1.438 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

MC eller forretning MC eller forretning

Hej

Hvad ville du gøre?

Står og vil købe forretning og gå selvstændig. Dette vil være i indre by København, bor midt på Sjælland. Det kan bedre svare sig at tag det offentlige end at kører selv derind.
Overvejer at sælge motorcyklen, hvor pengene fra den skal bruge på forretningen
Ca 50% af værdien som firmaet vil stå i, vil komme fra motorcykel salget.
Tror bare jeg kommer til at savne den lidt.

Vil du sælge den rent og så undvære den, eller vil du smide den som sikkerhed for pengene til banken og så
Stadig kunne kører på den, ikke sikker på
Banken vil godtage den. Eller samme værdi.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC eller forretning
  • #2   4. jan 2016 Du kan jo altid købe en motorcykel senere i livet igen.

• #3   4. jan 2016 Som selvstændig, hvor meget tid vil du have til at kunne køre på den? Muligvis en betragtning værd.

• #4   4. jan 2016 1. sælg biken
    2. få gang i biksen
    3. tjen styrtende med millioner
    4. køb en ny bike
    5. nyd livet som millionær biker

Problem solved ! smiley

• #5   4. jan 2016 Jonatan Jeg tror jeg gør som du siger der!! haha

• #6   4. jan 2016 Tror du det er en god idé at starte som selvstændig?
    Der skal man jo hest kunne tage en beslutning - også ind imellem en der er sværere end den du spørger om her.

Om du skal gøre det ene eller det andet, afhænger jo af din økonomi, så den skal man kende for at vide hvad der er klogt i din situation.

• #7   4. jan 2016 Nu går jeg ud fra at det er din Duke, i det tilfælde ville jeg sælge og så smide 80% af pengene i forretningen og bruge 20% på en anden og ældre cykel så du stadig har den mulighed ind/ud af kbh

• #8   4. jan 2016 Sælg biken og bliv selvstændig (du kan altid købe en anden bike senere)!
    Hvis du virkelig brænder for at blive selvstændig og tør løbe en større økonomisk risiko, så spring ud i det. Jeg har aldrig fortrudt, og at "være herre ved eget bord" er en fantastisk fornemmelse. Sidst, men ikke mindst: Hellere fortryde noget man har gjort, end fortryde alt det man ikke fik gjort.
    PS! Med en gennemtænkt forretningsplan, vil din risiko blive betydeligt mindre. Den tvinger dig nemlig til at tage stilling til en række forhold, der har stor betydning for om du for succes. Skriv hvis du vil have et udkast...

• #9   4. jan 2016 Lige meget hvad, åbner jeg forretning i år. Det er bare om man skal smide den i indskud og stadig kunne kører. Eller om man bare skal sælge den og så undvære MC.

Er kommet lidt frem til at, jeg hellere må sælge den, som nogen skriver, får ikke brugt den så meget når jeg er selvstændig. Bare stramt at undvære friheden på den, men rart at have rene penge at smide ud, så der også mindre lån.

• #10   4. jan 2016 Sælg den og køb en ældre/mindre, det havde jeg nok gjort, bare så man kan komme ud, hvis det er - og hvis du stadig ikke har bilkort, så kan der jo være tidspunkter, hvor det offentlige ikke er til megen gavn.

Men fedt, hvilken butik vil du åbne :D?

• #11   4. jan 2016 En cykelforretning på frb. Der mangler noget seriøst.'siger folk derinde smiley

• #12   4. jan 2016 Hvor på frb :)? - Men nej, der er sgu ikke så meget der inde - et god stor en, ville sikkert kunne klare det fint smiley

• #13   4. jan 2016 Skal lige
    Finde de rigtige lokaler. Men indre frb, med god trafik.

• #14   4. jan 2016 Okay, held og lykke med det smiley

• #15   4. jan 2016 Tak tak

• #16   4. jan 2016 Sælg.
    Du får LATTERLIGT travlt de næste par år.. Der er så meget kontor/telefon arbejde at det formodentlig vil være mere stressende end afstressende, at have en halv dyr motorcykel stående.

Held og lykke smiley

• #18   4. jan 2016 Jeg kan bare ikke arbejde for andre og kan se muligheden i flere penge. Selvfølgelig også mere arbejd og aldrig fri næsten, er så det negative ved det.
    Men det burde kunne kører rundt, samt kun mig som får lønnen, min egen chef. Har stået for flere butikker før, så ved hvad det koster i tid desværre, men det er også meget fedt, man har styr over det hele selv og kender til det hele. I forhold til at være løn modtager smiley lorten er bare, hvis der ikke sker noget, så får jeg heller ikke løn.

• #19   4. jan 2016 Det er også en umådelig dyr MC du har, hvis den modsvarer 1/2delen af den nødvendige opstarts kapital. Noget langt billigere kan man sagtens blive glad for.

• #20   4. jan 2016 Går bare aldrig ned på udstyr. Men har lavet budget på. Inventar, lokale med leje, værktøj der mangles,'samt cykel dele og x antal cykler. Så er det ca 300.000kr kan godt være lidt mindre, men så er man på den sikre side. Det løber hurtigt op desværre. Vil helst låne så lidt som muligt i banken.

• #21   4. jan 2016 Jeg nægter at tro du kan nøjes med 300k til opstart smiley det lyder helt vildt. Er ikke engang sikker på det dobbelte kan gøre det...
    Der går lang tid før man har + på kontoen når man starter fra scratch ..

• #22   4. jan 2016 Det kommer jo helt an på hvad han vil Brian. Men du har da ret, 300.000 får hurtigt ben at gå på. - dog er der nogle der er startet med meget mindre!
    Det vigtigste spørgsmål er sådan set, hvor længe du mener at kunne undvære løn, samt hvilke andre faste udgifter du har privat. - der går et stykke tid, hvor det er ren investering, hvor systemer skal indkøres og varelager samt kundegrundlag skal opbygges.

Det er sgu hårdt arbejde - det er meget nemmere at arbejde for andre!

• #23   4. jan 2016 Vi har regnet ud fra en vens forretning. Ca samme pris eller lidt højere i udgifter. Der skal jeg have 3000kr på bundlinjen efter udgifter af vares indkøbs pris, så løber den rundt med løn på 25.000kr om måneden. Vil selvfølgelig kører den stramt til at starte med,'så jeg lige kan overleve selv. Hvor jeg har været i stille forretningen fx frb og Kastrup. Der lå vi lidt over. Men selvfølgelig får de hurtigt ben at løbe på.

• #26   4. jan 2016 Jeg har ikke egen maskine endnu men har 2-3 venner der har sagt jeg godt må prøve eller låne deres til en hygge tur hvis det passer ind i deres planer.

Tænker selv på at sælge min bil og få noget billigere vogn at havde
    nuværende koster knap 11000kr årligt med forsikring (4500) og vægtafgift. (6060)
    Og få en Mere økonomisk bil der koster mindre i ejerafgift så der er råd til andel eller ejerlejlighed. Bil og mc.

• #27   4. jan 2016 Jeg solgte selv min motorcykel for at købe ind til en arbejdscomputer og starte selvstændig som grafisk designer. 5 år senere købte jeg en meget federe cykel. Og nu 10 år senere er jeg stadig selvstændig. Hvis jeg var dig ville jeg sælge din cykel, så du kan nøjes med at afdrage så lidt som muligt på lån. Det giver dig en større fleksibilitet i starten, hvor man har brug for det. Men held og lykke til smiley

• #28   4. jan 2016 Hvis man går med en lille iværksætter i maven skal det prøves af .... det er min erfaring. Og hvis det kan startes for et beløb der minder om det du skriver om her så er det jo ingenting. Jeg har været selvstændig i 18 år her i 2016, og ja der er da en gang imellem der ikke er meget fritid. Så kom bare i sving må være her inden foråret der skal sadles op , for lige at blive i cykel sproget..
    Jeg har flere små ordsprog jeg bruger i mit liv, et af dem er :
    Det er bedre at fortryde noget man har gjort, end noget man ikke har gjort !!

Kom i sving held og lykke mvh

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #29   4. jan 2016 Der kan nærmest fordres svin med cykelhandlere i København og også på Frederiksberg. Flere af de dårligste er dog (heldigvis) lukket igen.

Må jeg spørge hvad du mener med "seriøst" og hvem er folk?

• #30   4. jan 2016 Ham jeg fx arbejdede for viste ikke en skid og var en fusker. Har haft flere kunder som havde været i flere forretninger på frb ca 10 før mig og så kom de ind for jeg stod. Jeg var den første der viste noget og kunne forklare om det, levere servicen og så var jeg også hvid. Mange ville ikke været kommet ind i den forretning, hvis jeg ikke stod der sagde de. Samt har fået gode anmeldse i mit
    Navn på nettet af en kunde.

• #31   5. jan 2016 jow jow!

• #32   5. jan 2016 åben en mc forretning så slår du to fluer med et smæk. smiley

• #33   5. jan 2016 Hvis jeg bare havde styr på MC,'så ville jeg gerne smiley

• #34   10. jan 2016 har du ikke allerede taget beslutningen da ? din mc har da været til salg nogle mnd nu ? måske budgettet skal laves udfra at den ikke bliver solgt ?

• #35   10. jan 2016 Budgettet er lavet uden den.

Det er sådan mere om den skal stå derhjemme og være en sikkerhed for lån eller om man skulle kaste den væk, få mønten for den og have mindre i lån smiley

• #36   10. jan 2016 ja du kan jo sætte den som sikkerhed , mens den er til salg , bliver den solgt er det fint hvis ikke ,løser problemet sig selv . smiley nyt legetøj kan man altid finde

• #37   10. jan 2016 Det var også lidt det jeg tænkte at tag den sådan. Men man kan jo sige, vis den var solgt. Var der mindre i lån smiley
    Lidt om man kan undvære det helt. Men som andre også skriver. Man arbejder så meget. At man ikke får brugt det smiley

Kommentér på:
MC eller forretning

Annonce