Nyt erhverv Nyt erhverv
Noget OT i know.... Men står i den situation at jeg er blevet opsagt og nu overvejer jeg seriøst at starte helt forfra med noget helt nyt.
Jeg har altid arbejdet med mennesker, men efter at have søgt arbejde i et par måneder inde for mit eget fag, og fået det ene afslag efter det andet så går jeg sku at overvejer om jeg skal starte som voksen lærling.
Min overvejelse går på evt at blive tømre. Lidt fordi der er mulighed for lidt ekstra lommepenge i form af orange arbejde, og på sigt eget firma og fordi jeg i forvejen godt kan lide at bygge.
Nogen der kender til dette fag ? er det svært at gennemføre ? voksen lærling = med mindste løn i 3-4 år eller ?
Hvis nogen har andre input til gode uddannelser høre jeg da os gerne da beslutningen ikke helt er taget endnu.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 128
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Alt formange glemmer at blive efteruddannet til det job de egentlig allerede bestrider.
Så ved en fyring har man ikke engang papir på det man kan, og har erfaring i.
Og så skal man tilbage til det niveau, man startede ud fra..
Så du har ret..! det er det kloge valg - i sær med tanke på hvor arbejdsmarkedet er på vej hen..
Der kræves tre ting.!! Uddannelse.. Uddannelse.. Uddannelse..!!
Men - når det r sagt..
Og nu ved jeg ikke hvilken humanitær baggrund du har ( pædagogfaget..? ) er det jo oftest indenfor det offentlige/ kommunale system..?
Og der er det relationer der tæller..
Så hvis.!! Du egentlig er glad for dit nuværende fag vil jeg anbefale du tager en runde mere, denne gang med udelukkende uopfordrede jobsøgning..!
Måske du har prøvet.. Men prøv at vende det hele på hovedet - nu er det nemlig DIG der bestemmer hvor, hvad, hvem, hvordan.. Osv..
- du er den eneste der søger, ingen konkurrence
- du kommer til før andre, ofte går der 1.mdr. Fra man beslutter at søge nogen, til der kommer at opslag på nettet.
Måske det kan hjælpe lidt til det rette valg for dig..?
Held og lykke m din jobjagt.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 318 Emner: 181 Svar: 522
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Hatten af for hvis du kaster dig ud i det. Tømrer kunne være fedt, selvom min sav nogle gange saver skævt.
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 247
Henrik A: tro mig, efter uopfordret og opslået opslag og jeg ved ikke hvor mange afslag, tja så føler jeg sku ikke det er mig der bestemmer hvem, hvor og hvad lol...
Og så har jeg netop prøvet at vende det om.. Lidt derfor jeg kom frem til noget helt nyt og andet. Pædagog faget kan jeg bl.a ikke tjene ekstra. Ingen overarbejde. Og bestemt ikke noget orange arbejde
Lindy: Lyder sku da for fedt at få skåret så meget af sin uddannelse på merit. Hvad fik du merit fra/på ? altså tidligere fag eller hvordan ?
Jakob: Altså jeg træner dagligt så burde mene min fysik er i orden, selv om jeg dog er klar over det langt fra er samme slag løft og stillinger jeg kommer til at arbejde i som nede i det lokale center.
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Hvis det var noget, det er ikke hårdt opslidende arbejde som tømrer/murer. Men en mellemting mellem vvs og elektriker. Lønnen er absolut godkendt som svend (lidt vej endnu), og arbejdsløshed eksistere ikke. Da der bliver uddannet ca. 40 om året + kursusmontører. Der er flere på vej på pension end der uddannes..
Også er der også gode "orange" penge at hente.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 128
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 188
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 628
og merit gives kun hvis du har arbejdet i det fag du søger,i en længere periode.
okt 2006
Mr Hovenbauer. Jamen det vil jeg da huske når jeg går på udkig efter en mester der vil tag en voksen lærling
mar 2007
('rekruteringen.)
okt 2006
mar 2007
aug 2012
Emner: 11 Svar: 277
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Nyt erhverv