1.354 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Nyt erhverv Nyt erhverv

Noget OT i know.... Men står i den situation at jeg er blevet opsagt og nu overvejer jeg seriøst at starte helt forfra med noget helt nyt.

Jeg har altid arbejdet med mennesker, men efter at have søgt arbejde i et par måneder inde for mit eget fag, og fået det ene afslag efter det andet så går jeg sku at overvejer om jeg skal starte som voksen lærling.

Min overvejelse går på evt at blive tømre. Lidt fordi der er mulighed for lidt ekstra lommepenge i form af orange arbejde, og på sigt eget firma og fordi jeg i forvejen godt kan lide at bygge.

Nogen der kender til dette fag ? er det svært at gennemføre ? voksen lærling = med mindste løn i 3-4 år eller ?

Hvis nogen har andre input til gode uddannelser høre jeg da os gerne da beslutningen ikke helt er taget endnu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt erhverv
  • #1   20. feb 2016 Halløj. Jeg er selv lige startet som voksenlærling som smed, er udlært autolakerer for 15 år siden. Der er d. 1/8/2015 trådt et nyt voksenlærlinge system i kraft, så man skal kompetence vurderes, det tager typisk 2 uger. I mit tilfælde foregik det på tradium i Randers. Ud fra vurderingen skræddersyer de et uddannelses forløb til en og vurderer hvor meget merit man kan få. Jeg har fået mit kortet ned fra 4,5 år til 2,5 år.... Husk at fortælle din kommende chef at han får 123,5,- pr time refunderet når du er på skole.... Held og lykke...

• #2   20. feb 2016 Du skal ha en god fysik som tømrer. Stærk ryg. JMFC

• #3   20. feb 2016 Altid godt m videre/efter uddannelse..
    Alt formange glemmer at blive efteruddannet til det job de egentlig allerede bestrider.
    Så ved en fyring har man ikke engang papir på det man kan, og har erfaring i.
    Og så skal man tilbage til det niveau, man startede ud fra.. smiley

Så du har ret..! det er det kloge valg - i sær med tanke på hvor arbejdsmarkedet er på vej hen..
    Der kræves tre ting.!! Uddannelse.. Uddannelse.. Uddannelse..!! smiley

Men - når det r sagt..
    Og nu ved jeg ikke hvilken humanitær baggrund du har ( pædagogfaget..? ) er det jo oftest indenfor det offentlige/ kommunale system..?
    Og der er det relationer der tæller..

Så hvis.!! Du egentlig er glad for dit nuværende fag vil jeg anbefale du tager en runde mere, denne gang med udelukkende uopfordrede jobsøgning..!
    Måske du har prøvet.. Men prøv at vende det hele på hovedet - nu er det nemlig DIG der bestemmer hvor, hvad, hvem, hvordan.. Osv..

- du er den eneste der søger, ingen konkurrence
    - du kommer til før andre, ofte går der 1.mdr. Fra man beslutter at søge nogen, til der kommer at opslag på nettet.

Måske det kan hjælpe lidt til det rette valg for dig..?
    Held og lykke m din jobjagt.
    smiley

• #4   20. feb 2016 Bliv murer det er vejen frem og det bedste håndværker fag ????

• #5   20. feb 2016 Det tænker jeg også nogle gange på. Det er ikke sikkert, at jeg skal være ved TDC altid (selvom 10 år pludselig gik). Men så kommer næste spørgsmål - hvad pokker skulle det så ellers være. Men har man følelsen nede i maven, så er det bare med at kaste sig ud i det.

Hatten af for hvis du kaster dig ud i det. Tømrer kunne være fedt, selvom min sav nogle gange saver skævt.

• #6   20. feb 2016 Fedt med så mange input.
    Henrik A: tro mig, efter uopfordret og opslået opslag og jeg ved ikke hvor mange afslag, tja så føler jeg sku ikke det er mig der bestemmer hvem, hvor og hvad lol...
    Og så har jeg netop prøvet at vende det om.. Lidt derfor jeg kom frem til noget helt nyt og andet. Pædagog faget kan jeg bl.a ikke tjene ekstra. Ingen overarbejde. Og bestemt ikke noget orange arbejde smiley

Lindy: Lyder sku da for fedt at få skåret så meget af sin uddannelse på merit. Hvad fik du merit fra/på ? altså tidligere fag eller hvordan ?

Jakob: Altså jeg træner dagligt så burde mene min fysik er i orden, selv om jeg dog er klar over det langt fra er samme slag løft og stillinger jeg kommer til at arbejde i som nede i det lokale center.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #7   20. feb 2016 Er selv startet i lære som kølemontør, efter mange år som værktøjsmager.
    Hvis det var noget, det er ikke hårdt opslidende arbejde som tømrer/murer. Men en mellemting mellem vvs og elektriker. Lønnen er absolut godkendt som svend (lidt vej endnu), og arbejdsløshed eksistere ikke. Da der bliver uddannet ca. 40 om året + kursusmontører. Der er flere på vej på pension end der uddannes..
    Også er der også gode "orange" penge at hente.

• #8   20. feb 2016 Jamen det er mest praktik perioden jeg har fået merit fra. Dog har de kortet grundforløbet ned fra 40 uger til 10 uger. Jamen jeg har været montør hos en smed et års tid, det gav noget merit og så bare det at man kan arbejde og få noget fra hånden gir også en del. Det er sådan noget de vurderer når man bliver kompetence vurderet. Man skal udfylde et skema i øst og vest om hvad man har lavet førhen, hvad dit og hvad dat, så de har noget at gå ud fra og så får man jo selvfølgelig nogle opgaver man skal udføre, så de kan vurdere hvor meget merit man kan få....

• jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
    #9   20. feb 2016 Bliv rust fri svejser så står porten åben. smiley

• #10   20. feb 2016 Har selv været voksen lærling Som Entreprenørmekaniker. Nu har jeg et fedt job som reperatør på et sygehus.

• #11   20. feb 2016 Har haft en cykelmekaniker uddannelse i 3-4 år nu, men er lige startet grundforløbet som elektriker, det siger jeg, det virker som en fedt fag med masser af videreuddannelses muligheder. - Og høre også at det er et af de fag, som er lettere at finde læreplads til.

• #12   21. feb 2016 Spring ud i det hvis du har lysten til det! Hvis du vil arbejde bliver du aldrig arbejdsløs som tømrer eller bare generelt som håndværker smiley hvis du tænker meget på din løn, så gå efter et firma hvor de arbejder på akkord, det kan nemt give 50000 mere i årsløn som lærling.

• #13   21. feb 2016 cocio har du prøvet at søge på autistcenteret i vordingborg,vi skifter tit personale.
    og merit gives kun hvis du har arbejdet i det fag du søger,i en længere periode.

• #14   21. feb 2016 Johnny næææ det har jeg ikke prøvet. Nok mest fordi jeg kommer fra Birkerød så har ikke kigget så langt syd på. Men det er da værd at overveje hvis det kunne give en fast stilling smiley har du mulighed for at smide en mail adresse eller kontaktperson ?

Mr Hovenbauer. Jamen det vil jeg da huske når jeg går på udkig efter en mester der vil tag en voksen lærling

• #15   21. feb 2016 du skriver en uopfordret ansøgning til sphri@vordingborg.dk
    ('rekruteringen.)

• #16   21. feb 2016 Kanon det vil jeg da prøve så

• #17   21. feb 2016 skriv i din ansøgning at du søger arbejde på kullekærvej 2 eller 4. vordingborg.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #18   22. feb 2016 Pas på med ikke at vælge et fagområde hvor det vælter med billige østeuropæer. Jeg ville personligt vælge elektriker hvis det var mig. Alternativt vvs / kloak - der er penge i lortet smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #19   22. feb 2016 Det samme med køl. Uden danske certifikater, må du ikke lege med det.

Kommentér på:
Nyt erhverv

Annonce