{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Sælge sin første motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg går med overvejelserne og sælge min motorcykel og købe en anden.
Det eneste er, at min motorcykel er min allerførste motorcykel. En cykel der har bragt mig mange gode stunder, og lært mig mange farverige bandeord.
Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt jeg til sidst vil fortryde at jeg har solgt den. Jeg har på de seneste to års tid dårligt nok kørt på den. Ikke fordi jeg ikke kan lide at køre på den, men mere fordi mine tanker oftest har handlet om at sælge den, når jeg endelig har kørt på den.

Har I nogensinde fortrudt, at I solgte jeres første motorcykel, eller er det bare mig der er lidt sentimental?

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge sin første motorcykel
  • #1   13. aug 2015 Nej

• #2   13. aug 2015 Har fortrudt et par gange, Især da jeg solgte min Kawa z1100gp. Det er jeg ikke kommet mig over endnu. Så hvis du har råd og plads til en extra mc, så gem din første til børnebørnene smiley

• #3   13. aug 2015 Hvis du alligevel er der hvor du i flere år har tænkt på at sælge den, mon så ikke det bare er med at få den skudt af!

Eller lad mig spørge på en anden måde: Tror du at du får kørt mere på den/holder op med at tænke på at sælge den, hvis du beholder den!? Nej vel, hvad skulle lige pludseligt ændre sig, selv hvis nogen herinde skrev: Behold den, du kommer til at fortryde det! (hvilket jeg ikke tror du gør, da du allerede mentalt er videre mod en anden MC!) Pas på med ikke at gøre det for sentimentalt og sukker sødt, det er ikke din første Teddybamse, men en MC so mdu udover at skulle være glad for, også skulle nyde at køre på og det gør du jo ikke når du dårligt bruger den og når du endelig gør, så tænker du bare på at sælge den! smiley

• #5   13. aug 2015 er det en speciel en eller en stangvare ?

• #6   13. aug 2015 Du gifter dig jo heller ikke med den første pige du kysser? smiley

• #7   13. aug 2015 det gjorde Keld da

• #8   13. aug 2015 Det er "bare" en æld gammel FZR, så det er ikke fordi det er en Indian fra 30'erne eller noget sjældent overhovedet. Tvivler stærkt på, at den vil stige i værdi over årene.

• #9   13. aug 2015 Jeg fortryder jeg har solgt min DRZ som var min første, men nu har jeg prøvet nogle andre ting, hvilket jeg også sætter rigtig meget pris på. smiley

Fyr den af, du finder nok noget andet mindst ligeså godt på vejen.

• #10   13. aug 2015 Jeg ville overveje det en ekstra gang. Jeg har det sgu lidt svært ved at skulle sælge min trofaste CBF'er her om et par måneder. smiley

• #12   13. aug 2015 Nyt er altid bedre!

• #13   13. aug 2015 Jeg skulle aldrig ha solgt noget som helst .. !! .næste livstid køber jeg en kæmpe lagerhal og gemmer HELE lortet !! ..

• #14   13. aug 2015 Den eneste grund til, at jeg har min første mc endnu, er at jeg ikke kan få solgt lortet! Jeg var super glad for den, og det var/er en god mc at komme igang på - men så er det altså heller ikke værre smiley Og en fzr kan man jo altid finde igen, hvis savnet skulle blive for stort ... som du selv siger, så er det jo ikke ligefrem en indian fra 30'erne eller en cykel du har brugt 10 år på at bygge om til noget helt specielt smiley

• #15   13. aug 2015 Kender ikke Keld, men han da ikke være for smart? smiley

• #16   13. aug 2015 Jeg har aldrig solgt min første cykel, men derimod fået den stjålet.
    Personligt ville jeg aldrig have solgt den. Du siger selv at det er en gammel model, der ikke er det store værd, så er der jo heller ikke den store ide i at sælge den for få tusinde kr. hvis du har råd til en anden alligevel.

• #17   13. aug 2015 "15" eller også var Hilda god !

• #18   13. aug 2015 Med mindre det er en speciel model eller årgang, så behold den, ellers bare af med den.
    Eneste mc jeg fortryder jeg solgte, var min BMW R69S.

• #19   13. aug 2015 Jeg fortryder bittert at jeg solgte min tredie MC (Kawasaki Z1R fra '78) - på den anden side, så er den jeg har nu (Kawasaki ZXR 750 fra '91) 1000 gange bedre at køre på, så jeg tror ikke at jeg ville have brugt den til noget alligevel..
    Men jeg savner at kigge på den smiley

• #20   14. aug 2015 #19 ... En Z1R er sgu også noget af det fedeste bike .. den ville jeg sgu også savne. smiley

• #21   14. aug 2015 Jeg var så 'heldig' at blive hakket af en bil på min første motorcykel, en GSX250ES. Forsikringen betalte cirka 200% ekstra til mig og jeg kunne købe min Honda XL350.
    Så var jeg ude over det problem ??

• #22   14. aug 2015 Godt jeg ikke har gemt mine gamle cykler, for så havde garagen da godt nok været fyldt op.
    Sælg den og tænk så tilbage på den med gode minder. Beholder du den, så kommer den garanteret bare til at stå og fylde. Du gider ikke køre på den. Og gratis at have den stående er det jo heller ikke, hvis du lige vil kunne tage en tur.

• #23   14. aug 2015 sælg den og køb min smiley hc

• #25   14. aug 2015 Nej aldrig.
    Valget at gå fra en racer cykel til en chopper var det rette for mig.
    Jeg finder mig godt tilpads på en stor Harley - det gjorde jeg ikke på en CBR.

• Ketil Lund S
    Ketil Lund S Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #26   14. aug 2015 Fortryder ikke jeg solgte min GSXR 250 den var sku for lille.

• #27   14. aug 2015 Hvis man savner sin gamle mc, så køber man da bare en igen.. Jeg savner ikke nogle. De er jo blevet udskiftet med noget bedre, Og er de ikke det . Så findes der helt sikkert noget på hylderne i dag som er bedre end end de minder vi har fra en svunden tid smiley

Engang var en VF1000 en uopnåelig drøm, i dag er den bare et gammelt øg smiley

• #28   14. aug 2015 En af mine venner skulle for nogle år siden til at køre MC igen. Han SKULLE BARE have en Yamaha XS 1100 igen for sådan en havde han kørt på i 80'erne, og det var bare verdens bedste cykel.
    Jeg var ude og prøvekøre den for ham (...lang afstand...) og magen til elendigt møg skulle man da lede længe efter. Den var tung som helvede, kunne ikke bremse og styre. Nå, men den blev købt for sådan var den jo bare.
    Så fik han prøvet noget nyere, og vupti - nu var den gamle vemodige maskine ikke så fantastisk længere, og blev hurtigt skiftet ud.

Jeg drømmer da også stadig om min RD 350, men jeg tror det er lidt som med min tur hjem fra Amsterdam, hvor jeg seriøst sad på en Mac D og overvejede at hælde teen ned i støvlerne - de kunne ikke blive mere våde, kun varmere.
    Det bliver en god historie, og med tiden huskes kun det gode.
    Der var også altid ½ meter sne om vinteren da jeg var barn.

Nej, sælg lortet og gem de gode minder.

Jeg har lykkeligt glemt, alt om til-sodede tændrør, 0 bundtræk, hysterisk motor der trak på baghjul når den ramte "powerband", knækkede kickstartere, utætte sidedæksler, dråligt tilpassede kåbedele osv. RD 350 var bare den bedste cykel.

• #29   15. aug 2015 Jeg har fortrudt at have solgt min Citroen HY og min folkevognsbus fra 1973 og min 2cv og måske mine to maskot biler . Men sku da kun for at de er mere værd i dag. Jeg er da kuns glad for at have solgt en hel stribe af bedagede cykler og ikke have sådan noget til at stå og flyde. Men jeg kan da godt på min fars vejne fortryde at han har solgt sin 1942 Harly Davidson langtid inden jeg blev født. Eller at min farfar ikke gemte sin Buick til mig. Ja det gælder jo om at tænke frem.Og måske i tide se sig om efter en stor lager hal. smiley

• #30   17. aug 2015 Køb en mere

• #31   17. aug 2015 Jeg savner min den første smiley

• #32   17. aug 2015 også min, men det var mest fordi hun bare havde sådan nogle enormt dejlige patter!

• #33   17. aug 2015 patter ,
    var der nogle der sagde
    P
    A
    T
    T
    E
    R

profilbillede
  • #34   17. aug 2015 ...hvorfor er der nogen som har lavet graffiti på hende...

• #35   17. aug 2015 hmm.

måske det er brugsanvisning om sport i 2eren osv osv .
    og hvordan hun slukkes efter brug .

smiley smiley
    mvh

• #36   17. aug 2015 Det kan også være at hun er fra USA, og så står der at man kan få klamydia, syfilis osv. samt at man ikke må spise hende...!!!
    Og at man skal bringe hende til lægen hvis hun ikke virker, da man ikke selv kan servicere hende.

• #37   18. aug 2015 Jeg har stadig den første, den låner min kæreste en gang imellem. Jeg har så haft et par projektcykler ved siden af. Og det er først den dag at jeg har en rigtig god afløser, for den første, at jeg vil sælge.

Prøv en masse forskellige, det skulle være mærkeligt hvis der ikke er en anden, som du syntes er sjovere/bedere. smiley

Kommentér på:
Sælge sin første motorcykel

Annonce