{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Tobias J
Tobias J
Tilmeldt:
28. jun 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvilken motorcykel skal jeg vælge? :O {{forumTopicSubject}}

Hey gutter og gutinder! smiley

Jeg håber i kan hjælpe mig med lidt mere viden om hvilken motorcykel vil passe mig bedst!
Jeg får et A2-kørekort snart, hvilket jo vil sige at jeg maks må køre med 48 Hk....
Min interesse ligger over i sportsmodellerne som Kawasaki Ninja, men den maksimale "48 hk regl" bremser mig! Jeg søger derfor viden!

Vil det være bedst for mig at købe en motorcykel, som ligger så tæt på 48, som muligt eller skal jeg købe en større og drosle den ned? smiley
Bare fyr løs med viden og cykler, samt erfaringer!
Pengebeløbet på cyklen er ikke vigtig!

Som viden om mig: jeg har kørt Cross siden lille, så erfaringen indenfor håndtering er lidt "ens". Derudover har jeg siddet meget bag på forskellige familiemedlemmers cykler og sommetider selv kørt lidt ned ad landevejen!

Jeg håber i vil hjælpe mig med dette eksperiment i at finde den perfekte motorcykel til mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motorcykel skal jeg vælge? :O
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   28. jun 2016 Der er altid en max pris, så kom med den med det samme i stedet for at 15 mennesker foreslår en masse cykler, som du afviser fordi de er for dyre.

    Og fortæl os så hvilken stil du er til.

    Uanset hvad du vælger, vil man helst gerne slippe for at skulle sælge og købe hele tiden, så jeg ville klart tage en MC som skulle drosles ned, og så gøre det.
    Når du så bliver gammel nok til at måtte køre på den uden drosling, smutter du lige til syn med den, og så er den ged barberet.


  • #2   29. jun 2016 Det bedste trick set fra den økonomiske side er at købe en let brugt mc, da en ny mc altid taber en masse i værdi de første par år.

    Dvs. man faktisk får en "ny" mc til næsten ½ pris, som man så vil tabe minimalt på i de næste 2-3 år.
    Mange mcer har op til 5 års garanti så man er ret godt sikret der.

    Hvis man holder øje kan man finde "fejlkøb" hvor folk taber enorme summer.

    Drosling? - ja jo, tror jeg bare vil vælge en lidt mindre mc som er nemmere at køre og så senere købe en større.


  • #3   29. jun 2016 Jeg har en fin gsxr250 med 47 hk du kan købe smiley
    den er billig og så kan du finde ud af hvad du rigtig gerne vil have løbende
    det er en billig maskine at lave alle begynderfejlene på


  • #4   29. jun 2016 Kawasaki Ninja 300, Yamaha R3 og Honda CBR 500 passer alle lige i skabet til et A2 kort. Jeg havde fundet et fint brugt eksemplar af en af dem. smiley

  • #5   29. jun 2016 Jeg ville tage en Yamaha szr 660. Meget moment, og som jeg lige husker det ligger den omkrig 48-50 hk smiley Til en rimelig pris

  • #6   29. jun 2016 szr660, lille og let, med præcis 48hk.
    og den kan køre sving


  • Tobias J
    Tobias J Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   29. jun 2016 Tak for svarene! Jeg har kigget lidt på Yamaha R3, som jeg synes passer mig ret godt!
    - Som jeg skrev, så ønsker jeg en slags sportsmodel, men ellers ligger stilen også på en bobber, som jeg vil købe senere!

    Jeg ser ikke så mange salgsannoncer omkring R3´eren, men hvis nogen har en sportsmodel (gerne en større med drosling), så skriv endelig en privat besked!
    Gerne sende et par billeder med i beskeden! Men tak for hjælpen! smiley


  • #8   30. jun 2016 Tror R3eren er et godt valg smiley

  • #9   4. jul 2016 problemet ved rigtig mange(/størere) sports mcer er at de enten er fra før 95 eller også har de noget mere en de 96hk de må have

    så havde jeg skulle ud og købe mc til A2 idag og havde pengen til det ville jeg nok vælge r3 eller mt03


Kommentér på:
Hvilken motorcykel skal jeg vælge? :O

Annonce