2.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

3LikeHome - spærring af roaming ved lang tid i udlandet??? 3LikeHome - spærring af roaming ved lang tid i udlandet???

Hej

Folk herinde ved sgu alt og har prøvet at blive ramt af nærmest alt..
Er der nogle herinde som har 3 til mobilen og arbejder eller bare opholder sig meget i udlandet.. og har oplevet at 3 har håndhævet nedenstående? Altså hvor man skal til at betale for roaming? .... eller virker det bare alligevel selvom I meget ude?

3LikeHome er beregnet til lejlighedsmæssig brug i udlandet, fx ved ferier. Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er forbrug (tale og data) på abonnementet i 3LikeHome -lande, forbeholder vi os ret til at spærre for roaming i 3LikeHome -lande. 14 dage efter påbegyndt forbrug i Danmark, kan du igen benytte 3LikeHome.

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3LikeHome - spærring af roaming ved lang tid i udlandet???
  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #1   13. mar 2016 Jeg havde det for to år siden og i næsten en uge streamede jeg netflix hver aften i Tyskland, og brugte internet i løbet af dagen ingen problemer.

• #2   13. mar 2016 Jeg har det også, og det virker uden problemer

• #3   13. mar 2016 Nu spørge han om længere periode smiley - 30+ dage ophold i udland.

Jeg tror den bedste måde at finde ud af det på, er ved at prøve smiley

Men alt afhængig af hvor lang tid du er i udlandet, kan du evt købe et abo der nede.

• #4   13. mar 2016 Du kan roligt regne med at de afregner det der står i abonnements betingelserne......

• #5   13. mar 2016 #4.. ikke nødvendigvis.. jeg har en bekendt som i reglen er ude 8 uger af gangen uden problemer, men han rejser dog mest rundt mellem forskellige lande. Han bliver ikke afregnet for roaming, men det kan jo være at 3 bliver snydt at han bevæger sig rundt mellem forskellige lande..

• #6   13. mar 2016 Tak for svarene så vidt smiley

Jeg er ikke dummere end at jeg godt er klar over at man kan købe et abonnement i udlandet. smiley

Men pointen er at jeg gerne vil beholde mit danske nummer. Det er noget nemmere og billigere når folk skal ringe til mig, og lettere at finde ud af når jeg er hjemme i nogle uger/måneder, yderligere så kommer jeg også til rejse en del rundt.. plus så skal jeg ikke have 3 telefoner (arbejde, privat dansk og sydkoreansk!) som jeg f.eks. havde da jeg var i Sydkorea i et år.. - og jeg kender også godt til dualsim - inden en foreslår det smiley

• #7   14. mar 2016 hvad med at undersøge om det kan betale sig at viderstille dit private danske nummer til et af de to andre mens du er ude ?

• #8   14. mar 2016 Hmm smiley
    Hvis du ved du skal være der i længere tid kan det være billigere blot at købe et lokalt taletidskort m data i landet..?

Medgiver jeg har kun prøvet det på tour i sydspanien og usa..!!

De kan sende en sms, så ringer du op.. smiley
    God tour..!! smiley

smiley

• #9   14. mar 2016 Thore.
    Jeg har samme abb.
    Og som du ved er jeg afsted 5 uger af gangen, når man har været udenfor dansk netværk i 30 dage får man en sms at man har opholdt sig "for længe" i udlandet og de sætter hastigheden ned.
    Jeg har dog ikke været generet af hastighedsnedsættelsen, da jeg ikke er sådan en super streamer af videoer på facebook som de moderne unge gør nu om dage.
    Når du har været i Dk i 10 dage sætter de hastigheden op igen.
    For mig har det ikke haft nogle gener.

Ps. Du må lige komme med nogle historier fra Korea over en øl engang.

• #10   14. mar 2016 Per ok.. meget brugbart, hvad med roamingtakst? ... eller tjener sådan en maskinmester så meget at man aldrig kigger på regningen? smiley

• #11   14. mar 2016 Nej jeg kigger ikke på min regning, for den er altid det samme smiley
    Det koster nøjagtig det samme uanset hvilke lande jeg er i, som var jeg i DK.
    Jeg (vi) kan også streame den datatrafik du har inkl. i dit abb uden det koster noget. for mit 1 gb som holder fint da vi har sattelit forbindelse ombord også.
    Hvordan det er i sydkorea tvivler jeg meget på, tænker ikke de diktaturlande har lov til sådanne friheder. smiley

Kommentér på:
3LikeHome - spærring af roaming ved lang tid i udlandet???

Annonce