7.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Danske prøvemærker i Sverige?.. Danske prøvemærker i Sverige?..

Hej Alle.
Kan ikke finde en tråd, der besvarer mit spørgsmål.
Skal op og hente en mc i Stockholm, og vil gerne køre dyret hjem. må jeg bruge de danske prøvemærker i Sverige?..sælger vil gerne beholde de svenske plader, så kan ikke futte af sted på dem.
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danske prøvemærker i Sverige?..
  • #1   31. aug 2015 hmmm svenske prøveplader til grænsen, derefter danske ?
    jeg mener ikke at de svenske gælder i danmark - det var det svar jeg fik for nogen tid siden da jeg overvejede at hente en donor..

• #3   31. aug 2015 du køre den hjem eller til grænsen med hans plader på. og så dk prøveplader resten af vejen, og så sender du hans plader med posten til ham .
    hvis han vil gå med til det .

mvh

• #4   31. aug 2015 Satans! :)..

• #5   31. aug 2015 Det er en misforståelse at man ikke må køre på danske nummerplader i udlandet, du må køre i hele europa så længe det er EXPORT. I dette tilfælde er det import, og der må du ikke køre på danske plader før grænsen.

• #6   31. aug 2015 Jeg kender én som kender én, der har kørt i hele europa, også Norge og Sverige på dk-prøveplade, og blevet stoppet diverse steder, no problemos, så et er hvad der står i den tykke sorte bog, og noget andet er hvad Bent betjent gør, også i udlandet-
    Kør den nu bare hjem på den prøveplade og kom igang med at leve i stedet for at hænge i paragraffer, det er sgu for kedeligt.

• #7   31. aug 2015 De Svenske plader skal ikke sendes tilbage, svenskeren afmelder pladerne på del 2 af hans registreringsattest, men pladerne sendes først til Sverige når du kører til syn i DK og det er synshallen der sender dem retur.

• #8   31. aug 2015 #8
    Kender du også en, der kender en, så har fået "klippet" pladen og måtte trække sin mc hjem fra udlandet?..
    Spar mig venligst for "tag en chance,vind en bamse" pladen..

• #9   31. aug 2015 #9
    Del 2. Skal jeg have med..siger Google??

• #10   1. sep 2015 Du skal have både den blå og den gule smiley

• #11   1. sep 2015 Der er både en del 1 og en del 2, på bagsiden af en af dem udfylder ejeren div. data på dig, for at afmelde, du skal have den blå attest og det der er tilbage af den gule, min søn og jeg har for 1 mdr. siden hentet en bil i Gõteborg og vi var også lidt i tvivl, men jeg har en ven son arbejder ved A-plus, så jeg talte med ham for at gøre det rigtigt

• #12   1. sep 2015 Jeg mener helt sikkert at du må køre hjem på en gældende svensk prøveplade! Der er ingen grund til at skifte den til en dansk ved grænsen.

• #13   1. sep 2015 De faste (metalplader) prøveplader må du køre med i Sverige og tyskland.
    Så ind og hør et værksted om du kan låne smiley

• #14   1. sep 2015 Jeg skriver mener, fordi det handler 0m Svenske plader. Jeg har selv kørt en MC med tysk metalprøveplade til min adresse i Ølstykke, hvor cyklen blev donor for min søns. Der var reglerne lige lavet om, men det var helt OK. Prøveppladen var et frisklavet metalskilt med 14 dages gyldighedog jeg skrev en erklæring i Tyskland om at cyklen blot skulle køres til Danmark. Jeg blevt stoppet af de danske toldere ved færgen, men de lod mig køre igen

• #15   1. sep 2015 Knud
    Jeg er ikke helt sikker på om sverige HAR prøveplader, da nr.plader her, følger køtj i dets levetid....eller til det er exporteret.

• #16   1. sep 2015 Carsten:

Det her lyder som om man skal spørge det svenske politi og ikke MCG's brugere

• #17   1. sep 2015 ja..eller transportstyrelsen

• #18   1. sep 2015
    Export av fordon

Om du ska sälja ett fordon till en person bosatt i utlandet ska fordonet anmälas avregistrerat på grund av export. Köparen kan även ansöka om tillfällig registrering i samband med detta.

För att fordonet ska kunna avregistreras på grund av export, ska säljaren sända in följande till Transportstyrelsen:

Anmälan om avregistrering på grund av export
    en handling som klart visar att fordonet har förts ut ur Sverige
    fordonets registreringsskyltar.

Registreringsbeviset

Anmälan om avregistrering på grund av export ska göras på del 2 av fordonets senast utfärdade registreringsbevis eller på blanketten ”Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES”. Vid export till ett land utanför EU/EES måste anmälan göras på registreringsbeviset.

På del 2 av fordonets registreringsbevis ska du som säljare markera att fordonet avregistreras på grund av export och skriva under som nuvarande ägare. Det finns inget krav på att köparen ska underteckna eller namnges, eftersom ingen registrering av ägarbytet kommer att ske.

Många länder kräver att få både del 1 och del 2 av registreringsbeviset för registreringen. Tänk på att det därför kan vara bra att lämna båda delarna av registreringsbeviset till köparen. Säljaren kan kontrollera om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte genom att kontakta Transportstyrelsen.
    Komplettera ansökan

Transportstyrelsen behöver en handling som klart visar att fordonet har förts ut ur Sverige. Det kan till exempel vara något av följande:

en kopia av ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där
    en skriftlig bekräftelse från mottagarlandets registreringsmyndighet på att fordonet är registrerat där
    en kopia på tullhandling som klart visar att fordonet har förtullats
    ett intyg från en yrkesmässig transportör som visar att fordonet förts ut ur landet till ett annat namngivet land.

Du ska även skicka in fordonets samtliga registreringsskyltar. När alla 3 sakerna har kommit in till Transportstyrelsen avregistreras fordonet. Om någon av dem saknas, kommer fordonet inte att avregistreras utan stå kvar i det svenska vägtrafikregistret med säljaren som fortsatt registrerad ägare tills kraven är uppfyllda.

Säljaren är den som ansvarar för att ovanstående 3 delarna blir insända till Transportstyrelsen. Observera att man både måste betala fordonsskatt och ha en trafikförsäkring för fordonet, om det inte är avställt.

• #19   1. sep 2015 Efter ovenævnte procedure står køretøjet altså uen plader på i Sverige, og skal altså transporteres f.eks. hertil - interessant

Kommentér på:
Danske prøvemærker i Sverige?..

Annonce