1.728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Motorcykel betaling i København Motorcykel betaling i København

Hej allesammen,

Som jeg tidligere har skrevet og lovet MCG'S bruger til MC at poste når det bliver aktuelt for MC'IST ER til at betale i København.

Nu er det frigivet informationer på Københavns hjemme side omkring motorcykel betaling.

Så linker lige til artiklen.

http://www.kk.dk/artikel/motorcykler

Mvh

Hans

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel betaling i København
  • #1   10. feb 2016 Tak for god info

• #2   10. feb 2016 Velbekomme ??

• #4   10. feb 2016 Nix: Det har du hele tiden måtte, du skulle så bare holde til den ene side, så der var plads til 2 Mc`er i en parkeringsbås! smiley

• #5   10. feb 2016 #3 Ja kommunen ændrede for et stykke tid siden reglerne for en MC og at parkere i en bilbås. Det fordele og ulemper med dette, Og jeg tror kommunen i samarbejde med den nye digitalisering kigger mere fokus på sikkerheden omkring MC på fortov, samt gene med MC på fortov, og derfor har man nu givet tilladelse til at en MC kan holde i en bilbås.

Kan man stå flere en 1 MC per bås? - Svaret er ja, man kan i princippet stå op til 4 MC i samme bås, hvis dette er muligt, og at alle cykler uafhængig hinanden kan komme ud af båsen, uden at ridser sine side MC'ister eller ridse bilen ved siden af.

Nu ved jeg af erfaring at mange mc folk siger, det er jo fint hr. p-vagt at det bliver 100% betaling på MC. Men jeg køber jo bare etvdække og kaster hen over min cykel så at man ikke kan se nummerpladen. og ja korrekt, en p-vagt må ikke lytte i dette dække for arvtager billede af din nummerplade. Men jeg er ganske sikker med alle disse store tiltag som bliver lavet, har kommunen talet med politiet omkring dette. Personligt tror jeg at fokus på MC bliver meget større når digitalisering er på plads.

(Skal siges Det er min personlige følelse og udtalelse, ikke noget som har blevet sagt fra Center Fo Parkering eller Københavns Kommune.)

• #7   10. feb 2016 Her er til gengæld andre gode ting. Feks butikker (udover den lokale tank) der har åbent efter 18. Ja, tænk engang. Det findes faktisk, hi hi hi

• #9   10. feb 2016 Ja jeg er faktisk stolt af vores multikulturelle samfund. Nej, jeg bor på Amager nu. Blev skilt for 2 år siden..

• Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

Emner: 2 Svar: 38
    #11   10. feb 2016 Surt hvis man ikke ejer en smartphone. Eller er teknisk/elektronisk analfabet.

• #12   11. feb 2016 #11

Lasse,

Så går man bare og finder sin nærmeste automat og betaler der, og vælger hvor langtid man vil parkere for. Og efter du har betalt går du din vej og alt ok. ??

• #14   11. feb 2016 Synes ikke, at jeg har talt om politisk orientering?
    Og synes ikke, at det hører hjemme andre steder, end off topic.. Og slet ikke i en anden mands tråd.
    Der går alt for meget Nationen! i det.. Jeg er ude..

• #17   11. feb 2016 Hit me!

• #20   11. feb 2016 #19

Jeg kan førstå du føler uretfærdigt behandlet og forkert at en MC skal betale. Men at du omtaler mennesker som et "skældsord" er jo ikke vejen frem, og ikke mindst total respektsløst imod andre mennesker. At man har sin holdning til forskellige tinge er fint og ok, men at angribe andre fordi de passer deres job er ikke I orden.

At de er i din mening uvidende, det ved jeg ikke, og uanset uvidenhed eller ej, så kan man be om at tale med en anden person som har større kendskab til sagerne.

Jeg er parkeringsvagt og jeg kan min lovgivning, men jeg er også samtidigt en MC'ist, og derfor prøver jeg at hjælpe alle ved at poste de regler som bliver givet udlagde fra kommunen.

Og at du kan sætte et dække over din cykel ja, det kan du jo godt, bare ulovligt. Og med den nye digitalisering som sker, er jeg ikke "personligt" i tvivl at vi som parkeringsvagter for et større samarbejde med politiet når det kommer med MC'ER som vælger at dække sin nummerplade, for at slippe betaling. Om dette sker kan jeg jo ikke sige, kun tiden kan vise hvad som sker.

Men alt jeg ber om at udvide lidt respekt imod andre uanset din egen holdning. Jeg kommer jo ikke ind på dit job og råber, siger ting.

Jeg skal nok holde jer orienterede hvad som sker.

At Københavns hjemmeside er mangel relevante t information, det kan man jo beklage, jeg er sikker på at det skal komme på plads, det er jo en stor udrullning med denne store digitalisering. Og isted for at bande og sige navne ord, skriv til kommunen og gør dem opmærksom på problemet.

Mvh

Hans

• #22   11. feb 2016 Tak John,

Ikke den bedste til at skrive dansk, selv om jeg lære være eneste dag. Men prøver mit bedste ??

• #23   11. feb 2016 Vi har modtaget din mail af 5. januar 2016, hvor du stiller følgende spørgsmål:

1) Hvorfor må man ikke holde på fortovet, hvis der er plads, men derimod holde langs kantstenen eller optage parkeringsbåse, når er mangel på parkeringspladser?

2) Er det tilladt at holde to motorcykler ved siden af hinanden langs kantstenen?

3) Er det tilladt at holde flere motorcykler i én parkeringsbås?

4) Hvis ja, er det så nok at kun én betaler for ”leje af parkeringsbåsen”?

5) Hvor må knallerter holde?

Vi svarer følgende:

1) Vi har forståelse for, at det kan virke mere logisk at parkere sin motorcykel på fortovet, hvis det er et meget bredt fortov og det ikke er til gene for fodgængerne – især hvis der samtidig er mangel på p-pladser. Det ændrer dog ikke på der ikke findes nogen undtagelser i loven til at standse eller parkere med en motorcykel på fortov, cykelsti el. lignende, og vi har derfor ikke mulighed for at dispensere for kravet om at holde langs kantstenen eller hvor der er afmærket til parkering. Hvorvidt et køretøj holder til gene for andre har i øvrigt ikke betydning, når der er tale om overtrædelser af parkeringsregler, da det afhænger af en subjektiv vurdering.

2) Ja, såfremt det er tohjulede motorcykler og de er uden sidevogn. Dog kan politiet pålægge en bøde, hvis køretøjet holder til gene, og det er politiet, der afgør om køretøjet holder til gene.

3) Ja, men hvis køretøjet – efter politiets vurdering – holder til gene, vil politiet kunne pålægge en bøde.

4) Hver bilist og motorcyklist skal betale for parkering af sit eget køretøj, uanset om man parkerer i en bås eller langs kantstenen, og der er derfor ikke tale om at man ”lejer” en parkeringsbås. Selvom flere motorcykler holder i den samme parkeringsbås, skal der derfor stadig betales for hver enkelt køretøj. Til orientering har vi indsat et afsnit fra vores hjemmeside nedenfor:

Motorcykler er ikke længere undtaget betaling for parkering. Men da det ikke er muligt at placere en p-billet i forruden af en motorcykel, har Center for Parkering hidtil ikke håndhævet kravet om betaling for motorcykler i Københavns Kommune. Det vil dog blive anderledes i fremtiden.

Københavns Kommune afskaffer P-billetter i vinteren 2015-2016. Herefter bliver betaling for parkering digitalt. Når det sker, vil Center for Parkering begynde at håndhæve kravet om betaling for motorcykler i Københavns Kommune. Vi vil i god tid i forvejen informere om den ændrede praksis blandt andet på denne side

5) Forbuddet mod at standse og parkere på cykelsti, gangsti, yderrabat eller fortov gælder ikke for cykler og tohjulede knallerter. Det er således tilladt at standse og parkere med en knallert disse steder, men det er ikke tilladt at standse og parkere på midterrabat, helleanlæg eller lignende. Nedenfor ses færdselsloven § 28, stk. 3, som beskriver forbuddet:

Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti, yderrabat eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Uden for tættere bebygget område kan et køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3.500 kg, dog standses eller parkeres med hele eller en del af køretøjet i yderrabatten eller med en del af køretøjet på fortov. 1. pkt. gælder ikke cykler og tohjulede knallerter.

Med venlig hilsen

Amanda Erichsen
    Sagsbehandler
    P-Klager

Postboks 446
    2300 København S

• #24   11. feb 2016 knallerter og knallerter 45

• #25   11. feb 2016 Bo,

Ser at Amanda fra Juristerne har besvaret dine spørgsmål.

Don Pow,

Har du blokeret mig som brugere fordi jeg giver dig svar på tale? - Ja, det siger jo mer om dig, en det gør mig. Du skriver privat til mig "Ved du hvordan man blokkerer en brugere her på MCG"? Jeg prøver at svare tilbage, og MCG siden siger denne brugere har blokkeret dig! o.O

- Men så må jeg gå udfra at du trods alt er tilfreds med dit svar som du fik fra den sure kommune. (lidt ironi må godt forekomme ikke smiley )

• #26   11. feb 2016 Bo,

Du har jo allerede fået et svar, men usikker på om du ønskede mig at besvar dette også. - Men her goes!!!

1) Hvorfor må man ikke holde på fortovet, hvis der er plads, men derimod holde langs kantstenen eller optage parkeringsbåse, når er mangel på parkeringspladser?

Svar: Det ved jeg desværre ikke, "Igen personligt ønsker jeg at man kiggede mere indtil dette" Men nu er det jo op til Københavns kommune, og de har valgt at gå den anden vej, så svaret er nej, du må ikke holde på fortovet med din MC.

2) Er det tilladt at holde to motorcykler ved siden af hinanden langs kantstenen?

Svar: Ja det er tilladt at holde 2 MC ved siden af hindanden, så længe begge cykler kan komme uhindret ud fra en kantstens parkering. Og så lang vi taler om tohjuled MC'er, og ikke en trehjuled eller eller 4-hjulede MC, da de er registeret som en bil i CRM. Eller hvis din MC har sidevogn!
    Politiet kan stadigt skrive din MC for "ulempe og gene" hvis den blokkerer en anden bil eller MC. Men du må ikke som MC holde uden på en anden bil.

3) Er det tilladt at holde flere motorcykler i én parkeringsbås?

Svar: Ja, men alle skal betale, og igen alle skal uafhængigt kunne komme ud fra denne bås, uden at være til gene for biler ved siden af eller andre MC 'ister i samme bås.

4) Hvis ja, er det så nok at kun én betaler for ”leje af parkeringsbåsen”?

Svar: Nej, fordi båsen er offentligt tilgænligt for alle, og ikke noget men lejer. Man er pålagt for at betale for sin MC parkering uanset hvor mange MC'er man er. Er man 3 styk i samme bås, skal alle betale for sin egen MC.

5) Hvor må knallerter holde?

Svar: Knallert 30 må holder oppe på fortovet, og det må en knallert 45 også. Jeg ved at den type knallerter også er omfattet færdselsloven, men sådan er det udmeldt i kommunen. Må en knallert 45 stå i en MC bås, nej det må den ikke, og den kan godt få en afgift for at holde der. MC pladserne i København er forbeholdt motorcykler, ikke knallerter. Hvis jeg møder en knallert ejere, plejer jeg også pænt fortælle dem om at holde et andet sted og deres muligheder.

Håber det var svar nok til dig Bo, selv om du allerede fået svar fra Amanda i Københavns Kommune!

Mvh

Hans

• #27   11. feb 2016 Er der nogen vide, om MCer vil ende med at betale mere per kvadratmeter at parkere end biler (dvs. den samme per køretøj eller er det vægtafgift baseret) ?!

• #28   11. feb 2016 #27

Tror MC for den samme beløb størrelse, men kan ikke sige med sikkerhed endnu, da vi ikke fået briefing omkring dette.

• #29   13. feb 2016 Det er jo helt gaggelak i 2016..

Vi gør alt hvad vi kan for at fylde så lidt som muligt i trafikken i byen.!

Hvorefter byen kræver vi fylder som en billist når vi er fremme!!
    Eller
    P plads er der jo masser af i københavn.. De har endda nedlagt MC pladserne..

Det giver jo ingen mening.!
    Det må være Djøf'erne der slår til igen..
    Ligesom ved rejsekortet det mest fortænkte rejsebetalingssystem i verden..!

Fungerer og er kun smart i en djøf'er hjerne.. Djøf med løg.. Igen..!

Og så er vi andre underlagt tyranniet !

smiley

Kommentér på:
Motorcykel betaling i København

Annonce