{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Bil - halvdelen af bilen mangler strøm - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Min søn har Pegeot 206 hdi 2,0 fra 2000.
For et par dage siden forsvandt strømmen til havldelen af de strømkrævende dele. Den starter og kører fin, men der er ikke nærlys, baglys, tågelygter, blinklys, instrumentlys, horn, forrude viskere, varme i bagrude og måske andet vi ikke har opdaget, Der er til gengæld bagrudevisker, stoplys, fjernlys, lys i kontrollamper, sæde varme, el-ruderhejs, varmeblæser oa. Der er kontrolleret sikringer på kryds og tværs og rigigt mange af dem, kan jeg ikke måle noget plus på. til gengæld kan jeg måle minus...?
Jeg kan simpelthen ikke regne det ud, nogen der er srtødt på sådant et problem før?
Vi har desværre ikke mulighed for at skille en masse ad, da den kun står i en carport og det er simpelthen for koldt... Brrrr...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil - halvdelen af bilen mangler strøm - Hjælp
  • #1   28. dec 2014 Tjek hovedsikringerne... Der må sidde nogle hovedsikringer ude ved batteriet.

    Tjek om der er spænding på sikringsboksene.. Der er nok min 2..

    Har ikke et ledningsdiagram ved hånden, men de store ledninger der sidder på sikringsboksene, skal der være spænding på.. De er gerne op til 1 cm i diameter, og næsten altid røde.

    Hovedsikringerne bør sidde i en lille boks i nærheden af batteriet, hvis der er nogen.

    Som du fortæller det, så vil jeg næsten tro at strømmen mangler til en sikringsboks.


  • #2   28. dec 2014 Har tjekket hovedsikringer, de sidder i sikringsboksen i motorrummet, dem er der alle plus på. Til den sikringsboks er der monteret 2 tykke ledninger, desværre begge sorte, men i den ene er der 12V + på og den anden måler jeg minus. Jeg har desværre ikke selv et ledningsdiagram.
    Der er også spænding på sikringsboksen under rattet inde i bilen, men igen så er en del af sikringerne døde og dog kan jeg måle minus på dem.
    Det er ikke sådan at det er en hel sikrings boks der mangler strøm, det er sporadisk desværre...


  • #3   28. dec 2014 Defekt relæ

  • #4   28. dec 2014 Du skriver du kan måle minus på sikringerne?
    Tror du måler forkert eller bruger dårlig måle udstyr


  • #5   28. dec 2014 Det med minus på sikringerne, var en af mine kammerater der var forbi med et multimeter. Og jeg mener bestemt at han har forstand på at bruge det. Han prøved bare for sjov, at måle modsat. Så viste det 12V -
    Jeg har selv kun en prøvelampe og får intet udslag på alle sikringer der hører til de dele der ikke virker. Og de sidder i flere forskellige sikringsbokse, kan ikke få det til at give mening.
    Det er også irriterende at jeg ikke har et diagram smiley
    Defekt relæ... måske, men hvor og hvilket.


  • #7   28. dec 2014 Nu har du vel tjekket at det ikke bare er div pære der er sprunget ?

    OK Lidt usandsynligt at det skulle ske men det er set før på franske biler


  • #8   28. dec 2014 For at måle en sikring korrekt, skal den tages ud, og så skal du måle modstanden. Altså ohm.

  • #9   28. dec 2014 stel forbindelser ?

  • #10   28. dec 2014 Tak for jeres svar, det er jo ren brainstorm.
    Jeg har nu tænkt mig at sende den på værksted, det er bare at de holder ferielukket og vi bor langt ude på landet, han er ret afhængig af den.
    Jeg tænker også noget med stelforbindelse der er fuck'ed, men har intet fundet endnu.
    jeg håbede at kunne løse det, der er altså ikke helt så mange ledninger på min Fireblade... smiley


  • #12   28. dec 2014 ok Johan, lyder som noget jeg skal se efter,,, smiley

  • #14   29. dec 2014 JR: Nej det var ikke det han gjorde. Han satte den røde pind på batteriets plus pol og den sorte på sikring, så viste den minus...

  • #16   29. dec 2014 Det er nok dit print bag i sikringsboksen der er smuttet. Og den er dyr. smiley

Kommentér på:
Bil - halvdelen af bilen mangler strøm - Hjælp

Annonce