802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fup fra England? Fup fra England?

Min mor har lige spurgt mig til råds, og personligt synes jeg det lugter langt væk.
De mistede sin iPhone i England i December 13, og nu har de lige modtaget opkald og SMS fra en som siger han ved hvem har den, i Litauen, men ikke kan få den fra ham.
Han vil have deres email så han kan sende screenshot af den?
Giver jo nærmest ingen mening...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fup fra England?
  • #1   21. jan 2015 Opret en mail adr. på Gmail eller lign, giv ham den, og se hvor det fører hen.

• #2   21. jan 2015 Og lige om lidt beder de om penge for at udlevere den, glem det. Skriv den på tabskontoen og kom videre. smiley

• #3   22. jan 2015 Han skal vil bruge mailen til at forsøge og få den låst op. Men ja prøv at oprette en ny mail og gi ham hehe

• #4   22. jan 2015 han kan jo evt sende en mappe med "billeder" i som så viser sig at være virus osv hvis de downloader den til pcen det stopper en anden mail adresse jo ikke

Mvh Martin

• #5   22. jan 2015 Det har jeg også gjort.
    Har også googlet tlfnr, og så kommer der 2 salgsannoncer på et sæt høretelefoner og et sæt vinterstøvler frem på noget DBA-lignende noget i Litauen med en email der hedder noget med roberta og 1989 - så har sendt en mail til den fra en anden email, så må vi se om der kommer svar

• #6   22. jan 2015 Det der er da vist bare tidsfordriv, de vil enter lokke penge ud af dig eller også er han for dum til at låsen den op og vil lokke koden ud af jer

• #7   22. jan 2015 Hvis den stadig er tændt så slet alt indhold på telefonen via iCloud og skriv den på tabskontoen og husk så at bruge. "Find my Iphone" næste gang.

• #8   23. jan 2015 Den er naturligvis slettet, og vi har også brugt Find My Iphone, men det hjælper jo stort når den er i et andet land.

Har rent faktisk fået svar fra pigen, med et billede af startskærmen på telefonen hvor vores telefonnummer står sammen med besked fra det der Iphone noget (jeg kender ikke apple)
    Skrev bare retur hun jo måtte gå til Politiet som hun tilbød i telefonen, og det jo er vores. Så må vi se hvad der sker. Penge får hun ihvertfald ikke smiley

Kommentér på:
Fup fra England?

Annonce