3.763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Lars H
Lars H
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83

ccm regler mht mc? ccm regler mht mc?

Hej Mc galleri :.)

Jeg går og er ved at lave en bahn racer ud af min suzuki smx ( 30 knallert ) med hensigt på at få verdens hurtigste smx med original blok.

Men nu er jeg kommet i tvivl om hvormange ccm cyllender det er max må have på (har spurgt inde på Sg men de analfabeter gav mig 100 forskellige svar) inden det begynder at gå ud over mc kørekortet hvis man altså bliver stoppet af politiet.?

På forhånd tak og glædelig jul smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ccm regler mht mc?
  • #1   24. dec 2006 La mig lige forstå dig ret

Du spørg om hvor mance kubik din cylinder må være på, før politiet betegner det som en MC?

• #2   24. dec 2006 Alt over 50 ccm regnes for en MC.

• #3   24. dec 2006 Også alligevel ikke

Hvis du blir stoppet med en 70ccm cylinder fx, sker der ik andet end at de tar den, og man for en bøde for konstruktiv ændring.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#4   24. dec 2006 steffen(Horsens) .
    je det er lige det jeg mener men jeg er ikke den bedste til at formulere mig smiley

• #5   24. dec 2006 Så snart du roder ved motoren må du ikke køre på offentlig vej mere. Stille tomgang er selvfølgelig undtaget og skifte tændrør.

Og det går ikke ud over dine kørekort hvis du køre på 30knallert, der skal du op på en 45'er.

Hvis du tuner den, og bliver stoppet tager de enten dine ting og/eller giver dig en bøde for det. Fordi en 30 knallert aldrig vil blive betegnet som en mc.

• #6   24. dec 2006 (link fjernet)

Stk. 1.03.040 og frem efter står defintionen på en knallert.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#7   24. dec 2006 Plambech - [ Stenlille ]
    jeg ved godt at man ikke må køre på offentlig vej.

Men der er en ccm grænse for hvad der defineres som knallert og hvad der defineres som motorcykel

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#8   24. dec 2006 Steen (Stevns) P
    Ja det gør der ganske vidst, men men du får jo ikke en bøde på 5000 kroner for at køre uden kørekort på en knallert men det gør du på en mc. (første gang)

jeg har en fornemmelse af at grænsen ligger på en 80-85ccm. Men denne er ubekræftet.

• #9   24. dec 2006 hvis den er type godkendt som knallert, og det er org blok.. Så kan det aldrig betegnes som en mc...

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#10   24. dec 2006 MikkelGade !
    Lille ven det kan den så. for i samme øjeblik man piller ved den så frafalder typegodkendelsen smiley

• #11   24. dec 2006 du kommer vist lige fra sg.

• #12   24. dec 2006 Så lang tid det er en knallert sker der ikke noget med dit kørekort...

Hvis du smider en 500ccm crossermotor i stellet konfiskere de bare hele køretøjet og du for en mega bøde... Men de tager ikke kortet...

/ Morten...

• #13   24. dec 2006 040 Knallert
    To- eller tre-hjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke
    over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed
    på højst 45 km/h.
    Det er jf. §28 i udstyrsbekendtgørelsen ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer
    ved motor og lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og
    drivhjul eller ændre drivhjulsstørrelse.
    Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er det ikke tilladt
    at ændre en lille knallert til en stor knallert eller omvendt.

041 Stor knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimalhastighed på over 30 km/h eller trehjulet
    knallert, bortset fra invalideknallert, med en konstruktivt bestemt maksimal
    hastighed på højst 30 km/h:

042 Lille knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/h, jf. dog
    punkt 041.
    Lille knallert inddeles i:
    a) Personknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til personbefordring.
    b) Vareknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.
    c) Invalideknallert
    Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene.
    Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert.

• #14   24. dec 2006 Du kan tune din knallert ligeså meget du har lyst til, det vil stadig være en knallert, type-godkendelsen følger nemlig stellet. Og du vil få konfiskeret ulovlige dele, og få en bøde for at køre ulovligt på knallert, uanset om du kører med 70ccm eller 150ccm cylinder. Det er og bliver stadig en knallert du har ændret. Tager du derimod et stel fra en typegodkendt mc og sætter en lovlig knallert motor i stellet,( hvorfor man så skulle gøre det).. så blir du dømt for at køre på mc uden kørekort..

• #15   24. dec 2006 Forkert! alt over 70cc regnes som mc, og derfor der kun er lavet 47,6 mm cyllindere. Hvis de er over 70cc regnes det som en mc, og du får en kolosal kæmpe bøde.
    Men skal den indregistreres som en mc, har jeg fået afvide, du må lave den lige så stor, du overhovedet har lyst til smiley

• #16   24. dec 2006 Forkert, ccm er jo ikke kun cylinderens diameter, det er også slaglængden.. Det afgørende ER om pågældende køretøj fra begyndelsen er typegodkendt som enten knallert eller mc,,,ccm er underordnet.

• #17   24. dec 2006 Og her har du en cylinder på Ø.48,0 Så nej, den holder ikke.

(link fjernet)

• #18   24. dec 2006 Abilgård den holder ingen steder den der!

Der laves også 80ccm kits

• #19   24. dec 2006 så længe det sider på en knallert bliver det ved med at være en knallert...! om det så er en 1000ccm...

• #20   24. dec 2006 Undskyld min dårlige formulering.. Men så kan vi sige, at alt over 70cc bliver registreret som motorcykel, og derved får du en bøde på ca 5000 kr kørekort udsat til 21 og konfiskeret knallerten, sådan fik jeg det afvide af Hugo motor betjent hvis i kender ham.. Men de fleste cyllindere til scootere er 47,6 eller sådan noget smiley

• #21   25. dec 2006 Jeg er blevet taget med et 80CCM tun på, og fik ikke andet en konfiskeret tunet, og en bøde på 1500,- Det er omkring 3 år siden.
    De havde ellers knallerten inde på stationen og splitte den ad, så jeg tror ikke at det holder det med de 70CCM... Det er typegodkendelsen der tæller...

Lars H> Prøv lige at moderer din måde at tale til folk på, det er ikke SG der her....

• #22   25. dec 2006 Abildgaard:
    Nix, som det også ER blevet pointeret følger typegodkendelsen stellet (såfremt der eksisterer gyldigt stelnummer, og der ikke er ændret på stellet)
    Så din knallert vil aldrig blive dømt som MC.

Men nu skriver du jo at du vil lave en baneracer.. Hvorfor så overhovedet køre på vejen?

• #23   25. dec 2006 En 30 knallert vil aldrig nogen sinde blive betegnet som en motorcykel. Og der sker intet ved dit kørekort ved at tune den / smide anden motor på. Længere er den vist ikke?

• #24   25. dec 2006 Så snart du er over 50cc betragtes den som en motorcykel.

Hvis du tænker på hvor mange cc den max må være for at kunne deltage ved diverse træfs (als2007 f.eks) er det 80cc.

Men drop alt om den originale motorblok. Magen til LORT skal man virkelig lede længe efter. Den kan slet ikke holde til noget, og den er bygget helt forkert til at der kan hives hk ud af den.

Smid en derbi-motor eller en Minarelli AM6 på den i stedet. Det vil du ikke fortryde.

Jeg endte med 20,76 hk på den her da jeg solgte den.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32456

• #25   25. dec 2006 hvad så hvis modellen er godkendt til både knallert og mc??

Hvis man fx. tuner sin honda dax eller cd50...?

... nej har det ikke i tankerne...!!

• #26   25. dec 2006 Jesper J - ( Lemvig ) > Det passer altså ikke, det er typegodkendelsen der afgør hvad køretøjet betragtes som, intet andet. En bil bliver jo heller ikke betragtet som en MC, fordi du piller to af hjulene af den. smiley

Tager man en 500CCM motor, og bygger et stel selv, så bliver det heller ikke til en MC, det bliver til et uinregistreret køretøj i lovens forstand. Stelnummeret afgør hvad det er for et køretøj, intet andet.

Man kan så sagtens straffes efter skærpede regler, hvis det er meget ekstremt det man laver, men det kommer i praksis og under normale omstændigheder aldrig til at gå ud over dit kørekort.

Jeppe (KBH Ø) D > Det er igen stelnummeret/typegodkendelsen der afgør hvad det er for et køretøj, stelnummeret på en 45-Knallert og en 30-Knallert er fx ikke ens, selv om det er præcis samme model.

Alt den snak om at man mister retten til at tage bil/MC kort osv osv. Hvis man tuner, er ammestue snak/skrækhistorier der åbenbart stadig florere i stor stil i scooterkredse!
    Giv mig ét eksempel på en der har mistet retten til at tage kørekort, alene fordi han kørte på en voldtunet knallert.!
    (Og ikke bare i har hørt om en onkels vens kollegas lillebror, hvis papfar havde en uægte søn, hvis mor havde et bordel, hvor en af kunderne var blevet taget) smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#27   25. dec 2006 Vil med det samme undskylde min utilstrækkelige høflighed over for folk jeg har stødt/på andet måde forulempet smiley

Undskyld og glædelig jul smiley

{(Lars H)}

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#28   25. dec 2006 Jesper J - ( Lemvig )
    morini er altså bedere i HPR tun end en AM6 blok fordi den holder til mere end AM& flere tæsk og kan leve under dårligere forhold.

Desuden kan enhver scooter tosse lave den hurtigere ved at smide en anden blok på....

Jeg vil ha ORIGIAL blok og intet andet smiley skal ikke ha det andet kineser fittelas smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#29   25. dec 2006 +og nej suzuki smx er lavet i spanien

• torben f
    torben f Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42
    #30   27. dec 2006 du skal ikke kalde os på sg for analfabeter

Kommentér på:
ccm regler mht mc?