30.118 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
36 Svar
Symptomer på slidt EGR ventil Symptomer på slidt EGR ventil
Hej,
hvad kan symptomerne på en slidt egr ventil på en årgang 2010 2.0 tdi Vag motor være?
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
http://udstyrsproducenter.mister-auto.dk/da/valeo-egr-ventil-volkswagen-golf_e021_lg1145_ls488/
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Tja, hvis det er sådan du ser verden skal du da have lov til det.. Der vil jo altid være folk der mener at det kun er det de selv ejer der er godt, og alle andre er galt på den.
#20
Den er ikke så dyr, og meget nem at skifte uden specialværktøj. Du kan evt. finde en instruktion på youtube så du ikke er på helt bar bund.
#21
Det dur ikke når bilen er så ny, så vil den melde fejl i styrringen og gå i nødprogram. Mener du skal før 04/05 før det trick virker uden yderligere indgreb i styrringen.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Hvad kører du i, som ikke er tysk eller fransk?
Toyota?
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
5 døre, 2.3 tons totalvægt 1.8 turbodiesel, bygget i tyrkiet, japansk ledningsnet og amerikansk emblem.
Af ulemper: Ruster som en i helvedet, elendig samlekvalitet, ligner noget fra en tegnefilm
Plus: Forholdvis langt på literen, bliver ved for evigt, aldrig elektriske problemer, aldrig turboer der brænder af, starter hver gang
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
Ej hvilken slæde kører du rundt i glenn ?
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Der kommer Fiat med både høj tryk og lav tryk Egr .
Det vil sige 2 Egr på motoren
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Opel havde engang muligheden at vælge EGR fra, når man opdaterede motorstyrestyreenheden, men tror ikke det er muligt at vælge det til og fra i VCDS...
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
man kan sku ikke deactivere/ blænde en euro 5 egr ventil. det var kun i gamle dage
men til trådstarter, som regl dårlig eller ingen tomgang. dårlig trækkraft, dog er det for det meste pga. egr'en sidder fast i åben eller lukket stilling.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
det er en 1,9 Tdi 90 Hk som nu har 147 Hk også da den blev synet
Dette er lavet ved Fredslunds i Ribe
Hvis din Vag motor lyder som om den er ved at vælte i tomgang og går meget ujævn så er det ofte dysserne som måske er defekte eller de skal justeres ind igen
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Fortæl lige nogle minusser ved 1,8tdci motoren og forklar mig lige på hvilke punkter 1,6 td fra psa er bedre
Jeg var lige ved at købe den nye med lige netop 1,6 psa i og den kunne ikke slæbe sig selv overhovedet fordi den mangler moment og især i bunden, den larmede mere, rystede mere, brugte mere brændstof, mindre moment i hele området, lavere tophastighed, langsommere acceleration og især med vægt i, brugte olie som alle 1,6 psa gør, elendig og knoklet gearskift plus dyre i service.
Nå ja nævn lige fordelene.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Det var nu også mest hvis der var nogen der kunne fortælle hvordan man selv kunne gøre det, da jeg også kan låne en VAG com hos en bekendt.
Min 1,9 tdi'er har også omkring 140 hk nu, hvilket jeg syntes passer meget godt til bilen, da den er med 4x4.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
1,6 tdci har samme antal hk og moment som 1,8tdci i en connect nemlig enten 90/220 eller 110/240 trods sin mindre størrelse,
1,6'ern er opgivet til 22 km/l hvor 1,8'ern er op givet 16 km/l
1,8tdci'ern støjer mere fra dyser og "diesellyden" er mere træls.
1,6 tdci'eren er mere støjsvag og vibrere ikke så meget.
gearkassen er den samme 5 trins, olieforbrug er lige så stort på 1,8'ern som 1,6'ern
tvivler på den er dyere i service da det er samme antal stumper der skal skiftes på begge motorer dog skal 1,8 havde justeret ventiler hver 3 år hvor 1,6'ern køre med hydraliske løftere, dog er det jo kun 8 ventiler der skal justeres da den kun har en knast.
går osse ud fra 1,8ern koster mere i forsikring
jeg har min erfaring som tekniker ved ford i gennem de sidste mange år. hvor har du din fra?
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Og effektmessigt er der ingen tvivl, den gamle "90hk" smider 121 hk og 272 nm på motoren og den nye skulle lægge 115 hk, i den virkelig verden er den gamle hurtigere i alle disipliner og den bliver endnu bedre jo mere vægt man smider ind bagi
Ud over det knager og brager den nye ved bare få 100 kg bellastning og langsom kørsel og ujævnheder
Og den sidste udgave af 1.8tdci har hydrauliske løftere, er du sikker på du er ford-mekaniker??
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Thomas Landberg kan slå det fra permanent for 1500 kr.
maj 2017
Følger: 1 Svar: 1
okt 2017
Følger: 1 Svar: 11
okt 2017
Følger: 1 Svar: 11
Symptomer på slidt EGR ventil