{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Utroligt kørsel! {{forumTopicSubject}}

Dette enme er måske mere til bilgalleri, men også til mc galleri. Jeg forstår bare ikke hvordan flok ikke kan respektere det vejr som der nu engang er, F.eks jeg var på vej hjem fra roskilde, det begyndte at stå ned i store strømme, kan se 50 meter frem se, men folk foresætter bare med samme hastighed 130-140 Forstår bare ikke hvordan man kan være så ligeglad, for der skal godt nok ikke gå meget galt når du faktisk kører på vandet ?!

Dette er bare et off-topic hvor jeg meget gerne vil hører om du er en af dem der har så travlt at du "slå" hjernen fra engang i melle ?!

Mvh Jakob Nielsen, Flame gerne, vil bare gerne have lidt svar da jeg er lidt uforstående..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utroligt kørsel!
  • #1   24. okt 2006 Jakob

    Jeg er helt enig. Der er mange, der sejler boulevardsejlads oven på vandet i dårligt sigt.

    Hvad mere er, de tænder ikke deres tågebaglygter. Dem skal man godt nok være forsigtig med i mørke, men i regntykning om dagen er de en genoldig hjælp.


  • #2   24. okt 2006 nu er det jo ikke alle der kører på nankang dæk fra T-svansen som aquaplaner ved 25kmt........'

    men du har ret, folk er ikke gode til at køre efter forholdene.

    Nu har jeg kørt en del i det sydtyske og der kan vi tale om nogle der i den grad ignorerer regnvejr, ydersporet sænker lige farten 10-20 kmt og så er vi nede på 160kmt.......

    men de fleste tyskere skifter også deres dæk når de er nede på 3mm


  • #3   24. okt 2006 TÅBE LYS !!!!!!

    Det er da ihvertfald ikke 2% af danskerne der kan finde ud af at bruge det !!!!

    Det burde krafstejlme sættes en brummer i alle biler hvor der er tågelys !!!


  • #4   24. okt 2006 Jakob N -
    Jeg er helt enig, oplevede det samme i dag på vej til arbejdet.


  • #5   24. okt 2006 Kim:

    Altså jeg har ikke "platkondomer" fra THansen på mit landevejslokomotiv, og det heller ikke en fladtrådt brianbil, men jeg kan bare konstatere, at selv ved 100-110 kmt slår ESP systemet ret jævnligt fartpiloten fra.

    Det er da fordi et eller flere af de drivende hjul slippe kontakten med asfalten.

    Jeg er i øvrigt enig med dig i at i det midterste og sydlige Tyskland er de helt gale med regnvejrskørsel - det regner også sjældent mere end en times tid, inden der opstår motorvejsproblemer på grund af bulefester.


  • #6   24. okt 2006 Er glad for i har det samme som mig, for var sku lidt bange for at jeg bare ville blive flamet for at komme med min påstand! smiley

    For om man sænker farten 20-30 km i timen betydet ikke det store, Det er jo ikke hele turen du kører med forminsket fart, sjældent at det regner konstant.

    Men uanset dæktype er det stor chane for ingen kontakt mellem hjul og asfalt, det sker jævnligt og folk finder først ud af det når det er forsent og når først kontakten er væk er det bare at vente og håbe på det bedste..


  • #7   24. okt 2006 Sådan en dag som i dag er jeg da også ekstra vågen, for folk ser sku ikke en skid.. De sidder jo tørt i deres bil, men de fatter ikke at bruge ventilation så de måske skulle kunne se bare lidt. Var sku ved at blive drønet ned 2 gange på vej til arb. i dag..

    PS: Var sku godt nok blevet gennemblødt i dag.. Det er ikke sket siden bakken åbnede.. Lorte vejr


  • #8   24. okt 2006 Det eneste positive ved regnvejr:
    Hastighedsgrænserne passer bedre til forholdene.
    De fleste pansere er bange for at blive våde, så man møder ikke så mange stående med kikkertsigte og mælkebøtter i hatten.
    Man kan køre hurtigere end i snevejr.



  • #9   24. okt 2006 Selvfølgelig skal man køre efter forholdene, jeg har MEGET respekt for våde glatte veje og kan kun opfordre andre til at ha' det samme.
    Brønddæksler, rundkørsler, fodgængerovergange, blade, jord osv. Især rundkørsler har jeg dårlig erfaring med.
    Ovenstående skal opfattes som et indlæg mod de tåbelige GENERELLE hastighedsgrænser, der fratager folk enhver evne til at vurdere forholdene og køre derefter på friske dæk af god kvalitet på landeveje i godt vejr.


  • #10   24. okt 2006 Unskyld Michael, men vi skal ikke lede nogen i uføre. (andre end os selv) smiley
    Jeg er bare så p....træt af de tåbelige regler og de ENDNU mere tåbelige straffe for at færdes med hastigheder, der i Tyskland anses for fuldt forsvarlige.
    (og måske en lille bitte smule over)
    smiley
    Jan L


  • #11   24. okt 2006 Er lige kørt fra Høje Taastrup til Falster, fy for pokker jeg er våd smiley

    Syntes bliverne holdt en fornuftig fart, nogle kørte enda irriterende langsomt. Det der virkeligt pisser mig af er at når jeg prøver at holde en ekstra lang afstand til den forankørende i sådan noget vejr her, så er der øjeblikkeligt en tumpe skal overhale mig, for derefter at trække ind i hullet i bremse ned foran mig så man skal sætte farten yderligere ned for at holde noget afstand.

    Det og så lastbiler, for pokker er de blevet designet til at skovle vand op fra vejen og kaste det i hovedet på MC'er?


  • #12   24. okt 2006 Efter at min bror aquaplanede på motorvejen med 90 km/t og gjorde de gamles Mercedes 300E hele 1½ m kortere, er jeg begyndt at passe væsentligt mere på i regnvejr.
    Bagegerum og bagsæder var helt væk og det træ han ramte (kurende baglæns) stod efter sammenstødet lige der hvor soltaget starter... KNALD!

    Men hvem fa'en sætter også træer (uden autoværn) langs en motorvej??? Det er da kun i dk at sådan noget kan ske! Årsagen: At gøre vejene mere sikre koster penge, at dele fartbøder ud giver penge...


  • #13   24. okt 2006 NEMLIG Christian, du har fat i det helt rigtige.
    Hvis man ville gøre noget alvorligt ved de alt for mange trafikdrab skulle man:
    Fjerne de generelle hastighedsgrænser.
    Sænke hastigheds grænserne på særligt farlige steder.
    Fælde træerne langs vejene.
    Tvinge folk til at bestå kørekuser på bane hvert andet år.
    Lave veje med ordentlig friktion og afvanding.
    Undlade at fylde vejsiderne med grus, som dårlige bilister "trækker" ind på vejbanen.
    Undlade at tillade de ny STØRRE lastvognstog.
    Lære cyklister respekt for højresvingende lastbiler.
    Og sidst men aller vigtigst:
    Øge antallet af spritkontroller. (Jeg har kørt 35000km i år på alle tider af døgnet, og er ikke blevet checket een eneste gang for sprit).



  • #14   24. okt 2006 Oops jeg glemte: Tillad larmepotter på motorcykler.
    smiley


  • #15   24. okt 2006 Det danske normalvejr er defineret som regn, dvs. hastighedsgrænserne er sat efter våde veje - det lærer man til teori.

  • #16   24. okt 2006 Jan vi er meget enige!, måske lige med bortset fra det med hastighedsgrænserne. Jeg er nu lidt i tvivl om folk ville kunne styre det med at sætte hastigheden efter forholdene, men der er godt nok mange steder de kunne sættes lidt op og få hvor de burde sænkes lidt imo.

    Træerne må da også gerne står der, hvis bare de sætter autoværn op, men jeg er godt nok stadig muggen over at jeg nær var ved at miste min bor pga et stykke "vejpynt" ;-(


  • #17   28. okt 2006 Stefan, det skulle ikke undre mig, at du har ret. Det er jo kun endnu et bevis på umyndiggørelsen af trafikanterne.
    Altid laveste fællesnævner:
    En gammel k..... i en Skoda fra den gang de havde hækmotor med dårlige dæk i regnvejr.
    Det er grundlaget for de generelle grænser vi har.
    Mvh.
    Jan L


Kommentér på:
Utroligt kørsel!

Annonce