1.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

" Min " Indvandrer " Min " Indvandrer

Her går men jo og har sin vante indstilling til Indvandringen fra syd , og speciel indvandringen fra de muslimske lande , og den går vel noget forenklet ud på at vi passer os selv hvis de passer sig selv.
Sidste fredag var jeg ude hos en kunde i nærheden af Viborg ,og så på et tidspunkt var jeg ude i bilen efter noget , der ser jeg en person komme gående gennem haven hen mod mig , Det viser sig at være en yngre pæn indvandrer kvinde med tørklæde, stor tud og lande gevanter. Hun henvender sig visende et dansk sygesikringskort hvor hun peger på adressen .Hun er tydeligvis udmattet og træt . Jeg spørger ind til hendes problem på Tysk, Engelsk lidt Fransk og på de fire fem ord jeg husker på Svahili tænker at det vel er en andens sygesikring hun her står med . Hun peger igen på adr. på kortet og jeg henter min gps og taster adr. ind . Der er over fem km. til den ønskede adr. og jeg forsøger at forklare vejen men kan godt se at det vist ikke går. jeg ville så låne hende gpsen men ser at det jo heller ikke går , hun forstår den ikke. Jeg går så ind og forklarer min kunde om situationen og vi bliver enige om at hun må køre hende derhen i X5 eren .
De kører og der går godt nok lang tid inden hun kommer tilbage igen
Det skyldes, fortæller hun at da de når frem ag vil læsse indvandere pigen af insisterer hun på at min kunde skal gå med ind , det gør de så og skal så hilse på manden der jo er noget ældre end pigen og på de fire børn og, med mandens oversættelse viser det sig at konen er gået hel vild og har vandret i fem timer før hun fandt et hus hvor der var nogen der ville hjælpe hende , og de var så kommet fra Syrien for en måned siden , han var IT operatør og hun var musiklærer. de var yderst gestfrie og hvis hun eller jeg nogensinde manglede noget var de altid klar til at hjælpe .
Og så er det jo så at jeg må tage min forstokkede menneske syn op til revision , og ved i hvad. Det føles jo super dejligt .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  " Min " Indvandrer
Kommentér på:
" Min " Indvandrer

Annonce