turiststrømmen..!!
    smiley
    Hvis det ikke absolut skal være en ø.. Kan på det kraftigste anbefales en charter tur til Parga.. Der har to gode mc udlejningerne.. Og så tage den ind over de gode snørklede veje på fastlandet til f.eks. meteora- klostrene.. Super lækkert mc område.. Med gode udflugts mål.. (Vi har været der to gange nu.. O_o)
    Ligeledes tyrkiet op i bjergene bag f.eks Bodrum.. Ikke alle veje lige gode men fyldt med lækre udsigter, sving og oplevelser..
    Vest på kan Isla Margerita anbefales på det kraftigste.. Meget anderledes, Men lidt langt hvis det Blot er for en uge.. smiley
    Åh. - ja.. Tenerife, skal du prøve hvis du alligevel er der.. Hyggelig og super fine snørklede veje.. Men lidt for mange turister for min smag.. smiley Ibiza.. Gaab.. Der tager man ikke ned for at køre bike.. smiley O_o
    Hav en rigtig god Tour.. Pis'misundelig er man jo ikke.. smiley


Kommentér på:
Enduro / Motorcykel Ferie-Ø - hvor ???

Annonce