3.763 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
ccm regler mht mc? ccm regler mht mc?
Hej Mc galleri :.)
Jeg går og er ved at lave en bahn racer ud af min suzuki smx ( 30 knallert ) med hensigt på at få verdens hurtigste smx med original blok.
Men nu er jeg kommet i tvivl om hvormange ccm cyllender det er max må have på (har spurgt inde på Sg men de analfabeter gav mig 100 forskellige svar) inden det begynder at gå ud over mc kørekortet hvis man altså bliver stoppet af politiet.?
På forhånd tak og glædelig jul
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
Du spørg om hvor mance kubik din cylinder må være på, før politiet betegner det som en MC?
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
Hvis du blir stoppet med en 70ccm cylinder fx, sker der ik andet end at de tar den, og man for en bøde for konstruktiv ændring.
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
je det er lige det jeg mener men jeg er ikke den bedste til at formulere mig
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Og det går ikke ud over dine kørekort hvis du køre på 30knallert, der skal du op på en 45'er.
Hvis du tuner den, og bliver stoppet tager de enten dine ting og/eller giver dig en bøde for det. Fordi en 30 knallert aldrig vil blive betegnet som en mc.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Stk. 1.03.040 og frem efter står defintionen på en knallert.
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
jeg ved godt at man ikke må køre på offentlig vej.
Men der er en ccm grænse for hvad der defineres som knallert og hvad der defineres som motorcykel
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
Ja det gør der ganske vidst, men men du får jo ikke en bøde på 5000 kroner for at køre uden kørekort på en knallert men det gør du på en mc. (første gang)
jeg har en fornemmelse af at grænsen ligger på en 80-85ccm. Men denne er ubekræftet.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 455
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
Lille ven det kan den så. for i samme øjeblik man piller ved den så frafalder typegodkendelsen
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 455
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Hvis du smider en 500ccm crossermotor i stellet konfiskere de bare hele køretøjet og du for en mega bøde... Men de tager ikke kortet...
/ Morten...
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 116
To- eller tre-hjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke
over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed
på højst 45 km/h.
Det er jf. §28 i udstyrsbekendtgørelsen ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer
ved motor og lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og
drivhjul eller ændre drivhjulsstørrelse.
Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er det ikke tilladt
at ændre en lille knallert til en stor knallert eller omvendt.
041 Stor knallert
Knallert med en konstruktivt bestemt maksimalhastighed på over 30 km/h eller trehjulet
knallert, bortset fra invalideknallert, med en konstruktivt bestemt maksimal
hastighed på højst 30 km/h:
042 Lille knallert
Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/h, jf. dog
punkt 041.
Lille knallert inddeles i:
a) Personknallert
To-hjulet knallert, der er indrettet til personbefordring.
b) Vareknallert
To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.
c) Invalideknallert
Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene.
Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
Men skal den indregistreres som en mc, har jeg fået afvide, du må lave den lige så stor, du overhovedet har lyst til
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
(link fjernet)
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
Der laves også 80ccm kits
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 650
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
De havde ellers knallerten inde på stationen og splitte den ad, så jeg tror ikke at det holder det med de 70CCM... Det er typegodkendelsen der tæller...
Lars H> Prøv lige at moderer din måde at tale til folk på, det er ikke SG der her....
apr 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 53 Svar: 437
Nix, som det også ER blevet pointeret følger typegodkendelsen stellet (såfremt der eksisterer gyldigt stelnummer, og der ikke er ændret på stellet)
Så din knallert vil aldrig blive dømt som MC.
Men nu skriver du jo at du vil lave en baneracer.. Hvorfor så overhovedet køre på vejen?
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Hvis du tænker på hvor mange cc den max må være for at kunne deltage ved diverse træfs (als2007 f.eks) er det 80cc.
Men drop alt om den originale motorblok. Magen til LORT skal man virkelig lede længe efter. Den kan slet ikke holde til noget, og den er bygget helt forkert til at der kan hives hk ud af den.
Smid en derbi-motor eller en Minarelli AM6 på den i stedet. Det vil du ikke fortryde.
Jeg endte med 20,76 hk på den her da jeg solgte den.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32456
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 357
Hvis man fx. tuner sin honda dax eller cd50...?
... nej har det ikke i tankerne...!!
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Tager man en 500CCM motor, og bygger et stel selv, så bliver det heller ikke til en MC, det bliver til et uinregistreret køretøj i lovens forstand. Stelnummeret afgør hvad det er for et køretøj, intet andet.
Man kan så sagtens straffes efter skærpede regler, hvis det er meget ekstremt det man laver, men det kommer i praksis og under normale omstændigheder aldrig til at gå ud over dit kørekort.
Jeppe (KBH Ø) D > Det er igen stelnummeret/typegodkendelsen der afgør hvad det er for et køretøj, stelnummeret på en 45-Knallert og en 30-Knallert er fx ikke ens, selv om det er præcis samme model.
Alt den snak om at man mister retten til at tage bil/MC kort osv osv. Hvis man tuner, er ammestue snak/skrækhistorier der åbenbart stadig florere i stor stil i scooterkredse!
Giv mig ét eksempel på en der har mistet retten til at tage kørekort, alene fordi han kørte på en voldtunet knallert.!
(Og ikke bare i har hørt om en onkels vens kollegas lillebror, hvis papfar havde en uægte søn, hvis mor havde et bordel, hvor en af kunderne var blevet taget)
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
Undskyld og glædelig jul
{(Lars H)}
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
morini er altså bedere i HPR tun end en AM6 blok fordi den holder til mere end AM& flere tæsk og kan leve under dårligere forhold.
Desuden kan enhver scooter tosse lave den hurtigere ved at smide en anden blok på....
Jeg vil ha ORIGIAL blok og intet andet
aug 2006
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
aug 2006
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42
ccm regler mht mc?