508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Solidcam kom igang Solidcam kom igang

Nogen som har kan fortælle mig om deres egen oplevelser med at komme igang med Solidcam???

Til yderligere orientering:
Skal køre det sammen med en Fanuc 18-TB styring på en 9-akset cnc drejecenter.
Det er installeret og koblet sammen med maskinen, så den del er vi ude over.
Og ja, jeg har snakket med forhandleren, og ja jeg har snakket kursus med dem, og ja jeg har snakket med flere forskellige uddannelses steder, de kan pt ikke hjælpe mig, næste punkt er jobcenteret, efter ferien.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solidcam kom igang
  • #1   24. jul 2016 Hmm.
    Jeg forstår nok ikke helt hvad du mener.?
    Hvad jobcentret har m din SolidCam at gøre.. smiley

Men du har gååglet rundt blandt den trilliard youface klip der ligger på interwebben..?
    smiley
    https://youtu.be/CpUQ9bJEuLI

smiley

• #2   24. jul 2016 Jeg bruger netop de træningsvideoer Solidcam selv har lagt op, men det havde jo været rart at kunne spørge nogen om noget og ikke selv skulle sidde med alt.

Jobcenteret skal godkende en jobplan, og det er ikke sikkert de går med til at jeg bliver skolet i Solidcam, selvom jeg har en arbejdsgiver der vil ansætte mig hvis jeg kan det.

• #3   25. jul 2016 Lyder godt.. smiley du kan dit shit smiley

Hvis og hvis - du kender arbejdsgiver..?
    Kan du måske bede dem om et kort skriv der nævner du vil være meget nærmere et job hos dem.. Hvis du fik kurset..!

Bør og kan være lige det der skal til for at pilen tilter i din retning hos jobcentret.!
    smiley smiley

• #4   25. jul 2016 Så skal arbejdsgiver skrive en HENSIGTSERKLÆRING hvor de garanterer de vil tage mig, men det er ikke sikkert reglerne er sådan lige nu, f.eks har jeg fået en mail for 2 dage siden der omtalte 6 ugers jobrettet uddannelse, men tænker det er en fejl.

• #5   26. jul 2016 Nu er jeg ikke stiv i paragrafferne..?
    Men hvis du er berettiget til 6 ugers uddannelse, er det vel det kursus du skal vælge..??
    Tidl. Var der en maks grænse for hvor dyr uddannelsen måtte være ca. 3200 - 3500kr / uge.. Men det kan den da ikke overskride..?
    Bar mærkeligt de ikke sender dig afsted med tak dertil..!! Det er jo til alles fordel du får uddannelsen..!

Du skal fanme ha et arbejde, så din skat kan gå til min pension..!
    (HOV for filan - kom jeg til at sige det højt..! smiley smiley )
    PØj mæ'' det - med den indstilling skal du nok få et job ASAP..!
    smiley

• #6   26. jul 2016 Der kommer tilføjelser hver 6 måned til den eksisterende og også relativt nye lov på området, eller rettere regler, uddannelsen koster kr 130,- om dagen i forbindelse med efteruddannelse men ellers kr 2.500 excl moms, men der er ikke kursus før sidst i august, min ferie varer denne uge ud, firmaet der tilbyder ansættelse åbner enten denne mandag eller næste mandag, så jeg ville jo gerne være klar med et tilbud til dem, så vi kan komme i gang med at producere på deres 9-aksede drejecenter.

Vi taler 3 dages intro kursus, så hjem og arbejde med det og på kursus om et par måneder igen.

Kommentér på:
Solidcam kom igang

Annonce