1.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Idiotvælde - superstudent udvises. Idiotvælde - superstudent udvises.

En ingeniørstuderende smides ud af Danmark, fordi han har arbejdet for meget i 2013, så han kunne klare sig selv, og oven i købet betale for sine studier.
Samme dag han består den sidste eksamen, og kan præsentere lutter 12-taller, kan man læse denne artikel.
Kan nogen forklare det med logik?
OBS. En henvisning til at det er sådan reglerne er, er ikke logik.

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/esben-lunde-vi-skal-vaere-dygtigere-til-fastholde-internationale

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idiotvælde - superstudent udvises.
  • #2   23. dec 2015 Folk der gider lave noget, er dygtige, gider tage en uddannelse skal med djævlens vold og magt jages ud af Danmark, så der er plads (og penge!!) til Lewakowic - dét er dansk logik.

Jeg brækker mig.

• #3   23. dec 2015 Ja, vi kan ikke have disse ukriminelle typer rendende frit rundt i Danmark.
    Vi har slet ikke den fornødne erfaring med den slags.

• #4   23. dec 2015 Enig Søren. Men der er desværre ingen logik smiley

• #5   23. dec 2015 Nej, der er der eddersparkme ikke. Vi graver vores egen grav med den slags beslutninger. Lort vil vi gerne holde på, men folk der bidrager positivt - ud!

• #6   23. dec 2015 "OBS. En henvisning til at det er sådan reglerne er, er ikke logik" - fair nok, men hvad skal vi så med regler? Hvis man alligevel gradbøjer dem efter hvad man lige mener (og ikke mindst efter hvem der har overtrådt dem), er der da slet ingen grund til at have dem. Det er muligt at han har fået flotte karakterer, men han har så ikke været kvik nok til at sætte sig ind i de regler han opholder sig her i landet under. Hvis jeg nu slog en tilfældig mand halvt ihjel, tvivler jeg på at det ville hjælpe ret meget at påstå at jeg jo ville slå ham helt ihjel, og da det nu kun var halvt måtte det være under bagatelgrænsen smiley Men bare rolig, nu er medierne på sagen, så han skal nok få lov til at blive smiley

• #7   23. dec 2015 Tom.
    Skal jeg forstå det sådan at du forsvarer en idiotisk regel med at det er en regel, og sådan nogen skal man jo ha'?

Hvis voldtægtsmænd og andre kriminelle kan få lov at blive p.g.a. nogle regler, og folk som ham vi taler om her, skal smides ud p.g.a. nogle regler, - så er der altså noget galt med reglerne.
    Det er simpelthen talentløs lovgivning.

Og læg mærke til sammenhængen mellem udvisningen, og den artikel jeg linker til.
    Hvis det ikke var så torskedumt, så ville det være sjovt.

• #8   23. dec 2015 #7 Jeg kan sagtens se paradokset, nu var det dig der (næsten) skrev at man ikke kunne bruge regler og love, det er såmænd mere det jeg ikke er enig i. Alternativet er totalt anarki, og det tror jeg at vi meget hurtigt blev trætte af. Men det ændrer ikke på at det er mandens eget ansvar at sætte sig ind i reglerne, og følge dem! Og begynder vi først med den der med "ja,ja det gælder selvfølgeligt ikke dig, kun alle andre" så får vi først det du kalder idiotvælde -fedt udtryk for resten smiley - for så skal alt fra parkeringsbøder til massemord behandles efter love og regler lavet til hver enkelt sag! Og det kan idioterne ikke finde ud af smiley God jul

• #9   23. dec 2015 Jeg har en tidligere kollega hvis mand er fra USA, men har boet her i 20 år nu. Han er ingeniør og har haft fast arbejde siden han kom, bor i eget hus, har kone og 3 børn. Han fik, så vidt jeg har forstået, en 20-årig opholdstilladelse som nu skulle fornys. Det burde være et stykke underskrvet papir, og så ikke mere i det. Men han er lige blevet nægtet ophold her i landet, og skal inden for et par måneder rejse til USA i minimum 6 måneder, så må han prøve at ansøge om ophold igen. Det giver da absolut heller ikke mening.
    Sådan nogen regler er fuldstændig hul i hovedet.

• #10   23. dec 2015 Flink afro mand der klarer sig fremragende, ham kan jeg fandme godt lide! Man kan vel finde en mild penge-straf, så man ikke bliver smidt ud for dét det
    Han vidste vel ikke bedre om vores omfangsrige regler/system.

• #11   23. dec 2015 Tom - jeg skriver ikke at der ikke skal være regler.
    Men hvis reglerne er lavet sådan, at de har den effekt som jeg beskriver i oplægget, eller som Simon beskriver herover, - så er de regler lavet af nogen der ikke er kompetente til at lave regler.

Det kan også være svært, men når man opdager hvordan de virker - og jeg tvivler på at hverken politikere eller dem der arbejder med det i praksis kan se fornuften - så han man pligt til at få det rettet, ligesom med enhver anden fejl.

Men reaktionen fra flere politikere er: "Sådan er reglerne"
    Det er simpelthen for dumt.

• #12   23. dec 2015 Nu er det jo ikke et krav at være specielt kvik for at være politikker, tværtimod smiley

• #13   23. dec 2015 Nej, det er der mange gode eksempler på smiley

• #15   23. dec 2015 Ja, det kan han sikkert, - hans indsats er ikke spildt.
    Men at udvise ham?

• #16   23. dec 2015 Hvis han får så høje karakterer, så burde han også have været i stand til at læse reglerne omkring arbejde som student fra 3. land og konsekvenserne ved at overtræde dem.
    Jeg har derfor ikke så ondt af ham, det er ikke mere synd for ham fordi hans gennemsnit ligger et pænt stykke over middel.

At reglerne virker urimelige er en helt anden sag, men det er ikke et hak mere synd for ham fordi han er "superstudent".

• #17   23. dec 2015 Hvad nu hvis han siger at han er superkriminel sigøjner boss.........?
    Så plejer der være en regel som tilsidesætter alle andre regler.....eller har jeg misforstået noget .. smiley

• #19   23. dec 2015 Vi vil jo have de strenge regler fordi vi ikke gider have folk ude fra kommer og nasser. Det har vi jo arbejdet hårdt for de sidste 15 år. Det er uheldigt at nogen folk, som egentlig gerne vil Danmark, også bliver ramt af reglerne, men sådan forholder det sig jo desværre.

Loven er lige for alle.

Vi har selv stemt på dem der har vedtaget de regler(Soc Dem,V,K,LA,DF), jeg tvivler i hvertfald på at folk på MCGalleri stemmer på Enhedslisten og Radikale V. Jeg synes det er mærkeligt at man kan gå ind for lukkede grænser og ud af schengen på den ene side, og så bliver overrasket når folk bliver sendt ud af landet på den anden.

• #20   23. dec 2015 Når vi andre fx rejser ud i verden, fx til USA, så ved vi jo også hvad vi går ind til. 3 mdr. på et turistvisum og så hjem igen. Hvis vi så ikke overholder tiden - ja, så bli´r vi også "smidt" ud.
    Og .........................???

Jeg kan bestemt ikke se, hvorfor vi skal være mere flinke med andre, en de andre er med/for os.

God jul.
    smiley

• #21   23. dec 2015 Det er bare dansk når det er bedst. regler der ikke giver mening for nogen, heller ikke for dem som har lavet dem.
    Det kan ikke blive dummere.

• #23   24. dec 2015 Afgørelsen er netop 100% logisk. Og det er problemet, fordi man har lavet en lov, hvor sagsbehandlere skal følge et flowchart når de træffer afgørelser.
    Og disse afgørelser bør istedet træffes ud fra en lovgivning, hvor man laver vægtede individuelle afgørelser
    Det vil nok kræve at man flytter afgørelserne til en domstol, men med globaliseringen så vil det her gentage sig igen og igen, hvis vi ikke ændre det

• #24   24. dec 2015 Han smides jo heller ikke ud. Hans opholdstilladelse er bare udløbet.
    smiley

• #25   24. dec 2015 Hvis man bad - eller tvang - vores såkaldte repræsentative folkevalgte inde på Borgen til at tænke selv eller forholde sig til lovgivningen, så var helvede løs. Så skulle de jo til, at arbejde for deres penge. Nu kan de bare trygt og roligt trække armene i vejret og undskylde sig med "Jamen, sådan er lovgivningen bare".

Og hvem ved - skulle de til at tænke, så kunne det utænkelige ske: en mand som ham her fik lov, at være i Danmark fordi han bidrager med noget. Og en mand som Lewakovic blev kylet ud på røv og albuer (som han jo vist via en lov allerede er dømt til). Guderne forbyde, at vi en dag havner dér i Danmark. Nej, lad os fortsætte som blinde høns, så skal vi ikke tage ansvar eller stille spørgsmålstegn ved vores love.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #26   24. dec 2015 Hjælp mig lige. Hvis en tilsvarende person, med lidt lavere gennemsnit, kom ud for det samme. Skulle vedkommende så blive ?

• #27   24. dec 2015 Masser af focus på enkelte, der må rejse ud af landet efter gældende regler og efter de har fået hjælp og gode betingelser under deres ophold, men knap så meget focus de tusindvis af klaphatte, der nasser på vores system og gemmer sig i diverse ghettoer og kun gør livet surt for deres medmennesker.
    smiley

Kommentér på:
Idiotvælde - superstudent udvises.

Annonce