8.577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

erfaringer fiat 500 cabriolet erfaringer fiat 500 cabriolet

Vi skal have byttet vores Avensis , ud til en lille bybil (nr 2 bil) og kigger på en swift og en 500 cabriolet , jeg synes 500 er smart og anmeldelser/test af den ser også fine ud , men vil gerne høre om der er nogle med erfaringer fra denne , (har læst de tråde ,der er på bilgalleri .men de er lidt gamle, og har også lavet et emne ,men der sker ikke meget derinde) så håber nogle her kan give lidt input ,på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaringer fiat 500 cabriolet
  • #1   5. okt 2015 Forfærdeligt udsyn når taget er rullet ned.
    Generel "dårlig" kørekomfort.
    Ikke en cruiser - egner sig lige til bykørsel.

Swiften er en hel anden bil.

• #2   5. okt 2015 ja den med udsynet står flere steder , og hvis den er monteret , med 16 tommer skulle komforten lide under det , jeg har også en bil vi kan bruge til de længere ture , og ja swiften ville være det fornuftige valg , synes bare 500 er lidt sjov smiley

• #3   5. okt 2015 En 500 er den mest bøssede æske på markedet ..... Så er det sagt smiley
    En Avensis er en perfekt by bil.. Mindre biler har kun opnået kultstatus fordi vi har et helt umuligt afgiftssystem. .... smiley

• #4   5. okt 2015 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mini/cooper-s/16-175/2580418
    Bum. Selv tak. smiley

• #5   5. okt 2015 Nemli Søren!!!
    Konen tror hun har fået en af de moderne små æsker fordi den hedder mini. Og far har fået en sjov,velkørende rigtig bil. smiley

• #7   5. okt 2015 #6 Speedy
    Kan godt lide dit ordvalg.

(Hvis du vælger Swiften kan du se på placeringen af antennen hvor den er lave hvis den sidder ved bagklappen er den lavet i Ungarn og hvis den sidder ved forruden er den bygget i Japan... )

Altså, hvis den kommer fra Ungarn er den lavet-
    Og hvis den er fra Japan er den bygget-
    Går ud fra du foretrækker japseren smiley smiley

• #8   6. okt 2015 Jeg skal ikke køre i den . Jeg har en anden smiley det med bremser havde jeg ikke hørt før . Vil huske det med antenne hvis det bliver en Swift .søren jeg er ikke så vild med den nye model mini .

• #9   6. okt 2015 ja - bremserne på en fiat 500 har det med at hænge lidt for ofte.

Swiften er bare bedre sat sammen og med bedre produkter end fiaten.

men kan snildt følge dig omkring fiaten.

Hvis det drejer sig om 6000-9000km om året, kan du godt leve med fiaten.
    Så er det altså heller ikke værre med den 500. ?

• #10   6. okt 2015 Vi kiggede også engang lidt på en Fiat 500 som konebil.
    Det der nok var grunden til at det ikke blev den, er den uhyggelig ringe adgang til bagagerummet..
    Cabriolet udgaven har kun et lille hul i bagenden, og skal man have bare lidt derind engang imellem, så vil det lynhurtigt blive noget man kommer til at bande gevaldigt over..
    Ellers synes jeg egentlig den kører ganske glimrende, og er en fin lille bil.
    Men det er vel stadig "kun" en Fiat Panda i forklædning smiley

• #11   6. okt 2015 Hvis det skal være lidt smart og fancy kan jeg anbefale en Citroën DS3. Sådan en har jeg, og den er jeg dælme glad for. Den kan også fåes i en version der kan hive taget ned. smiley

• #13   6. okt 2015 John P - Den er vidst også lavet med en 4 cyklindret VTI motor med 120hk.
    Jeg har selv en diesel, så har ikke prøvet benzin modellerne.

• #15   6. okt 2015 den skal kun bruges til at køre fruen på job , ud og handle og andre småærinder , (og hvis de store unger skal med på juleferie,så kan de køre i den. og hvis de ikke er tilfredse , er de velkomne til at bruge toget ) det værste der er sagt om den , er at den er lavet af "rullejern" så den skulle være , udsat for rustangreb , kender ikke lige det begreb ?

• #16   6. okt 2015 Altså det er en Fiat for hulen.. De ruster ikke som i gamle dage. Men stadig langt værre end det meste andet..

• #17   6. okt 2015 Vi har en Fiat Panda som vist nok er den samme bil som Fiat 500 hvis man tager karossen væk. Synes nu det er en fin lille bil selv om den er lidt bovlam. Interiøret føles solidt og ikke "billigt" som man ellers godt kunne forvente af en bil i det prisleje.

Min mormor har Fiat 500 og har heller ikke haft problemer med den.

Tekniske problemer har der ikke været nogen af, men begge biler er også helt nye. Man har hørt mange skrækhistorier om Fiat, men hvilket bilmærke har ingen skrækhistorier tilknyttet? (ud over Toyota :P)

• #18   6. okt 2015 Ja det er det Nikolaj , og lige nu har vi 2 toyotaer smiley

• #19   6. okt 2015 For mange år siden var en Toyota Crown en skræk historie smiley

• #20   9. okt 2015 Michael

Hej .
    Jeg arbejder hos Toyota og Fiat som mekaniker .
    Så jeg kender godt til begge mærker .

Jeg vil være ærlig af sige af du må på ingen måde forventet det samme af Fiat'en som af Toyotaen .

Så vil du blive skuffet .
    Husk Fiat købes med hjertet ikke fornuften smiley

Fiat 500 er en ok bil , der er forskellige ting med dem og det stof tag kan volde nogen problemer i få tilfælde
    Der er dog mest tale om knækket ledninger til bagklap .

Syntes bremse problemer bliver overdrevet en smule , det er rigtigt af de ikke er de bedste til af undgå af klodserne Gro lidt fast men de er skam ikke meget værre ind forskellige andre .

Dog skal du huske af Fiat påpeger også iforhold til garanti af bilen ikke må komme i vaskehal med stof tag.

Ellers spørg smiley

• #21   9. okt 2015 Donnatelo : lyder bedre er stadig i vildrede , men uanset om jeg køber den nye aygo cabriolet , eller fiat 500 ,eller swiften , er det nok ikke lavet på samme måde som en større dyrere bil som avensisen.

• #22   9. okt 2015 Michael

Tror mig der er kvali forskel på en Aygo og en 500 .

Skulle næsten ligge et billed op af det rum hvor vi har garanti dele som er defekte og blevet skiftet
    Hvor man kan se Toyota hylderne og Fiat hylderne .:)

De taler for sig selv smiley

• #23   9. okt 2015 ok ? hvilken skal jeg købe så ?

• #24   9. okt 2015 altså hvis valget er mellem en fiat 500 og en aygo ?

• #25   9. okt 2015 Ville tage en Aygo .

1 år længere garanti .

Bedre kvali især den nye Aygo da den er mere Toyota smiley

• #26   9. okt 2015 for 109k har 500 kørt ca 50k og er fra 13 en aygo kan fås til det samme som demo , så vi må ud og prøve den smiley tak for hjælpen .

• #27   9. okt 2015 Altsaa nu har vi baade en Fiat 500 og en Aygo i familien. 500 foeles som en meget mere gennemfoert bil. Mindre larm og stoej og paenere interiör. Mht. mekanikken skal jeg ikke kunne sige hvad der er bedst, men 500 foeles som en mere laekker bil (og derfor koster den ogsaa mere)

• #28   9. okt 2015 Nikolaj

Er det den gamle eller nye Aygo ?

• #29   9. okt 2015 Det er godt nok den gamle Aygo, havde glemt de har lavet en ny en smiley
    Ved en hurtig google soegning kan jeg se at den nye ser noget mere laekker ud inden i.

• #30   9. okt 2015 Tænkte det nok smiley

Er selv ejer af den gamle model Aygo .

Og der vil jeg give dig ret den er noget mere larmende og blik .

• #31   9. okt 2015 Paa trods af det ville jeg stadig vaelge Aygoen tror jeg, men mest fordi jeg ser en bil i den prisklasse/stoerrelse som noget skal vaere praktisk i stedet for smart smiley

• #32   9. okt 2015 en af de ting jeg ikke er så vild med ,ved 500 ,cabriolet , er at man har svært ved at se bagud , det skulle ikke være et problem ved aygoen , jeg kan så godt lide ,at taget kan køre helt ned på 500 . men igen vi må ud og køre i dem , (det er jo den rigtige tid at købe cabriolet på smiley

• #33   9. okt 2015 Jeg har også en Aygo (gammel model) som bil nr. 2
    Lad vær med at købe en!
    Den er bare for billig lavet. Hvis jeg skulle gøre det om, havde jeg købt en Yaris, der var et par ældre i stedet for. Meget mere bil.
    Hvad med at tage skridtet fuldt ud?
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mx-5/18i/2559133

• #34   9. okt 2015 den grønne afgift søren smiley vi skal ned på 620 kr

• #35   9. okt 2015 Arh, det er da rimeligt snæversynet Michael. smiley
    Du skal da tænke totaløkonomi.
    Pokker da med om den koster lidt mere i ejerafgift, hvis afskrivningen er meget bedre?
    Og køreoplevelsen.
    Og glæden.
    Og brugsværdien.
    Og en glad frue!!! smiley

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/mr2/18/2579919

• #36   9. okt 2015 @michael.

But why ?

Den grønne afgift er så lille en del af det at have bil at 1000,- +\- ikke gør nogen reel forskel.
    At få en æske som har en god total økonomi er langt vigtigerer en at få en som gør sig godt på et enkelt punkt...

• #37   9. okt 2015 Ligger halv beruset på gran canaria med en elendi wifi forbindelse. Derfor var Søren hurtigst smiley smiley smiley

• #38   10. okt 2015 min hustru kører ca 10k by km , jeg har en anden bil og gider ikke køre i hverken avensis eller 500 , mx5 eller hvad det nu bliver . så det betyder jo noget om den bruger 500 liter benzin og 620kr i grøn afgift eller 1000 liter benzin og 4700 i grøn afgift . der er ca 10k forskel på årsbasis = en ekstra rejse smiley hvis hun havde en drøm om en mx5 skulle hun ha det ,men det har hun ikke ,hun vil bare gerne have en fix bybil hvor taget kan køres væk smiley
    bare det var mig der var på gran canaria , vi var på Rhodos sidste uge , og kunne snildt tage afsted igen smiley

• #39   10. okt 2015 Du må ikke lade dig være forblindet som hr og fru Danmark generelt. Over km/L og grøn afgift.. Værditab,service og reparationer er ofte den dyre post. Og her er det ikke ualmindeligt at en lidt mindre "økonomisk" bil er den som giver ejeren en ekstra ferie smiley
    Fandme svært at finde skygge nok til at se hvad jeg skriver smiley smiley smiley

• #40   10. okt 2015 I dette tilfælde er der vist ingen tvivl om hvad der er billigst når alt bliver ,regnet med (jeg kender godt priser på service etc og værditab , på både store og små biler smiley derfor har vi en stor nemlig min smiley så kan jeg få en endnu større og dyrere , når vi nedgraderer den anden smiley

• #41   10. okt 2015 Jeg er overbevist om der findes langt mere økonomiske løsninger end en ny/nyere Fiat 500. Men det er jo ligegyldigt hvis det er den i vil have. smiley

• #42   10. okt 2015 intet er bestemt ud over at det skal være en minibil , og med stoftag ,hvis det virker odentligt smiley og gå du nu bare i baren , så skruer jeg op for gulvvarmen smiley

• lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #43   11. okt 2015 har du undersøgt hva det koster at forsikre cabén ? kender en der havde 1 opel astra 1.6 8v cab. der var voldsom dyr at forsikre

• #44   27. okt 2015 Hvilken farve blev den lille Fiat? smiley

• #45   27. okt 2015 vi var ude og sidde i en aygo x vawe (Åben bil ) igår , og skal køre i den næste uge , jeg må sige den virkede gedigen i udførslen ( og bliver det alligevel en brugt tror jeg december er god at købe cabriolet i smiley

Kommentér på:
erfaringer fiat 500 cabriolet

Annonce