{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Salg af MC når køber ikke har kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej rødder!

En af mine gode venner bad mig spørge jer kloge hoveder hvad man gør, når man skal sælge sin MC og køber ikke har kørekort til MC. De første 3 uger er det jo sælgers forsikring der gælder (med mindre han omregistrer den inden).

Kan det falde tlbage på sælger på nogen måde, hvis køber alligevel kører på den og bliver standset eller kører galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af MC når køber ikke har kørekort
  • #1   5. maj 2006 I korte træk: Nej...

Hvis han kører en ned kan det få et retsligt efterspil for ham - uden involvering af sælger. Om sælgers forsikringsselskab bliver involveret er jeg ikke helt klar over, men det kan ikke falde tilbage på sælger.

• #2   5. maj 2006 Nej...

Hvis han vil være helt sikker, kan de jo bare ta' sammen på motorkontoret, og omregistrere cyklen. Jeg mener ikke at det er en forudsætning at man har kørekort for at kunne registrere et køretøj.

Hygge
    Claus

• #3   5. maj 2006 Lynhurtigt man får svar herinde smiley

Tusind tak skal I have, det er bare i orden!

• #4   5. maj 2006 ellers indleverer du bare pladen på motorkontoret og siger din forsikring op, så skal han selv tegne en forsikring inden kan kan få pladen igen, men dette er jo en personlig vurdering, og mener jeg, sidste udvej, hvis man ikker er sikker på personen, i øvrigt hæfter du ikke for noget i det sekund du har sagt til forsikringsskabet at du har solgt den, ring til dit forsikringsselskab, de vil gerne hjælpe dig, ellers flytter du jo bare dine forsikringer

• #5   5. maj 2006 Hmm... han kommer og henter den efter fyraften har jeg lige fået at vide, så de kan ikke nå at omregistrere den sammen.
    Er det ikke ok, hvis min ven (sælger), lige så snart den er ude af døren, skriver til sit forsikringsselskab, at han har solgt den. Det er som jeg ser det, vist det letteste i denne situation...

• #6   5. maj 2006 han kan bare ringe til dem, så ordner de ALT, og jeg mener virkelig ALT, sådan gjorde jeg ved min gs'er, så har han 3 uger til at omregistrere den i ellers bliver pladen hentet

• #7   5. maj 2006 Hampster (kbh) har helt ret i sin betragtninger... så sørg lige for at han ikke kører på DIN mc derfra... Så enten trailer eller en med kørekort..God lykke med salget... Mvh PeterS

• #8   5. maj 2006 kør med ham påmotor kontoret. sår er du sikker

• #9   5. maj 2006 Ronnie: du var bare heldig med din forsikring, de fleste gider ikke at løfte en pegefinger, selv om det er først fra deres kasse penge går, bagefter kan de så køre en civilretsag mod ham der kørte galt på den.
    Christian: Jeg vil personligt ikke give pladen til køberen, ikke før cyklen er omregistreret, og her taler jeg fra erfaring, har op til flere gange måtte slås med køberen fordi han ikke ville omregistrere bilen (har det været). Og der gik små 2 mdr før motorkontoret ville skride ind ;(

• #10   5. maj 2006 Hvis man ikke har kørekort og kører galt, dækker forsikringen jo ikke. Så derfor kan det under ingen omstændigheder komme tilbage til dig. Jeg har da heller ikke kort endnu, men det kunne sælger da være komplet ligeglad med. Bare sælg løs. Du skal selvfølgelig lige lave en slutseddel.

• #11   5. maj 2006 Jo forsikringen dækker i første omgang, det samme som hvis du kører stiv, eller hvis en tyv stjæler din kværn og kører galt.... bagefter kan forsikringsselskabet så køre en retsag mod ham.....

• #12   5. maj 2006 Nå for fanden. Bare på en ansvar?

Kommentér på:
Salg af MC når køber ikke har kørekort

Annonce